Η Lexus προχώρησε σε πλήρη επαναπροσδιορισμό του μεγάλου πολυτελούς RX SUV, βασιζόμενη στη μεγάλη κληρονομιά του μοντέλου και ανοίγοντας νέους σχεδιαστικούς και τεχνολογικούς ορίζοντες για να αυξήσει το εύρος των ικανοτήτων και της απήχησής του σε μία ακόμα μεγαλύτερη βάση πελατών.
Το 1998, το πρώτο μοντέλο RX ίδρυσε την κατηγορία της αγοράς των πολυτελών SUV. Από τότε, εξελίσσεται συνεχώς και έγινε το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της premium αγοράς με το λανσάρισμα του RX 400h το 2005. Σήμερα, έχει καθιερωθεί ως παγκόσμιο βασικό μοντέλο της Lexus έχοντας στο ενεργητικό του 3,5 εκατομμύρια πωλήσεις – 300.000 από τις οποίες στην Ευρώπη. Η νέα, πέμπτη γενιά του μοντέλου θα ενισχύσει αυτή τη θέση και τη φήμη της Lexus για σχεδιαστική και τεχνολογική αριστεία.
Ο Koji Sato, Πρόεδρος της Lexus International, δήλωσε: «Για το νέο RX ήμασταν αποφασισμένοι να διατηρήσουμε το DNA της Lexus όσον αφορά την κορυφαία ποιότητα, την οδηγική άνεση και τη φινέτσα, αλλά και να προάγουμε την οδηγική εμπειρία στο επόμενο επίπεδο, προσφέροντας μία μοναδική οδηγική υπογραφή ‘Lexus Driving Signature’.»
Μαζί με το νέο NX που λανσαρίστηκε πρόσφατα και το επερχόμενο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο RZ, το RX θα βοηθήσει στη δημιουργία του Επόμενου Κεφαλαίου (“Next Chapter”) της μάρκας Lexus. Με αυτά τα τρία μοντέλα η εταιρεία θα έχει την πιο ολοκληρωμένη κάλυψη της αγοράς D/E premium SUV, που αποτελεί την καρδιά της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Lexus.
Η Lexus έχει αναπτύξει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα Next Chapter για το νέο RX, η οποία περιλαμβάνει ένα αμάξωμα σχήματος ατράκτου - ‘spindle body’ – που υλοποιήθηκε με την ενσωμάτωση της φιλοσοφίας spindle σε ολόκληρο το εμπρός τμήμα του οχήματος. Η ομάδα του RX εμπνεύστηκε επίσης από την πλούσια σχεδιαστική κληρονομιά του μοντέλου για να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως RX, αλλά με πιο δυναμικό, κομψό και γεμάτο αυτοπεποίθηση χαρακτήρα.
Στο εσωτερικό, το οδηγοκεντρικό πιλοτήριο ‘Tazuna’ σχεδιάστηκε για να προσφέρει στον οδηγό άμεσο, διαισθητικό έλεγχο του οχήματος, σύμφωνα με την αρχή ‘χέρια στο τιμόνι, μάτια στον δρόμο’. Βελτιώνει επίσης την οδηγική εμπειρία με τη διαισθητική και απέριττη διάταξή του, που ενισχύεται από το νέο σύστημα πολυμέσων Lexus Link Mutlimedia με τον ενσωματωμένο βοηθό “Hey Lexus“, μία οριζόντια οθόνη αφής 14 ιντσών και απομακρυσμένες λειτουργίες με δυνατότητα πρόσβασης μέσω της εφαρμογής Lexus Link για smartphone.
Για να διαμορφώσει την οδηγική υπογραφή ‘Lexus Driving Signature’ του νέου RX, η Lexus βελτιστοποίησε τα θεμελιώδη στοιχεία του SUV, όπως το κέντρο βάρους, τη ροπή αδράνειας, τη μείωση βάρους, την ακαμψία και το σύστημα μετάδοσης κίνησης, προκειμένου να δημιουργήσει έναν πιο φυσικό διάλογο ανάμεσα στο αυτοκίνητο και τον οδηγό. Ο βελτιωμένος χειρισμός και η απόκριση βασίζονται σε μία εξέλιξη της πλατφόρμας GA-K της Lexus που προσφέρει εξαιρετική ακαμψία αμαξώματος και χαμηλό κέντρο βάρους.
Το νέο RX διατίθεται με μία γκάμα τριών διαφορετικών ηλεκτροκίνητων συνόλων στην Ευρώπη. Στην καρδιά της προσφοράς της μάρκας στη Δυτική Ευρώπη, το RX 450h+ 2.5L είναι το πρώτο RX που υιοθετεί την plug-in υβριδική τεχνολογία της Lexus. Το υβριδικό ηλεκτρικό RX 350h 2.5L τοποθετείται ως μία αποτελεσματική εναλλακτική λύση έναντι των κινητήρων βενζίνης και diesel μικρότερου κυβισμού, όπως και των ήπιων υβριδικών. Και για πελάτες που αναζητούν πιο συναρπαστικές επιδόσεις, η Lexus εισάγει το πρώτο της υπετροφοδοτούμενο υβριδικό μοντέλο που εστιάζει στις επιδόσεις, το RX 500h 2.4T, που διατίθεται με το καινοτόμο σύστημα ελέγχου κίνησης DIRECT4.
Για τις ανατολικές αγοράς, μαζί με το υβριδικό RX 500h υψηλών επιδόσεων, η Lexus προσφέρει επίσης το RX 350 με ένα νέο, turbo βενζινοκινητήρα 2.4 λίτρων, που προσφέρει υψηλότερες επιδόσεις από το τρέχον μοντέλο των 3.5 λίτρων.
Αξιοποιώντας την παγκοσμίου κλάσης τεχνολογία ασφάλειας της Lexus, το RX επωφελείται από την τρίτη γενιά του Lexus Safety System +, με βελτιωμένο Pre-Collision System, νέο Proactive Driving Assist και προαιρετικό Extended Safety Package. Επίσης, διατίθεται με το Safe Exit Assist της Lexus, το οποίο είναι συνδεδεμένο με ένα ηλεκτρονικό σύστημα απασφάλισης θυρών που εμποδίζει το άνοιγμά τους στην πορεία οχημάτων ή δικυκλιστών που πλησιάζουν από πίσω.
Σχεδιαστικά στοιχεία F SPORT
Το RX 350 διατίθεται επίσης σε έκδοση F SPORT, ενώ το RX 500h λανσάρεται αποκλειστικά ως μοντέλο F SPORT Performance, με πρόσθετα μηχανολογικά χαρακτηριστικά υψηλών επιδόσεων (λεπτομέρειες στα κεφάλαια όπου αναλύονται τα κινητήρια σύνολα και η δυναμική απόδοση).
Από σχεδιαστικής απόψεως, τα μοντέλα F SPORT ξεχωρίζουν με αποκλειστικές στιλιστικές πινελιές μέσα κι έξω. Οι εξωτερικές λεπτομέρειες περιλαμβάνουν ειδικές ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών με 10 ακτίνες και ματ μαύρο φινίρισμα, μαύρες ράγες οροφής και εξωτερικούς καθρέπτες, μασίφ μάσκα με ειδικό πλέγμα σε piano black, εμπρός και πίσω προφυλακτήρες F SPORT, μαύρο σήμα F SPORT στο εμπρός φτερό και πρόσθετα μαύρα διακοσμητικά από ανοξείδωτο ατσάλι στις πόρτες και τους προφυλακτήρες. Διατίθενται έξι εξωτερικά χρώματα για την έκδοση F SPORT Performance, συμπεριλαμβανομένου του νέου Sonic Copper.
Πέρα από τα στιλιστικά στοιχεία υπάρχουν και πρόσθετα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά: το κάτω άκρο του εμπρός προφυλακτήρα είναι διαμορφωμένο για να παράγει υψηλότερη κάθετη δύναμη, ενώ πρόσθετα διακοσμητικά στα τόξα των θόλων των τροχών χρησιμεύουν για να εκτονώνουν την πίεση στο εσωτερικό του προφυλακτήρα και να ρυθμίζουν τη ροή αέρα γύρω από τους εμπρός τροχούς.
Στο εσωτερικό, τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του F SPORT περιλαμβάνουν τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων με επένδυση από διάτρητο δέρμα, τον πίνακα οργάνων, τα αλουμινένια σπορ πεντάλ και λεπτομέρειες εξοπλισμού, πλάκες μαρσπιέ με λογότυπο F SPORT και σπορ εμπρός καθίσματα με δερμάτινη επένδυση σε Black ή Dark Rose με ενισχύσεις Ultrasuede. Τα διακοσμητικά ένθετα αποτελούνται από αλουμίνιο σε νέο χρώμα Dark Spin με μοτίβο οριζόντιων γραμμών που χαρίζει στην επιφάνεια χρωματικό τόνο και υφή.
Το νέο RX προσφέρει μία πιο ολοκληρωμένη κάλυψη στην κατηγορία όσον αφορά την επιλογή κινητήριων συνόλων σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Η Lexus έχει αποκτήσει περισσότερα από 15 χρόνια εμπειρίας στην τεχνολογία ηλεκτροκίνησης προκειμένου να αγκαλιάσει την εξέλιξη του κλάδου και να προσφέρει μία γκάμα επιλογών που περιλαμβάνει το πρώτο plug-in υβριδικό ηλεκτρικό RX, ένα προσιτό και αποδοτικό πλήρως υβριδικό ηλεκτρικό μοντέλο και, για πρώτη φορά, ένα εντελώς νέο υβριδικό υψηλής απόδοσης, που απευθύνεται στους πελάτες οι οποίοι αναζητούν ένα υψηλότερο επίπεδο δυναμικής απόδοσης.
Μαζί με το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μπαταρίας RZ 450e, αυτή η επέκταση της γκάμας RX προσφέρει σε περισσότερους πελάτες την ευκαιρία να επιλέξουν την ιδανική τους ηλεκτροκίνητη λύση.
Το RX 500h σηματοδοτεί μία επανάσταση στην υβριδική ηλεκτρική τεχνολογία που το διαφοροποιεί από οποιοδήποτε προηγούμενο υβριδικό μοντέλο. Η Lexus έχει με επιτυχία μετατοπίσει την εστίαση από τη βέλτιστη απόδοση για να παράγει ένα μοντέλο με γνήσιο χαρακτήρα υψηλών επιδόσεων, αυξάνοντας την απήχηση του RX σε πελάτες που διψούν για κορυφαίες ηλεκτροκίνητες επιδόσεις.
Χρησιμοποιεί μία εντελώς νέα, παράλληλη υβριδική αρχιτεκτονική, που αποτελείται από έναν turbo βενζινοκινητήρα 2,4 λίτρων και κιβώτιο 6 σχέσεων, ενσωματωμένο εμπρός ηλεκτροκινητήρα και μονάδα ελέγχου ισχύος, υβριδική μπαταρία και ένα συμπαγή πίσω e-axle 76 kW. Η συνολική ισχύς του συστήματος είναι 371 DIN hp/273 kW με ροπή 550 Nm, που προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,2 δευτερόλεπτα.
Τεχνολογία μπαταρίας
Το RX 500h χρησιμοποιεί μία νέα, χαμηλής αντίστασης μπαταρία Ni-MH (Νικελίου-Υδριδίου Μετάλλου) που προσφέρει υψηλή απόδοση υποστηρίζοντας την οικονομία καυσίμου. Έχει διπολική δομή και υιοθετεί νέα εξαρτήματα υψηλής απόδοσης. Τοποθετείται κάτω από το πίσω κάθισμα του οχήματος, ώστε να μην καταλαμβάνει πολύτιμο χώρο στην καμπίνα ή στο πορτμπαγκάζ και είναι πιο αθόρυβη, χάρη στη βελτίωση του συστήματος ψύξης αέρα.
Το plug-in υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιείται στο RX 450h+ είναι το ίδιο με αυτό που η Lexus παρουσίασε για πρώτη φορά και με μεγάλη επιτυχία στο νέο NX.
Διαθέτει τετρακύλινδρο, υβριδικό κινητήρα κύκλου Atkinson 2,5-λίτρων και επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 18.1 kWh. Ένας πρόσθετος πίσω ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει τη λειτουργία της μόνιμης τετρακίνησης μέσω του Lexus E-Four.
Αν και προσφέρει περίπου την ίδια ισχύ με το απερχόμενο RX 450h, παράγει περισσότερη ροπή και πετυχαίνει ταχύτερη επιτάχυνση. Η συνολική ισχύς είναι 309 DIN hp, η οποία αναμένεται να εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,5 δευτερόλεπτα.
Το μέγεθος και η χωρητικότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου και η τεχνογνωσία ηλεκτροκίνησης της Lexus συνδυάζονται για να προσφέρουν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων. Στόχος της Lexus για τις εκπομπές CO2 (μικτός κύκλος WLTP) είναι κάτω από 26 g/km με κατανάλωση καυσίμου μικρότερη από 1,2 l/100 km. Αναμένεται μία ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 65 km, με τη μέγιστη ταχύτητα στο πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα να αγγίζει τα 130 km/h.
Το plug-in υβριδικό σύστημα προσφέρει ένα κρίσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο RX 450h+. Όταν το φορτίο της μπαταρίας εξαντληθεί, το όχημα μεταβαίνει απρόσκοπτα στο αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, διατηρώντας την αποδοτικότητά του ως προς την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τα περισσότερα συστήματα άλλων κατασκευαστών, όπου το σύστημα μετάδοσης κίνησης χρησιμοποιεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης του.
Η Lexus αναμένει ότι το RX 450h+ θα είναι το βασικό της μοντέλο RX, μία λογική εξέλιξη για πολλούς από τους πελάτες του τρέχοντος RX 450h, και κατά συνέπεια το best-seller μοντέλο RX στη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη.