Η τελευταία έκδοση του Nissan Micra μετράει ήδη σχεδόν 2 χρόνια ζωής στην αγορά και ενώ σε σχέση με την προηγούμενη είχε αναβαθμιστεί σε όλα, από το ντιζάιν μέχρι τον εξοπλισμό, υστερούσε σε μηχανικά σύνολα καθώς ο ανταγωνισμός κάλπαζε με 1000άρια turbo μοντέλα που απέδιδαν 3ψήφιο αριθμό αλόγων.
Έτσι η Nissan έκανε το βήμα και εξόπλισε το μικρό της με 2 ολοκαίνουργια 1000αρια turbo μοτέρ απόδοσης 100 και 117 ίππων. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση με τους 100 ίππους και διαπιστώσαμε αυτό που φανταζόμασταν, ότι τα νέα αυτά μηχανικά σύνολα ταιριάζουν γάντι στο micra και πλέον το κάνουν να κοιτάει τον ανταγωνισμό στα ίσια. Το “αδύναμο” λοιπόν μηχανικό σύνολο των 100 ίππων και 16 κιλών ροπής αντικαθιστά στην ουσία το προηγούμενο 900αρι μοτέρ με τους 90 ίππους και η Nissan δηλώνει πως εκτός το ότι είναι πιο δυνατό, είναι και πιο οικονομικό καθώς “καίει” σχεδόν 0.7 λίτρα λιγότερα από τον προκάτοχο του στα 100 και επιπλέον εκπέμπει και λιγότερους ρύπους. Το συγκεκριμένο μοτέρ συνδυάζεται με μηχανικό 5άρι κιβώτιο και έχει αρκετά μεγάλο ωφέλιμο φάσμα στροφών. Συγκεκριμένα αρχίζει να αποδίδει από τις 2000 έως τις 5500 στροφές ανά λεπτό κάτι που εξισορροπεί την έλλειψη 6ης σχέσης μέχρι ένα σημείο. Αυτή η έλλειψη δεν υφίσταται στο πιο σύνολο των 117 ίππων καθώς εκεί βρίσκουμε 6άρι μηχανικό κιβώτιο που προδιαθέτει για πιο σβέλτη οδήγηση με την βοήθεια του πιο κοφτερού τιμονιού, της χαμηλότερης ανάρτησης και των ζαντών των 17 ιντσών που φοράει η “δυνατή” έκδοση.
Στον δρόμο τώρα, ο 1000αρης κινητήρας δείχνει από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα την υπεροχή του σε σχέση με τον 900άρη. Είναι σαφώς πιο ζωντανός και πιο πολιτισμένος με πολύ καλή απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και κυρίως χωρίς να είναι ιδιαίτερα θορυβώδης. Γενικότερα το micra σου δίνει την αίσθηση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας όσον αφορά την κύλιση και την συμπεριφορά του και στον ανοιχτό δρόμο αλλά και στις διαδρομές με στροφές όπου οι όποιες κλίσεις του αμαξώματος είναι εντελώς ελεγχόμενες και χωρίς να προβληματίζουν. Οι σχέσεις στο κιβώτιο είναι κάπως μακριές αλλά θεωρώ πως δεν είναι κάτι που θα απασχολήσει τον μέσο οδηγό.
Μαζί με την αλλαγή του κινητήρα η νέες εκδόσεις του micra έχουν και αναβάθμιση και στο σύστημα ψυχαγωγίας Nissan Connect που πλέον υποστηρίζει Android auto και Apple car play και έχει διαφοροποιηθεί και στο user interface, το οποίο είναι πιο πρακτικό και εύκολο στη χρήση με την οθόνη να παραμένει όμως στις 7 ίντσες. Η πιο σημαντική αλλαγή όμως στο micra είναι η διάθεση αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, κάτι που έλειπε και το ζητούσαν οι υποψήφιοι αγοραστές και καθώς η Nissan πάντα ακούει το τι ζητάνε οι πελάτες της, έφερε και αυτή την επιλογή στην γκάμα του micra έτσι ώστε να ανεβάσει τις πωλήσεις του.
Τέλος θα πρέπει να αναφέρω πως η τιμή του micra με τον νέο 1000άρη κινητήρα των 100 ίππων ξεκινάει από τα 14.300 ευρώ περίπου, όσο δηλαδή και το μοντέλο με τον 900άρη, κάτι που μας άρεσε ιδιαίτερα, ενώ η έκδοση με τους 117 ίππους ξεκινάει από τα 15.900 ευρώ.