Ένας αστροναύτης με την Porsche Taycan Turbo S

Γράφτηκε από τον  Τετάρτη, 06 Ιανουαρίου 2021 13:48
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Ως πιλότος στο Lunar Module του Apollo 16, ο Charles Duke έγινε το δέκατος άνθρωπος που πήγε στο φεγγάρι και ένα από τα έξι άτομα που οδήγησε το Lunar Roving Vehicle. Πρόκειται από τα πιο προηγμένα, καινοτόμα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάστηκαν ποτέ.
Ο Charles Duke μέχρι πρόσφατα, δεν είχε οδηγήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη γη. Για να σηματοδοτήσει την 50ή επέτειο των πρώτων προσγειώσεων LRV στην σελήνη, βρέθηκε πίσω από το τιμόνι μιας Porsche Taycan. Ο στρατηγός Charlie Duke είναι ένας από τους δώδεκα άντρες που περπάτησαν στην επιφάνεια της Σελήνης.

Σήμερα, ο 85χρονος πρώην αστροναύτης και αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ θυμάται και εξιστορεί ότι μαζί με τον αστροναύτη James Young πέρασαν πάνω από 70 ώρες στην σεληνιακή επιφάνεια, κατά τη διάρκεια της οποίας πραγματοποίησαν πολλές ερευνητικές αποστολές και εκτενή αξιολόγηση του LRV, ή Lunar Roving Vehicle.
«Κατά τη γνώμη μου, το LRV ήταν το πρώτο πραγματικά αξιόπιστο, ανθεκτικό και αξιόπιστο ηλεκτρικό αυτοκίνητο», λέει ο Duke σήμερα. «Είχε δύο μπαταρίες και περίπου 100amp ώρες ισχύος. Κάθε τροχός είχε τη δική του ανεξάρτητη ανάρτηση και τα ελαστικά ήταν κατασκευασμένα από σύρμα, το οποίο νόμιζα ότι ήταν τρελό στην αρχή. Αλλά κάποιος είχε μια έξυπνη ιδέα γιατί τα συρματόσχοινα θα έσκαβαν στη σκόνη και θα μας έδιναν πολύ καλή πρόσφυση.

Παρά το ότι οδήγησε ένα από τα πιο προηγμένα και καινοτόμα οχήματα στην ανθρώπινη ιστορία, ο Duke δεν είχε οδηγήσει ποτέ ένα EV έως ότου η Porsche του πρότεινε να πάρει την ηλεκτρική Taycan για μια σύντομη διαδρομή σε ένα μικρό αεροδρόμιο κοντά στο Όστιν του Τέξας.
«Φυσικά έχω οδηγήσει αυτοκινητάκια του γκολφ», λέει ο Duke, «αλλά εδώ κάτω στη Γη δεν είχα οδηγήσει ποτέ ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αλλά νομίζω ότι βλέπω με τον ίδιο τρόπο ένα νέο αυτοκίνητο και ένα αεροπλάνο. Πρώτα πρέπει να καθίσω και να παρατηρήσω τα πάντα. Την ορατότητα και τη διάταξη του πιλοτηρίου, το ‘γκάζι’ και τα χειριστήρια. Είναι ένα καταπληκτικό αυτοκίνητο και η τεχνολογία στην Taycan είναι μια τάξη μεγέθους πάνω από το rover μας.»

Και τα τρία LRV έμειναν στην επιφάνεια του φεγγαριού όπου παραμένουν μέχρι σήμερα, πρωτοπόροι της εποχής τους, συγκεντρώνοντας ακόμα τη σκόνη του φεγγαριού μετά από μισό αιώνα. Όμως ο κόσμος από κάτω συνεχίζει να περιστρέφεται και η γενναιότητα και η φιλοδοξία του Duke και των συναδέλφων αστροναυτών του παραμένει έμπνευση καθώς συνεχίζουμε να πιέζουμε τα όρια της αυτοκίνησης. Μικρά βήματα, γιγάντια άλματα.

Βίντεο

Σχετικά Άρθρα