Όταν λοιπόν ήρθε η ώρα για την νέα γενιά του μοντέλου, οι άνθρωποι της εταιρίας έβαλαν τα δυνατά τους για να διατηρήσουν τα χαρακτηριστικά που έκαναν το μοντέλο τόσο επιτυχημένο, βελτιώνοντας το όμως για να ανταποκριθεί στον ανταγωνισμό της κατηγορίας. Το νέο Qashqai μεγάλωσε, ελάφρυνε και χαμήλωσε σε σχέση με τον προκάτοχο του και άλλαξε ριζικά την εμφάνιση του και δείχνει πλέον πιο φρέσκο, εξακολουθώντας όμως να δείχνει στιβαρό.
Αρχίζοντας εξωτερικά το νέο μοντέλο θυμίζει ελάχιστα τον προκάτοχό του, ακολουθώντας την νέα σχεδιαστική γραμμή της εταιρίας που βλέπει κανείς σε όλη την γκάμα των μοντέλων της, με τα νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω που έχουν μεγαλώσει αρκετά και με την χαρακτηριστική γραμμή στο ύψος των παραθύρων που είναι ίδια και με το μεγαλύτερο αδερφάκι του, το Xtrail, αλλά και στο νέο Micra.
Η ίδια φιλοσοφία επικρατεί και στο εσωτερικό όπου θα βρούμε πολύ καλής ποιότητας υλικά με επίσης πολύ καλή συναρμογή. Λόγω της αύξησης του μεγέθους, ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι πλέον άνετος για 3 ενήλικες και στο ταμπλό υπάρχουν όλες οι ηλεκτρονικές ευκολίες για την ενημέρωση και την διασκέδαση οδηγού και επιβατών με νέα οθόνη αφής και των απαραίτητων πια πρωτοκόλλων σύνδεσης κινητού τηλεφώνου και συσκευών multimedia.Ο εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει ESP,ABS με EBD και brake assist, hill start assist,σύστημα ενεργής πέδησης Active Engine Brake, διατήρηση πορείας Active trace control,έλεγχο κίνησης body motion control και φυσικά αερόσακους οδηγού,συνοδηγού,πλευρικούς καί κουρτίνας.Ο χώρος των αποσκευών διατηρεί την καλή σχεδίαση του και έχει επιπλέον 20 λίτρα φθάνοντας τα 430 συνδυαζόμενο με έξυπνες λύσεις όπως το διπλό πάτωμα στο οποίο μπορεί να αποθηκευτεί η εταζέρα αν χρειαστεί. Η εταζέρα λειτουργεί και σαν τοίχος αν τοποθετηθεί κάθετα στις ειδικές υποδοχές χωρίζοντας τον χώρο στα 2 σε περίπτωση που πρέπει να ασφαλίσουμε μικρά αντικείμενα από το να κυλάνε από δω και από κει.
Ο κινητήρας είναι ο πολυφορεμένος 1.5 dci των 110 ίππων και των 260 Nm, που σε συνδυασμό με το χειροκίνητο 6αρι κιβώτιο κινεί άκρως ικανοποιητικά το Qashqai εντός και εκτός πόλης με μικτή κατανάλωση στα όρια των 5 λίτρων. Όχι κ άσχημα για ένα αυτοκίνητο τέτοιου μεγέθους. Στον δρόμο η ποιότητα κύλισης είναι παραπάνω από ικανοποιητική, χάρη στις έξυπνες λύσεις των τεχνικών της εταιρίας όπως τα αμορτισέρ διπλού εμβόλου και το σύστημα ελέγχου πλαισίου που σου δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου και ακριβότερου μοντέλου, με τις ανωμαλίες του οδοστρώματος να αποσβένονται ομαλά χωρίς όμως να γίνεται παραχώρηση στην οδική συμπεριφορά. Μιλώντας για οδική συμπεριφορά, το Qashqai παρά το μέγεθός του, αν αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα, δεν θα σε απογοητεύσει πατώντας σταθερά στις στροφές και θυμίζοντας σου αυτοκίνητο με χαμηλότερο κέντρο βάρους και μικρότερου αμαξώματος, με μόνη ίσως ατέλεια την αίσθηση του τιμονιού με την ηλεκτρική υποβοήθηση ακόμα και στην επιλογή sport. Τα φρένα τέλος έχουν πολύ καλή αίσθηση και δεν προβληματίζουν σε καμία περίπτωση.
Ολοκληρώνοντας, το νέο Qashqai διατηρεί επάξια την φήμη του, παραμένοντας μία απο τις καλύτερες επιλογές για τον μέσο οικογενειάρχη που θέλει να ξεφύγει από το κλασικό σεντάν χωρίς να δώσει μια περιουσία και με τις επιλογές εξοπλισμού και κινητήρων είναι σίγουρο πως υπάρχει ένα για τον καθένα.Αναφορικά σημειώνουμε ότι η έκδοση του μοντέλου που οδηγήσαμε είναι η Acenta και η τιμή της κυμαίνεται στα 21.970 Ευρώ.