Η Audi στην νέα γενιά του Α3 αποφάσισε να γίνει πιο τολμηρή σχεδιαστικά δημιουργώντας ένα άκρως ανταγωνιστικό μοντέλο στην κατηγορία των premium hatchback, μιας και οι ανταγωνιστές έχουν ήδη προηγηθεί με τις τελευταίες γενιές των δικών τους μοντέλων. Έτσι το Α3 είναι πλέον πιο εξοπλισμένο σε θέματα ασφάλειας και συνδεσιμότητας και επιπλέον απέκτησε και ήπια υβριδική τεχνολογία. Εμείς δοκιμάσαμε την έκδοση 35 TFSI MHEV και αυτή είναι η άποψη μας.
Καταρχάς, με το που το βλέπεις δεν μπορείς να μην παρατηρήσεις τα φουσκωμένα φτερά που δίνουν το στίγμα για την σπορτίφ φιλοσοφία της σχεδίασης που σε συνδυασμό με την σχεδίαση των θυρών και την έντονη κλίση των πίσω κολονών δημιουργούν μία εντυπωσιακή εικόνα. Το ίδιο ισχύει και στο εμπρός και πίσω μέρος του οχήματος όπου με τα νέα φωτιστικά σώματα και τις εισαγωγές αέρα, έστω και ψεύτικες, προστίθενται πόντοι στον δυναμισμό. Τον ρόλο τους έχουν και οι διαστάσεις που έχουν αυξηθεί στο νέο Α3 κάνοντας το πιο μακρύ και πιο φαρδύ κατά 3 πόντους περίπου και στις δύο περιπτώσεις.
Αυτό βέβαια δίνει και λίγο παραπάνω χώρο για τους επιβάτες στην καμπίνα, τουλάχιστον στο πλάτος. Ο έξτρα χώρος όμως δεν είναι αυτός που σε κερδίζει στο εσωτερικό του νέου Α3 μιας και όλη την προσοχή σου την τραβάει η σχεδίαση που δεν έχει καμία σχέση με την προηγούμενη γενιά όντας πιο εντυπωσιακή με πολλές ακμές και περίτεχνα τοποθετημένους αεραγωγούς, τόσο για τον οδηγό αλλά και για τον συνοδηγό. Ο πίνακας οργάνων είναι πλέον πλήρως ψηφιακός και υπάρχει σε μεγέθη των 10 ιντσών ως στάνταρ η των 12,3 προαιρετικά αναλόγως την έκδοση. Αυτός συνδυάζεται με την κλασική οθόνη των 10,1 ιντσών του γκρούπ αλλά και με ξεχωριστά χειριστήρια για τον κλιματισμό. Ακριβώς από κάτω βρίσκεις μία αρκετά μεγάλη θήκη για smartphone με προαιρετική ασύρματη φόρτιση και τις ανάλογες θύρες USB. Στο μοντέλο δοκιμής μας υπάρχει και ο νέος διακόπτης του αυτόματου κιβωτίου S tronic που είναι πιο διακριτικός μεν αλλά αφήνει και αρκετό χώρο ανεκμετάλλευτο ανάμεσα από τα καθίσματα. Τα υλικά φυσικά είναι κορυφαία σε ποιότητα και συναρμογή με μόνη παραφωνία μια φέτα από πλαστικό απομίμησης βουρτσισμένου αλουμινίου που δεν συνάδει με το υπόλοιπο σύνολο στο κέντρο του ταμπλό, όπως επίσης κάποιος θα μπορούσε να παραπονεθεί για το γεγονός πως τα πλαστικά στις πίσω πόρτες δεν είναι ίδιας ποιότητας με τα υπόλοιπα αλλά μάλλον αν χρειάζεται να κάνεις περικοπές κάπου συνήθως γίνονται εκεί. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική με όλες τις ρυθμίσεις σε τιμόνι και κάθισμα να σε βοηθούν να βρεις την ιδανική για σένα. Ο χώρος όπως είπαμε βελτιώθηκε και για τους πίσω επιβάτες, έχοντας κερδίσει σε πλάτος και έχοντας αρκετό χώρο για το κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών έχει παραμείνει στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο μοντέλο και έχει χωρητικότητα από 380 έως 1200 λίτρα ανάλογα με την διάταξη του διπλού πατώματος και των πίσω καθισμάτων.
Για την κίνηση του μοντέλου δοκιμής μας φροντίζει ο τετρακύλινδρος 1500άρης κινητήρας βενζίνης με την ονομασία 35 TFSI που συνδυαζόμενος με το 7άρι κιβώτιο S-Tronic αποκτά και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα των 48 Volt με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 12 ίππων που βοηθάει το σύνολο όταν χρειάζεται, με κύριο στόχο την μείωση της κατανάλωσης και όχι τις επιδόσεις. Προσθέστε και το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων και μέσα στην πόλη, όπου το σύστημα δείχνει περισσότερο την αξία του, το Α3 πετυχαίνει κατανάλωση της τάξεως των 7,5 λίτρων, όχι και άσχημα για τούρμπο κινητήρα με 150 ίππους. Συνολικά, αν προσέξει κανείς, η μέση κατανάλωση των 6,2 λίτρων που δίνει η Audi μπορεί και να είναι εφικτή. Το σύνολο αποδίδει πάρα πολύ καλά και η δουλειά που κάνει το S-Tronic στις αλλαγές είναι παραπάνω από ικανοποιητική όντας πρόθυμο στην όποια διάθεση έχει ο οδηγός να κινηθεί, και με την βοήθεια του drive select mode που παραμετροποιεί τις απαραίτητες ρυθμίσεις, το αυτοκίνητο θα κινηθεί όπως πρέπει σε κάθε περίσταση. Όσον αφορά τώρα την αίσθηση στον δρόμο, το A3 είναι εξαιρετικό προσφέροντας αρκετά σφικτή συμπεριφορά χωρίς όμως να θυσιάζει την άνεση, κάτι που θα το βρεις όμως από αυτήν την έκδοση και πάνω καθώς οι βασικές εκδόσεις έχουν ημιάκαμπτο άξονα πίσω και όχι πολλαπλούς συνδέσμους και η διαφορά αυτή είναι σημαντική, ιδίως για τους πίσω επιβάτες.
Οι τιμές του νέου Α3 ξεκινούν από τις 22.400 Ευρώ για την βασική έκδοση 30 TFSI που ενώ δεν είναι ακριβή για Audi και δίνει αρκετά όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, η μεγάλη οθόνη, LED φώτα, αισθητήρες βροχής, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, του λείπουν κάποια πράγματά που τα βρίσκεις σε μοντέλα “ταπεινότερης” καταγωγής όπως για παράδειγμα αισθητήρες παρκαρίσματος. Και ενώ η έκδοση 35 TFSI MHEV S-Tronic που δοκιμάσαμε σκαρφαλώνει στα 28.000 Ευρώ, αν και προσθέτει κάποια έξτρα, εξακολουθεί να χρειάζεται να πληρώσεις έξτρα για ευκολίες όπως για παράδειγμα αυτόματο κλιματισμό και cruise control. Γενικότερα το Α3 σαν premium μοντέλο έχει πολλές επιλογές σε πακέτα εξοπλισμού που μπορείς να προσθέσεις διαμορφώνοντας ανάλογα και την τελική του τιμή οπότε καλό θα είναι να μελετήσεις καλά το τι χρειάζεσαι για να μην ανεβάσεις το κόστος αγοράς του σε πολύ υψυλό επίπεδο.