Από το 1957 που πρωτοπαρουσιάστηκε, το 500άκι αποτελεί τον απόλυτο πρεσβευτή της Ιταλικής κουλτούρας στην αυτοκίνηση, μεγαλώνοντας γενιές και γενιές αυτοκινητιστών και με την έλευση της νέας γενιάς το 2007, προσδιόρισε τον όρο ρετρομοντέρνο όσον αφορά τον σχεδιασμό αυτοκινήτων. Με την ηλεκτροκίνηση να είναι σε πλήρη άνθιση, η Fiat δεν θα μπορούσε να μείνει έξω από το παιχνίδι και έτσι το αγαπημένο mini απέκτησε ηλεκτρική καρδιά και ονομάστηκε 500e.
Το ηλεκτρικό 500 πατάει σε νέα πλατφόρμα για να φορέσει τον εξοπλισμό του και ενώ μεγάλωσε σε πλάτος και μήκος, καταφέρνει να μην το δείχνει τραβώντας σου την προσοχή στα επιμέρους στοιχεία που το διαφοροποιούν από τα θερμικά αδελφάκια του. Πως γίνεται άλλωστε να μην προσέξεις τα ολοκαίνουργια φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED που μοιάζουν με μάτια από χαρακτήρα κινουμένων σχεδίων ή το ευμεγεθές 500 που δεσπόζει στο μέσον της κλειστής μάσκας αντί του λογότυπου της Fiat και τα φλας που μοιάζουν με μικρά πτερύγια; Ακόμα και στο πίσω μέρος που οι αλλαγές είναι αμελητέες, τα φώτα σχηματίζουν το γράμμα Ε όταν ανάβουν προσδιορίζοντας την ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου.
Μέσα στην καμπίνα οι αλλαγές είναι σαφώς πιο εμφανείς με το εξ ολοκλήρου ανασχεδιασμένο ταμπλό το οποίο έχει πλέον οριζόντια διάταξη και διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων. Στο κέντρο του υπάρχει το σύστημα infotainment UCONNECT 5 με οθόνη από 7 έως 10,25 ίντσες αναλόγως της έκδοσης που πλέον υποστηρίζει και φωνητικές εντολές. Από κάτω θα βρεις τα χειριστήρια του κλιματισμού και κάτω από αυτά μία μεγάλη θήκη για smartphone με τις ανάλογες θύρες USB και υποστήριξη ασύρματης φόρτισης. Αυτό που απουσιάζει είναι μία κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα, τουλάχιστον εμπρός, πράγμα που βοηθάει όταν για παράδειγμα δεν μπορείς να βγεις από την θέση του οδηγού και πρέπει να μετακινηθείς στην θέση του συνοδηγού για να βγεις. Η έλλειψη κονσόλας οφείλεται στην έλλειψη και μοχλού ταχυτήτων μιας και αυτός αντικαταστάθηκε με 4 κουμπιά στο χαμηλότερο μέρος του ταμπλό που ορίζουν την κίνηση και που χρειάζονται μια μικρή εξοικείωση ομολογουμένως. Ανάμεσα από τα καθίσματα υπάρχει πλέον ο διακόπτης του ηλεκτρικού χειρόφρενου και δύο χειριστήρια για το προφίλ οδήγησης και της φωνής του ηχοσυστήματος ενώ πιο πίσω υπάρχει άλλη μια θέση για κινητό μαζί με θύρα USB και μια πρίζα 12V. Τα υλικά και η ποιότητα κατασκευής είναι αυτά που περιμένεις από το συγκεκριμένο μοντέλο και το highlight είναι τα μπουτόν που ανοίγεις τις πόρτες ακριβώς όπως σε μοντέλα εκατοντάδων χιλιάδων Ευρώ. Και για να μην μείνεις κλεισμένος μέσα αν τυχόν συμβεί κάτι, υπάρχουν και χειρολαβές χαμηλά για να ανοίξεις την πόρτα. Ο χώρος για τους επιβάτες αν και λίγο μεγαλύτερος εξακολουθεί να μην είναι κατάλληλος για μεγάλες διαδρομές και ο χώρος αποσκευών στα 185 λίτρα γίνεται ακόμα μικρότερος αν κουβαλάς τα καλώδια φόρτισης μαζί σου συνέχεια.
Το ηλεκτρικό 500 έρχεται με δύο κινητήρια σύνολα που αποδίδουν 70 και 85 KW αντίστοιχα ή αλλιώς 95 και 118 ίππους έχοντας παράλληλα και την αντίστοιχη αυτονομία από 190 έως 330 χιλιόμετρα, νούμερα που σε αστική μετακίνηση αυξάνονται εντυπωσιακά. Εμείς είχαμε την μεγάλη έκδοση στα χέρια μας και αν και δεν είδαμε αυτά τα νούμερα, πρέπει να πω ότι 280 με 300 χιλιόμετρα είναι εφικτά αν συνηθίσεις τον τρόπο οδήγησης του. Ένας άλλος παράγοντας για την αυτονομία είναι και τα 3 οδηγικά προφίλ που διαθέτει το 500 και που έχουν να κάνουν με το πόσο παρεμβατικό θα είναι το σύστημα στην ανάκτηση της ενέργεια κατά το φρενάρισμα και στη διαχείριση της ενέργειας γενικά. Έτσι στην επιλογή Normal το 500 αντιδράει όπως ένα τυπικό ηλεκτρικό όχημα όπου κατά το ρολάρισμα και το φρενάρισμα, αποθηκεύεται ενέργεια στην μπαταρία. Στην επιλογή Range το σύστημα παρεμβαίνει λίγο περισσότερο ενώ στην επιλογή Sherpa το σύστημα επεμβαίνει συνεχώς ώστε με το που αφήσεις το πόδι από το γκάζι να αρχίσει άμεσα να επιβραδύνει μέχρις ότου να σταματήσει εντελώς, κάτι που αν το μάθεις καλά σε βοηθάει να οδηγείς ουσιαστικά το αυτοκίνητο με ένα πεντάλ!
Στον δρόμο, το αυξημένο βάρος και οι μεγαλύτερες διαστάσεις σε συνδυασμό με την σφιχτότερη ρύθμιση της ανάρτησης κάνουν το 500 πιο σταθερό αλλά και λίγο πιο σκληρό στις ανωμαλίες του οδοστρώματος και το μικρό μεταξόνιο δεν βοηθάει και πολύ την κατάσταση. Παρόλα αυτά όμως το ηλεκτρικό μίνι δεν θα σε απογοητεύσει ακόμα και σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές.
Συνολικά θα έλεγα πως το 500e αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις σε όλους τους τομείς και σίγουρα είναι ένα μοντέλο που θα πρέπει να το έχεις στη λίστα με τα υποψήφια ηλεκτρικά πόλης. Αρκεί να έχεις στον νου σου πως η βασική έκδοση των 70 KW ξεκινάει από τα 24.567 Ευρώ ενώ για την κορυφαία La prima των 85 KW ξεκινάει από τα 35.477 Ευρώ.