,σήμερα όμως θα ασχοληθούμε με την θεωρία του σκορπιού!Το τι ακριβώς λέει αυτή η θεωρία είναι απλό ,παίρνουμε το γλυκό και όμορφο σχεδιαστικά 500ρακι της Fiat που απευθύνεται σε μεγάλο αγοραστικό κοινό και το μετατρέπουμε σε πολεμική μηχανή που ταιριάζει γάντι σε αυτούς που θέλουν να νιώθουν την συγκίνηση την έκρηξη αδρεναλίνης και να ξεχωρίζουν με το αυτοκίνητο που οδηγούν.
Πιο συγκεκριμένα η Abarth δεν έμεινε ικανοποιημένη απο ους 160 ίππους που έβγαζε ως τώρα και φρόντισε να ανεβάσει την απόδοση στους 180 μέσα απο τα 1.9bar του 1.4cc T-JET κινητήρα. Η ροπή αυξήθηκε στα 250nm και το μόλις 1100kg αμάξωμα έγινε ακόμη πιο γρήγορο .Με τιμές όπως 6.6 για τα πρώτα 100χλμ και225χλμ/ω τελικής ταχύτητας το 595 competizione κατατάσεται στα πλέον γρήγορα αυτοκίνητα της αγοράς.Αν κάπιοι τρέξουν να το αποκαλέσουν ανασφαλή για τις αναλογίες του (βάρος-όγκος)η Abarth θα τους διαψέυσει. Το 595 κινείται σαν κάρτ ή μια μικρή φόρμουλα 1 θα έλεγα ,σφιχτό τιμόνι που χάρη στα συστήματα του διαβάζει το δρόμο ,σκληρή ανάρτηση (της KONI) που ναι μεν σε παρατεταμένη χρήση σε δρόμους με ανωμαλίες κουράζει,αλλα σε κλειστές διαδρομές θα την απολάυσεις και το κυριότερο θα σε διορθώσει εκεί που θα έχεις κάνει οδηγικό λάθος.
Το αυτοκίνητο πέρα οτι νομίζεις οτι κινείται σε ράγες (και σε αυτό βοηθά και το μπλοκέ διαφορικό και το μόνιμα ενεργοποιημένο ESP)φρενάρει και πολύ καλά χάρη στους βελτιωμένους αεριζόμενους δίσκους τα ενισχυμένα τακάκια και τις δαγκάνες της BREMBO. Μπαίνοντας στο εσωτερικό το μάτι πέφτει σχεδόν παντού,απο τα μπάκετ καθίσματα στα buton του κιβωτίου ,στα paddles πίσω απο το τιμόνι για τις αλλαγές ,στο μαγικό κουμπί sport, αλλά και στο σήμα του σκορπιού πoυ δεσπόζει σε πολλά σημεία . Φυσικά παρά τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου δεν θα έλειπε η τεχνολογική πινελιά με την έγχρωμη TFT οθόνη με τις πολαπλές λειτουργίες.
Οι αλλαγές όμως είναι εμγανής και στο εξωτερικό ,νέα σπόιλερ ,αεροδυναμικά βοηθήματα ,χαμηλωμένο σασί ,διαχύτες με 2 διπλές απολήξεις ,'ολα αυτά δίνουν την αίσθηση οτι πρόκειτε για κάτι διαφορετικό. Το θέμα είναι οτι αυτο το διαφορετικό ηχεί και στα αυτιά σου βάζοντας μπροστα τον κινητήρα. Η Abarth χάρη σε μια μηχανικά ελεγχόμενη βαλβίδα που μειώνει την υποπίεση δίνει έναν ήχο μαγικό σαν μια διαστάυρωση αμερικάνικου muscle car με Ιταλικου supercar . Περνώνυας απο τα στενά της πόλης όλοι γυρνούσαν να δουν τι προκαλούσε αυτόν τον απίστευτο ήχο.
Το 595 Abarth Competizione ήταν ένα απο τα πιο ευχάριστα τεστ που έχω κάνει ,με γύρισε χρόνια πίσω τότε που το ζητούμενο απο ένα αυτοκίνητο ήταν να νιώθεις την δύναμη και το πάτημα του στο δρόμο. Και αν τότε τα αυτοκίνητα δεν ήταν τόσο ασφαλή και τόσο σταθερά με το πάντρμα της σημερινής τεχνολογίας και με όλα τα συστήματα που διαθέτει το κάνουν οδηγική όαση για τον πραγματικό join to drive οδηγό.Το ξερω οτι τα 30.000 ευρώ (πλέον 26.000 με την έκπτωση)είναι πολλά και υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός όμως αυτό το αυτοκίνητο έχει προσωπικότητα έχει χαρακτήρα και οι συγκεκριμένοι αγοραστές που θα απευθύνεται θα το αποκτήσουν για αυτό!!