Στην κατηγορία των SUV η FIAT είχε παρουσιάσει πριν 4 χρόνια το 500Χ ένα μοντέλο το οποίο είναι βασισμένο στο πρότζεκτ της αναβίωσης του θρυλικού αυτοκινήτου 500, όπου η Ιταλική φίρμα το αναβίωσε με τον καλύτερο τρόπο αλλά και το διαμόρφωσε σύμφωνα με τις νέες τάσεις της αγοράς στο χώρο του αυτοκινήτου.
Έτσι σήμερα και μετά από μια επιτυχημένη πορεία ήρθε η ανανέωση που χρειαζόταν τόσο εξωτερικά αλλά εσωτερικά με τους Ιταλούς όπως άλλωστε διδάσκει η σχολή τους εδώ και τόσα χρόνια οι λεπτομέρειες στον σχεδιασμό να αποτελούν κορυφαία κομψότητα.
Το ανανεωμένο Fiat 500X εξωτερικά πλέον έχει νέους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω κάτι το οποίο το κάνει πιο στιλάτο σε συνδυασμό με νέους προβολείς DRL με LED φωτισμό και στα πίσω φωτιστικά σώματα.
Στο εσωτερικό έχουμε νέο οικολογικό δερμάτινο τιμόνι με ενσωματωμένα χειριστήρια ήχου, νέο πίνακα οργάνων με οθόνη TFT 3,5 ίντσες και νέα οθόνη αφής 7 ιντσών με το σύστημα Uconnect. Ξεχωρίζει το ταμπλό στο χρώμα του αμαξώματος το οποίο δένει εξαιρετικά με την επιλογή των μαλακών υλικών κάτι που μας δείχνει την καλή ποιότητα κατασκευής.
Στο ανανεωμένο Fiat 500X οι χώροι είναι ικανοποιητικοί και μπορούν να καθίσουν 5 άτομα στο σαλόνι του με πολλές πρακτικές λύσεις για χώρους αποθήκευσής μικροπραγμάτων ενώ ο χώρος των αποσκευών φτάνει τα 350 λίτρα.
Στο Fiat 500X συναντάμε νέο 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1000 κ.εκ. με 120 ίππους και 190 Nm ροπής από τις 1750 σ.α.λ. ο οποίος είναι με τις νέες προδιαγραφές Euro 6d-TEMP. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων με κίνηση εμπρός ενώ οι επιδόσεις του είναι για τα 0-100 σε 10,9 δευτ. η τελική αγγίζει τα 188χλμ/ώρα, με μέση κατανάλωση που δίνει το εργοστάσιο να είναι στα 5,8 λίτρα/100χλμ και εκπομπές ρύπων στα 133g/km ενώ το βάρος του φτάνει τα 1300 κιλά. Σε κινητήρα ντίζελ υπάρχει ο 1.6 Multijet με τους 120 ίππους και τα 320Nm ροπής.
Στο δρόμο με το Fiat 500X κινείται άνετα αξιοπρεπέστατα κρατώντας τα καλά στοιχεία από το προηγούμενο μοντέλο. Στην άσφαλτο η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή υπάρχει σταθερότητα στο δρόμο και σε μεγάλες ταχύτητες με την ανάρτηση την οποία διαθέτει να αποσβένει ικανοποιητικά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στην διαδρομή που επιλέξαμε για να τεστάρουμε την οδική συμπεριφορά αλλά και το κινητήρα για να δούμε κατά πόσο ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις μας, είχαμε πολλές ανηφορικές κλειστές στροφές και πολλά ανεβοκατεβάσματα στο κιβώτιο ταχυτήτων με το Fiat 500X να έχει πολύ καλό κράτημα στον δρόμο με το τιμόνι να έχει πολύ καλή πληροφόρηση και να μας βοηθάει τα μέγιστα στις απότομες στροφές αλλά και ο κινητήρας του τραβούσε καλά και δεν χρειαζόταν να κατεβάσουμε επιπλέον ταχύτητα από ότι θα έπρεπε για να κινηθούμε πιο γρήγορα η να ανεβούμε κάποια ανηφορική κλειστή στροφή. Η κατανάλωση που είχαμε στην συγκεκριμένη διαδρομή έφτασε τα 9 λίτρα με το νούμερο να γίνεται διψήφιο όταν αποφασίσαμε να πάμε και εκτός δρόμου οπού εκεί το ζορίσαμε αρκετά, αν και η πιο χαμηλή μέση κατανάλωση που μπορέσαμε να πάμε οικονομικά ήταν από 7,8 έως τα 8 λίτρα.
Το Fiat 500X διατίθεται σε 3 εκδόσεις την Urban Look, City Cross και Cross με την τελευταία να έχεις την δυνατότητα επιλογής αυτόματου κιβωτίου στην δίλιτρη έκδοση με κίνηση και στους 4 τροχούς. Οι τιμές ξεκινάνε από τις 16.700 η πρώτη έκδοση, με την πιο πλούσια έκδοση να αγγίζει τις 33.000 ευρώ περίπου.
Το συμπέρασμα μας για το ανανεωμένο Fiat 500X είναι ότι πρόκειται για ένα μοντέλο στην κατηγόρια των SUV με πάρα πολύ καλά στοιχεία και πλέον πιο σύγχρονο αφού οι Ιταλοί του πρόσθεσαν τεχνολογία και με νέο κινητήρα 1000κ.εκ. που δεν χρειάζεται να τον ζορίσεις για να ανταπεξέλθει όποτε τον χρειαστείς.