Το Q3 είναι αρκετά αγαπητό στην Ελληνική αγορά και πλέον υπάρχει ακόμα ένας λόγος για να βάλει σε σκέψεις τους υποψήφιους αγοραστές και δεν είναι άλλος από την προσθήκη μιας Plug in υβριδικής έκδοσης.
Οπτικά το υβριδικό Q3 δεν διαφέρει από το βενζινοκίνητο αδερφάκι του παρά μόνο στην ύπαρξη μιας εξτρά τάπας στο αριστερό φτερό για την φόρτιση του υβριδικού συστήματος και στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 10 χιλιοστά λόγο ύπαρξης της πλάκας προστασίας της μπαταρίας. Συγκεκριμένα για την έκδοση S Line που είχαμε στα χέρια μας υπάρχουν και τα απαραίτητα διακριτικά σήματα σε διάφορα σημεία του αμαξώματος για να υποδηλώνουν την έκδοση.
Μπαίνοντας στην καμπίνα η εικόνα εξακολουθεί να είναι το ίδιο γνώριμη με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την μεγάλη κεντρική οθόνη των 10 ιντσών να διαφέρει από τις συμβατικές εκδόσεις στις πληροφορίες του υβριδικού συστήματος. Από εκεί και πέρα όλες οι επιλογές συνδεσιμότητας και τα συστήματα υποβοήθησης είναι παρών αφήνοντας λίγες επιλογές για εξτρά εξοπλισμό. Τα υλικά και η συναρμογή είναι σε υψηλό επίπεδο με μόνες παρατηρήσεις από μέρος μας κάποια σκληρά πλαστικά που δεν συνάδουν με την υπόλοιπη εικόνα. Η άνεση είναι δεδομένη για όλους τους επιβάτες και ο χώρος αποσκευών με την βοήθεια των συρόμενων πίσω καθισμάτων έχει χωρητικότητα από 380 έως 1375 λίτρα. Μεγάλο συν στον χώρο αποσκευών αποτελεί και η ύπαρξη ηλεκτρικής πόρτας με επιλογή έξτρα το άνοιγμά της με κίνηση των ποδιών.
Πάμε τώρα στην βασική διαφορά και αιτία που γράφεται αυτό εδώ το κείμενο, το υβριδικό μηχανικό σύνολο που κρύβεται κάτω από το καπώ του Q3. Το 45 TFSI e όπως είναι ο κωδικός του, αποτελείται από έναν 1400άρη κινητήρα με υπετροφοδότηση και απόδοση 150 ίππους που συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ των 115 ίππων και μία μπαταρία λιθίου των 13 KW/h. Η συνολική απόδοση είναι 245 ίπποι και 400 Νm που περνάνε στον δρόμο μέσω ενός 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Αυτά υπόσχονται επιδόσεις 0-100 σε 7,3 Sec και τελική 210 χλμ/ώρα, ενώ η μέση κατανάλωση σύμφωνα με την Audi κυμαίνεται στα 1,7 lit/100χλμ. Και ενώ αυτό το νούμερο είναι μάλλον άπιαστο όνειρο, τα περίπου 4,5 λίτρα με κίνηση σχεδόν αμιγώς ηλεκτρικά και τα 6,7 λίτρα σε λιγότερο οικολογική οδήγηση και με έμφαση στην ανάκτηση της ενέργειας από τον κινητήρα και το φρενάρισμα θεωρώ πως είναι άκρως ικανοποιητικά για ένα αυτοκίνητο σαν το Q3.
Η κύλιση του φυσικά δεν αποτελεί έκπληξη μίας και μιλάμε για ένα Audi ενώ η απόκριση του κινητήριου συνόλου θα γαργαλάει το δεξί πόδι του οδηγού ιδίως στις ρεπρίζ κάνοντας το προσπέρασμα παιχνιδάκι. Η ανάρτηση του αν και είναι ρυθμισμένη για άνεση δεν θα προβληματίσει ιδιαίτερα σε κάποια διαδρομή με στροφές αν κ το ESP δουλεύει αρκετά για να διαχειριστεί τον όγκο του αμαξώματος.
Εν κατακλείδι το Q3 αποτελεί μια άκρως δελεαστική πρόταση για το τρίπτυχο άνεση-επιδόσεις-οικονομία με έξτρα μπόνους την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας μιας και οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνούν τα 39 γρ/χλμ και με μία τιμή στα 46.550 για την έκδοση basic δεν είναι απαγορευτικό για αυτά που προσφέρει αλλά αν πάμε στην έκδοση S Line της δοκιμής μας η τιμή αγγίζει τα 52.550 τότε εκεί θα έλεγα πως χρειάζεται κάποια σκέψη.