Δοκιμάσαμε το νέο Jeep Compass που φοράει τον 1.4 MultiAir2 Turbo με 170 PS , 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και 4WD.
Όταν σου δίνεται η δυνατότητα να δοκιμάσεις ένα SUV όπως το νέο Compass με αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά, η πρώτη σκέψη που σου έρχεται στο μυαλό είναι πιο βουνό θα επιλέξεις για τις διαδρομές που πρέπει να δεις και σε ποιο δάσος θα μπεις, για να δοκιμάσεις τα όρια ενός Jeep Compass.
Η διαδρομή επιλέχτηκε στο GPS του αυτοκινήτου και ο στόχος ήταν να οδηγήσουμε το Compass από την Θεσσαλονίκη στο όρος Πάϊκο και στην συνέχεια στο όρος Τζένα (2182 μέτρα υψόμετρο) σε διαδρομές δύσκολες.Έχοντας στην κατοχή μας το νέο Compass ήδη για μία εβδομάδα, διαπιστώσαμε ότι οι δυνατότητές του να κινείται στον δρόμο είναι πάρα πολύ καλές.
Το νέο Compass κινείται απροβλημάτιστα στον δρόμο και η αίσθηση που σου δημιουργεί είναι ενός πολύ καλού premium SUV και όχι άδικα. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης το νέο Compass είναι ευχάριστο, καθόλου κουραστικό και απορροφά με τον καλύτερο τρόπο τους κραδασμούς και τις ανωμαλίες που συναντά στους ελληνικούς δρόμους.
Στο εσωτερικό του η Jeep έβαλε ποιοτικά υλικά, τόσο στο ταμπλό του αυτοκινήτου, όσο και στο σύνολο του σαλονιού με το δέρμα που έχει επιλέξει και όλα μαζί να δένουν αρμονικά.
Στην κεντρική κονσόλα είναι τοποθετημένη η οθόνη αφής 8,5 ιντσών εφοδιασμένη με το σύστημα Infotainment και UCONNECT TM 8.4 NAV. Στις λειτουργίες του συστήματος Uconnect περιλαμβάνεται επίσης και η τηλεφωνική κλήση μέσω hands-free, η πλοήγηση και αναγνώριση/εκφώνηση φωνητικών εντολών για άνετη και καλύτερη δικτύωση στην καθημερινή οδήγηση. Επίσης, εκτός από τον λεβιέ ταχυτήτων, υπάρχει και το χειριστήριο για το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Selec-Terrain που επεμβαίνει ηλεκτρονικά και βελτιστοποιεί μέχρι και 12 υποσυστήματα, προσφέροντας ενισχυμένο έλεγχο του αυτοκινήτου σε κάθε έδαφος, σε κάθε επιφάνεια.
Οι χώροι του νέου Compass είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί και μεταφέρει άνετα 5 άτομα χωρίς προβλήματα, καθώς επίσης και ο χώρος των αποσκευών φτάνει τα 438 λίτρα.
Φτάνοντας στους προορισμούς μας και επιλέγοντας να κινηθούμε σε δασικούς δρόμους μέσα στα δύο βουνά με ό,τι δυσκολία βρούμε μπροστά μας, το νέο Jeep Compass μας άφησε την εντύπωση ότι δεν θα κολλήσει πουθενά.
Κλειδώσαμε την τετρακίνηση και σε συνεχή χωματόδρομο για πολλά συνολικά χιλιόμετρα οδήγησης με έντονη λάσπη και με πολλές ανωμαλίες στο τερέν, το Compass σου έδινε την αίσθηση ότι βρισκόταν στο φυσικό του περιβάλλον. Κινηθήκαμε σε πολλές περιπτώσεις γρήγορα σε αυτούς τους δύσκολους δρόμους και το αυτοκίνητο σου έδινε να καταλάβεις ότι το ελέγχεις απόλυτα και μπορούσες πραγματικά να κινηθείς ακόμα πιο γρήγορα δοκιμάζοντας τα όρια του. Ανεβήκαμε ανηφόρες με λίγο δύσκολες κλίσεις, προσπαθήσαμε να κινηθούμε και σε τερέν εκτός χωματόδρομου με πολλές δυσκολίες και το Compass των 1549 κιλών με τα 170 άλογα και τα 250Nm ροπής, τα έβγαλε πέρα και φέρει επάξια το όνομα Jeep.
Η μέση κατανάλωση για το νέο Compass κινείται σε λογικά πλαίσια και πλησίασε στο μέσο όρο 9,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Στις δύσκολες απαιτήσεις που είχαμε σε εκτός δρόμου συνθήκες, η κατανάλωση ανέβηκε πολύ παραπάνω από ότι θα περιμέναμε.
Το συμπέρασμα μας για το Compass είναι ότι πρόκειται για ένα SUV παρά πολύ καλά στημένο, τόσο για την άσφαλτο, όσο και για εκτός δρόμου καταστάσεις. Με την κίνηση και στους 4 τροχούς θέλεις να το οδηγείς συνέχεια σε χωματόδρομους και σε συνδυασμό με την ποιότητα που προσφέρει εσωτερικά, μπαίνει δυνατά στον ανταγωνισμό της premium κατηγορίας.
Η έκδοση που οδηγήσαμε είναι η Limited και κοστίζει 42.700 ευρώ, αλλά ξεκινάει από τις 36.900 ευρώ σε αυτή την έκδοση.
Το Compass προσφέρεται με κινητήρα βενζίνης 1.6 Multijet με 120 ίππους και 6 σχέσεων μηχανικό κιβώτιο, ενώ ο 1.4 MultiAir2 υπάρχει και με 140 ίππους, 6 σχέσεων μηχανικό κιβώτιο με μόνο μπροστινή κίνηση.
Σε κινητήρα πετρελαίου υπάρχει ο 2.0 Multijet με 140 ίππους με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων ή 9άρι αυτόματο κιβώτιο, αλλά και με 170 ίππους με αυτόματο κιβώτιο, που σε όλες τις επιλογές είναι 4x4.