Με την πρώτη γενιά του Kuga, η Ford μπήκε αρκετά καλά στο παιχνίδι των μεσαίων SUV. Με τη δεύτερη γενιά του, οι Γερμανοί προσπαθούν να ανακατέψουν ξανά την τράπουλα στην κατηγορία προσφέροντας νέα σχεδίαση και πολλές επιλογές όσων αφορά τους κινητήρες.
Ακόμα και με την πρώτη ματιά, όταν πετύχεις ένα Kuga στον δρόμο, δεν υπάρχει περίπτωση να μην καταλάβεις ότι πρόκειται για Ford καθώς η σχεδίαση του ακολουθεί πιστά την φιλοσοφία της εταιρίας και σίγουρα θα δεις τις ομοιότητες με τα υπόλοιπα μοντέλα και ιδιαίτερα με το Focus.Η επιτυχία είναι πάντως πως πάρα το γεγονός ότι μεγάλωσε αρκετά και σε μήκος και σε πλάτος, καταφέρνει να μην φαίνεται τόσο ογκώδες ενώ μόνη παραφωνία ίσως είναι το μέγεθος των τροχών που στις πρώτες εκδόσεις τουλάχιστον φαίνονται μικροί για το μέγεθος του αυτοκινήτου και ας είναι 17 ιντσών.
Και στο εσωτερικό όμως η εικόνα που θα δεις θα είναι πολύ γνώριμη αφού το ταμπλό έχει τόσα κοινά στοιχεία με άλλα μοντέλα της Ford. Έτσι, πίσω από το γνώριμο τιμόνι θα βρεις τον πίνακα οργάνων με αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις που αν θες να τον αντικαταστήσεις με τον πλήρως ψηφιακό των 12,3 ιντσών θα πρέπει να ανέβεις στην τρίτη έκδοση ST-Line. Εμείς πάντως έχοντας την δεύτερη έκδοση Titanium θεωρούμε πως είναι σχεδόν πλήρως εξοπλισμένη. Και αυτό γιατί πέρα από όλα τα βοηθήματα οδηγού που υπάρχουν από την βασική έκδοση Trend που συμπεριλαμβάνουν σύστημα προστασίας πεζών ακόμα και την νύχτα, έχεις επιπλέον και πιο hi-tech προσθήκες όπως για παράδειγμα η ασύρματη φόρτιση κινητών. Από κει και πέρα, το σύστημα infotainment των 8 ιντσών που είναι στάνταρ και σταθερό σε όλες τις εκδόσεις περιλαμβάνει τα πάντα, ακόμα και wi-fi spot για μέχρι 10 συσκευές. Δεν λείπει βέβαια και ο διζωνικός αυτόματος κλιματισμός από την έκδοση Titanium και πάνω όπως και οι 5 επιλογές οδήγησης (normal,eco,sport, slippery και trail) που είναι επίσης διαθέσιμες από την βασική έκδοση. Γενικά η εικόνα είναι παραπάνω από ικανοποιητική με τα μαλακά υλικά και την πολύ καλή συναρμογή.
Όπως είναι αναμενόμενο, η αύξηση των διαστάσεων του Kuga του έδωσε ακόμα περισσότερο χώρο για τους επιβάτες, ειδικά τους πίσω που πλέον έχουν άπλετο χώρο για τα γόνατα και για το κεφάλι αλλά και την δυνατότητα διαμόρφωσης του χώρου αποσκευών χάρη στο ασύμμετρα συρόμενο πίσω κάθισμα. Έτσι, η χωρητικότητα του από τα 645 λίτρα, που είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, μπορεί να φτάσει με τα καθίσματα αναδιπλωμένα μέχρι τα 1530.
Και ερχόμαστε στους κινητήρες που είναι μάλλον το πιο δυνατό σημείο του Kuga. Και το λέω αυτό γιατί μπορείς να επιλέξεις 4 διαφορετικά μηχανικά σύνολα: βενζίνη, πετρέλαιο, πετρέλαιο με ήπιο υβριδικό σύστημα, και βενζίνη plug in υβριδικό. Αν επιλέξεις τη βενζίνη η επιλογή είναι μία και ακούει στο όνομα 1.5 Ecoboost με τρικύλινδρη διάταξη και 150 ίππους που αναλογεί σε 100 ίππους ανά λίτρο ή 50 ίππους ανά κύλινδρο. Καθόλου άσχημα θα έλεγα. Ο κινητήρας συνδυάζεται μόνο με 6τάχυτο μηχανικό και είναι η μία εκ των 2 επιλογών στην βασική έκδοση. Η άλλη είναι ο επίσης 1.5 λίτρων diesel των 120 ίππων και πάλι μόνο με 6αρι μηχανικό κιβώτιο. Από την δεύτερη έκδοση και πάνω οι επιλογές πολλαπλασιάζονται καταρχάς με την προσθήκη 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου στον 1.5 diesel και επιπλέον έχουμε diesel 2 λίτρων με 190 ίππους και 8άρι αυτόματο κιβώτιο, το οποίο είναι και το μοναδικό σύνολο που υποστηρίζει τετρακίνηση, 2λιτρο diesel με ήπιο υβριδικό σύστημα και 150 ίππους και τέλος τον Plug in Hybrid 2.5 duratec βενζίνης με 225 ίππους και CVT κιβώτιο.
Στον δρόμο τώρα, το Kuga σου φανερώνει από την πρώτη στιγμή πως η επιλογή των 17 ιντσών για τις ζάντες κάθε άλλο παρά τυχαία είναι καθώς απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με χαρακτηριστική άνεση και χωρίς να περνάει σχεδόν τίποτα στην καμπίνα. Το τιμόνι, κλασσικό Ford αλλά όχι και τόσο άμεσο όσο του Focus, πληροφορεί αρκετά καλά. Ο Ecoboost των 1500 κυβικών αποδεικνύεται μια χαρά για το Kuga και είναι ήσυχος και χωρίς κραδασμούς. Όσον αφορά την κατανάλωση, η Ford δίνει 5,7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, νούμερο που δεν θα δεις σε καμία περίπτωση, αλλά και τα νούμερα γύρω από την περιοχή του “8” δεν τα θεωρώ υπερβολικά για το μηχανικό σύνολο και το βάρος του Kuga. Πάντως οι επιλογές οδήγησης βοηθάνε αρκετά και ιδιαίτερα το “slippery” που δοκίμασα και σε λασπωμένο χωματόδρομο μετά από βροχή αλλά και στη γλίτσα των δρόμων της πόλης μετά από βροχή..και στις δύο περιπτώσεις το Kuga συμπεριφέρεται πολύ μετρημένα και σου προσφέρει μια έξτρα αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς.
Για τις τιμές, το κατώτερο σκαλοπάτι είναι τα 25.400 Ευρώ για την βασική έκδοση Trend με τον 1.5 Ecoboost για να φτάσει στα 48.000 Ευρώ με τον 2λιτρο diesel με τετρακίνηση και 8αρι αυτόματο κιβώτιο. Κάπου ενδιάμεσα είναι και οι υβριδικές εκδόσεις με την ήπια υβριδική να κυμαίνεται μεταξύ 33.000 και 35.000 Ευρώ και την Plug-In υβριδική, που την βρίσκεις μόνο στην έκδοση ST-Line X, στα 45.300 Ευρώ. Τα υπόλοιπα είναι θέμα γούστου και..τσέπης!