Η τρίτη γενιά του μοντέλου που έδωσε το εναρκτήριο λάκτισμα για την φρενίτιδα των SUV έφτασε και στην αγορά της Ελλάδος και από ότι φαίνεται οι άνθρωποι της Nissan δεν επαναπαύονται στις δάφνες τους και φροντίζουν κάθε καινούργιο Qashqai που κυκλοφορεί να είναι αναβαθμισμένο σε όλα σε σχέση με το προηγούμενο.
Έτσι λοιπόν εμφανισιακά, το νέο Qashqai δεν έχει χάσει την ταυτότητά του και αναγνωρίζεται αμέσως αλλά ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρίας και ας πούμε και τις τάσεις της μόδας με έντονες και καθαρές γραμμές στο πλάι και φυσικά με τη νέα μάσκα v-motion της εταιρίας
στο εμπρός μέρος που συμπληρώνεται από νέα φωτιστικά σώματα LED και με έναν πιο σπορτίφ σχεδίασης προφυλακτήρα που μάλιστα έχει και λειτουργικούς πλαϊνούς αεραγωγούς! Το ίδιο ισχύει και στο πίσω μέρος όπου η σχέση με το μεγαλύτερο x-trail είναι εμφανής. Οι διαστάσεις του μεγάλωσαν και αν και τα νούμερα δεν φαίνονται μεγάλα, 3 cm μήκος και πλάτος και 2 cm σε μεταξόνιο, έχουν κάνει την διαφορά στο θέμα των χώρων.
Μπαίνοντας στην καμπίνα, καταλαβαίνεις πως οι Ιάπωνες έριξαν πιο πολύ βάρος στην σχεδίαση και την κατασκευή της καθώς δεν έχει καμία σχέση με την εικόνα του προηγούμενου μοντέλου. Το ταμπλό έχει απλές και καθαρές γραμμές και όλοι οι διακόπτες είναι εύκολα προσβάσιμοι. Η ποιότητα έχει ανέβει αρκετά, με τα αφρώδη υλικά και τις δερμάτινες επενδύσεις να βρίσκονται σε όλη σχεδόν την καμπίνα και με πολύ καλή συναρμογή. Οι χώροι όπως προανέφερα έχουν αυξηθεί και αυτοί δείχνοντας ακόμα περισσότερο τον οικογενειακό προσανατολισμό του μοντέλου καθώς τρεις ενήλικες θα χωρέσουν σχετικά άνετα στο πίσω κάθισμα με περισσότερο χώρο για τα πόδια τους. Εντυπωσιακή είναι και η αύξηση του χώρου αποσκευών που πλέον έχει 74 λίτρα παραπάνω φτάνοντας τα 504 και με τη διάταξη διπλού πατώματος, (κάτι που υπάρχει όμως μόνο στις πλουσιότερες εκδόσεις) έχει και πολλές επιλογές διαρρύθμισης.
Από άποψη εξοπλισμού το νέο Qashqai έρχεται σε 6 εκδόσεις με την βασική Elite να έχει αρκετά καλό εξοπλισμό, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας με το πακέτο safety shield με δεκατέσσερα συστήματα υποβοήθησης και ενημέρωσης του οδηγού. Αυτό που λείπει είναι η οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων και θα πρέπει να ανέβεις στην δεύτερη έκδοση Premium σαν το μοντέλο της δοκιμής μας για να αποκτήσεις την βασική οθόνη των 8 ιντσών ή στις πιο πλούσιες για να να αποκτήσεις αυτή των 9 ιντσών αλλά και τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12 ιντσών.
Για την κίνηση του νέου Qashqai η Nissan δίνει μόνο μια επιλογή κινητήρα. Τον 1,33 τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα με απόδοση 140 ή 158 ίππων ανάλογα με την έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων η με το αυτόματο X-tronic και με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα των 12 volt που σύμφωνα με την εταιρία είναι ελαφρύτερο και βοηθάει όσο πρέπει στην εξοικονόμηση καυσίμου και στις εκπομπές ρύπων. Επίσης υπάρχει και η επιλογή τετρακίνησης αλλά μόνο με τον συνδυασμό του ισχυρότερου κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο και στις εκδόσεις από την N-connecta και πάνω. Το νέο σύνολο κινεί απροβλημάτιστα το Qashqai και σε επαρχιακό τουλάχιστον δίκτυο όπου οι ταχύτητες είναι κοντά στα 80 με 90 χιλιόμετρα το trip computer μας έδειξε κατανάλωση 6,5 λίτρα. Φυσικά σε συνδυασμό με κίνηση στην πόλη η τιμή ανεβαίνει εύκολα στα 7,5 με 7,8 αλλά και πάλι δεν θεωρώ πως η τιμή είναι απαγορευτική για ένα όχημα αυτού του όγκου. Το υβριδικό σύστημα πάντως δεν το αντιλαμβάνεσαι και φαίνεται πως έχει όντως χρησιμότητα σε ελάχιστες περιπτώσεις. Το κιβώτιο έχει βελτιωθεί και αυτό σε αίσθηση και έχει και καλή κλιμάκωση και δεν χρειάζεται να είσαι συνεχώς έτοιμος να αλλάξεις ταχύτητα για μία προσπέραση για παράδειγμα. Τέλος οι 3 επιλογές οδήγησης που σου προσφέρει (eco, normal και sport) είναι ένα καλό συν για αυτούς που θέλουν να αλλάζουν το τρόπο οδήγησης τους ή και να εξοικονομήσουν λίγα καύσιμα παραπάνω.
'Όσον αφορά το πάτημα στο δρόμο, η νέα πλατφόρμα CMF-C έχει βελτιώσει κατά πολύ την συμπεριφορά του Qashqai στο δρόμο με νέα ρύθμιση σε ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης και σε συνδυασμό με την μείωση του βάρους του, η κύλιση του είναι πιο ομαλή και ευχάριστη από ποτέ. Μεγάλη εντύπωση επίσης μου έκανε και η απουσία θορύβου αφού και στον τομέα της ηχομόνωσης φαίνεται πως έχει γίνει πολύ καλή δουλειά. Για τις εκτός δρόμου διαδρομές, τα 18 εκατοστά απόστασης από το έδαφος είναι υπέραρκετα και η σχετικά μαλακή ανάρτηση θα κάνει την δουλειά της μια χαρά.
Συνοπτικά λοιπόν θα χαρακτήριζα το νέο Qashqai ως “χιλιομετροφάγο” καθώς φαίνεται πως τα ταξίδια με την οικογένεια είναι το ατού του, χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα δυσκολέψει τον οδηγό στον αστικό κύκλο ή σε κάποιες διαδρομές με πιο κλειστές στροφές. Για το θέμα εκδόσεων και τιμής η βασική Elite ξεκινάει από τα 24.450 Ευρώ , η Premium της δοκιμής μας στα 26.760 για να φτάσουμε στην κορυφαία Techna Plus και στα 37.990. Ομολογουμένως η τιμή είναι κάπως ανεβασμένη και ο ανταγωνισμός πλέον είναι μεγάλος αλλά η ανεβασμένη ποιότητα σε καμπίνα και κύλιση, δικαιολογούν εν μέρει αυτή την αύξηση. Μένει μόνο να δούμε αν το νέο Qashqai θα κρατήσει την θέση του ως βασιλιάς των SUV στην μεσαία κατηγορία ή αν θα την παραχωρήσει σε κάποιον άλλο υποψήφιο.