Η EQS είναι επίσης το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στην αρθρωτή αρχιτεκτονική για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της πολυτελούς και της executive κατηγορίας. Η EQS συναρπάζει τον οδηγό και τους επιβάτες με την πρωτοποριακή της τεχνολογία, σχεδίαση, λειτουργικότητα και συνδεσιμότητα. Τα πρώτα μοντέλα που θα τεθούν σε κυκλοφορία είναι η EQS 450+ ισχύος 245 kW (ηλεκτρική κατανάλωση κατά WLTP σε μικτό κύκλο: 20,4-15,7 kWh/100 km, εκπομπές CO2: 0 g/km) και η EQS 580 4MATIC ισχύος 385 kW (ηλεκτρική κατανάλωση κατά WLTP σε μικτό κύκλο: 21,8-17,4 kWh/100 km, εκπομπές CO2: 0 g/km).
Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Ambition 2039, η Mercedes-Benz επιδιώκει να προσφέρει ένα νέο στόλο οχημάτων με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μέσα στα επόμενα 20 χρόνια. Ήδη από το 2030 η εταιρεία θέλει περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα που θα πουλά να διαθέτουν ηλεκτρικό σύστημα κίνησης - συμπεριλαμβανομένων των αμιγώς ηλεκτρικών και των plug-in υβριδικών. Η Mercedes σκέφτεται σήμερα για το αύριο σε πολλούς τομείς: η νέα EQS είναι σχεδιασμένη ως ένα βιώσιμο αυτοκίνητο για το μέλλον. Τα οχήματα παράγονται με ανθρακικά ουδέτερο τρόπο και με υλικά εξοικονόμησης φυσικών πόρων, όπως οι μοκέτες από ανακυκλωμένα νήματα. Ο λόγος είναι ότι η Mercedes-Benz λαμβάνει υπόψη ολόκληρη την αλυσίδα αξίας, από την ανάπτυξη και το δίκτυο προμηθευτών μέχρι την παραγωγή της. Μάλιστα, οι στόχοι προστασίας του κλίματος της Mercedes-Benz AG έχουν επιβεβαιωθεί από την πρωτοβουλία SBTI (Science Based Targets Initiative).
Με εξαιρετική επιμέλεια και βασισμένοι στο “Purpose design”, οι ειδικοί αεροδυναμικής, σε στενή συνεργασία με τους σχεδιαστές, κατάφεραν να επιτύχουν μία νέα κορυφαία τιμή Cd ίσο με 0,20. Έτσι, η EQS αναδεικνύεται στο πλέον αεροδυναμικό αυτοκίνητο σειράς παραγωγής στον κόσμο, με αποτέλεσμα τη σημαντικά αυξημένη αυτονομία. Συγκαταλέγεται επίσης μεταξύ των αυτοκινήτων με την πλέον αθόρυβη λειτουργία χάρη και στην πολύ χαμηλή στάθμη αεροδυναμικού θορύβου.
Η EQS προσφέρει επίσης και μία πολύ ενδιαφέρουσα τιμή ανάκτησης ενέργειας: Από τη μέγιστη επιβράδυνση των 5 m/s² στο πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας DAuto έως και τα 3 m/s² επιτυγχάνονται μέσω την ανάκτησης ενέργειας (2 m/s² με τα φρένα). Έτσι το αυτοκίνητο μπορεί να επιβραδύνει μέχρι την ακινητοποίηση χωρίς τη χρήση του πεντάλ φρένου, ενώ ταυτόχρονα ωφελείται και η αυτονομία από αυτή τη στρατηγική ανάκτησης ενέργειας και την υψηλή ισχύ (έως και 290 kW) που ανακτάται. Αυτόματη επιβράδυνση πραγματοποιείται και όταν ανιχνεύονται προπορευόμενα οχήματα που μειώνουν ταχύτητα μέχρι και να ακινητοποιηθούν, για παράδειγμα σε φωτεινούς σηματοδότες. Η ευφυής ανάκτηση ενέργειας προσαρμόζεται κάθε φορά στις συνθήκες με τη βοήθεια του συστήματος υποβοήθησης ECO και δρα προνοητικά, λαμβάνοντας υπόψη, μεταξύ άλλων, τις συνθήκες κυκλοφορίας και την τοπογραφία. Επίσης, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίζει τρεις βαθμίδες ανάκτησης ενέργειας και τη λειτουργία ρολαρίσματος του κινητήρα μέσω των χειριστηρίων αλλαγής στο τιμόνι.
Με αυτονομία που φτάνει έως και τα 770 χιλιόμετρα (WLTP) και απόδοση ισχύος έως 385 kW, το σύστημα μετάδοσης κίνησης της EQS ικανοποιεί κάθε προσδοκία που μπορεί να έχει κανείς από ένα πρωτοποριακό sedan της οικογένειας S-Class. Σχεδιάζεται η κυκλοφορία μίας έκδοσης υψηλών επιδόσεων που θα αποδίδει ισχύ έως 560 kW. Όλα τα μοντέλα EQS εξοπλίζονται με ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης (eATS) στον πίσω άξονα, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις με σύστημα 4MATIC διαθέτουν και ένα eATS στον μπροστινό άξονα.
Η EQS σηματοδοτεί επίσης την εισαγωγή μίας νέας γενιάς μπαταριών με σημαντικά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα. Η μεγαλύτερη από τις δύο μπαταρίες διαθέτει ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο της τάξεως των 107,8 kWh, το οποίο είναι περίπου 26 τοις εκατό περισσότερο από εκείνο στην EQC. Το πρωτοποριακό λογισμικό διαχείρισης μπαταρίας, το οποίο αναπτύχθηκε από την ίδια την εταιρεία, επιτρέπει την απομακρυσμένη ενημέρωσή του (over-the-air update). Με αυτόν τον τρόπο το σύστημα διαχείρισης ενέργειας είναι παραμένει ενημερωμένο σε όλη τη διάρκεια ζωής του. Όσον αφορά στα χημικά στοιχεία των κυψελών, η περιεκτικότητα των καθόδων σε κοβάλτιο έχει μειωθεί κατά 10 τοις εκατό.
Η EQS μπορεί να φορτίζεται με έως 200 kW σε σταθμούς ταχείας φόρτισης με συνεχές ρεύμα και να επαναφορτίζεται για 300 επιπλέον χιλιόμετρα (WLTP) σε μόλις 15 λεπτά. Στο σπίτι και σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, η EQS μπορεί να φορτίζεται πολύ εύκολα με συνεχές ρεύμα χρησιμοποιώντας τον φορτιστή αυτοκινήτου με έως 22 kW. Στην Ιαπωνία, θα είναι εφικτή και η αμφίδρομη φόρτιση για την EQS, δηλ. η φόρτιση και προς τις δύο κατευθύνσεις. Επιπλέον, υπάρχουν διάφορα προγράμματα έξυπνης φόρτισης, τα οποία μπορούν να ενεργοποιούνται αυτόματα ανάλογα με τη θέση του οχήματος, καθώς και λειτουργίες όπως η φόρτιση με υψηλή εξοικονόμηση ενέργειας.
Χάρη στα υψηλής ποιότητας πιστοποιητικά προέλευσης, η Mercedes-Benz εγγυάται ότι το δίκτυο φόρτισης τροφοδοτείται μέσω του Mercedes me Charge με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Αυτός ο τρόπος φόρτισης ονομάζεται «Πράσινη φόρτιση» («Green Charging») και εντάσσεται στο Mercedes me Charge από το 2021. Όμως το Mercedes me Charge μπορεί να κάνει και πολλά άλλα: οδηγήστε το αυτοκίνητο στον επόμενο σταθμό φόρτισης, ανοίξτε τη θυρίδα φόρτισης, συνδέστε το βύσμα και η φόρτιση ξεκινά. Τόσο απλή υπόθεση είναι η όλη διαδικασία για την EQS, χάρη στο Plug & Charge. Στα σημαντικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνεται και ένα από τα πυκνότερα δίκτυα σημείων φόρτισης με περισσότερα από 500.000 σε 31 χώρες, εκ των οποίων 200.000 στην Ευρώπη. Με το IONITY Unlimited, όλοι οι πελάτες του Mercedes me Charge στην Ευρώπη μπορούν να χρησιμοποιούν το δίκτυο ταχείας φόρτισης δωρεάν για έναν χρόνο.
Η πλοήγηση με Electric Intelligence σχεδιάζει την ταχύτερη και πλέον εξυπηρετική διαδρομή, συμπεριλαμβάνοντας τις στάσεις φόρτισης, με βάση διάφορους παράγοντες, και αντιδρά δυναμικά σε περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης ή στη αλλαγή του τρόπου οδήγησης, για παράδειγμα. Ένα νέο χαρακτηριστικό της EQS είναι μία ένδειξη στο σύστημα infotainment (MBUX Mercedes-Benz User Experience), η οποία δείχνει εάν η χωρητικότητα της μπαταρίας επαρκεί για την επιστροφή στο σημείο εκκίνησης χωρίς φόρτιση. Οι σταθμοί φόρτισης κατά μήκος της διαδρομής που προστίθενται από τον οδηγό έχουν προτεραιότητα κατά τον υπολογισμό της διαδρομής, και μπορούν να εξαιρούνται οι προτεινόμενοι σταθμοί φόρτισης. Επίσης, υπολογίζεται το κόστος φόρτισης ανά στάση φόρτισης.
Παρόλο που η EQS έχει πολύ στενή συγγένεια με τη νέα S-Class, έχει βασιστεί σε μία εξολοκλήρου ηλεκτρική αρχιτεκτονική. Αυτή η εντελώς νέα φιλοσοφία επέτρεψε την υλοποίηση ενός αυστηρού Purpose Design: με τις γραμμές one-bow και τη σχεδίαση cab-forward με fastback, η EQS διαφοροποιείται ξεκάθαρα, ακόμη και με την πρώτη ματιά, από τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η σχεδιαστική φιλοσοφία της αισθαντικής καθαρότητας, σε συνδυασμό με την προοδευτική πολυτέλεια, αντικατοπτρίζεται στις γενναιόδωρα σμιλευμένες επιφάνειες, τους μειωμένους αρμούς και τις ρέουσες μεταβάσεις.
Το μπροστινό τμήμα χαρακτηρίζεται από τη μονάδα «Black Panel», όπου οι καινοτόμοι προβολείς, που συνδέονται μεταξύ τους με μία φωτεινή λωρίδα, και η μαύρη επένδυση ψυγείου (Black Panel) συνθέτουν μία πολύ χαρακτηριστική όψη. Η αποκλειστική εμφάνιση της επένδυσης ψυγείου Black Panel με κεντρικά τοποθετημένο το αστέρι Mercedes μπορεί να αναβαθμιστεί ακόμη περισσότερο. Προαιρετικά διατίθεται ένα μοτίβο τρισδιάστατων αστεριών, το οποίο διατίθεται σε συνδυασμό με τις γραμμές εξοπλισμού AMG Line εξωτερικού ή Electric Art εξωτερικού. Αυτό το μοτίβο Mercedes-Benz βασίζεται στο αρχικό αστέρι της εταιρείας Daimler-Motorengesellschaft, το οποίο καταχωρήθηκε ως εμπορικό σήμα το 1911.
Η EQS είναι η πρώτη Mercedes που προσφέρει την επιλογή ενεργοποίησης εντελώς νέων λειτουργιών του οχήματος μέσω απομακρυσμένων ενημερώσεων λογισμικού (over-the-air, OTA) σε πολλούς τομείς. Από την πρώτη κυκλοφορία στην αγορά θα διατίθενται δύο ειδικά προγράμματα οδήγησης για νεαρούς οδηγούς και εργαζομένους service, κάποια παιχνίδια και το πρόγραμμα demo «The Best or Nothing». Αυτό σημαίνει ότι, μετά την αγορά και την αρχική διαμόρφωση του καινούριου αυτοκινήτου, ορισμένα χαρακτηριστικά της EQS μπορούν να προσαρμοστούν κατάλληλα στις προσωπικές προτιμήσεις. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα ξεκλειδώματος του συστήματος διεύθυνσης πίσω άξονα με μεγαλύτερη γωνία διεύθυνσης δέκα μοιρών. Εκτός από την κλασική αγορά επιμέρους λειτουργιών, σχεδιάζονται επίσης συνδρομές, παροδικές ενεργοποιήσεις και φάσεις δωρεάν δοκιμής.
Με το ENERGIZING AIR CONTROL PLUS, η Mercedes-Benz προσεγγίζει πολύ ολοκληρωμένα το θέμα της ποιότητας αέρα στην EQS. Το σύστημα βασίζεται σε φίλτρα, αισθητήρες, ενδείξεις και το σύστημα κλιματισμού. Το κορυφαίας απόδοσης φίλτρο HEPA (High Efficiency Particulate Air) προσφέρει υψηλά επίπεδα καθαρισμού του αέρα, παγιδεύοντας λεπτά σωματίδια σκόνης, μικροσωματίδια, γύρη και άλλες ουσίες που περιέχονται στον εξωτερικό αέρα. Το διοξείδιο του θείου, τα οξείδια του αζώτου και οι οσμές μειώνονται επίσης χάρη σε μία επίστρωση ενεργού άνθρακα. Το φίλτρο HEPA διαθέτει την πιστοποίηση «OFI CERT» ZG 250-1 για ιούς και βακτήρια. Χρησιμοποιώντας τον προκλιματισμό, υπάρχει η δυνατότητα καθαρισμού του εσωτερικού αέρα πριν την επιβίβαση στο αυτοκίνητο. Τα επίπεδα σωματιδίων εντός κι εκτός του αυτοκινήτου προβάλλονται επίσης στο MBUX, όπου εμφανίζονται αναλυτικά στο ειδικό μενού «Ποιότητα αέρα». Εάν η ποιότητα του εξωτερικού αέρα είναι κακή, το σύστημα συνιστά το κλείσιμο των πλαϊνών παραθύρων ή και της συρόμενης ηλιοροφής.
Προαιρετικά, η EQS εξοπλίζεται με αυτόματες πόρτες άνεσης μπροστά και πίσω. Όταν ο οδηγός πλησιάζει το αυτοκίνητο, αρχικά εκτείνονται οι λαβές στις πόρτες. Όταν πλησιάσει ακόμη περισσότερο, η πόρτα του οδηγού ανοίγει αυτόματα. Χρησιμοποιώντας το MBUX, ο οδηγός μπορεί επίσης να ανοίγει τις πίσω πόρτες όταν αφήνει, για παράδειγμα, τα παιδιά μπροστά από το σχολείο.
Η EQS είναι ένα εξαιρετικά ευφυές αυτοκίνητο με έως 350 αισθητήρες, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Οι αισθητήρες αυτοί καταγράφουν αποστάσεις, ταχύτητες και επιταχύνσεις, συνθήκες φωτισμού, βροχόπτωση και θερμοκρασίες, χρήση των καθισμάτων καθώς και το βλέμμα του οδηγού ή την ομιλία των επιβατών. Αυτή η πληθώρα πληροφοριών κατευθύνεται σε εγκεφάλους, οι οποίοι τις επεξεργάζονται με τη βοήθεια αλγορίθμων και λαμβάνουν αποφάσεις με αστραπιαία ταχύτητα. Συνεπώς, αποτελούν το «μυαλό» κατά κάποιον τρόπο. Η νέα EQS μπορεί να επεκτείνει τις δυνατότητές της με βάση νέες εμπειρίες, επειδή μπορεί να μαθαίνει χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη (AI).
Η ολοκληρωμένη εμπειρία ήχου στην EQS σηματοδοτεί με τον δικό της τρόπο επίσης τη μετάβαση από τα συμβατικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Διάφορα ηχοτοπία επιτρέπουν την εντελώς εξατομικευμένη ρύθμιση του ήχου. Σε συνδυασμό με το ηχοσύστημα surround Burmester®, η EQS διαθέτει τα δύο ηχοτοπία Silver Waves και Vivid Flux, τα οποία μπορούν να ενεργοποιούνται και να απενεργοποιούνται ως Sound Experiences (“εμπειρίες ήχου”) από την κεντρική οθόνη. Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία απομακρυσμένων αναβαθμίσεων, μπορεί να ξεκλειδωθεί άλλο ένα ηχοτοπίο. Ο διαδραστικός ήχος οδήγησης, ο οποίος αναπαράγεται μέσω του ηχείων του ηχοσυστήματος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, θυμίζει τους ήχους του αντίστοιχου περιβάλλοντος.
Νέο χαρακτηριστικό του ENERGIZING COMFORT είναι τα τρία προγράμματα ENERGIZING NATURE, Forest Glade (Ξέφωτο του δάσους), Sound of the Sea (Ήχος της θάλασσας) και Summer Rain (Καλοκαιρινή βροχή), τα οποία προσφέρουν μια συναρπαστική και εντυπωσιακά ρεαλιστική εμπειρία ήχου μέσα στο αυτοκίνητο. Αυτοί οι χαλαρωτικοί ήχοι δημιουργήθηκαν σε συνεννόηση με τον ακουστικό οικολόγο Gordon Hempton. Όπως και στα υπόλοιπα προγράμματα του ENERGIZING Comfort, χρησιμοποιούνται ρυθμίσεις φωτισμού και εικόνες για την ικανοποίηση των άλλων αισθήσεων.
Το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα του βασικού εξοπλισμού με γωνία διεύθυνσης έως 4,5 μοίρες συμβάλλει στην πρακτικότητα και τη δυναμική οδήγηση της EQS. Εναλλακτικά, το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα με γωνία διεύθυνσης έως δέκα μοίρες μπορεί να παραγγελθεί ή να ενεργοποιηθεί εκ των υστέρων μέσω απομακρυσμένης αναβάθμισης (OTA). Αυτό επιτρέπει στην EQS να αποκτά κύκλο στροφής 10,9 μέτρων παρά το μήκος της που υπερβαίνει τα πέντε μέτρα. Να σημειώσουμε ότι αυτός είναι ο κύκλος στροφής των περισσότερων αυτοκινήτων της κατηγορίας compact. Οι σχετικές γωνίες και τροχιές των πίσω τροχών εμφανίζονται στο μενού προγράμματος οδήγησης, στην κεντρική οθόνη.
Χάρη σε πανίσχυρους αισθητήρες που παρακολουθούν το περιβάλλον του αυτοκινήτου, τα συστήματα στάθμευσης μπορούν να υποστηρίζουν τον οδηγό κατά τους ελιγμούς στάθμευσης σε πολλούς χώρους. Ο οδηγός μπορεί να παρκάρει και να ξεπαρκάρει το αυτοκίνητο μέσω του smartphone χρησιμοποιώντας το Remote Parking Assist. Με την προεγκατάσταση για το INTELLIGENT PARK PILOT, η EQS είναι έτοιμη για την αυτοματοποιημένη λειτουργία υπηρεσίας στάθμευσης (AVP, SAE level 4). Εάν εξοπλιστεί με τα αναγκαία προαιρετικά στοιχεία και την αντίστοιχη υπηρεσία Connect (ανάλογα με τη χώρα), το αυτοκίνητο διαθέτει την τεχνολογία να παρκάρει και να ξεπαρκάρει εντελώς αυτόματα, χωρίς τον οδηγό, σε χώρους στάθμευσης που διαθέτουν υποδομή AVP, εφόσον επιτρέπεται από τη νομοθεσία της χώρας.
Η επαναστατική τεχνολογία προβολέων DIGITAL LIGHT (βασικός εξοπλισμός από το επίπεδο Advanced Plus) επιτρέπει την προβολή ενδείξεων καθοδήγησης ή συμβόλων προειδοποίηση στον δρόμο. Νέες είναι και δύο λειτουργίες υποβοήθησης που προβάλλουν ένδειξη για την έναρξη της διαδικασίας αλλαγής λωρίδας σε συνεργασία με τον οδηγό και παρέχουν προειδοποιήσεις/ καθοδήγηση εάν ανιχνεύσει κάποιο κίνδυνο το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας ή υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας. Το σύστημα DIGITAL LIGHT διαθέτει μια μονάδα φώτων με τρεις εξαιρετικά ισχυρές λυχνίες LED σε κάθε προβολέα, το φως των οποίων διαθλάται και κατευθύνεται από 1,3 εκατομμύρια μικρο-κάτοπτρα. Έτσι, η ανάλυση υπερβαίνει τα 2,6 εκατομμύρια pixel ανά όχημα.
Με το προαιρετικό σύστημα DRIVE PILOT (πιλότος αυτοκινητόδρομου), η EQS θα είναι έτοιμη για λειτουργία οδήγησης υψηλής αυτοματοποίησης με ταχύτητα έως 60 km/h όταν υπάρχει πυκνή κυκλοφορία ή συμφόρηση σε κατάλληλα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων, αρχικά μόνο στη Γερμανία. Ανακουφίζοντας τον οδηγό από την πίεση, το σύστημα του επιτρέπει να πραγματοποιεί δευτερεύουσες δραστηριότητες, όπως περιήγηση στο διαδίκτυο ή ανάγνωση email στη λειτουργία In-Car Office, ώστε να κερδίζει χρόνο.
Η οθόνη MBUX Hyperscreen αποτελεί το απόλυτο αξιοθέατο στον εσωτερικό χώρο. Η μεγάλη, κυρτή μονάδα οθονών εκτείνεται σχεδόν από την μία κολώνα Α έως την άλλη. Τρεις οθόνες ενσωματώνονται πίσω από ένα κρύσταλλο σχηματίζοντας οπτικά μία ενιαία μονάδα. Η οθόνη OLED 12,3 ιντσών συνοδηγού προσφέρει τη δυνατότητα να έχει τον δικό του χώρο ενδείξεων και ελέγχου. Οι λειτουργίες ψυχαγωγίας είναι διαθέσιμες σε αυτή την οθόνη μόνο όταν η οδήγηση του αυτοκινήτου συμμορφώνεται με τη νομοθεσία της χώρας. Η Mercedes-EQ αξιοποιεί μία ευφυή λογική κλειδώματος που βασίζεται σε κάμερα: εάν η κάμερα ανιχνεύσει ότι ο οδηγός κοιτάζει την οθόνη συνοδηγού, αυτομάτως μειώνεται η ένταση του φωτισμού της.
Χάρη στο προσαρμόσιμο λογισμικό, το MBUX προσαρμόζεται πλήρως στον χρήστη του και κάνει εξατομικευμένες προτάσεις για διάφορες λειτουργίες infotainment, άνεσης και οχήματος. Με το zero layer, οι σημαντικότερες εφαρμογές προσφέρονται πάντα στο επάνω επίπεδο του οπτικού πεδίου, ανάλογα με τις συνθήκες και το περιβάλλον.
Η τελευταία γενιά των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνει πολυάριθμες λειτουργίες υποστήριξης του οδηγού. Ενδεικτικά, μία νέα λειτουργία είναι η προειδοποίηση για μικροΰπνο από το σύστημα εφίστασης προσοχής ATTENTION ASSIST. Αναλύει τις κινήσεις των βλεφάρων του οδηγού μέσω μιας κάμερας στη οθόνη του οδηγού (μόνο σε συνδυασμό με το MBUX Hyperscreen). Η ένδειξη υποβοήθησης στην οθόνη του οδηγού εμφανίζει τη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης με ευανάγνωστη προβολή πλήρους οθόνης.
Οι αρχές της Ολοκληρωμένης ασφάλειας, ιδίως της προστασίας από ατύχημα, εφαρμόζονται ανεξαρτήτως οχήματος. Όπως όλα τα αυτοκίνητα Mercedes, η EQS διαθέτει επίσης άκαμπτο κλωβό ασφαλείας επιβατών, ειδικές ζώνες παραμόρφωσης και υπερσύγχρονα συστήματα συγκράτησης. Το σύστημα PRE-SAFE® περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό. Η εξολοκλήρου ηλεκτρική αρχιτεκτονική της EQS επέτρεψε νέες δυνατότητες σχεδίασης όσον αφορά στη φιλοσοφία ασφάλειας. Για παράδειγμα, επιλέχθηκε μία ευνοϊκή θέση για την εγκατάσταση της μπαταρίας στο υποδάπεδο, ώστε να παραμένει προστατευμένη σε περίπτωση σύγκρουσης. Επίσης, επειδή δεν υπάρχει μεγάλο συγκρότημα κινητήρα, μπόρεσε να βελτιωθεί η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης. Πέρα από τις καθιερωμένες δοκιμές πρόσκρουσης, επαληθεύτηκε επίσης η απόδοση του αυτοκινήτου σε διάφορες άλλες συνθήκες καταπόνησης και πραγματοποιήθηκαν εκτενείς δοκιμές εξαρτημάτων στο Κέντρο Τεχνολογίας Ασφάλεια Οχήματος (TFS).