Το αποδοτικό σύστημα κίνησης του αμιγώς ηλεκτρικού BMW iX3.

Γράφτηκε από τον  Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου 2019 22:32

Αυτονομία άνω των 440 km* στον κύκλο WLTP θα επιτυγχάνεται με μία μπαταρία 74 kWh*. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Sports Activity Vehicle (SAV) είναι πρωτοπόρος της τεχνολογίας BMW eDrive 5ης γενιάς, που αρχής γενομένης από το 2021, θα χρησιμοποιηθεί και στα BMW i4 και BMW iNEXT. Για το σκοπό αυτό, τόσο το σύστημα κίνησης όσο και η μπαταρία υψηλής τάσης με πρωτοποριακή τεχνολογία κυψελών έχουν πλήρως επανασχεδιαστεί. Στο BMW iX3, η τεχνολογική πρόοδος διασφαλίζει την κλασική οδηγική εμπειρία της μάρκας σε συνδυασμό με εξαιρετική απόδοση και μία πρωτοφανή ισορροπία βάρους και αυτονομίας.

Το BMW iX3 είναι ένα ακόμα ορόσημο στην υλοποίηση της στρατηγικής εξηλεκτρισμού του BMW Group. Το 2020, η BMW X3 θα γίνει το πρώτο μοντέλο της μάρκας που θα διατίθεται με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και diesel και με plug-in υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Προσφέροντας τη «δύναμη της επιλογής», η παγκόσμια μάρκα λαμβάνει υπόψη τις διαφορετικές απαιτήσεις και ανάγκες των πελατών σε όλο τον κόσμο καθώς και τη μέγιστη αποτελεσματικότητα στη μείωση των εκπομπών CO2. Το BMW iX3 παράγεται για την παγκόσμια αγορά από την κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive στο Shenyang, Κίνα.

Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive είναι σημαντική για τη μελλοντική βιωσιμότητα οχημάτων με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Είναι το αποτέλεσμα συνεχούς εξέλιξης της τεχνολογίας BMW EfficientDynamics και της εμπειρίας που έχει αποκτήσει το BMW Group στον τομέα της ηλεκτροκίνησης σε διάστημα άνω των 10 ετών. Όλα τα εξαρτήματα που χρησιμοποιεί η τεχνολογία BMW eDrive αποτελούν προϊόν εξέλιξης του BMW Group. Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας και οι μπαταρίες υψηλής τάσης κατασκευάζονται σε εταιρικές παραγωγικές εγκαταστάσεις. Με αυτό τον τρόπο, το BMW Group διασφαλίζει τον έλεγχο των προϊοντικών χαρακτηριστικών και της ποιότητας κάθε εξαρτήματος. Επιπλέον, η μονάδα κίνησης και η μπαταρία υψηλής τάσης είναι ευπροσάρμοστες ως προς την ισχύ και το ενεργειακό περιεχόμενο και κατά συνέπεια μπορούν να χρησιμοποιούνται σε οχήματα διαφορετικής φιλοσοφίας και κατηγορίας.

Η επιτομή της τεχνολογίας EfficientDynamics: Νέο σύστημα κίνησης με υψηλή απόδοση και κλασικές επιδόσεις BMW.


Στο BMW iX3, η τεχνολογία EfficientDynamics προάγεται σε νέα επίπεδα. Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive αποτελείται από ένα σύστημα κίνησης στο οποίο ο ηλεκτροκινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και η μετάδοση φιλοξενούνται στο ίδιο κέλυφος ως μια ολοκληρωμένη μονάδα. Ως αποτέλεσμα, ο απαιτούμενος χώρος εγκατάστασης του συστήματος κίνησης και το βάρος του μειώνονται σημαντικά. Η σχέση ισχύος / βάρους του συστήματος κίνησης βελτιώνεται κατά 30% περίπου συγκριτικά με της προηγούμενης γενιάς.
Ο ηλεκτροκινητήρας του BMW iX3 αποδίδει μέγιστη ισχύ 210 kW/286 hp*. Η ροπή των 400 Nm* προσφέρει υψηλή επιτάχυνση από στάση η οποία διατηρείται ακόμα και στις υψηλές στροφές λόγω της καινοτόμου φιλοσοφίας της BMW. Ένα ακόμα ξεχωριστό χαρακτηριστικό του ηλεκτροκινητήρα που εφαρμόζεται στο BMW iX3 για πρώτη φορά, είναι μία μέθοδος παραγωγής που καταργεί την ανάγκη για χρήση υλικών προερχόμενων από σπάνιες γαίες. Ο ηλεκτροκινητήρας του BMW iX3 μεταφέρει ισχύ στους πίσω τροχούς, κάτι που ενισχύει την απόδοση του συστήματος κίνησης. Επιπλέον, η αυτονομία του BMW iX3 επωφελείται από τη σχεδίαση του συστήματος μετάδοσης που εκμεταλλεύεται την παραδοσιακή εμπειρία πίσω κίνησης της BMW.

Μπαταρίες υψηλής τάσης με αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα και υπεύθυνη χρήση πρώτων υλών.

Η μπαταρία του BMW iX3 αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της 5ης γενιάς eDrive της BMW και βασίζεται στην τελευταία εξέλιξη της τεχνολογίας NMC-811 πρισματικής σχεδίασης. Το BMW Group έχει εξαιρετικές ικανότητες εξέλιξης σε αυτό τον τομέα. Αυτή η τεχνογνωσία αποφέρει ακριβείς προδιαγραφές σε ό,τι αφορά τη χρήση υλικών και τη σχεδίαση της μπαταρίας, σύμφωνα με την οποία κατασκευάζονται οι κυψέλες μπαταριών. Η συνεχής έρευνα & εξέλιξη όχι μόνο αυξάνει την ενεργειακή πυκνότητα, αλλά βελτιώνει σταθερά και όλα τα χαρακτηριστικά κυψελών μπαταριών, ιδιαίτερα την αντοχή και την ασφάλεια. Συνολικά, αυτή η μπαταρία υψηλής τάσης αντιπροσωπεύει ότι καλύτερο έχει να προσφέρει η τεχνολογία σήμερα. Ταυτόχρονα, οι μηχανικοί της BMW κατάφεραν να μειώσουν το ποσοστό κοβαλτίου που περιέχεται στη μπαταρία κατά δύο τρίτα επιπλέον. Συγκριτικά με την προηγούμενη τεχνολογία του BMW Group, η βαρυμετρική ενεργειακή πυκνότητα σε επίπεδο κυψέλης στο νέο BMW iX3 είναι περίπου 20% υψηλότερη.

Με το BMW iX3 οι πρώτες ύλες, Κοβάλτιο και Λίθιο, για πρώτη φορά αγοράζονται απευθείας από την BMW και μετά παραδίδονται στον κατασκευαστή κυψελών των μπαταριών. Επιπλέον, οι δυνατότητες κλιμάκωσης (προσαρμογής) και η συμπαγής σχεδίαση της μπαταρίας έχουν βελτιστοποιηθεί περαιτέρω. Οι κυψέλες ταξινομούνται σε μονάδες σε ειδικές εγκαταστάσεις παραγωγής της BMW και στο τέλος συναρμολογούνται ως μονάδες μπαταριών υψηλής τάσης προσαρμοσμένες για το κάθε μοντέλο. Η μονάδα μπαταρίας υψηλής τάσης του BMW iX3 είναι εγκατεστημένη σε επίπεδη θέση στο πάτωμα του οχήματος. Χάρη σε αυτή τη διάταξη, δεν θυσιάζεται χώρος για επιβάτες και αποσκευές συγκριτικά με τις εκδόσεις BMW X3 με συμβατικό σύστημα κίνησης.

Μεγαλύτερη αυτονομία λόγω υψηλής απόδοσης και όχι μεγαλύτερης μπαταρίας.

Με ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο 74 kWh*, η μονάδα της μπαταρίας υψηλής τάσης που είναι εγκατεστημένη στο BMW iX3 πετυχαίνει αυτονομία πάνω από 440 km* στον επίσημο κύκλο WLTP. Στην κατηγορία του, το BMW iX3 προσφέρει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση ενέργειας κάτω από 20 kWh/100km* σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, και ταυτόχρονα πρωτοπορεί με μία ασυνήθιστη σχέση μεταξύ μεγέθους μπαταρίας και αυτονομίας. Χάρη στην υψηλή απόδοση των εξαρτημάτων του συστήματος κίνησης και την υψηλή ενεργειακή πυκνότητα της μπαταρίας, το BMW iX3 πετυχαίνει αυτονομία μέχρι πρότινος εφικτή μόνο με μεγαλύτερες και βαρύτερες μπαταρίες.

Διασφαλισμένο θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Το ‘πραγματικό’ οικολογικό αποτύπωμα των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μερικές φορές αμφισβητούμενο, κυρίως σε αγορές που εξακολουθούν να έχουν χαμηλό ποσοστό πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας στο δημόσιο δίκτυο ηλεκτρισμού. Στο BMW Group κάθε ηλεκτροκίνητο μοντέλο, πρέπει να αποδεικνύει ότι σε όλο τον κύκλο ζωής του, που αποτελείται από την προμήθεια πρώτων υλών, την αξιακή αλυσίδα, την παραγωγή και τη φάση χρήσης καθώς και την ανακύκλωση, το ισοζύγιο του άνθρακα είναι πολύ καλύτερο από αυτό ενός αντίστοιχου συμβατικού μοντέλου. Για το BMW iX3 το σχετικό πλεονέκτημα είναι πάνω από 30% συγκριτικά με μία BMW X3 sDrive 20d, όταν καταναλώνεται ενέργεια σύμφωνα με το μέσο Ευρωπαϊκό μίγμα. Εάν το όχημα φορτίζεται με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, το πλεονέκτημα είναι περίπου 60%.

Επιπλέον, αναλογικά με την τεχνολογία Plug&Play του BMW i3, η μπαταρία υψηλής τάσης του BMW iX3 σχεδιάζεται και για μία δεύτερη ζωή ως στατική μετά την πρώτη της μεγάλη διάρκεια ζωής στο αυτοκίνητο. Έτσι, το ήδη θετικό ισοζύγιο CO2 του BMW iX3 μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω.

Σχετικά Άρθρα