Η Renault στην τρίτη γενιά του twingo αποφάσισε να αλλάξει τα δεδομένα στην μίνι κατηγορία και να μεταφέρει κινητήρα, μετάδοση και κίνηση πίσω. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο πόλης με πολύ κοφτερό τιμόνι που τρυπώνει παντού και με την προσθήκη του 900αρη τούρμπο κινητήρα με τους 90 ίππους πλέον έχει κ επιδόσεις! Βλέποντας κανείς αυτά τα χαρακτηριστικά ,δηλαδή 90 ίπποι, σε αμάξωμα 900 κιλών με κίνηση πίσω, θα περίμενε πως η οδήγηση του twingo θα ήταν αρκετά "διασκεδαστική". Με τη βοήθεια όμως της τεχνολογίας η όποια απόπειρα να κινηθείς στο πλάι καταπνίγεται νωρίς νωρίς από το ESP.
Ας ξεκινήσουμε όμως απο την αρχή. Οι γραμμές του twingo είναι καθαρές και η σχεδίαση του πολύ νεανική και φρέσκια. Οι χρωματικοί συνδυασμοί που προσφέρει η εταιρία δίνουν ένα όμορφο αποτέλεσμα στο ήδη χαριτωμένο παρουσιαστικό του αυτοκινήτου.Τα εμπρος φωτιστικα σώματα ειναι χωρισμενα σε 2 τμηματα και φιλοξενουν λαμπτήρες τεχνολογιας LED.Στην κεντρική γρίλια εκτός απο το σήμα της Renault κρύβεται κ μια μικρή έκπληξη..οι μοχλοί που απελευθερώνουν το εμπρός καπώ που στην ουσία θα το θεωρούσαμε καπάκι και είναι κατασκευασμένο από πλαστικό και που δυστυχώς δεν έχει αποθηκευτικό χώρο. Άλλη μια έκπληξη αποτελούν τα παράθυρα στις πίσω πόρτες που δεν κατεβαίνουν απλά έχουν μια μικρη ανάκληση. Λεπτομέρειες... Μπαίνοντας στο εσωτερικο η νεανική σχεδίαση συνεχίζεται με τις χρωματιστές πινελιές στα σκληρά αλλα με καλή συναρμογή πλαστικά να δίνουν όμορφο αποτέλεσμα. Φυσικά δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η κεντρική οθόνη αφής με όλα τα παρελκόμενα πρωτόκολλα σύνδεσης με το smartphone η την εξωτερική πηγή ήχου.
Στον δρόμο ο 900αρης tce δινει αυτό το "κάτι παραπάνω" που έλειπε από τον 1000αρη με τους 70 ίππους τόσο για μέσα στην πόλη όσο για την κίνηση εκτός.. Το μηχανικό 5τάχυτο κιβώτιο με τις μακριές σχέσεις του έχει καλη αίσθηση αλλά θα θέλαμε και την έκτη σχέση για τις μεγάλες διαδρομές. Παρόλα αυτά η κατανάλωση αν προσέχεις το δεξί σου πόδι και αλλάζεις σωστά τις ταχύτητες, πράγμα που θελει εξοικείωση με τον ήχο του κινητήρα καθώς στροφόμετρο δεν υπάρχει, διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα. Αναφορικά να πούμε πως το trip computer μας έδειξε 6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα και διανύσαμε 335 χιλιόμετρα με 20,5 λιτρα και με υπόλοιπο αλλα 180 με τα υπολοιπομενα 15 λίτρα από το 35αρι τεπόζιτο. Σε αυτό βοηθάει βέβαια και το σύστημα start and stop της επιλογής eco. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σχετικά σφιχτή λόγω του δυνατότερου κινητηρα αλλά δεν ενοχλεί στις ανωμαλίες του οδοστρώματος και κρατάει το twingo καλά στις στροφές. Αξιοσημείωτο επίσης είναι το γεγονός ότι ακόμα και με αρκετά χιλιόμετρα στο κοντέρ η κύλιση του είναι αντάξια μεγαλύτερων μοντέλων χωρίς θορύβους. Σε συνδυασμό δε με τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά βοηθήματα όπως το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα ,το abs με υποβοήθηση φρεναρίσματος και το ctuise control με τον περιοριστή ταχύτητας δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από μεγαλύτερα μοντέλα. Από άποψη χώρων το twingo αν και μικρό φιλοξενεί με σχετική άνεση 4 ενήλικες ενώ λόγω του κινητήρα ο χώρος αποθήκευσης κυμαίνεται στα 219 λίτρα και μπορεί να φτάσει τα 980 με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμ'ενα.
Τελειώνοντας να πούμε πως το twingo στην συγκεκριμένη έκδοση excite κοστίζει σχεδόν 13.000 ευρώ και είναι πληρες εξοπλισμένο με όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και " καλούδια" πού μπορεί να ζητήσει κανείς οπότε θεωρούμε ότι η απόφαση αγοράς του θα κριθεί στις λεπτομέρειες.