Η εταιρεία Βελμάρ μέλος του Ομίλου Θ. Βασιλάκη που είναι εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος και επισκευαστής KIA στην Θεσσαλονίκη, μας έδωσε την δυνατότητα να έχουμε το νέο Sportage για μερικές μέρες και να ανακαλύψουμε τις πολλές αρετές του νέου μοντέλου.
Το Kia Sportage έφτασε στην πέμπτη γενιά του και αυτή τη φορά δείχνει έτοιμο να βγει από την σκιά του αδερφού του από την Hyundai, Tucson. Μπορεί να μοιράζονται πολλά μηχανικά μέρη αλλά έχει ξεκάθαρα πλέον τον δικό του χαρακτήρα.
Ξεκινώντας από το εξωτερικό, το νέο Sportage δείχνει έντονα την διαφοροποίηση του με το παρελθόν όσον αφορά την σχεδιαστική φιλοσοφία με το μπροστινό μέρος να χωρίζεται σε δύο τμήματα με την χαρακτηριστική “μύτη της τίγρης” σε μια πιο στενή εκδοχή της να δεσπόζει στο πάνω μέρος και μία μεγαλύτερη γρίλια να καλύπτει ολόκληρο σχεδόν το υπόλοιπο μπροστινό τμήμα. Στις άκρες, τα ευμεγέθη φώτα ημέρα σε σχήμα μπούμερανγκ και δίπλα τους τα φωτιστικά σώματα για την πορεία του αυτοκινήτου, δένουν αρμονικά με τις δύο γρίλιες ενώ ένας αεραγωγός και οι προβολείς ομίχλης στο κάτω μέρος ολοκληρώνουν την εικόνα. Στο προφίλ του, το Sportage έχει καθαρές επιφάνειές και ομαλές γραμμές χωρίς έντονες ακμές και υπερβολές και ενώ φαίνεται πιο συμπαγές από τον έτερο Kορεάτη αδερφό του είναι οριακά μακρύτερο στα 4, 51 μέτρα. Το πίσω μέρος είναι πιο συντηρητικό θα λέγαμε σε σχέση με το μπροστά αλλά νομίζω πως είναι πιο εύπεπτο από το πίσω μέρος του EV6, από το οποίο έχει πάρει στοιχεία, με τα φωτιστικά σώματα να βρίσκονται αρκετά ψηλά και να ενώνονται με μια λωρίδα σύμφωνα με τις τελευταίες τάσεις της μόδας. Το καλύτερο στοιχείο στο σχεδιασμό του πίσω μέρους βρίσκεται στην αεροτομή που εκτός από το τρίτο στοπ κρύβει περίτεχνα και τον πίσω υαλοκαθαριστήρα κάτι που νομίζω θα φορεθεί πολύ και σε άλλα μοντέλα στο μέλλον.
Ανοίγοντας την πόρτα του οδηγού και μπαίνοντας στην καμπίνα αντιλαμβάνεσαι πως εδώ το EV6 έχει επηρεάσει τη σχεδίαση του μοντέλου σε αρκετό βαθμό. Το πρώτο πράγμα που σου τραβάει το βλέμμα είναι οι δύο οθόνες των 12,3 ιντσών σε μία ενιαία κυρτή διάταξη οι οποίες αναλαμβάνουν τους ρόλους του πίνακα οργάνων και της οθόνης infotainment. Τόσο τα γραφικά όσο και η πληροφορίες που σου δίνουν είναι σε πολύ καλό επίπεδο και φυσικά ενσωματώνουν Android Auto και Apple Car Play. Ακριβώς από κάτω από την οθόνη των πολυμέσων βρίσκεται άλλη μια έκπληξη με την μορφή των χειριστηρίων του συστήματος κλιματισμού. Εκεί βρίσκεις 2 περιστροφικούς διακόπτες για την ρύθμιση της θερμοκρασίας καθώς και πλήκτρα αφής για τις υπόλοιπες ρυθμίσεις. Και εδώ είναι που γίνεται ενδιαφέρον το θέμα γιατί και αυτή η κονσόλα είναι στην ουσία μια μικρή οθόνη αφής όπου με το πάτημα ενός πλήκτρου αλλάζει και από τον χειρισμό του κλιματισμού γίνεται ο χειρισμός του συστήματος πολυμέσων και πλοήγησης. Πολύ βολικό και έξυπνο. Και πίσω όμως δεν λείπουν οι ευκολίες καθώς στην κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα υπάρχει μια ακόμα μικρή οθόνη για τον χειρισμό της τρίτης ζώνης του κλιματισμού που προορίζεται για τους πίσω επιβάτες και ακριβώς επειδή δεν αφήνει χώρο για τίποτε άλλο, οι 2 θύρες USB που θα μπορούσαν να βρίσκονται εκεί μετατέθηκαν στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, μία στην μέσα μεριά της πλάτης του κάθε καθίσματος. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλής ποιότητας και με πολύ καλή συναρμογή επίσης. Οι χώροι είναι αρκετοί για 5 άτομα και ο χώρος αποσκευών είναι 587 λίτρα, αρκετά μικρότερος από τα 620 του Tucson αλλά ικανοποιητικός.
Για την κίνηση του νέου Sportage υπάρχει πληθώρα επιλογών από κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, υβριδικά και plug in υβριδικά σύνολα, με χειροκίνητα και αυτόματα κιβώτια. Στην βάση της γκάμας βρίσκουμε τον 1.6 τούρμπο με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 βολτ με 150 ίππους που συνδυάζεται με το εξάρι iMT μηχανικό κιβώτιο ή με το σειριακό των 7 σχέσεων και με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς. Ακολουθεί η ίδια διάταξη με απόδοση όμως 180 ίππους και τα ήπια υβριδικά μοντέλα ολοκληρώνουν την γκάμα τους με τον 1.6 diesel να παίρνει τη θέση του βενζινοκινητήρα στο μηχανικό σύνολο και η απόδοση να φτάνει τους 136 ίππους. Αν επιλέξουμε κλασικό υβριδικό σύνολο τότε η συνδυαστική απόδοση του θερμικού και του ηλεκτρικού μοτέρ φτάνει τους 230 ίππους και συνδυάζεται μόνο με εξάρι αυτόματο κιβώτιο και μόνο με βενζινοκινητήρα. Και αν θέλουμε το πιο φιλικό προς το περιβάλλον σύνολο, τότε στην κορυφή βρίσκουμε την Plug-in υβριδική πρόταση με συνδυασμένη απόδοση 265 ίππους, εξάρι αυτόματο κιβώτιο και κίνηση αποκλειστικά και στους τέσσερις τροχούς. Υπάρχουν τρία επίπεδα εξοπλισμού στις ήπιες υβριδικές εκδόσεις και τα 2 ακριβότερα στις υβριδικές. Από την βασική κιόλας έκδοση Dynamic το Sportage προσφέρει όλο το πακέτο ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού καθώς και με ψηφιακό πίνακα οργάνων και οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών. Η αμέσως επόμενη Titanium φέρνει την κυρτή διάταξη των 2 οθονών και το KIA connect, την υπηρεσία ελέγχου του αυτοκινήτου μέσω smartphone και τέλος η κορυφαία GT line η οποία εστιάζει περισσότερο στην εξωτερική εμφάνιση του οχήματος και είναι η μόνη που διαθέτει ηλιοροφή προαιρετικά.
Εμείς είχαμε στην διάθεσή μας το μοντέλο των 150 ίππων με την ήπια υβριδική τεχνολογία, με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και κίνηση στους εμπρός τροχούς στην έκδοση Titanium και νομίζω πως θα είναι και η πιο περιζήτητη έκδοση εδώ στην Ελλάδα. Το μηχανικό σύνολο κινεί με άνεση το αυτοκίνητο και χωρίς υπερβολικές απαιτήσεις σε καύσιμο αν προσέξεις. Σε αυτό βοηθούν και τα 3 οδηγικά προφίλ , eco, normal και sport όπου στην επιλογή eco είδαμε τιμές ακόμα και γύρω στα 7 λίτρα, πολύ κοντά στις εργοστασιακές τιμές των 6,5 λίτρων που δίνει η KIA. Η ανάρτηση αν και σχετικά σφιχτή έχει ωραία αίσθηση στην άσφαλτο αλλά δεν θα σε κουράσει αν πατήσεις χώμα. Ο θόρυβος που περνάει στην καμπίνα είναι σχεδόν ανύπαρκτος και σε ξεγελάει εύκολα αφού πολλές φορές βρεθήκαμε στα όρια ταχύτητας εθνικής οδού χωρίς να το καταλάβουμε. Σε γενικές γραμμές, το Sportage είναι φτιαγμένο για μεγάλες διαδρομές και θα καλύψει τις ανάγκες μια οικογένειας σε όλους τους τομείς.
Οι τιμές του νέου Sportage ξεκινούν από τις 29.990 για την έκδοση Dynamic με τον 1.6 T-GDi 48v με κίνηση στους εμπρός τροχούς και χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο για να φτάσουμε μέχρι τις 49.990 για το Plug-in υβριδικό σύνολο στην έκδοση GT line. Το μοντέλο της δοκιμής μας βρίσκεται στις 33.230 Ευρώ και αναμένουμε να είναι και η πιο ενδιαφέρουσα πρόταση.
Το συμπέρασμα είναι λοιπόν πως το νέο Sportage έχει έρθει με αξιώσεις και θα ανακατέψει την τράπουλα στο C-SUV segment βάζοντας δύσκολα στους ανταγωνιστές του.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την KIA Βελμάρ για την παραχώρηση του μοντέλου όπου υπάρχει ήδη διαθέσιμο test drive αυτοκίνητο για να το οδηγήσετε κατόπιν κλείσιμο ραντεβού λόγω των μέτρων της πανδημίας. Οι εγκαταστάσεις βρίσκονται στο 9ο χιλιόμετρο Ε.Ο Θεσσαλονίκης Μουδανιών και μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί στο 2310 474174.