Το MINI Countryman plug-in hybrid ALL 4 είναι το ξεχωριστό μοντέλο της MINI όχι μόνο γιατί σου προσφέρει τις αρετές του να οδηγείς ένα SUV της MINI, αλλά και γιατί πλέον συνδυάζεται με την ηλεκτροκίνηση κάτι που το κάνει ιδιαίτερο.
Η ΕΕ θέλει να μειωθεί ο μέσος όρος των ρύπων στα 95gr CO2/Km και για αυτό όλες οι εταιρίες αυτοκινήτων ψάχνουν λύσεις και μία από αυτές είναι υβριδική τεχνολογία.
Η MINI θέλοντας να μπει και αυτή στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης σου δίνει την δυνατότητα να αποκτήσεις το πρώτο plug-in hybrid μοντέλο της ιστορίας της, το MINI Cooper S E Countryman ALL4.
Η εταιρεία MINI Βελμάρ ο μοναδικός εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος MINI στην Β. Ελλάδα μας έδωσε την δυνατότητα να δοκιμάσουμε το μοντέλο και να δούμε τις δυνατότητες ενός υβριδικού premium SUV μοντέλου.
Το MINI Cooper S E Countryman ALL4 προσφέρει τα καλά στοιχεία που έχει το Countryman σε συνδυασμό με την υβριδική τεχνολογία. Το συγκεκριμένο μοντέλο αποδίδει 224 ίππους συνδυαστικά από έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.5 με τους 136 ίππους τοποθετημένο μπροστά και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 88 ίππων στον πίσω άξονα. Η ροπή του είναι στα 385Nm/1250-4300 στροφές και τα 0-100 χλμ έρχονται σε μόλις 6,8 δευτ. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 198 χλμ.
Στο δρόμο το MINI Cooper S E Countryman ALL4 είναι εξαιρετικό τόσο μέσα στην πόλη χωρίς να κουράζει αλλά και σε κίνηση εκτός δρόμου χάρις στην τετρακίνηση που διαθέτει σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων που έχει. Η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά του παραμένουν στάνταρ ακόμα που το βάρος του αυξήθηκε σημαντικά στα 1760 kg μετά από την τοποθέτηση των μπαταριών και του ηλεκτροκινητήρα.
Είναι ευρύχωρο και άνετο με πολλές λύσεις για τοποθέτηση μικροαντικειμένων σε πολλές θήκες ενώ το πορτ-μπαγκάζ φτάνει τα 405 λίτρα χώρου αποθήκευσης. Η μείωση κατά 45 λίτρα από το απλό Countryman είναι γιατί προστέθηκε ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα.
Εστιάζοντας περισσότερο στην υβριδική τεχνολογία και μέσω της επιλογής AUTO eDRIVE το αυτοκίνητο επιλέγει να κινηθείς με τον συνδυασμό και των δύο κινητήρων όποτε κρίνει αυτό την εμπλοκή τους, που σημαίνει ότι σε ομαλό πάτημα του γκαζιού και μέχρι τα 70 χλμ/ώρα αναλαμβάνει την κίνηση ο ηλεκτροκινητήρας(ανάλογα με την φόρτιση των μπαταριών) χωρίς την εμπλοκή του θερμικού κινητήρα ο οποίος μπαίνει σε λειτουργία όποτε κρίνει η μονάδα ελέγχου ότι χρειαστεί.
Εάν θελήσεις να κινηθείς μόνο ηλεκτρικά και έχοντας πλήρως φορτισμένες μπαταρίες επιλέγεις την θέση MAX eDRIVE όπου σου δίνεται η ευκαιρία να κινηθείς ηλεκτρικά για 30 χλμ. μπορεί και παραπάνω όταν μάθεις να οδηγείς με ομαλό τρόπο στο πάτημα του γκαζιού.
Υπάρχει και η τρίτη λειτουργία που ονομάζεται SAVE BATTERY που όταν την επιλέξεις το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά με τον θερμικό κινητήρα φορτίζοντας παράλληλα τις μπαταρίες για όποτε κρίνεις ότι πρέπει να τις χρησιμοποιήσεις.
Για όλες αυτές τις λειτουργίες υπάρχει αρκετή πληροφόρηση καθώς το όργανο δίπλα από το ταχύμετρο καταλαμβάνει την θέση του στροφόμετρου και δείχνει την λειτουργία boost και ανάκτησης ενέργειας αλλά και η οθόνη στο κεντρικό ταμπλό σε ενημερώνει για την κατάσταση και την πρόοδο φόρτισης της μπαταρίας αλλά και την υπολειπόμενη ηλεκτρική αυτονομία.
Για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας από κανονική πρίζα οικιακή θα χρειαστείς 3,5 ώρες ενώ από ταχυφορτιστή περίπου τις 2,5 ώρες.
Υπάρχουν 3 ακόμη προφίλ οδήγησης(Green, MID, Sport) με διαφορετική χαρτογράφηση ανάλογα το πως θέλεις να κινηθείς στον δρόμο τα οποία έχουν διαφορετική συμπεριφορά στο συνδυασμό κινητήρα, κιβώτιο, τιμόνι. Στο πρώτο προφίλ μπορείς να έχεις έξτρα οικονομία στο καύσιμο, στο δεύτερο προφίλ κινήσε νορμάλ και στο τρίτο προφίλ το Sport είναι η χαρά του οδηγού γιατί όλα αλλάζουν η ιπποδύναμη είναι στα χέρια σου άμεσα με κίνηση και στους 4 τροχούς και οι επιταχύνσεις του να είναι εξαιρετικές ειδικά όταν θα θελήσεις να κάνεις προσπέραση σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Το MINI Countryman plug-in hybrid ALL 4 σου προσφέρει ένα εξαιρετικό SUV με πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά, πολύ καλές επιδόσεις, πλούσιο εξοπλισμό και προηγμένη τεχνολογία. Εάν συμπληρώσετε τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και την χαμηλή κατανάλωση τότε σίγουρα αποτελεί μία ιδανική λύση στην premium κατηγορία των SUV. Αυτό που το κάνει να μην είναι τόσο προσιτό είναι τιμή του όπου η συγκεκριμένη έκδοση που είχαμε στα χέρια μας έφτανε στην τιμή των 53.000 ευρώ.