Εμπρός λοιπόν ξεχωρίζει η χρωμιομένη χαρακτηριστική μάσκα, που κοσμεί όλα τα μοντέλα της Ford, τα στενά φωτιστικά σώματα και προβολείς ομίχλης που είναι τοποθετημένοι μάλλον κάπως ψηλά αλλά δένουν όμορφα με το υπόλοιπο σύνολο. Αρκετή εντύπωση κάνει το καπό που είναι αρκετά μικρό για τα δεδομένα της κατηγορίας, οι εμπρός κολώνες με την έντονη κλίση και φυσικά τα φτερά που κάνουν αρκετά αισθητή την παρουσία τους πάνω απο τους τροχούς. Φτάνοντας στο πίσω μέρος σε περιμένουν 2 εκπλήξεις.Η πρώτη είναι η χειρολαβή της πόρτας που είναι ενσωματωμένη στο δεξί πίσω φωτιστικό σώμα καθρεπτίζοντας την αντίστοιχη θέση του φωτός της όπισθεν στο αριστερό και η δέυτερη είναι το άνοιγμα της πόρτας που ανοίγει στο πλάι όπως στα μικρά επαγγελματικά οχήματα και όχι προς τα πάνω όπως συνήθως το οποίο είναι μεν ενδιαφέρον και ίσως πιο βολικό στο φόρτωμα αλλά απαιτεί και περισότερο χώρο για να ανοίξει οπότε χρειάζεται να το έχει κάποιος υπόψιν του ψάχνοντας για παρκάρισμα στα στενά της πόλης..
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, βλέπεις την γνώριμη σχεδίαση του ταμπλό του Fiesta σχεδόν αυτούσια προσαρμοσμένη στη διαμόρφωση του Ecosport.Εκτός όμως απο τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες η διαφορά είναι εμφανής ως προς τα υλικά που χρησιμοποιούνται τα οποία φαίνονται πιο φθηνά και με όχι και τόσο προσεγμένη προσαρμογή. Παρόλα αυτά το Ecosport έρχεται πλήρως εξοπλισμένο όσον αφορά το infotainment με μόνη παραφωνιά την οθόνη των μόλις 4 ιντσών που αποδεικνύεται μικρή για την χρήση με το GPS. Συνήθεια θα χρειαστούν επίσης τα αρκετά κουμπιά που υπάρχουν έτσι ώστε να μην χρειαζεται να παίρνεις τα μάτια σου αππο τον δρόμο για να ξέρεις τι κάνεις.. Απο πακέτο ασφάλειας το Ecosport περιλαμβάνει αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς, οροφής και γονάτων οδηγού, Traction control ABS με brake assist, ESP, Hill start assist και δείκτη πίεσης ελαστικών.
Όσον αφορά στους χώρους τώρα το Ecosport είναι σαφώς μεγαλύτερο απο το Fiesta και με περισσότερο χώρο για τα κεφάλια οπότε 4 ενήλικες κανονικού μεγέθους θα χωρέσουν άνετα. Αν όμως στην παρέα προστεθεί και πέμπτος τότε τα πράγματα δυσκολέυουν στην πίσω σειρά. Θέτικό πάντως είναι οτι η πλάτη των πίσω καθισμάτων είναι ρυθμιζόμενη προσφέροντας λίγο παραπάνω άνεση αλλά σε βάρος του αποθηκευτικού χώρου του πόρτ μπαγκάζ που η χωρητικότητά του κυμαίνεται απο 375 εώς 310 λίτρα αναλόγως την κλίση της πλάτης.
Στον δρόμο το Ecosport δεν μπορείς να πείς οτι είναι κακό αλλα σίγουρα δεν ακολουθεί τα ίδια βήματα με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας. Η θέση οδήγησης ειναι ψηλή αλλά βολική και η περιμέτρικη ορατότητα είναι ικανοποιητική. Το πάτημά του αυτοκινήτου στον δρόμο δεν σε εμπνέει για πολλά κυρίως λόγω της τάσης που έχει το αμάξωμα να διώχνει την ουρά του στις στροφές αν έχεις κάποια άλφα χιλιόμετρα στο κοντέρ. Αντίστοιχα στις εγκάρσιες ανωμαλίες οι πίσω επιβάτες θα ενοχληθούν απο την σφιχτή θα λέγαμε ρύθμιση της ανάρτησης που κάνει τον πίσω άξονα να αναπηδά.Και ερχόμαστε στην καρδιά του αυτοκινήτου που εκεί βρίσκουμε 2 μηχανικά σύνολα.Τον 1500άρη TDCi των 95 ίππων και τον 1000άρη τρικύλινδρο Ecoboost των 125 ή 140 ίππων που συνδυάζονται και τα 3 με χειροκίνητο σασμάν 5 σχέσεων. Το μοντέλο της δοκιμής μας φορούσε τον πετρελαιοκίνητηρα που φαίνεται λίγος για τα 1300 κιλά του αυτοκινήτου με μια μέση κατανάλωση των περίπου 5 λίτρων ανα 100 χιλιόμετρα να είναι η τιμή που έδειχνε το trip computer τις περισσότερες φορές. Σε γενικές γραμμές το σύνολο πετρελαιοκινητήρας-αμάξωμα-ρυθμιση αναρτησης δεν σου δίνουν περιθώρια για πολλά πολλά και φάινεται πως το Ecosport λειτουργεί καλύτερα στην πόλη.
Φτάνοντας στο δια τάυτα το Ecosport μας άφησε ανάμικτα συμπεράσματα και περιμένουμε την ανανεωμένη έκδοση του που αναμένεται για το 2018. Μέχρι τότε όποιος θέλει ενα κατα τα άλλα αυτοκίνητο με ξεχωριστή αισθητική χωρίς πολλές απαιτήσεις θα μπορέσει κάλλιστα να βάλει στην λίστα του το Ecosport.