Η νέα γενιά του μικρότερου μοντέλου της Hyundai είναι ήδη στην χώρα μας και φέρνει μαζί της τεχνολογίες και εξοπλισμό που σίγουρα θα φέρουν τον ανταγωνισμό σε δύσκολη θέση. Εμείς είχαμε στην διάθεσή μας την έκδοση distinctive που είναι η τρίτη κατά σειρά εξοπλισμού.
Ξεκινώντας όπως πάντα από την εξωτερική εμφάνιση, το νέο i10 είναι ανασχεδιασμένο εξ ολοκλήρου και ακολουθεί πιστά την σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρίας. Στο εμπρός τμήμα δεν μπορείς να μην προσέξεις τη νέα μάσκα με τους ενσωματωμένους προβολείς LED και τα πιο μεγάλα φωτιστικά σώματα. Συνεχίζοντας στο πλάι αυτό που ξεχωρίζει είναι οι καθαρές γραμμές του αμαξώματος, οι όμορφες ζάντες 16 ιντσών, μόνο για την συγκεκριμένη έκδοση όμως και το λογότυπο i10 στην τρίτη κολόνα ενώ λάμπουν δια της απουσίας τους οποιαδήποτε προστατευτικά στις πόρτες. Στην πίσω μεριά τα πράγματα είναι απλά συμπαθητικά, χωρίς να έχει κάτι το ξεχωριστό, με εξαίρεση ίσως την ποδιά που προσομοιάζει με διάχυτη και που είναι η μόνη λεπτομέρεια που δίνει μια πιο νεανική και ας πούμε σπορτίφ χροιά. Τέλος την εικόνα συμπληρώνει η δυνατότητα διχρωμίας στο αμάξωμα, κάτι που μετράει αρκετά στις μέρες μας.
Και ενώ εξωτερικά μπορεί να μην εντυπωσιαστείς, αυτά που κρύβει το μικρό i10 στην καμπίνα του σίγουρα δεν θα αφήσουν κανέναν αδιάφορο. Όσον αφορά την ποιότητα των υλικών, αν και σκληρά φαίνονται γεροδεμένα με καλή συναρμογή και με αρκετά ευχάριστη σχεδίαση και εργονομία. Ειδικά για την έκδοση distinctive υπάρχει και μια κυψελοειδής διακόσμηση στο ταμπλό και στις πόρτες που δίνει το κάτι παραπάνω στην εμφάνιση. Στο κέντρο του ταμπλό και τοποθετημένη σαν φυσική συνέχεια του πίνακα οργάνων, θα βρεις μια οθόνη 8 ιντσών με ότι χρειάζεται για την διασκέδαση και την ενημέρωση του οδηγού και των επιβατών και μάλιστα θα την βρεις σε όλες τις εκδόσεις πλην της βασικής..Ακριβώς από κάτω υπάρχουν τα χειριστήρια του κλιματισμού που στις 3 από τις 5 συνολικά εκδόσεις είναι αυτόματος. Θήκες για μικροπράγματα και ποτήρια υπάρχουν στην κεντρική κονσόλα και σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου και για να ολοκληρωθεί η άνεση στο κάθισμα του οδηγού υπάρχει αναδιπλούμενο υποβραχιόνιο, στενό μεν αλλά κάνει την δουλειά του. Και μιας και μιλάμε για άνεση, οι χώροι είναι ένα από τα ατού του i10 καθώς 4 ενήλικες θα ταξιδέψουν με πολλή άνεση και μαζί τους θα πάρουν και αποσκευές χάρη στα 252 λίτρα του χώρου αποσκευών που είναι ο μεγαλύτερος στην κατηγορία των mini.
Εκεί που το i10 κάνει την διαφορά όμως είναι στον εξοπλισμό, ιδιαίτερα στον εξοπλισμό υποβοήθησης του οδηγού και της ασφάλειας. Αυτό το οφείλει στην ύπαρξη του Hyundai smart sense, μιας σουίτας βοηθημάτων που υπάρχουν από την βασική κιόλας έκδοση. Αυτή περιλαμβάνει τεχνολογίες όπως την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, την υποβοήθηση αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών, την αναγνώριση σημάτων, την αυτόματη εναλλαγή φώτων πορείας, την υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, την ανίχνευση απόσπασης προσοχής οδηγού και στατικά φώτα στροφής. Υπάρχει ακόμα και ειδοποίηση εκκίνησης του προπορευόμενου οχήματος από στάση όπως πχ στο φανάρι. Από κει και πέρα υπάρχουν κάποιες διαφορές ανάμεσα στις εκδόσεις με σημαντικότερη την αναβάθμιση των πίσω φρένων σε δίσκους από ταμπούρα στις πιο πλούσιες εκδόσεις.
Για την κίνηση του i10 οι επιλογές είναι τρεις και όλες βενζινοκίνητες. Την βάση αποτελεί ο τρικύλινδρος 1000άρης των 67 ίππων. Ακολουθεί ο τετρακύλινδρος 1.2 των 84 ίππων και στην κορυφή βρίσκεται ο τούρμπο 1000άρης των 100 ίππων για την κορυφαία έκδοση N Line. Όλοι τους συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και στις δυο πρώτες περιπτώσεις και με αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Το μοντέλο δοκιμής μας φορούσε τον 1.2 με το χειροκίνητο κιβώτιο και πρέπει να ομολογήσω πως όσον αφορά τη σχέση απόδοσης / τιμής, θεωρώ πως είναι η καλύτερη επιλογή για κάποιους που θέλουν να κάνουν και μεγαλύτερες διαδρομές.
Στον δρόμο το i10 κυλάει ήσυχα και αρκετά άνετα παρά την έλλειψη πολλαπλών συνδέσμων στην πίσω ανάρτηση, ότι περιμένει κανείς δηλαδή από ένα αυτοκίνητο πόλης. Και στον αυτοκινητόδρομο όμως δεν θα προβληματίσει ούτε στο επαρχιακό δίκτυο αρκεί να θυμάσαι πάντα πως οδηγείς ένα αυτοκίνητο που προορίζεται κατά βάση για την πόλη. Η κατανάλωση που δηλώνει η Hyundai μοιάζει μάλλον δύσκολα πραγματοποιήσιμη καθώς τα 5,1 με 5,8 λίτρα στον μικτό κύκλο μετατέθηκαν κατά μισή μονάδα παραπάνω στα 5,6 με 6,3 και αυτό με αρκετή προσοχή για να πετύχουμε την κατώτερη δυνατή.
Από τιμή το i10 έχει μεγάλη γκάμα και ξεκινάει από τα 11.490 Ευρώ για την βασική έκδοση Fresh με τον 100άρη κινητήρα και το χειροκίνητο κιβώτιο ή από τα 12.040 για τον 1.2. Ακολουθούν οι Style, Premium, Distinctive και N Line ανεβαίνοντας περίπου 1000 Ευρώ για κάθε μία με την κορυφή να αγγίζει τα 15.590 για την N Line των 100 ίππων.
Καταλήγοντας, θα πω πως η Hyundai για άλλη μια φορά μας εξέπληξε ευχάριστα, κατασκευάζοντας ένα πολύ καλό μοντέλο στην μικρή, και παραμελημένη, κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης που ρίχνει και κλεφτές ματιές και στην διπλανή μεγαλύτερη και από άποψη χώρων αλλά και εξοπλισμού κάτι που θεωρώ πως το κάνει άξιο να ασχοληθεί κανείς μαζί του και να το βάλει στην λίστα των επιλογών του.