Η Skoda με το Kodiaq έκανε το μεγάλο βήμα και κυκλοφόρησε ένα μοντέλο που χτυπάει κάτω απο τη μέση τους αντιπάλους του σε πολλά επίπεδα.
Ας ξεκινήσουμε απο τα βασικά: Με μήκος 4,7 μέτρα, πλάτος 2,087 και ύψος 1,676 μέτρα αντίστοιχα, το Kodiaq σίγουρα δεν το λές μικρό. Παρόλα αυτά όμως οι γραμμές του, αν και δεν είναι κάτι το πολύ εξεζητημένο ή ιδιαίτερο, το κάνουν να δείχνει πολύ κομψό και στιβαρό, όπως αρμόζει άλλωστε σε ένα όχημα τέτοιου είδους. Σχεδιαστικά λοιπόν ακολουθεί την φιλοσοφία των υπολοίπων μοντέλων της εταιρίας αλλά ταυτόχρονα καταφέρνει και διατηρεί μία δικιά του προσωπικότητα αν και θα μπορούσε κανείς να το συγκρίνει με ένα Superb SW ή ακόμα και με Q7. Οι χρωματικές επιλογές είναι αρκετές όπως και τα σχέδια των τροχών σε μεγέθη των 17 και 18 ιντσών. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα αποτελούνται απο 2 στοιχεία και φιλοξενούν τα φώτα ημέρας LED ενώ τα πίσω θυμίζουν αρκετά εκείνα των υπόλοιπων μοντέλων της εταιρίας και είναι επίσης τεχνολογίας LED.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό αντιλαμβάνεσαι την έννοια της λέξης "άπλετος". Είτε μιλάμε για οδηγό - συνοδηγό, είτε για πίσω επιβάτες, είτε για χώρο αποσκευών, είτε για μικροαντικείμενα, παντού ο χώρος είναι άπλετος. Αναφορικά για τον χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα του κυμαίνεται απο 720 εώς 2065 λίτρα αναλόγως με την θέση των καθισμάτων στην 5θέσια πάντα έκδοση γιατί όπως ήδη καταλάβατε υπάρχει και επιλογή 7θέσιας έκδοσης. Οι χώροι για τα μικροαντικείμενα ειναι διάσπαρτοι όπου μπορείς να σκεφτείς να αποθηκέυσεις κάτι, με αυτό που κάνει την διαφορά να είναι οι θήκες για ομπρέλες στις μπροστινές πόρτες και που το συναντάς σε πολύ πιο premium εταιρίες. Το ταμπλώ είναι γνώριμο ,με μαλακα υλικά και καλή συναρμογή, και περιλαμβάνει απο τη βασική έκδοση κιόλας τη μονάδα infotainment με την οθόνη αφής 8 ιντσών, εισόδους Aux,USB,SD card reader και Bluetooth, τον διζώνικό αυτόματο κλιματισμό , το μπουτόν εκκίνησης Start and stop και κατεβαίνοντας στον χώρο ανάμεσα στον οδηγό και συνοδηγό συναντάμε τους διακόπτες επιλογής για το ηλεκτρονικό χειρόφρενο και του hill assist. τα υπόλοιπα πλαστικά σε πόρτες και καμπίνα είναι σχετικά καλής ποιότητας με κάποιους όμως μικρους θορυβους να κάνουν την εμφανισή τους σε διάφορες περιπτώσεις. Τα εμπρός καθίσματα ρυθμίζονται προς όλες τις κατευθύνσεις και προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη. Τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα, με ρύθμιση ανάκλισης πλάτης και κεντρικό υποβραχιόνιιο.
Βέβαια όλος αυτός ο όγκος έχει ώς επακόλουθο και το ανάλογο βάρος που στην προκειμένη περίπτωση είναι 1,700 κιλά περίπου και που για την κίνηση του αναλαμβάνουν 2 βενζινοκινητήρες και 2 πετρελαίου.Στην βάση λοιπόν βρίσκουμε τον 1,4 TSI με τους 125 ίππους και ακολουθείται απο τον ίδιο κινητήρα με απόδοση 150 ίππων. Αν επιλέξετε πετρέλαιο θα πάρετε τον 2,0 TDI με 150 ή με 190 ίππους αντίστοιχα.Τα κιβώτια είναι η ένα μηχανικό 6τάχυτο η το 7τάχυτο DSG. Στα χέρια μας είχαμε την βασική εκδοση του μοντέλου με τον TSI των 125 ίππων και το 6τάχυτο μηχανικο σασμάν.Ο κινητήρας αν και ροπάτος είναι θα λέγαμε μάλλον οριακός για το συγκεκριμένο όχημα και ενώ δεν φαίνεται να "ιδρώνει" για να χειριστεί τον όγκο του, χρειάζεται πολύ φειδωλή χρήση του πεντάλ του γκαζιού για να μην δείς την κατανάλωση στα ύψη.Τα 6,1 λίτρα που αναφέρει η εταιρία απέχουν αρκετά απο αυτά που μας έδειχνε ο υπολογιστής ταξιδίου ακόμα και με αλλαγές ταχυτήτων όταν έπρεπε και με χάιδεμα του γκαζιού. Για να μιλήσουμε με νούμερα, μέσα στην πόλη Ιούλιο μήνα γράψαμε 8,5 μέση κατανάλωση ενώ ελαφρώς καλύτερα νούμερα είδαμε σε εθνικό δρόμο με ταχύτητες όμως μέχρι 120 χλμ/ώρα.Για παραπάνω ούτε λόγος φυσικά γιατί τότε ο TSI γίνεται αρκετά λαίμαργος. Ίσως γνωρίζοντας τις δυνατότητες λοιπόν του κινητήρα αυτού η Skoda επέλεξε να μην τον διαθέτει σε συνδυασμό με τετρακίνηση.
Στον δρόμο το Kodiaq είναι πέραν του δέοντος άνετο και ήσυχο με τις ανωμαλίες του οδοστρώματος να μην φτάνουν έυκολα στην καμπίνα κάνοντας το όμως με αυτή τη ρύθμιση της ανάρτησης κάπως μαλακό κόβοντας έτσι την όποια διάθεση για πιο δυναμική οδήγηση.Η θέση οδήγησης είναι πάρα πολύ καλή με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες να χαρίζουν αξιόλογη περιμετρική ορατότητα.Για αυτό το λόγο το Kodiaq είναι ιδανικό για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων όπου η άνεση και ο χώρος παίζουν βασικό ρόλο.
Καταλήγοντας, να πούμε πως το Kodiaq έρχεται με 2 επίπεδα εξοπλισμού, ambition και style όπου στην ambition ασχέτως κινητήρα ο εξοπλισμός είναι υπεπλήρης και απο άποψη ασφάλειας αλλά και απο ηλεκτρονικές ευκολίες και διασκέδαση.Σημειώστε: φώτα LED,σύστημα Start and stop, ηλεκτρονικό χειρόφρενο με υποβοήθηση εκκίνησης,αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, διζωνικός αυτόματος κλιματισμός, πλήρες πακέτο αερόσακων,Park assist,οθόνη multimedia 8 ιντσών και προστασία ανοίγματος θυρών.το τελειυταίο είναι μια ελαστική λωρίδα που όταν ανοίγει κάποιος την πόρτα, βγαίνει και αγκαλιάζει την άκρη της προστατέυοντάς την απο τυχόν χτυπήματα. Η Style επιπλέον προσφέρει ηλεκτρικά ανοιγόμενους καθρέπτες με περιφεριακό φωτισμό,ηλεκτρικά καθίσματα και επιλογη τρόπου οδήγησης Drive Mode. Απο κει και πέρα στα έξτρα συγκαταλέγεται η πανοραμική ηλιοροφή, η αυτόματη εναλαγή σκάλας φώτων, η αυτόματη λειτουργία ανοίγματος της πόρτας του χώρου αποσκευών και ένα σωρό άλλα όχι και τόσο μείζονως σημασίας.
Τέλος να αναφέρουμε πως οι τιμές για το Kodiaq έχουν ώς εξής: Η έκδοση ambition με τον 1,4 TSI των 125 ίππων με το 6άρι σασμάν έχει τελική τιμή τα 22.000 ευρώ, μια τιμή εξαιρετικά δελεαστική με μόνο ίσως πρόβλημα την τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα που σε κάνει λίγο να ανησυχείς με τέλη κυκλοφορίας για το 2017 167 ευρω. Στην κορυφη της γκάμας για βενζινοκίνητο μοντέλο βρίσκουμε την Style 1.4 TSI 150HP DSG 4x4 με τιμή τα 35,900 και τέλη κυκλοφορίας 400 Ευρώ. Για Πετρέλαιο ξεκινάμε με την Ambition 2.0 TDI 150HP DSG 4x2 στα 27,700 και 157 Ευρώ τέλη κυκλοφορίας και φτάνουμε στην Style 2.0 TDI 190HP DSG 4x4 με τιμή τα 37,500 και τέλη κυκλοφορίας 277,5 Ευρώ.
Η ετυμηγορία λοιπόν είναι πως το Kodiaq αποτελεί ένα μοντέλο που σίγουρα θα κάνει τον ανταγωνισμό να ανησυχεί έχοντας να προσφέρει πολλά αλλά και που κατα τη γνώμη μας θα χρειαστεί επιμέρους βελτίωση στα σημεία για να καταφέρει να βγεί μπροστά.