Στις 27 Δεκεμβρίου 1945 ξεκίνησε η σειριακή παραγωγή του Volkswagen Limousine (Type 1). Αυτή ήταν η πραγματική αρχή της επιτυχίας του Volkswagen. Το μοντέλο είχε αρχικά σχεδιαστεί ως έργο γοήτρου των Εθνοσοσιαλιστών. Αλλά από το 1939 και μετά, το εργοστάσιο στο Βόλφσμπουργκ είχε παράγει πολεμικό εξοπλισμό αντί για οχήματα. Μέχρι το τέλος του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, μόνο 630 μονάδες του μοντέλου, οι οποίες μετονομάστηκαν σε "KdF-Wagen" το 1938, έφυγαν από το εργοστάσιο της Volkswagen. Μόνο υπό τη βρετανική επιτήρηση ξεκίνησε η μοναδική επιτυχής ιστορία του VW Beetle στο Wolfsburg χάρη στο στρατηγικό όραμα του Ταγματάρχη Ivan Hirst.
Η σειρά παραγωγής του πολιτικού Volkswagen, που αναφέρεται ως «Type 1», το οποίο αργότερα έγινε παγκοσμίως γνωστό ως «Beetle», άρχισε μετά το τέλος του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου στις 27 Δεκεμβρίου 1945, υπό την επίβλεψη της Volkswagenwerk GmbH που την είχε αναλάβει η βρετανική στρατιωτική κυβέρνηση τον Ιούνιο του 1945. Οι Βρετανοί σκόπευαν να χρησιμοποιήσουν το Volkswagen Type 1 για να πραγματοποιούν επείγουσες μεταφορικές εργασίες εντός της ζώνης κατοχής τους. Ήταν αυτός ο βρετανικός προγραμματισμός που τελικά προστάτευσε το εργοστάσιο από τις επικείμενες κατεδαφίσεις. Ο ανώτατος αξιωματικός ταγματάρχης Ivan Hirst έπαιξε βασικό ρόλο σε αυτήν την εξέλιξη. Ήταν η διορατικότητα και το ταλέντο του για αυτοσχεδιασμό που επέτρεψαν να ξεκινήσει η παραγωγή αυτοκινήτων στα χρόνια του συσσιτίου υπό συνθήκες που κυριαρχούσαν οι ελλείψεις. Με τον ενθουσιασμό του για την τεχνολογία και τα αυτοκίνητα, τη σκοπιμότητα και τη διακριτική του στάση, κατάφερε να μετατρέψει ένα πρώην εργοστάσιο πολεμικού εξοπλισμού σε μη στρατιωτική βιομηχανική εταιρεία σε εντυπωσιακά σύντομο χρονικό διάστημα.
Η βρετανική στρατιωτική κυβέρνηση είχε ήδη εκδώσει μια παραγγελία για 20.000 οχήματα τον Αύγουστο του 1945. Η έναρξη της παραγωγής ήταν ένα ορατό σημάδι μιας νέας αρχής και ελπίδας στο εργοστάσιο που είχε καταστραφεί σε μεγάλο βαθμό μέχρι το τέλος του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου. Αυτή η λύση ήταν σύμφωνη με τη μεταγενέστερη βρετανική πολιτική για τη Γερμανία, η οποία θεωρούσε ότι η οικονομική ασφάλεια και οι μελλοντικές προοπτικές του πληθυσμού είναι τα βασικά στοιχεία για την ανάπτυξη δημοκρατικών δομών. Τέλος, η έννοιά της δημοκρατίας ήρθε στο Volkswagenwerk στις 27 Νοεμβρίου 1945 όταν το Συμβούλιο Εργασίας εκλέχτηκε σε δημοκρατική ψηφοφορία και πραγματοποίησε τη πρώτη συνεδρίασή του.
Παρ 'όλα αυτά, υπήρχαν σημαντικά προβλήματα στον εφοδιασμό του εργατικού δυναμικού με τροφή και χώρο. Παρά τις δύσκολες συνθήκες, το πρώτο sedan της Volkswagen βγήκε από τη γραμμή παραγωγής λίγο μετά τα Χριστούγεννα. Το Wolfsburg και η Volkswagenwerk GmbH έλαβαν καθυστερημένο χριστουγεννιάτικο δώρο μόλις οκτώ μήνες μετά το τέλος του πολέμου. Μέχρι το τέλος του 1945, είχαν κατασκευαστεί 55 οχήματα.
Από το 1946 έως τη νομισματική μεταρρύθμιση, περίπου 1.000 οχήματα παράγονται το μήνα. Δεν ήταν δυνατή η παραγωγή περισσότερων οχημάτων λόγω της έλλειψης υλικών και της κατανομής καθώς και της έλλειψης προσωπικού. Οι έμπιστοι διαχειριστές έθεσαν τα θεμέλια για περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας μέχρι το φθινόπωρο του 1949. Καθιέρωσαν ένα σύστημα εξυπηρέτησης πωλήσεων και after-sales και άρχισαν να εξάγουν το sedan της Volkswagen το 1947.
Η απόφαση να αναπτυχθεί ένα μη στρατιωτικό εργοστάσιο και να ξεκινήσει η σειρά παραγωγής του Volkswagen Type 1 ήταν η αφετηρία μιας μοναδικής επιτυχημένης ιστορίας. Χάρη στην αρχική επανεκκίνηση, η Volkswagenwerk GmbH πήρε μια εξαιρετική θέση για την οικονομική άνοδο μετά την έκδοση του γερμανικού μάρκου. Με τον ανεπίσημο χαρακτηρισμό του "VW Beetle", το αυτοκίνητο έγινε πιο δημοφιλές από σχεδόν οποιοδήποτε άλλο μοντέλο αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο. Ήταν επίσης ένα ρεκόρ όσον αφορά τη διάρκεια και τον όγκο παραγωγής. Η Volkswagen διέκοψε την παραγωγή του VW Beetle στο Μεξικό το 2003, αφού είχαν κατασκευαστεί 21.529.464 οχήματα, συμπεριλαμβανομένων περίπου 15,8 εκατομμυρίων στη Γερμανία.