Με το DS 4 ο όμιλος Stellantis θέλει να δηλώσει παρουσία σε μια πολύ δημοφιλή κατηγορία, την C premium, στην οποία βρίσκεις αποκλειστικά γερμανικές προτάσεις με μοντέλα που υπάρχουν αρκετά χρόνια στην αγορά και έχουν εδραιώσει την θέση τους σε αυτήν. Για να το πετύχει αυτό, το DS4 έχει ως όπλα την σχεδίαση, τον εξοπλισμό και φυσικά την ποιότητα των υλικών.
Βλέποντας το στον δρόμο, το DS 4 δεν υπάρχει περίπτωση να το μπερδέψεις με κανένα άλλο καθώς η σχεδίαση του δανείζεται στοιχεία από διάφορες κατηγορίες. Έχει την σιλουέτα ενός μεγάλου Hatchback μετρώντας 4,4 μέτρα σε μήκος και λίγο πάνω από 2 σε πλάτος ενώ με 1,47 μέτρα ύψος πλησιάζει οριακά crossover μοντέλα. Οι δυναμικές γραμμές και οι φαρδιοί ώμοι του δίνουν μία πολύ αθλητική όψη και η μεγάλη κλίση της οροφής με την ευδιάκριτη αεροτομή προσθέτουν μια κουπέ νότα στο όλο σύνολο. Την εικόνα συμπληρώνουν τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα, σήμα κατατεθέν τον μοντέλων της εταιρίας, τεχνολογίας LED και οι μεγάλοι τροχοί των 19 ιντσών.
Και αν η εξωτερική εμφάνιση γυρνάει τα βλέμματα, η εικόνα μέσα στην καμπίνα είναι αυτή που κερδίζει πόντους όσον αφορά την ποιότητα των υλικών και την σχεδίαση. Παντού θα βρεις το μοτίβο με το διαμάντι που αγαπάει η DS, από τους διακόπτες μέχρι στα καλύμματα των ηχείων. Η επένδυση με αλκαντάρα βρίσκεται σε όλο το μήκος του ταμπλό, στην κεντρική κονσόλα, στις πόρτες και όπου δεν υπάρχει θα βρεις λεπτομέρειες από αλουμίνιο η και σε ξύλο αναλόγως το τι προτιμάει ο καθένας. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και ενώ είναι αρκετά καλός σε γραφικά και πληροφόρηση θα μπορούσε να είναι λίγο καλύτερος αν είχε παραπάνω δυνατότητες εξατομίκευσης. Το σύστημα infotainment έχει την φιλοσοφία των συντομεύσεων χωρίζοντας την οθόνη σε 3 μέρη ανάλογα με το τι θέλει ο καθένας να δουλεύει πιο συχνά. Ο χειρισμός του εκτός από την ίδια την οθόνη γίνεται και μέσω ενός μικρού touchpad που η DS ονομάζει smart touch το οποίο είναι τοποθετημένο στην κεντρική κονσόλα εμπρός από τον διακόπτη του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Το μενού είναι στα ελληνικά μεν αλλά για να το χειριστείς θες μια κάποια εξοικείωση. Ακριβώς από κάτω από την κεντρική οθόνη βρίσκεται ένα πάνελ με φυσικούς διακόπτες για την λειτουργία του κλιματισμού και μαζί με αυτό, περίτεχνα ενσωματωμένο στο ταμπλό είναι το DS AIR, οι κρυφοί κεντρικοί αεραγωγοί, που αν και αόρατοι είναι πολύ αποτελεσματικοί. Τα δερμάτινα καθίσματα συμπληρώνουν την premium εικόνα της καμπίνας και αν επιθυμεί κάποιος μπορούν να είναι θερμαινόμενα, κλιματιζόμενα και με δυνατότητα για μασάζ.
Οι χώροι είναι αρκετοί για πέντε επιβάτες και παρόλο που η οροφή έχει κουπέ τελείωμα, ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι αρκετός. Θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν στην κεντρική κονσόλα εμπρός από την μικρή οθόνη αφής και στην θέση όπου θα βρίσκαμε ένα τυπικό υποβραχιόνιο η οποία μάλιστα διαθέτει και ψύξη. Υποβραχιόνιο υπάρχει και στα πίσω καθίσματα με αρκετό πλάτος για δυο ποτηροθήκες. Οι απαραίτητες θύρες USB δεν λείπουν από την καμπίνα και είναι αρκετές τόσο σε μορφή USB type A όσο και στην πλέον τυπική τα τελευταία χρόνια Type C. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 430 λίτρα και αν και είναι επίπεδος και τετραγωνισμένος, έχει ένα μάλλον ψηλό κατώφλι φόρτωσης που ενοχλεί στην τοποθέτηση βαριών αντικειμένων.
Το DS 4 κυκλοφορεί σε εκδόσεις με βενζίνη, πετρέλαιο και μια plug-in υβριδική, όλες αποκλειστικά με 8άρι αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής. Εμείς είχαμε στα χέρια μας την ισχυρότερη εκ των 2 βενζινοκίνητων εκδόσεων με τον Pure tech 1.6 τούρμπο κινητήρα των 180 ίππων και των 25 κιλών ροπής. Η απόδοση του είναι σχεδόν γραμμική και η απόκριση του, ανάλογα με το προφίλ οδήγησης πάντα, είναι άμεση και δεν θα σε απογοητεύσει. Η κατανάλωση για μικτή χρήση μέσα και έξω από την όλη κυμάνθηκε γύρω από τα 7 λίτρα που δεν την λές άσχημη για το μέγεθος και του αυτοκινήτου. Το τιμόνι του δίνει καλή πληροφόρηση και η ανάρτηση παρόλο που αποτελείται από γόνατα Μακφερσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω παρέχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και αυτό χάρη στην ενεργή ανάρτηση της DS με την ονομασία Active scan που με την βοήθεια μιας κάμερας τοποθετημένης στο πάνω μέρος του παρμπρίζ διαβάζει τον δρόμο και ρυθμίζει ξεχωριστά τον κάθε τροχό για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα απόσβεσης. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα όμως δεν σταματούν εδώ μιας και το DS4 είναι πλήρως εξοπλισμένο με ότι χρειαστεί ο οδηγός, ειδικά στην έκδοση Perfomance line του μοντέλου δοκιμής. Πέρα λοιπόν από τα βασικά υποβοηθήματα οδήγησης, το DS DRIVE ASSIST 2.0 επεκτείνει την εμπειρία της αυτόνομης οδήγησης, καθώς περιλαμβάνει: ημιαυτόματη αλλαγή λωρίδας, ρύθμιση ταχύτητας στις στροφές και αναγνώριση πινακίδων ορίου ταχύτητας. Σημαντικό είναι επίσης και το Extented Heads Up Display όπως το ονομάζει η DS όπου με προβολή μέσα από το παρμπρίζ σε μία διαγώνια απεικόνιση εύρους 21”, τέσσερα μέτρα μπροστά από το αυτοκίνητο, εμφανίζονται σε ψηφιακή μορφή οι πληροφορίες, ώστε να έχουμε πάντα το βλέμμα στον δρόμο. Αξιοσημείωτο βέβαια είναι και το DS night vision που παρέχεται προαιρετικά στο οποίο μία κάμερα υπερύθρων τοποθετημένη στη μάσκα του DS 4, εντοπίζει πεζούς και ζώα σε απόσταση έως και 200 μέτρα, και στέλνει την εικόνα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Αυτό σε συνδυασμό με τους προβολείς τεχνολογίας Matrix LED Vision που συνδυάζουν τις τεχνολογίες Matrix Beam και Dynamic Bending Light ή Ελληνιστί δυναμικό φωτισμό στροφών και προσαρμόζονται στις συνθήκες κυκλοφορίας όπως τη γωνία του τιμονιού, την ταχύτητα και τις καιρικές συνθήκες, κάνουν την οδήγηση τη νύχτα πιο ασφαλή και για τους επιβαίνοντες αλλά και για τα υπόλοιπα οχήματα στον δρόμο.
Έχοντας όλα αυτά τα όπλα στην φαρέτρα του, το DS 4 θα αποτελέσει σίγουρα ένα ισχυρό αντίπαλο στην Γερμανική κυριαρχία της μεσαίας premium κατηγορίας με μία τιμή που ξεκινάει στις 28.000 Ευρώ για την βασική έκδοση βενζίνης των 120 ίππων και από τα 35.000 Ευρώ περίπου του μοντέλου δοκιμής μας έως τα 47.000 Ευρώ της Plug-in υβριδικής Perfomance line, θα βρεθεί σίγουρα ανάμεσα στις επιλογές του αγοραστικού κοινού της κατηγορίας.