Από το 1982, τη χρονιά που η συντακτική ομάδα του περιοδικού διοργάνωσε για πρώτη φορά τον διαγωνισμό αυτό, σπορ μοντέλα της Renault έχουν πάρει την υψηλότερη τιμή 7 φορές και σε τρεις από αυτές τις περιπτώσεις, το 2007, το 2008 και το 2014, ήταν το Mégane R.S. που κέρδισε την πρώτη θέση.
Επτά αυτοκίνητα δοκιμάστηκαν από δημοσιογράφους του περιοδικού και από 2 οδηγούς αγώνων σε απόσταση περίπου 2.000 χιλιομέτρων, σε πολύ απαιτητικούς δρόμους στις περιοχές Vercors και Ardèche της Γαλλίας, συμπεριλαμβανομένων αρκετών ειδικών διαδρομών από το Ράλλυ του Μόντε Κάρλο.
Ο τίτλος του Σπορ Αυτοκινήτου της Χρονιάς απονεμήθηκε από κριτική επιτροπή αναγνωστών του περιοδικού οι οποίοι έδωσαν περισσότερες από 4250 ψήφους, οδηγούς αγώνων και δημοσιογράφους από τη συντακτική ομάδα του περιοδικού Echappement.
Το Mégane R.S. Trophy-R συγκέντρωσε τις περισσότερες ψήφους και από τους τρεις τύπους ψηφοφόρων, τερματίζοντας μπροστά από το Ford Focus ST Pack και το Toyota Supra GR, τα οποία εμφανίστηκαν στο βάθρο μετά τη φετινή ψηφοφορία.
Αυτή η νίκη είναι η ανταμοιβή για την αφοσίωση της ομάδας στην Renault Sport Cars.
Η Patrice Ratti, Διευθύνων Σύμβουλος της Renault Sport Cars λέει: «Είμαστε πραγματικά υπερήφανοι στη Renault Sport για το γεγονός ότι το Echappement έχει επιλέξει το Mégane R.S. Trophy-R ως το Σπορ Αυτοκίνητο της Χρονιάς. Δουλέψαμε αυτό το project σαν να ήταν ένα project αγωνιστικού αυτοκινήτου, καλώντας τους μηχανικούς μας να βάλουν όλες τους τις ικανότητες για να κατασκευάσουν ένα εξαιρετικό όχημα, το οποίο έχει ήδη σχεδόν εξαντληθεί.»
Ως κάτοχος του ρεκόρ γύρου για προσθιοκίνητα μοντέλα στις πίστες Nürburgring (Γερμανία) και Spa-Francorchamps (Βέλγιο), το Mégane R.S. Trophy-R έχει αποδείξει την αξία του, τόσο σε επίπεδο απόδοσης σε χρονομέτρηση όσο και στον θόρυβο που δημιούργησε στον διεθνή Τύπο και στην κοινότητα των ανθρώπων που είναι λάτρεις των σπορ αυτοκινήτων.