Εξωτερικά λοιπόν το Navara δηλώνει αισθητά την παρουσία του καταρχήν λόγω μεγέθους (5300χ1850,1830 χλστ) και λόγω των λεπτομέρειων όπως τα νέα φώτα LED, οι μεγάλοι καθρέπτες,τα πλαινά σκαλοπάτια και το μικρό διακριτικό σπόιλερ στην πόρτα της καρότσας.Τέλος οι τροχοί των 18 ιντσών που κατατάσονται στον έξτρα εξοπλισμό και τα φιμε πίσω τζάμια έρχονται να συμπληρώσουν την εικόνα.Αντίστοιχα εντυπωσιακή είναι και η εικόνα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όπου οι χώροι γαι επιβάτες και μικροαντικείμενα είναι παραπάνω απο επαρκείς.Σε συνδυασμό με το καλό φινίρισμα των υλικών αν και σκληρών σε κάνει να ξεχνάς πως βρίσκεσαι στην καμπίνα ενός επαγγελματικού pickup.Και φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι ευκολίες για την ενημέρωση και διασκέδαση οδηγού και επιβατών οπότε θα μπορούσαμε αν πούμε πως αν ήταν εφικτή η αγορά του εκτός επαγγελματικής χρήσης (γιατί ζούμε στη Ελλάδα μην το ξεχνάμε αυτό) θα ήταν μία πολύ καλή λύση γαι τον περιπετειώδη οικογενειάρχη.Σε συτήματα ασφαλείας τώρα το Navara έχει εξοπλιστεί με σύστημα περιφερειακής θέασης και σύστημα αποφυγής μετωπικής πρόσκουσης ενώ δεν λείπουν το hill start assist και το hill descent assist καθώς και η κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος.Το πακέτο των αερόσακων περιλαμβάνει οδηγού,συνοδηγού,πλευρικούς και τύπου κουρτίνας όπως επίσης και αερόσακο γονάτων.
Ας μεταφερθούμε στο θέμα της ποιότητας κύλισης που αν εξαιρέσουμε τις κλίσεις του αμαξώματος και την μαλακή αίσθηση της ανάρτησης στον δρόμο το Navara κινείται και συμπεριφέρεται σαν όχημα ελεύθερου χρόνου με την πίσω ανάρτηση 5 σημείων να έχει εξαλείψει τις αναπηδήσεις από τον πίσω άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες ενώ όι ανωμαλίες οποιουδήποτε άλλου τύπου σχεδόν εξαφανίζονται.Προσθέστε και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που ελέγχει την ταχύτητα περιστροφής κάθε τροχού και έχετε το πλήρες πακέτο.Και αυτά μιλώντας για τις ασφάλτινες διαδρομές γιατί όταν το Navara πατήσει χώμα τότε μεταμορφώνεται σε αγρίμι σκαρφαλώνοντας με άνεση σχεδόν παντού και περνώντας μέσα απο λάσπες, χαλίκια,άμμο χωρίς καν να το καταλάβεις χάρη στην υψηλή απόσταση απο το έδαφος και στην επιλογή της τετρακίνησης που αν χρειαστεί αποκτά και κοντές σχέσεις για τα δύσκολα σημεία αν βρεθούν.
Για να συμβούν όλα αυτά όμως χρειάζεται και μιά δυνατή καρδιά που στην προκειμένη περίπτωση είναι ένας turbodiesel κινητήρας 2300κ.εκ με μονό turbo μεταβλητής γεωμετρίας που αποδίδει 160 ίππους και με την προσθήκη ενός ακόμα turbo φτάνει τους 190 ίππους για όσους αναζητούν δυνατότερες επιδόσεις.Η ροπή ξεκινάει απο χαμηλά και φτάνει στην ιδανική τιμή της στις 1500 με 2500 στροφές και είναι 406 και 490 nm αντίστοιχα και φτάνει στους τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου κιβώτιου που όμως θα ήθελε λίγη δουλειά ακόμη μιάς και ο επιλογέας έχει χαλαρή αίσθηση και είναι το μόνο που δείχνει έντονα οτι βρίσκεσαι σε pickup και όχι σε επιβατικό.Η κατανάλωση παρόλα αυτά κρατιέται χαμηλά με μία μέση τιμή των 8,2 λίτρων αν κινήσαι σε νορμάλ ρυθμούς με προδευτικό γκάζι και σωστές αλλαγές ταχυτήτων.
Συνοψίζοντας λοιπόν, το Navara είναι μία απο τις καλύτερες επιλογές αν θές να συνδυάσεις δύναμη,στιβαρότητα και σκληροτράχηλο χαρακτήρα με εκλεπτυσμένο ντιζάιν και ανέσεις επιβατικού αρκεί βέβαια να είσαι ελέυθερος επαγγελματίας ή αγρότης και να διαθέσεις ένα ποσό της τάξεως των 29.140 ευρώ για την βασική έκδοση king cab pro ενώ για την έκδοση που δοκιμάσαμε η τιμή αγγίζει τις 32,340 ευρώ για να φτάσει στο ύψος των 37000 περίπου για την φούλ έκδοση των 190 ίππων.