Λένε πως όταν έχεις μια καλή συνταγή δεν υπάρχει λόγος να την αλλάξεις. Όταν όμως μπορείς να την κάνεις ακόμα καλύτερη γιατί να μην το κάνεις; Κάπως έτσι σκέφτηκαν λοιπόν και οι άνθρωποι στην Ford αναβαθμίζοντας το Fiesta στα σημεία και το αποτέλεσμα δεν τους αδίκησε. Είχαμε στα χέρια μας την έκδοση Titanium με τον 1.000άρη Ecoboost των 125 ίππων και επιβεβαιώσαμε τις προσδοκίες μας για το αυτοκίνητο της χρονιάς.
Ξεκινώντας απο το εξωτερικό, η μεγάλη διαφορά βρίσκεται στα πίσω φωτιστικά σώματα που πλέον έχουν οριζόντια διάταξη και διαθέτουν τεχνολογία LED. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα έχασαν τις γωνίες τους και απέκτησαν εντυπωσιακά LED ημέρας που του προσδιδουν έξτρα κύρος. Πιο καμπυλωτές έχουν γίνει και οι πλαϊνές γραμές του αμαξώματος ιδιαίτερα στη γραμμή των παραθύρων κάνοντας την γενική παρουσία του Fiesta πιο ρευστή σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση.
Στο χώρο των επιβατών η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής σε κερδίζει αμέσως με τις μαλακές επενδύσεις σε ταμπλό, τιμόνι λεβιέ ταχυτήτων και χειρόφρενου που σε κάνουν να αισθάνεσαι πως βρίσκεσαι σε καμπίνα αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας. Αν προσθέσουμε δε και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό κατα τη διάρκεια της νύχτας τότε ομολογουμένως βρίσκεσαι σε μία απο τις πιο όμορφες καμπίνες που έχουμε συναντήσει. Τέλος, δεν μπορούμε να παραλείψουμε το εξαιρετικό σύστημα infotainment Ford sync 3 με την οθόνη 8 ιντσών και το ηχητικό πακέτο B&O Play των 675 Watt με τα 10 ηχεία (που 'ομως λόγω του subwoofer σου κλέβει το χώρο της ρεζέρβας) να γεμίζουν με ποιοτικό ήχο τις διαδρομές σας.
Για τον κινητήρα δεν υπάρχει κάτι να πούμε μιας και είναι για 6 συνεχόμενα χρόνια κινητήρας της χρονιάς στα 1000 κυβικά. Ταιριάζει γάντι στο Fiesta και συγκριτικά με τον πιο αδύναμο αδερφό του των 100 ίππων, έχει μεγαλύτερο έυρος στροφών και φυσικά καλύτερες επιδόσεις, κυρίως εν κινήσει, με σχετικά μικρή διαφορα στην κατανάλωση αν προσέχεις. Μάλιστα είναι τόσο καλός που σχεδόν πλησιάζει τις επιδόσεις του δυνατότερου ecoboost με τους 140 ίππους, πράγμα που σε κάνεις να το σκεφτείς διπλά για το αν χρειάζεται πραγματικά να διαλέξεις εκείνο το μοτέρ. Το μόνο ίσως που δεν αποδεικνείει την χρησιμότητά του είναι η επιλογή eco που δεν μας έδωσε τις διαφορές που θα περιμέναμε στην κατανάλωση εκτός απο το γεγονός οτι δουλέυει πιό συντηριτικά η απόκριση στο γκάζι και δεν σε προδιαθέτει για επιθετικη οδήγηση με αποτέλεσμα φυσικά την μειωμένη κατανάλωση που, όπως είπαμε όμως την έχεις ούτος η άλλως αν προσέχεις και χωρις να την ενεργοποιήσεις. Σε γενικές γραμμές οι τιμές που είδαμε κυμάνθηκαν απο 5,7 εώς και 7,2 λίτρα σε μεικτές διαδρομές απο αυτοκινητόδρομο μέχρι στενο επαρχιακό δρόμο με ανωφέρειες και κατωφέρειες τιμές αποδεκτές για τέτοιο μηχανικό σύνολο.
Στον δρόμο το νέο fiesta είναι ότι ακριβώς περιμένεις. Πατάει καλά, στρίβει αποφασιστικά, φρενάρει δυνατά και αποσβαίνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος ομαλά. Όλα χάρη στην πολύ καλή γεωμετρία της ανάρτησης, την προσθήκη πίσω δισκόφρενων και το τιμόνι που σε πληροφορεί πάντα σωστά και τοποθετεί το όχημα εκεί που θές. Όσον αφορά την ασφάλεια και τα βοηθητικά συστήματα το Fiesta δεν έχει να ζηλέψει τίποτα απο μεγαλύτερα μοντέλα. Ξεκινάμε απο την βασική προσθήκη του συστήματος διατήρησης λωρίδας που υπάρχει απο την βασική έκδοση και που λειτουργεί σε δυο φάσεις. Και σε προειδοποιεί αν αρχισεις να παρεκλίνεις απο την λωρίδα σου και βάζει δύναμη στο τιμόνι προς την φορά που πρέπει αν τυχον δεν δώσεις σημασία στην προειδοποίηση. Στην έκδοση titanium δε, που δοκιμάσαμε, το πακέτο είναι υπερπλήρες με αυτορυθμιζόμενο cruise control, υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης, σύστημα ανάγνωσης πινακίδων, στατικούς προβολείς στροφής, αυτόματη εναλαγή σκάλας φώτων και αυτόματους υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής. Το μόνο κακό είναι πως πρέπει κανείς να συνηθίσει στην παρουσία όλων αυτών των συστημάτων γιατί στην αρχή μπορεί να συγχιστεί. Για παράδειγμα δοκιμάζοντας το Cruise control σε επαρχιακό δρόμο με 1 και κάτι λωρίδα ανα κατεύθυνση και ενώ έχουμε βγάλει φλάς για προσπέραση σε προπορευόμενο όχημα που κινούνταν τέρμα δέξια και με ταχύτητα αρκετά μικρότερη απο την δική μας το αυτοκίνητο μόλις πλησιάσαμε θεώρησε πως το όχημα είναι μπροστά μας και φρέναρε απότομα για αποφυγή σύγκρουσης. Μέχρι να ξεπεράσεις το ξάφνιασμα και να πατήσεις το γκάζι αποφασιστικά για να δώσεις εντολή για παράκαμψη του συστήματος έμεινες ξανά πίσω απο αυτόν που πήγες να προσπεράσεις και με κίνδυνο να έρθει κανείς απο πίσω σου και να έχεις άλλα... Μπορείς να τα απενεργοποιήσεις όλα αυτά βέβαια αλλά τότε δεν υπάρχει νόημα να πληρώσεις γιαυτά.
Το συμπέρασμα λοιπόν αυτής της δοκιμής είναι πως το νέο Fiesta είναι ένα απο τα καλύτερα μικρά που έχουμε δοκιμάσει απο κάθε άποψη και ο συνδυασμός κινητήρα και εξοπλισμού δικαιολογεί την τιμή των 17.000 ευρώ περίπου για την απόκτηση του.