Με αυτό το σλόγκαν παλιάς γνωστής διαφήμισης απόφάσισα να αρχίσω την παρουσίαση του Fiat 00L μιας και του ταιριάζει απόλυτα. Η Ιταλική φίρμα με την κίνηση να μετατρέψει το πιο αντιπροσωπευτικό της μοντέλο, το 500άκι, σε πολυμορφικό οικογενειακό αυτοκίνητο απoδείχθηκε οτι όχι μόνο δεν χάλασε την εικόνα του, αλλά το έβαλε και στις επιλογές του μέσου οικογενειάρχη που λατρεύει την ρετρό αισθητική του Fiat 500 αλλά θέλει και περισσότερους χώρους.
Με την ανανέωση του, το μεγάλο 500 κρατάει την εικόνα του προηγούμενου μοντέλου αλλά με τις απαραίτητες επεμβάσεις ώστε να κλέβει λίγο χώρο και από την κλάση των Crossover με την έκδοση City Cross. Με την απόστασή από το έδαφος να έχει αυξηθεί κατά 2.5 εκατοστά και την προσθήκη των απαραίτητων πλαστικών προστατευτικών όπου χρειάζεται, το 500L δείχνει έτοιμο να πατήσει σε όλα τα τεραίν και η αλήθεια είναι πως δεν τα πάει και άσχημα αν φυσικά δεν το παρακάνεις.
Μέσα στην καμπίνα ο χώρος είναι αισθητά μεγαλύτερος για τους επιβάτες και ιδιαίτερα οι πίσω θα εκτιμήσουν την άνεση για τα πόδια τους αλλά και τις επιλογές κλίσης της πλάτης των πίσω καθισμάτων πράγμα που επηρεάζει ελαφρώς τον χώρο αποσκευών, ο οποίος διαμορφώνεται από 455 λίτρα έως και 1480 εάν αναδιπλωθούν πλήρως τα καθίσματα. Η πανοραμική γυάλινη οροφή χαρίζει άπλετο φως στην καμπίνα αλλά ταυτόχρονα χαμηλώνει και το ύψος του ουρανού, κάτι που ίσως δυσκολέψει τους ψηλότερους. Στο ταμπλό οι αλλαγές είναι εμφανείς μιας και το τιμόνι, ο πίνακας οργάνων και η οθόνη αφής είναι ίδια με το 500Χ. Επιπλέον η οθόνη “φοράει” το νέο σύστημα πολυμέσων Uconnect που εκτός από τα πρωτόκολλα σύνδεσης USB και Bluetooth υποστηρίζει AppleCarPlay και Android Auto. Τα υλικά είναι καλής ποιότητας αλλά σε μερικά σημεία εξακολουθούν να είναι αρκετά σκληρά.
Την κίνηση του City Cross που είχαμε στα χέρια μας έχει αναλάβει ο νέος ντίζελ κινητήρας 1.6 MJTD με 120 ίππους και τα 32.6 κιλά ροπής προδιαγραφών Euro6d-TEMP που με την βοήθεια ενός 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, κινεί ικανοποιητικά το αμάξωμα των περίπου 1500 κιλών, με ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση αν κινηθείς με ήρεμους ρυθμούς. Συγκεκριμένα εμείς ,κινούμενοι υπο διάφορες συνθήκες και στυλ οδήγησης, καταγράψαμε νούμερα που κινήθηκαν από 6.9 μέχρι 7,8 λίτρα. Το μόνο σίγουρο είναι πάντως πως το City Cross δεν ενδείκνυται για ανήσυχους οδηγούς μιας και η ψηλή απόσταση από το έδαφος και το ελαφρύ τιμόνι αποτρέπουν την όποια διάθεση για πειραματισμούς. Από κει και πέρα όμως τα ταξίδια μικρά ή μεγάλα γίνονται ευχάριστα και σχετικά αθόρυβα.
Ολοκληρώνοντας να πούμε πως το City Cross είναι εξοπλισμένο με όλα όσα θα ζητούσε κάποιος από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο σε ασφάλεια και άνεση. Συστήματα όπως το hill assist, το city brake,οι αισθητήρες βροχής και παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας κάνουν την οδήγηση του Citi Cross πιο ασφαλή, ενώ ο διζωνικός κλιματισμός, το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και το Cruise control κάνουν τις διαδρομές πιο ευχάριστες για όλη την οικογένεια. Και όλα αυτά στην πολύ λογική τιμή των 20.400 ευρώ. Σίγουρα λοιπόν μια καλή επιλογή για να γίνει το νέο αυτοκίνητο της οικογένειας.