Η Mitsubishi σαν εταιρία είχε πάντα καλή σχέση με τις χωμάτινες διαδρομές, πράγμα που το αποδεικνύει χρόνια τώρα με τα εκτός δρόμου οχήματα της αλλά και με τις επιτυχίες της στο WRC.
Τώρα που οι τάση λοιπόν είναι τα SUV η Ιάπωνες δεν θα μπορούσαν να μείνουν έξω από το χορό. Μετά το Outlander και το ASX, ήρθε και το Eclipse Cross να καλύψει το κενό ανάμεσα τους και να ζητήσει το μερίδιο του στην συγκεκριμένη κατηγορία.
Με την πρώτη κιόλας ματιά, το αυτοκίνητο δείχνει τον χαρακτήρα του και τη φιλοσοφία πίσω από την σχεδίαση του. Δυναμικές γραμμές και κουπέ στυλ σε συνδυασμό με τα απαραίτητα πλαστικά τμήματα για να σου θυμίζουν ότι δεν πρόκειται για αυτοκίνητο μόνο για την άσφαλτο. Η αντίθεση του εμπρός μέρους που είναι επιβλητικό, με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και τα χρωμιωμένα κομμάτια να τραβάνε το βλέμμα, με το πίσω το οποίο έχει πιο σπορ χαρακτήρα με κύριο σημείο αναφοράς το τμήμα που χωρίζει το τζάμι και ενώνει τα φώτα, δείχνει πως η Mitsubishi δεν φοβήθηκε να αναμείξει σχεδιαστικά πρότυπα για να πετύχει το στόχο της και το αποτέλεσμα τη δικαίωσε.
Εσωτερικά η εικόνα παραμένει στα πρότυπα της εταιρίας με καθαρές γραμμές και αναβαθμισμένα ποιοτικά υλικά ενώ και στον τομέα της συναρμογής έχει γίνει πολύ καλή δουλειά. Από άποψη εργονομίας σε γενικές γραμμές όλα είναι σε σωστή θέση με μόνες ίσως ατέλειες την θέση των διακόπτων των παραθύρων και του μοχλού του χειρόφρενου που είναι κάπως ευμεγέθης και με μεγάλη διαδρομή. Ο οδηγός πάντως κάθεται ψηλά και έχει καλή περιμετρική ορατότητα με μόνο εμπόδιο το χώρισμα του πίσω μέρους που μπορεί να ενοχλήσει κάποιους. Από χώρο το Eclipse έχει αρκετό για 5 ενήλικες, παρόλο τον κουπέ σχεδιασμό του, κάτι το οποίο οφείλεται εν μέρει και στα συρόμενα πίσω καθίσματα που με την διαδρομή των 20 εκατοστών βοηθούν και στον χώρο αποσκευών που αλλάζει την χωρητικότητα του από 341 έως 448 λίτρα περίπου. Φυσικά από το εσωτερικό δεν λείπει και η οθόνη infotainment των 7 ιντσών, η οποία ενσωματώνει Apple Car Play και Android Auto για τις ανάγκες συνδεσιμότητας με το κινητό τηλέφωνο.
Στον δρόμο το Eclipse είναι ευχάριστο και “τρώει” τα χιλιόμετρα με άνεση και προθυμία χάρη στον συνδυασμό ανάρτησης-κινητήρα-κιβωτίου ταχυτήτων που δουλεύουν αρκετά καλά σε όλα τα τεραίν.
Αναλυτικά, αρχίζοντας από τον κινητήρα τούρμπο των 1.5 λίτρων και των 163 ίππων, με τεχνολογία διπλού χρονισμού βαλβίδων MIVEC δεν έχουμε παρά καλά λόγια να πούμε. Το μηχανικό σύνολο τραβάει από χαμηλά και αποδίδει τα μέγιστα από τις 1.800 μέχρι τις 4.500 στροφές δίνοντας κίνηση ή μόνο στους εμπρός τροχούς, όπως στο αυτοκίνητο δοκιμής μας, ή και στους 4. Την μεταφορά της κίνησης έχει αναλάβει ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων με καλή κλιμάκωση και κούμπωμα. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σχετικά μαλακή, προφανώς δίνοντας έμφαση στις εκτός δρόμου διαδρομές αποσβαίνοντας τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς όμως να χάνει σε κράτημα, εντός λογικών ορίων, στις στροφές επί της ασφάλτου. Γενικά οι επιβάτες δεν θα κουραστούν σε μεγάλα ταξίδια ούτε θα υποφέρουν σε πιο περιπετειώδεις εξορμήσεις.
Όσο για τις επιδόσεις; Τα 10,5 δεύτερα και τα 205 χλμ/ώρα που δίνει η εταιρία σε συνδυασμό με μια μέση κατανάλωση της τάξεως των 8 λίτρων που είδαμε στις δοκιμές μας θεωρούμε πως είναι ικανοποιητικά για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Και από τεχνολογία πως πάμε; Μια χαρά είναι η απάντηση καθώς το Eclipse το παίρνεις με keyless entry , αισθητήρες βροχής και φώτων, σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης και ακούσιας αλλαγής λωρίδας και φώτα ημέρας LED, όλα στην βασική έκδοση Inform στην τιμή των 24.900 Ευρώ.
Συμπερασματικά λοιπόν, το Mitsubishi Eclipse cross αν και φέρει όνομα που παραπέμπει σε παλαιότερα μοντέλα πιο σπορ καταβολών, καταφέρνει να διεκδικήσει μερίδιο της αγοράς στην κατηγορία των SUV με όπλα την εμφάνιση, την ποιότητα και τον νεανικό χαρακτήρα του.