Τίποτα δεν έγινε τυχαία και η Octavia είναι το best seller σε πωλήσεις αυτοκίνητο της Τσέχικης μάρκας εδώ και πολλά χρόνια. Από την πρώτη γενιά έβαλε τα δύσκολα στον ανταγωνισμό και κατάφερε να συνδέσει το όνομα της με την λέξη αξιοπιστία αλλά και αυτού του οικογενειακού αυτοκινήτου. Η μεγαλύτερη διαφήμιση για ένα αυτοκίνητο είναι η αποδοχή του κόσμου και αυτό η Octavia το κατέκτησε από την πρώτη μέχρι και την τελευταία γενιά παραγωγής της.
Είναι ένα «value for money» αυτοκίνητο, είναι αξιόπιστο, ευρύχωρο για τους επιβάτες αλλά και χώρο για τις αποσκευές, οικονομικό στην κατανάλωση αλλά και στα σέρβις του.
Η τέταρτη γενιά της Skoda Octavia που είχαμε στα χέρια μας απλά μας υπενθύμισε γιατί παραμένει να αποτελεί μία ιδανική λύση για τον οικογενειάρχη οδηγό. Η νέα OCTAVIA είναι ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο πιο ευρύχωρο, πιο πρακτικό και πιο ασφαλές αυτοκίνητο.
Εξωτερικά η νέα Skoda Octavia Grand Coupe είναι η πιο όμορφη Octavia που έχει κατασκευαστεί μέχρι τώρα καθώς η νέα σχεδίαση δεν περνά απαρατήρητη στον δρόμο. Η νέα εμπρόσθια ποδιά και οι νέοι προβολείς, πιο στενοί, διαθέτουν τεχνολογία LED στο βασικό εξοπλισμό για τα φώτα ημέρας, τη μεσαία και τη μεγάλη σκάλα. Τα πίσω φώτα, τα φώτα φρένων και τα φώτα ομίχλης χρησιμοποιούν επίσης τεχνολογία LED. Η Skoda έχει βελτιώσει την αεροδυναμική στην Octavia Grand Coupe με αποτέλεσμα λιγότερες εκπομπές CO2 και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Στο εσωτερικό όλα έχουν αλλάξει με την μάρκα να κρατάει ένα βασικό προτέρημα του μοντέλου τους μεγάλούς και άνετους χώρους. Σε αυτό βοήθησε το μεγάλο μεταξόνιο 2.686 mm και το αυξημένο πλάτος της με τους πίσω επιβάτες πλέον να έχουν περισσότερο χώρο για τα γόνατα τους. Όσο για τον χώρο αποσκευών αυτός έχει φτάσει τα 600 λίτρα.
Στην νέα Octavia Grand Coupe συναντάμε πολύ καλής ποιότητας υλικά που έχουν τοποθετηθεί στο ταμπλό του αυτοκινήτου και δένουν αρμονικά με το υπόλοιπο σύνολο κάνοντας της να έχει τις προδιαγραφές ενός premium μοντέλου. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία οθόνη αφής 10 ιντσών με όλο το σύστημα infotainment να είναι στην πιο σύγχρονη έκδοσή του και να προσφέρει πολύ καλή συνδεσιμότητα. Πολύ καλή εντύπωση μας άφησε και το τιμόνι με τις δύο ακτίνες όπου τα κουμπιά και οι κυλιόμενοι διακόπτες βοηθούν στο να εκτελείς πολλές λειτουργίες από αυτό χωρίς να χρειάζεται να πάρεις το χέρι σου από πάνω του όταν οδηγείς.
Σε επίπεδα εξοπλισμού έχουμε τρεις εκδόσεις την Active, Ambition και την πιο πλούσια Style. Η νέα Octavia Grand Coupe διαθέτει πολλά νέα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Ενδεικτικά να αναφέρουμε το Collision Avoidance Assist που βοηθά τον οδηγό να αποφύγει σύγκρουση με άλλα οχήματα, ποδηλάτες ή πεζούς και το Traffic Warning που προειδοποιεί αυτόματα για τα εμπόδια της κυκλοφορίας στο άμεσο περιβάλλον του αυτοκινήτου, όπως στο τέλος μιας κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Στα χέρια μας είχαμε την Octavia Grand Coupe με τον υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα 1.5 TSI με τους 150 ίππους με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Η Skodaέδωσε μία πλούσια γκάμα κινητήρων βενζίνης και ντίζελ συνδυάζοντας τα και με την υβριδική τεχνολογία προσφέροντας σου περισσότερες επιλογές.
Έτσι λοιπόν μπορείς να επιλέξεις τον 1.0 TSI κινητήρα με τους 110 ίππους με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ο οποίος ίδιος κινητήρας σε άλλη έκδοση διαθέτει και ήπια υβριδική τεχνολογία, αποδίδει τους ίδιους ίππους αλλά συνδυάζεται με το 7άρι DSG αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Υπάρχει και ο κινητήρας 1.5 TSI e-TEC απόδοσης 150 ίππων με ήπια υβριδική τεχνολογία και με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο.
Στους κινητήρες ντίζελ έχουμε τον 2.0 λίτρων με ισχύ 116 και 150 ίππους με τον δυνατότερο να μπορείς να το συνδυάσεις με χειροκίνητο η αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Στον δρόμο η Skoda Octavia Grand Coupe δεν θα σε προβληματίσει του εναντίον θα σε χαροποιήσει είτε πρόκειται να κινηθείς μέσα στην πόλη αλλά ακόμα περισσότερο όταν θα κάνεις μακρινές διαδρομές. Η οδική συμπεριφορά του μοντέλου είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά που διαθέτει απέναντι στον ανταγωνισμό και ο συγκεκριμένος κινητήρας με τους 150 ίππους ταιριάζει γάντι στο αυτοκίνητο. Σε αυτό βοηθάει και η ανάρτηση με τα γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω αν και σε δύσκολες ανωμαλίες του δρόμου υπάρχει ξερή αντίδραση στο πίσω μέρος χωρίς να προβληματίζει ιδιαίτερα.
Η μέση κατανάλωση που σημειώσαμε ήταν τα 8 λίτρα αν και μπορείς να κατεβάσεις λίγο ακόμα την κατανάλωση ανάλογα με το πόσο θα είναι βαρύ η ελαφρύ το πόδι σου στο γκάζι.
Σε γενικές γραμμές πρόκειται για άνετο, ευρύχωρο με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής οικογενειακό μοντέλο με πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Σε αυτό έρχεται να προστεθεί και η τιμή απόκτησης του που ξεκινάει από τις 19.900 ευρώ με την πιο πλούσια έκδοση να αγγίζει τις 27.700 ευρώ.