Η Hyundai Motor παρουσίασε το ολοκαίνουριο Tucson, το οποίο διαθέτει προηγμένο και πρωτοποριακό σχεδιασμό καθώς και τεχνολογίες αιχμής, θέτοντας νέα πρότυπα στην κατηγορία των compact SUV. Επιπλέον, προσφέρει την πιο εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων στην κατηγορία του, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της Hyundai για φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις, διατηρώντας παράλληλα τον πραγματικό SUV χαρακτήρα του.
Το ολοκαίνουριο Tucson αποτελεί την τέταρτη γενιά του επιτυχημένου best-seller της Hyundai που από την πρώτη φορά που κυκλοφόρησε το 2004 έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 7 εκατομμύρια οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο. Από αυτά τα 1,4 εκατομμύρια οχήματα έχουν πωληθεί στην Ευρώπη, γεγονός που καθιστά το Tucson το SUV της εταιρείας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως. Το νέο μεσαίο SUV της Hyundai διαθέτει μια επαναστατική και χαρακτηριστική νέα εμφάνιση που ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας Sensuous Sportiness.
Διαθέτοντας την πιο εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων στην compact SUV κατηγορία, η οποία περιλαμβάνει υβριδικές, plug-in υβριδικές και 48V υβριδικές εκδόσεις, το ολοκαίνουριο Tucson ολοκληρώνει τoν εξηλεκτρισμό των SUV της Hyundai στην Ευρώπη. Εξηλεκτρισμένα SUV της Hyundai αποτελούν επίσης οι πλήρως ηλεκτρικές και υβριδικές εκδόσεις των Kona και NEXO, η δεύτερη γενιά του ηλεκτρικού οχήματος με ενεργειακές κυψέλες, καθώς και οι υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις του Santa Fe που συναντούμε στην κορυφή της γκάμας. Με την εισαγωγή του εξηλεκτρισμού στα νέα της μοντέλα, η Hyundai εδραιώνει τη θέση της ως ο κατασκευαστής με την πιο ευρεία γκάμα εξηλεκτρισμένων συστημάτων μετάδοσης.
Το ολοκαίνουριο Tucson κατασκευάζεται σε πολλές παραγωγικές μονάδες της εταιρείας ανά τον κόσμο, ενώ παράλληλα αποτελεί την τρίτη γενιά του μοντέλου που κατασκευάζεται στην Ευρώπη, στο εργοστάσιο της Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) στο Nošovice της Τσεχίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η δεύτερη γενιά του Tucson ήταν το πρώτο μοντέλο που κατασκευάστηκε στη μονάδα παραγωγής της HMMC. Γεγονός που υπογραμμίζει την προσήλωση της Hyundai στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το Νέο Tucson δεν αποτελεί απλώς μια εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου αλλά αντιπροσωπεύει μια σχεδιαστική επανάσταση της Hyundai. Συνολικά, διαθέτει ένα πιο μεγάλο και πιο φαρδύ αμάξωμα σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η μυώδης εικόνα του συνδυάζει έντονες ακμές και δυναμικές αναλογίες με έντονες επιφάνειες, εξασφαλίζοντας μια προηγμένη εμφάνιση χωρίς συμβιβασμούς.
Το ολοκαίνουριο Tucson είναι το πρώτο SUV της Hyundai που εξελίχθηκε σύμφωνα με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας “Sensuous Sportiness”. Αυτή η σχεδιαστική κατεύθυνση χαρακτηρίζεται από την αρμονία μεταξύ τεσσάρων θεμελιωδών στοιχείων: των αναλογιών, της αρχιτεκτονικής, του στυλ και της τεχνολογίας. Σκοπός της είναι να αναδείξει ξεχωριστές λεπτομέρειες στα μοντέλα της Hyundai, που υλοποιούνται με καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις. «Η αποστολή του “Sensuous Sportines” είναι να αναβαθμίσει τα συναισθηματικά στοιχεία του σχεδιασμού των αυτοκινήτων. Θέλουμε οι πελάτες μας να αισθάνονται συγκινημένοι. Με το ολοκαίνουριο Tucson, παρουσιάζουμε την απόλυτη εξέλιξή του και μια σαφή δήλωση για την συνεχή ώθηση της Hyundai», δήλωσε ο κ. SangYup Lee, Vice President & Head of Hyundai Global Design Center. «Ο προηγμένος, εντυπωσιακός σχεδιασμός του Tucson είναι αντίστοιχος με το πρωτοποριακό του πνεύμα και ανεβάζει τον πήχη στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία της αγοράς».
Η πρωτοποριακή γλώσσα σχεδίασης του ολοκαίνουριου Tucson είναι εμπνευσμένη από το concept Vision T SUV της Hyundai, που παρουσιάστηκε στην AutoMobility LA του 2019, ακολουθώντας επίσης τη φιλοσοφία του Sensuous Sportiness και αντιπροσωπεύοντας την σχεδιαστική κατεύθυνση των SUV προς την “αστική περιπέτεια”.
Οι δυναμικές αναλογίες του ολοκαίνουριου Tucson προσφέρουν έναν πρακτικό διάκοσμο που εγγυάται την άνεση και την ευρυχωρία των επιβατών. Με μήκος 20 mm, πλάτος 15 mm και μεταξόνιο που έχει αυξηθεί κατά 10 mm σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, το ολοκαίνουριο Tucson είναι πιο ευρύχωρο από ποτέ. Ως αποτέλεσμα, οι πίσω επιβάτες μπορούν να απολαύσουν 26 mm επιπλέον χώρου για τα πόδια τους. Κάτι που ισχύει τόσο για τα υβριδικά μοντέλα όσο και για τις συμβατικές εκδόσεις, λόγω της έξυπνης τοποθέτησης της μπαταρίας κάτω από το πίσω κάθισμα. Στο μεταξύ, ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί από 3 έως 107 λίτρα, ανάλογα με την έκδοση κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης, προσφέροντας συνολικά από 620 λίτρα έως 1.799 λίτρα για τις αποσκευές των επιβατών.
Διαστάσεις (χιλιοστά)
Μήκος : 4.500 (+20 mm) Πλάτος : 1.865 (+15 mm)
Ύψος : 1.650 (+5 mm) Μεταξόνιο : 2.680 (+10 mm) Πρόβολοι : εμπρός 895 mm, πίσω 925 mm
Απόσταση για γόνατα στα πίσω καθίσματα : 996 (+26 mm)
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
Χωρητικότητα με τα καθίσματα στη θέση τους (έκδοση Βενζίνης / Πετρελαίου / Βενζίνης 48V / Πετρελαίου 48V / Υβριδικό): 620 / 598 / 577 / 546 / 616
Μέγιστη χωρητικότητα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα (έκδοση Βενζίνης/ Πετρελαίου / Βενζίνης 48V / Πετρελαίου 48V / Υβριδικό): 1,799 / 1,777 / 1,756 / 1,725 / 1,795
Προσφέροντας τρεις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις κινητήρων και δύο συμβατικές εσωτερικής καύσης με τέσσερεις επιλογές μετάδοσης, το ολοκαίνουριο Tucson ταιριάζει σε κάθε τύπο οδηγού. Με 48V υβριδικές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου, πλήρως υβριδική καθώς και plug-in υβριδική έκδοση, το ολοκαίνουριο Tucson διαθέτει τη μεγαλύτερη εξηλεκτρισμένη γκάμα στην κατηγορία των compact SUV. Εκτός από τις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, το ολοκαίνουργιο Tucson είναι διαθέσιμο και με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
Το Νέο Tucson εξελίχθηκες με προτεραιότητα στη μείωση των εκπομπών ρύπων δίχως κανένα συμβιβασμό στην οδηγική απόλαυση. Η υβριδική έκδοση αποτελείται από το νέο 1.6 T-GDI (υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης με άμεσο ψεκασμό) τεχνολογίας Smartstream κινητήρα και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 44,2 kW που τροφοδοτείται με ενέργεια από μπαταρία ιόντων λιθίου 1,49 kWh. Συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο (6AT) και διατίθεται ως προσθιοκίνητο ή τετρακίνητο. Το σύστημα είναι το πιο ισχυρό στη νέα γκάμα κινητήρων του Tucson, με συνδυασμένη ισχύ 230 PS.
Όσον αφορά την 48V υβριδική τεχνολογία, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από τρεις διαφορετικές εκδόσεις:
1.6 T-GDI Smartstream με 150 PS και κίνηση στους εμπρός τροχούς
1.6 T-GDI Smartstream με 180 PS και προαιρετική τετρακίνηση
1.6 CRDi Smartstream με 136 PS και προαιρετική τετρακίνηση
Η Hyundai έχει συνδυάσει την αποδοτική 48V υβριδική τεχνολογία με κινητήρα 1.6 T-GDI με 150 PS, ο οποίος είναι διαθέσιμος με το 6τάχυτο έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων iMT και το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT. Μια άλλη εξίσου ισορροπημένη έκδοση είναι η 1.6 T-GDI με 180 PS, η οποία θα προσφέρεται ως προσθιοκίνητη με 6τάχυτο κιβώτιο iMT και επιπλέον με 7DCT με τετρακίνηση. Στο μεταξύ, ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 CRDi των 136 PS στην 48V υβριδική έκδοση διατίθεται με κιβώτιο 7DCT είτε ως τετρακίνητο είτε ως προσθιοκίνητο.
Όταν δεν συνδυάζεται με το 48V υβριδικό σύστημα, ο βενζινοκινητήρας 1.6 T-GDI Smartstream των 150 PS είναι διαθέσιμος με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση στους δύο ή στους τέσσερεις τροχούς. Ο ντίζελ
1.6 CRDi Smartstream είναι διαθέσιμος με 115 PS, 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και κίνηση στους δύο τροχούς.
Ο ολοκαίνουριος κινητήρας 1.6 T-GDI Smartstream είναι εξοπλισμένος με την τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων (CVVD) της Hyundai. Το CVVD βελτιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα και την οικονομία καυσίμου ενώ παράλληλα είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Η τεχνολογία χρονισμού και ελέγχου των βαλβίδων ρυθμίζει τη διάρκεια του ανοίγματος και του κλεισίματος τους ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Αυτό είναι το μόνο σύστημα που μπορεί να μεταβάλλει τη διάρκεια του ανοίγματος της βαλβίδας κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής, ανάλογα με τις συνθήκες.
Επίσης θα είναι διαθέσιμη και μια plug-in υβριδική έκδοση του ολοκαίνουριου Tucson με κινητήρα 1.6 T- GDI και 265 PS.
Όλοι οι πελάτες του νέου Tucson θα έχουν στην διάθεσή τους το εξελιγμένο κιβώτιο iMT της Hyundai. Το iMT λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρονικά και αποσυνδέει τον κινητήρα από το κιβώτιο μετά την απελευθέρωση του πεντάλ του γκαζιού από τον οδηγό καθώς και όταν οδηγεί με σταθερή ταχύτητα, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να «ρολάρει» μειώνοντας με αυτό τον τρόπο την κατανάλωση καυσίμου. Η επιλεγμένη σχέση παραμένει σε εμπλοκή ακόμη και με τον κινητήρα σβηστό. Μόλις ο οδηγός πιέσει είτε το πεντάλ του φρένου είτε του γκαζιού τότε ο κινητήρας παίρνει ξανά μπροστά στην ίδια ταχύτητα χάρη στην εκκίνηση που παρέχεται από τη μίζα / γεννήτρια του Mild Hybrid Starter Generator (MHSG). Εάν ο οδηγός πιέσει το πεντάλ του συμπλέκτη για να αλλάξει σχέση ή εάν η ταχύτητα του οχήματος είναι πολύ χαμηλή για την επιλεγμένη σχέση, τότε το κιβώτιο επανεκκινεί τον κινητήρα στο νεκρό.
Το νέο Tucson είναι ήδη διαθέσιμο στις εκθέσεις Hyundai με τιμή εκκίνησης 24.900€.
H plug-in υβριδική έκδοση και η έκδοση N Line θα λανσαριστούν αργότερα μέσα στο έτος.