Δοκιμή : Opel Grandland X 1,2T 130 Ps Auto

Γράφτηκε από τον  Δευτέρα, 01 Οκτωβρίου 2018 22:23

Η αγορά της Opel απο τον όμιλο PSA έβαλε στο μενού της γερμανικής εταιρίας καινούργιες προτάσεις μέσω κοινών στοιχείων στα μοντέλα τους και το Grandland X αποτελεί ένα απο τα χαρτιά στα οποιά βασίζεται πολύ.

Το Grandland X λοιπόν πατάει στο πάτωμα του 3008 και μοιράζεται και τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα του γκρούπ των 1.199 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 130 ίππους ο οποίος είναι και η βάση για το μικρομεσαίο SUV.

Απο θέμα εξωτερικής εμφάνισης το Grandland είναι ογκώδες αλλά κρατάει το σχεδιαστικό προφίλ της εταιρίας με τις απαραίτητες λεπτομέρειες για να τονιστεί ο χαρακτήρας του. Οι γραμμές του είναι καθαρές και η καμπύλη της οροφής του προσδίδει μια έξτρα σπορτίφ χροιά. Τα φωτιστικα σώματα εμπρός και πίσω είναι τεχνολογίας LED και είναι διαθέσιμα απο την έκδοση X-plore που είχαμε στα χέρια μας .Στην συγκεκριμένη έκδοση θα βρείς επίσης και τις 18άρες ζάντες αλουμινίου που ταιριάζουν γάντι στο μέγεθος του αυτοκινήτου χωρίς να περιορίζουν την άνεση στο δρόμο.

Γνώριμη εικόνα όμως θα συναντήσεις και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου αφού το ταμπλό θυμίζει έντονα το Astra. Φυσικά στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη αφής του συστήματος πλοήγησης, ήχου και επικοινωνίας των 8 ιντσών μαζί με τις απαραίτητες εισόδους για κινητό και usb. Tα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλής ποιότητας και με καλή συναρμογή. Να μην ξεχάσουμε εδώ να αναφέρουμε και το διζωνικό σύστημα κλιματισμού που πλέον θεωρείται must στην αυτοκινητοβιομηχανία μιας και οι διαφορές στην επιθυμητή θερμοκρασία του κλιματιστικού έχουν γίνει πολλές φορές αιτία μικροκαυγάδων! Η καμπίνα επαρκεί για πέντε κανονικού μεγέθους επιβάτες και o χώρος αποσκευών των 514 λίτρων είναι αρκετός για τις αποσκευές τους. Αν διπλώσεις και τα πίσω καθίσματα τότε τα 1.650 λίτρα θα ικανοποιήσουν κάθε ανάγκη μεταφοράς.

Απο εξοπλισμό ασφάλειας το Grandland X δεν στερείται τίποτα καθώς περιλαμβάνει ένα μεγάλο αριθμό ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Περιληπτικά θα αναφερω την αυτόματη εναλαγη σκάλας φώτων, την αναγνώριση οδικής σήμανσης, τους υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βρπχής, τον αισθητήρα πίεσης ελαστικών και την προειδοποίηση παρέκλισης λωρίδας.

Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά του Grandland X, τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα, οδηγός και επιβάτες θα ταξιδέψουν με άνεση χάρη στη καλορυθμισμένη ανάρτηση, που απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος που όμως, ίσως είναι ένα κλίκ πιο μαλακή απο όσο θα θέλαμε. Ο τρικύλινδρος 1200άρης τούρμπο κινητήρας του γκρούπ με τους 130 ίππους του και τα 29 κιλά ροπής, κινεί ικανοποιητικά το ογκώδες αμάξωμα μέσω του 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, που μεταδίδει την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς το οποίο είναι πολύ ομαλό στις αλλαγές και αξιοποιεί κάθε στιγμή την δύναμη του κινητήρα στο έπακρο. Ειδικά σε χωμάτινη διαδρομή χωρίς extreme συνθήκες το Grandland X μας εξέπληξε ευχάριστα με την ευκολία που κινήθηκε σε ανωφέρεις και κατωφέρειες ακόμα και σε τεραίν με μίξη άμμου και ρηχής λάσπης χώρις να έχει καν το intelligrip μιας και αυτό είναι διαθέσιμο στην αμέσως επόμενη έκδοση του μοντέλου.Όσο για την κατανάλωση, εμείς είδαμε μεγέθη μεταξύ 7,5 και 9,5 λίτρων, αρκετά υψηλότερα απο αυτά που αναφέρει η εταιρία αλλά αποδεκτά για το μέγεθος και την χρήση του αυτοκινήτου.

Σε γενικές γραμμές λοίπον το Grandland X αποδεικνύεται μία πολύ καλή επιλογή στην κατηγορία

C-Suv όντας καλά εξοπλισμένο, με καλή συμπεριφορά σε άσφαλτο και χώμα, και σε μια λογική ,για την κατηγορία, τιμή που κυμαίνεται στις 27.000 ευρώ περίπου.

Δείτε παρακάτω και ένα μικρό περιληπτικό βίντεο για το Grandland X:

Βίντεο

Σχετικά Άρθρα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Mini Countryman Cooper D All4 Auto Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 »