Αν και στις προηγούμενες αναβιώσεις που έκανε βλέπε το 500 και την 124 spider τα αυτοκίνητα έφεραν σχεδιαστικά κάτι από το παρελθόν, στο νέο Tipo η Fiat επέλεξε να φέρει μόνο το όνομα ως αναβίωση. Ένα όνομα που μας έρχεται από τα τέλη της δεκαετίας του 80 όπου και λανσαρίστηκε για πρώτη φορά από την ιταλική φίρμα.
Το έβγαλε σε δυο εκδόσεις με τέσσερις και πέντε πόρτες θέλοντας να δώσει περισσότερες επιλογές στον υποψήφιο αγοραστή αλλά και να μπει όσο γίνεται πιο δυναμικά στο ήδη σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας του. Για εμάς τα κατάφερε και θα σας εξηγήσουμε παρακάτω το γιατί.
Η ιταλική σχολή στο θέμα σχεδιασμού των αυτοκινήτων είναι η καλύτερη παγκοσμίως με πολλά καλλιτεχνικά αριστουργήματα ιδιαίτερα στην κατηγορία των supercars. H Fiat λοιπόν στις αναβιώσεις μοντέλων σχεδιαστικά έδινε με τον καλύτερο τρόπο την σύνδεση του παλιού με το νέο. Στην περίπτωση όμως του νέου Tipo όλα ξεκίνησαν από το μηδέν. Ένα νέο μοντέλο με ωραίο σχεδιασμό, σοβαρό και ιδιαίτερα στην έκδοση του Hatchback που είχαμε στα χέρια μας το πίσω μέρος να είναι πιο στιλάτο με ωραία φωτιστικά σώματα.
Στο εσωτερικό του Tipo HB βρίσκει η ποιότητα των υλικών δεν είναι και η κορυφαία αλλά όλα έχουν να κάνουν σε σχέση με την τιμή. Το εσωτερικό του είναι σχεδιασμένο για τις σύγχρονες ανάγκες με ποιοτικά καλό ταμπλό και ευανάγνωστο πίνακα οργάνων και με οθόνη στην κεντρική κονσόλα 7 ιντσών που είναι τοποθετημένη στο κέντρο, να σου δίνει την δυνατότητα να χειρίζεσαι το σύστημα πολυμέσων Uconnect Hd live. Τα πολύ θετικά στο εσωτερικό του Tipo έρχονται για τους χώρους του. Μπορεί άνετα να μεταφέρει πέντε ενήλικες χωρίς προβλήματα ενώ ο χώρος των αποσκευών φτάνει 440 λίτρα.
Αυτό που κάνει να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό στην κατηγορία του είναι ο ντίζελ κινητήρας του, ο 1.6 Multijet 2 που αποδίδει 120 ίππους και 32 κιλά ροπής να του ταιριάζει γάντι και να είναι ένας από τους καλύτερους στην κατηγορία του. Πραγματικά η συμπεριφορά με αυτόν τον κινητήρα κάνει το Tipo ΗΒ να είναι ξεχωριστό. Η δύναμη του κινητήρα το βοηθάει πάρα πολύ γιατί έχει να κινήσει ένα βαρύ αμάξωμα που πλησιάζει τα 1400 κιλά. Τα 0-100 έρχονται σε 9,7 δευτ. και η μετάδοση περνάει μέσα από ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.
Στο δρόμο το Tipo HB έχει καλή οδική συμπεριφορά. Η ανάρτηση είναι λίγο σκληρή αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν απορροφά με τον καλύτερο τρόπο τις όποιες ανωμαλίες στο δρόμο, δημιουργώντας μία ποιότητα κύλισης καλή σε αντίθεση με το τετράθυρο μοντέλο. Μπορείς να κάνεις άνετα και ξεκούραστα χιλιόμετρα ενώ στο φρενάρισμα του η αίσθηση ήταν καλή αν και θα μπορούσε να είναι και καλύτερα. Η ηχομόνωση κρίνεται ικανοποιητική χωρίς ιδιαίτερους θορύβους να προκαλούνται. Η κατανάλωση που σημειώσαμε στις ημέρες της δοκιμής 6,5 λίτρα/100χλμ.
Τελικά το νέο Fiat tipo HB είναι ένα αυτοκίνητο που για την τιμή του στην έκδοση του ντίζελ είναι μία πολύ καλή πρόταση για τον υποψήφιο αγοραστή. Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας είναι η Lounge και είναι στις 19.750 ευρώ με ένα πλούσιο εξοπλισμό. Η τιμή για τον κινητήρα βενζίνης 1.4 με τους 95 ίππους ξεκινάει από τις 12.990 ευρώ, ενώ του ντίζελ 1.6 Multijet 2 των 120 ίππων από τις 18.350 ευρώ. Η σχέση τιμής και αξίας είναι καλή γιατί το αυτοκίνητο προσφέρει μεγάλους χώρους καλό εξοπλισμό και πολύ καλές επιδόσεις για την κατηγορία του. Το αυτοκίνητο υστερεί ως προς τον ανταγωνισμό στο κιβώτιο ταχυτήτων, στην ποιότητα των υλικών στο σαλόνι του αυτοκινήτου ιδιαίτερα στα πλαστικά μέρη και στην ανάρτηση αν και στο τετράθυρο το πρόβλημα είναι πιο έντονο. Ως αναβίωση λοιπόν η προσπάθεια ήταν καλή και σίγουρα χρειάζονται βελτιώσεις που ελπίζουμε να δούμε στο μέλλον.