Με τον εξηλεκτρισμό σχεδόν όλων τον μοντέλων από όλους τους κατασκευαστές, οι παλαιότερες τεχνολογίες σιγά σιγά φεύγουν από το προσκήνιο. Τι γίνεται όμως με τους ρομαντικούς που εξακολουθούν να πιστεύουν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης ; Ευτυχώς για αυτούς, οι επιλογές είναι ακόμα αρκετές και σε κατηγορίες που είναι και πολύ αγαπητές στους περισσότερους.
Μία τέτοια επιλογή είναι και το Peugeot 308 τελευταίας γενιάς που, εκτός από την αναβάθμιση σε όλους τους τομείς, εξακολουθεί να προσφέρεται και σε εκδόσεις χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση στα κινητήρια σύνολα. Εμείς βρεθήκαμε με δύο από αυτές τις εκδόσεις και μιας και το 308 σαν μοντέλο κυκλοφορεί αρκετό καιρό στην χώρα μας θα αναφερθούμε περισσότερο στις διαφορές μεταξύ των δύο σαν επιλογές αγοράς και λιγότερο στα κοινά τους στοιχεία.
Καταρχάς να πούμε πως το 308 σαν μοντέλο με την τελευταία του γενιά έχει προκαλέσει ανησυχία στα στρατόπεδα των Γερμανών καθώς η ποιότητα κατασκευής και ο εξοπλισμός του, το κάνουν ικανό να κοιτάξει στα μάτια τον ανταγωνισμό. Τα μηχανικά σύνολα που κινούν το 308 αυτή τη στιγμή είναι τέσσερα. Ένα βενζίνης, ένα ντίζελ και δύο υβριδικά. Εμείς θα ασχοληθούμε με τα δύο πρώτα βρίσκοντας τις διαφορές τους στην πράξη μιας και μιλάμε για συνδυασμό βενζινοκινητήρα και χειροκίνητου κιβωτίου στη μία περίπτωση και πετρελαιοκινητήρα με αυτόματο κιβώτιο στην άλλη.
Μπαίνοντας στην ευρύχωρη καμπίνα του 308 και αφού δοκιμάσεις κάθε πιθανό συνδυασμό θέσης καθίσματος και τιμονιού, για να βολευτείς και να βλέπεις τον ψηφιακό πίνακα οργάνων ταυτόχρονα, αντιλαμβάνεσαι την ποιότητα των υλικών και την αναβάθμιση γενικά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου χωρίς να υπάρχει οπτική διαφορά στα δυο αυτοκίνητα, παρόλο που είναι διαφορετικές εξοπλιστικές εκδόσεις, με μόνες εξαιρέσεις την ύπαρξη paddles πίσω από το τιμόνι του αυτόματου και την διαφορετική διάταξη στην κονσόλα ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα με την έλλειψη λεβιέ ταχυτήτων, την θέση του οποίου έχουν πάρει δύο ποτηροθήκες και μια θέση για τηλέφωνο με θύρα USB. Κατά τα άλλα, οι διαφορές στην έκδοση Allure του βενζινοκίνητου 308 με την Allure Plus του ντίζελ, βρίσκονται κρυμμένες μέσα στα ηλεκτρονικά βοηθήματα ADAS όπου η δεύτερη έχει πιο αναβαθμισμένο Cruise control με προσαρμόσιμη ταχύτητα καθώς και keyless entry.
Όσων αφορά τα κινητήρια σύνολα, μπορεί και οι δύο επιλογές να έχουν την ίδια ονομαστική ισχύ με 130 ίππους αλλά αυτή είναι και η μόνη τους ομοιότητα. Ο 1.2 PureTech υστερεί σε ροπή από τον 1.5 BlueHDI με 230 και 300 Νm αντίστοιχα αλλά παρόλα αυτά κερδίζει σε τελική και 0-100 με 210 έναντι 207 χλμ/ώρα και 9.6 αντί για 10,6 δεύτερα. Εκεί που το ντίζελ όμως κερδίζει και μάλιστα χωρίς κόπο είναι η κατανάλωση, μιας και με αρκετή προσοχή δεν μπορέσαμε να ρίξουμε την ένδειξη στον πίνακα οργάνων του βενζινοκίνητου 308 κάτω από 7.4 λίτρα σε μικτή διαδρομή σε αντίθεση με το ντίζελ που όσο και αν προσπαθήσαμε δεν καταφέραμε να περάσουμε τα 6 λίτρα ακόμα και στην επιλογή sport του drive mode, επιλογή που δεν έχει το βενζινοκίνητο μοντέλο. Και οι δύο κινητήρες είναι ζωηροί και έχουν ομαλή λειτουργία αν και θα τους ακούσεις αν πιεστούν παρά την πολύ καλή ηχομόνωση. Συν όπως είναι φυσικό στην εμπειρία είναι το 8άρι αυτόματο κιβώτιο που συνόδευε τον ντίζελ κινητήρα συγκριτικά με το 6 χειροκίνητο, καθώς οι αλλαγές γίνονται πολύ ομαλά και επιπλέον σε απότομες ανηφόρες δεν ανησυχείς καθόλου για την επιλογή σωστής σχέσης. Στον δρόμο και τα δύο μοντέλα διακρίνονται για την ποιότητα κύλισης τους με την ρύθμιση της ανάρτησης να προσφέρει άνεση και σταθερότητα κάνοντας τις διαδρομές σε εθνικό και επαρχιακό δίκτυο μια καθ'όλα ευχάριστη εμπειρία. Το πετρελαιοκίνητο όμως παίρνει τον τίτλο του δρομέα μεγάλων αποστάσεων μιας και αποδείχθηκε πως ο ανοιχτός δρόμος είναι το φόρτε του. Μέσα στην πόλη από την άλλη και οι δύο επιλογές κινούνται το ίδιο καλά ιδίως αν είσαι προσεκτικός με το γκάζι.
Δεν πρέπει να παραλείψουμε όμως και το τι θα πρέπει να πληρώσεις για να αποκτήσεις τα δυο αυτά μοντέλα. Μπαίνοντας λοιπόν στον διαμορφωτή της Peugeot και βάζοντας τα απαραίτητα στοιχεία καταλήγουμε στα εξής: Για το Βενζινοκίνητο 1.2 PureTech με χειροκίνητο κιβώτιο, στην έκδοση Allure και στο κόκκινο μεταλλικό χρώμα, θα χρειαστούν 33.389 Ευρώ ενώ για το 1.5 BlueHDI με το 8αρι αυτόματο κιβώτιο, στην έκδοση Allure Plus και το γκρι Artense χρώμα η τιμή φτάνει τα 37,560 Ευρώ. Σίγουρα τα ποσά δεν είναι αμελητέα αλλά λαμβάνοντας υπόψιν την γενική αύξηση στις τιμές των αυτοκινήτων και στα βήματα αναβάθμισης που έχει κάνει η Peugeot στην ποιότητα κατασκευής, υλικών και εξοπλισμού στα μοντέλα της είναι λίγο πολύ αυτό που περιμένεις.
Εν κατακλείδι, αν μπορούμε να ξεχωρίσουμε τις δύο αυτές εκδοχές του ίδιου μοντέλου, μπορούμε να πούμε πως ο 1.2 PureTech αποτελεί την κλασική επιλογή αν θες βενζίνη χωρίς να μπλέξεις με υβριδικά συστήματα και η μετακινήσεις σου είναι στο μέσο όρο ενώ ο 1.5 BlueHDI είναι η καλύτερη εναλλακτική στα υβριδικά για όποιον κάνει πολλά χιλιόμετρα μιας και μπορεί να βγάλει 1000 με ένα γέμισμα εύκολα. Όσον αφορά τις εξοπλιστικές εκδόσεις, η διαφορές είναι τόσο μικρές που μπορείς να μείνεις στην Allure χωρίς να σου λείπει τίποτα από τα απαραίτητα. Όπως και να χει πάντως, το 308 αποτελεί μια πάρα πολύ καλή επιλογή στα Hatchback σε όποια έκδοση και αν το επιλέξει κάποιος.