Στον χώρο της αυτοκίνησης το να μπορείς να δημιουργείς κάτι ξεχωριστό βασιζόμενο σε κάτι που ήδη κυκλοφορεί στην αγορά εδώ και πολύ καιρό δεν είναι εύκολο πράγμα. Η MINI με το Countryman κατάφερε όμως να πάρει την ρετρομοντέρνα και διαχρονική αισθητική του συμβατικού μοντέλου της και να την μεταμορφώσει σε ένα ξεχωριστό όχημα ελεύθερου χρόνου.
Με τον ερχομό της δεύτερης γενιάς του Countryman, το ήδη πολύ καλό μοντέλο βελτιώθηκε στα σημεία για να μπορέσει να συνεχίσει την πορεία του προκατόχου του. Στην διάθεσή μας είχαμε την έκδοση Cooper με τον 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα του γκρουπ των 150 ίππων, που σε συνδυασμό με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Sterptronic και την τετρακίνηση All4, είναι το πακέτο που πραγματικά μετατρέπει το MINI σε Countryman.
Αρχίζοντας από έξω αντιλαμβάνεσαι αμέσως την διαφορά του αυτοκινήτου με το “συμβατικό” αδερφάκι του. Το Countryman είναι μεγαλύτερο σε όλα και αυτό φαίνεται προιδεάζοντάς σε για τους χώρους της καμπίνας και του χώρου αποσκευών. Πρόσθεσε σε αυτό και το αυξημένο ύψος από το έδαφος και έχεις ήδη ολοκληρώσει την πρώτη εντύπωση για τον χαρακτήρα του μοντέλου.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, συμπεραίνεις πως είχες δίκιο για τους χώρους της καμπίνας. Πέντε ενήλικες μπορούν να φιλοξενηθούν άνετα στο Countryman με τα ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα οδηγού και συνοδηγού να έχουν πολύ καλή αίσθηση και στήριξη, ενώ και τα πίσω είναι ρυθμιζόμενα για να μπορείς να εκμεταλλευτείς χώρο για αποσκευές ή για τα πόδια των επιβατών. Τα υλικά και συναρμογή σε ταμπλό και επενδύσεις είναι η αναμενόμενη για τα δεδομένα της εταιρίας και ο εξοπλισμός, βασικός και προαιρετικός, είναι πέραν του δέοντος. Το μοντέλο που είχαμε στα χέρια μας ήταν “φορτωμένο” με μια μακροσκελή λίστα βοηθημάτων τα οποία κάνουν το ταξίδι για οδηγό και επιβάτες πιο ευχάριστο και ασφαλές. Αυτό που μας άρεσε περισσότερο είναι το Head Up Display πίσω ακριβώς από το τιμόνι το οποίο σου παρέχει τις βασικές πληροφορίες που χρειάζεσαι για το ταξίδι χωρίς να χρειάζεται να χαμηλώσεις το βλέμμα σου από τον δρόμο. Από κει και πέρα το Country man εξοπλίζεται με Active Cruise Control, Driving assist με 3 επιλογές οδήγησης που ανάλογα με τις συνθήκες και με την διάθεση που έχεις ρυθμίζουν την απόκριση και την κατανάλωση του οχήματος, με προβολείς LED με αυτόματη εναλαγή σκάλας, Park Assist με αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω αλλά χωρίς κάμερα οπισθοπορείας όλως περιέργως.Φυσικά δεν λείπουν και τα ανάλογα ηλεκτρονικά ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας μιας και η ζήτηση σε τέτοιες ευκολίες έχει αυξηθεί κατακόρυφα.
Στον δρόμο το Countryman πατάει και συμπεριφέρεται άψογα. Σε αυτό βοηθάει και το πολύ καλό στήσιμο αλλά και η τετρακίνηση που σου προσέρει το κάτι παραπάνω στις στροφές. Το αυτόματο κιβώτιο έχει πολύ ομαλή λειτουργία και ανταποκρίνεται στις συνθήκες οδήγησης που θές με τον καλύτερο τρόπο. Ο δίλιτρος κινητήρας είναι υπέραρκετος για να κινήσει το αυτοκίνητο χωρίς δυσκολία εντός και εκτός δρόμου. Αν υπάρξει δε και η περίπτωση να κινηθείς σε ύπουλο τεραιν όπως λάσπες, χιόνι κλπ τότε η ροπή του σε συνάρτηση με την τετρακίνη και το traction control που ενσωματώνει υποβοήθηση για τέτοια εδάφη σε βγάζει απο την δύσκολη θέση χωρίς να ιδρώσεις και πολύ. Αν όμως είσαι σε άσφαλτο και επιλέξεις να απενεργοποιήσεις το traction control και να ενεργοποιήσεις το sport mode τότε βλέπεις μια πιο διασκεδαστική πλευρά του countryman. Η απόκριση του γκαζιού γίνεται πολύ πιο άμεση και καταλαβαίνεις πόσο πολύ εμπλεκόταν η υποβοήθηση στην μετάδοση της ροπής απο τον κινητήρα στους τροχούς. Μια ασφάλτινη ανάβαση αρκεί για να καταλάβει κανεις την διαφορά! Όσο για την κατανάλωση ,που αποτελεί πλέον και αυτό κίνητρο επιλογής, κατα τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 8 λίτρα, τιμή πολύ λογική για τα κυβικά και την τετρακίνηση του αυτοκινήτου.
Το Countryman λοιπόν αποτελεί μια αξιόλογη επιλογή στην κατηγορία του προσφέροντας άνεση, οδική συμπεριφορά και καλές εκτός δρόμου δυνατότητες με μόνο ίσως θέμα για συζήτηση την τιμή του. Η βασική δικίνητη έκδοση ξεκινάει απο τα 33.000 ευρώ περίπου με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ενώ η τετρακίνητη με το 8άρι αυτόματο αγγίζει τα 40.000 ευρώ και απο κει και και πέρα ανεβαίνεις σύμφωνά με τα έξτρα που θές. Το αυτοκίνητο που είχαμε στα χέρια μας όντας πλήρες εξοπλισμένο έφτασε τις 60.400 ευρώ, απο τα οποία σημειώστε οτι ,χάρη στο φορολογικό σύστημα της Ελλάδας μας , τα 21.000 είναι μόνο οι φόροι!