Πρωτοπόρος της βιώσιμης μετακίνησης και δρομέας μεγάλων αποστάσεων – μέσα σε έξι χρόνια από τότε που λανσαρίστηκε, το BMW i3 (κατανάλωση μικτού κύκλου: 0,0 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 13,1 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 0 g/km) έχει αποδειχτεί ένα άκρως επιτυχημένο μοντέλο και σύμβολο της ηλεκτροκίνησης. Από τότε που κυκλοφόρησε στην αγορά είναι το πιο δημοφιλές ηλεκτροκίνητο μοντέλο στην πολυτελή compact κατηγορία. Πάνω από 165.000 οχήματα έχουν πουληθεί σε όλο τον κόσμο μέχρι σήμερα, με τον αριθμό πωλήσεων να αυξάνεται σταθερά χρόνο με το χρόνο. Το BMW i3 διαθέτει πειστικές ικανότητες για καθημερινή χρήση, προσφέροντας μία αίσθηση οδηγικής απόλαυσης εμπνευσμένης από το μέλλον και έμφυτη ευελιξία που δεν σταματά στην κάλυψη μικρών αποστάσεων σε μεγάλες μητροπολιτικές περιοχές. Αυτό επιβεβαιώνεται από την εμπειρία που έχουν αποκτήσει και είναι πρόθυμοι να μοιραστούν πρωτοπόροι της ηλεκτροκίνησης που διανύουν τακτικά μεγαλύτερες αποστάσεις με το BMW i3 τους και έχουν καλύψει πάνω από 200.000 χιλιόμετρα με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Φορτωμένο με οραματικές τεχνολογίες και παραμένοντας σταθερά στην κορυφή των πωλήσεων, το BMW i3 έχει αναδειχθεί σε icon από το 2013 που έφτασε στην αγορά. Το BMW Group θα συνεχίσει την εξέλιξη του οχήματος και προς το παρόν σχεδιάζει να επεκτείνει την παραγωγή μέχρι το 2024. Οι πελάτες τονίζουν κυρίως την αξιοπιστία, αντοχή και ωφέλιμη αυτονομία του BMW i3, είτε στις υψηλές θερμοκρασίες της Ν. Αφρικής, είτε στο ψύχος της Σουηδίας. Το πρώτο, πλήρως ηλεκτρικό όχημα του BMW Group έχει αποδειχτεί εδώ και αρκετά χρόνια ότι είναι ένα οικονομικό μέσο μεταφοράς, απόλυτα κατάλληλο για καθημερινή χρήση. Οι πελάτες που παρέλαβαν το BMW i3 τους λίγο μετά το λανσάρισμά του και από τότε έχουν δοκιμάσει την αντοχή του οχήματος και της αρχικής μπαταρίας του σε πραγματικές συνθήκες, χρησιμοποιούν βιώσιμη μετακίνηση όχι μόνο για τις συνήθεις καθημερινές διαδρομές, αλλά και για μεγαλύτερες αποστάσεις, ακόμα και στις διακοπές.
Πάνω από 277.000 km με το αρχικό σετ τακακιών φρένων.
«Η αυτοκινητιστική φιλοσοφία του BMW i3 είναι μοναδική», σχολιάζει ο Helmut Neumann από την κοινότητα του Titz στην περιοχή Β. Ρηνανίας-Βεστφαλίας. «Δείχνει τόσο εντυπωσιακό εξωτερικά, ώστε εξακολουθεί να μαγνητίζει τη προσοχή στο δρόμο». Ο Neumann οδηγεί με μηδενικές εκπομπές ρύπων από το 2014, ενώ έχει οδηγήσει το BMW i3 (60 Ah) μέχρι το Βερολίνο και τις Άλπεις χωρίς κάποιο πρόβλημα. «Εκτός από την τεράστια οδηγική απόλαυση, το BMW i3 είναι απλά ένα πολύ οικονομικό αυτοκίνητο», δήλωσε. «Αυτό ισχύει τόσο για την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, όσο και για το κόστος συντήρησης». Με μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 13 kWh ανά 100 km σε όλη τη διάρκεια ζωής του, το κόστος ενέργειας διατηρείται στο απόλυτο ελάχιστο – όχι μόνο συγκριτικά με ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα, αλλά και με άλλα ηλεκτρικά οχήματα. Με κόστος ηλεκτρισμού 30 cents / κιλοβατώρα, η ενεργειακή δαπάνη του Neumann είναι μόλις 3,90 ευρώ / 100 km.
Μία ανάλυση της Γερμανικής Λέσχης Αυτοκινήτου ADAC έχει ήδη δείξει ότι εκτός από περιβαλλοντικά υπάρχουν και οικονομικά οφέλη που συγκλίνουν υπέρ της χρήσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Συγκριτικά με το συνολικό κόστος, το BMW i3 ήταν περίπου 20% καλύτερο από απόψεως διατάσεων και επιδόσεων από ένα εφάμιλλο μοντέλο της BMW με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πέρα από το χαμηλότερο κόστος ενέργειας και την υψηλή αξία μεταπώλησης, οι μειωμένες δαπάνες για συντήρηση και φθορές συμβάλλουν επίσης στην καλή σχέση κόστους - απόδοσης. Για τον οδηγό ενός BMW i3, οι αλλαγές λαδιών ή τα ελαττωματικά συστήματα εξάτμισης είναι κατάλοιπα του παρελθόντος. Κατά την επιβράδυνση, χάρη στο φρένο αναγεννητικής πέδησης μέσω ηλεκτροκινητήρα, το ηλεκτρικό όχημα μπορεί να επιβραδύνει χωρίς χρήση των φρένων. Ως αποτέλεσμα, μετά από περισσότερα από 277.000 km, ο Helmut Neumann δεν έχει χρειαστεί να αντικαταστήσει τα τακάκια φρένων και τους δίσκους στο BMW i3 του ούτε μία φορά.
Ο Neumann είναι ένας από τους πελάτες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα retrofit και αντάλλαξαν τη μπαταρία 60 Ah του BMW i3 με ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο 22 kWh με μία μπαταρία υψηλής τάσης 94 Ah με υψηλότερο ενεργειακό περιεχόμενο 33 kWh. Η νέα μπαταρία προσφέρει αισθητά περισσότερα ενεργειακά αποθέματα. «Αυτό προσφέρει μία νέα διάσταση άνεσης στα μακρινά ταξίδια», δήλωσε.
Η αξιόπιστη αυτονομία επιβεβαιώνει την ποιότητα της μπαταρίας υψηλής τάσης.
Σύμφωνα με τα σχόλια πελατών που χρησιμοποιούν το BMW i3 από τα πρώτα χρόνια παραγωγής του, ακόμα και με την αρχική μπαταρία, η αυτονομία του οχήματος μειώνεται ελάχιστα μετά από υψηλή χιλιομετρική κάλυψη. Αυτό τεκμηριώνει τις προσδοκίες του BMW Group ως προς την ποιότητα της μπαταρίας υψηλής τάσης. Ούτε μία μπαταρία υψηλής τάσης του BMW i3 δεν χρειάστηκε να αντικατασταθεί λόγω πρόωρης γήρανσης μέχρι σήμερα. Καθώς οι δυνατότητες της μπαταρίας κάθε άλλο παρά μειώνονται πριν το προηγούμενο όριο των 100.000 km, το BMW Group επεκτείνει τώρα ακόμα περισσότερο την Ευρωπαϊκή του εγγύηση για τη μπαταρία των νέων BMW i3.
Η μέγιστη χιλιομετρική κάλυψη για μία περίοδο εγγύησης 8 ετών έχει επεκταθεί σε 160.000 km.
Το BMW Group έχει επίσης αναπτύξει λύσεις για επαναχρησιμοποίηση μπαταριών που δεν είναι πλέον κατάλληλες για απαιτητική χρήση σε αυτοκίνητα. Μετά από μία μεγάλη διάρκεια ζωής στα αυτοκίνητα, μπορούν να προσφέρουν πολύτιμες υπηρεσίες ως στατικές αποθήκες ενέργειας. Οι μπαταρίες υψηλής τάσης από οχήματα προ-παραγωγής και όσες έχουν δοθεί από πελάτες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα retrofit του BMW i3 χρησιμοποιούνται στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου της BMW στη Λειψία ως μονάδες αποθήκευσης για την πράσινη ενέργεια που παράγεται εκεί από ανεμογεννήτριες.
Προσφέροντας μία αυτονομία που επαληθεύεται στην πράξη, το BMW i3 πληροί τις απαιτήσεις για μακροπρόθεσμη χρήση. Η Gabriele Forster από την Αυστρία βρήκε αμέσως την ιδανική ισορροπία οδήγησης και φόρτισης. Έλαβε τη συνειδητή απόφαση υπέρ ενός περιβαλλοντικά συμβατού οχήματος με το οποίο τώρα πηγαινοέρχεται καθημερινά από το σπίτι στη δουλειά. Το μεσημέρι και όλη τη νύχτα συνδέει το BMW i3 (60 Ah) της σε έναν επιτοίχιο φορτιστή, που είναι αρκετό για να καλύψει μία απόσταση περίπου 200 km καθημερινά με μία μπαταρία χωρητικότητας 22,6 kWh.
Ο Robert Cleary από τις ΗΠΑ οδηγεί χωρίς εκπομπές ρύπων σχεδόν 150 km καθημερινά. Μόνο μία φορά ξέμεινε από ενέργεια – σε απόσταση περίπου 50 μέτρων από την είσοδο του σπιτιού του. Το πρόβλημα λύθηκε χρησιμοποιώντας προέκταση καλωδίου. Ο Robert είχε ήδη λάβει μέρος σε δοκιμές υπό κανονικές συνθήκες με την BMW Active E και το 2014 παρέλαβε ένα BMW i3 (60 Ah) στην έκδοση “Electronaut” για πρωτοπόρους της ηλεκτροκίνησης. Το αυτοκίνητό του, σταθερά, αποτελεί θέμα συζήτησης. Μαζί με τους συναδέλφους από την εταιρία του, ο Robert ξεκίνησε μία ομάδα εργασίας για ηλεκτρικά οχήματα που, μεταξύ άλλων, υποστηρίζει τη παροχή πρόσθετων δημόσιων σταθμών φόρτισης. Είναι πεπεισμένος ότι «η οδήγηση ηλεκτρικών οχημάτων προωθεί την περιβαλλοντική συνείδηση».
Για τον Shaun Maidment από τη Νότια Αφρική το «άγχος της αυτονομίας» είναι εντελώς άγνωστη έννοια. «Οδήγησα κάποτε το BMW i3 από το Γιοχάνεσμπουργκ στο Κέιπ Τάουν. Διήρκεσε κάπως περισσότερο, αλλά όλα πήγαν μια χαρά», λέει χαρακτηριστικά. Μία κανονική εργάσιμη μέρα, οδηγεί έως 300 km, κάνοντας χρήση των επισκέψεων των πελατών για τη φόρτιση της μπαταρίας. Το 2014, ο Maidment επέλεξε ένα BMW i3 (60 Ah) με Range Extender. Ωστόσο, θεωρεί τώρα περιττό το βενζινοκίνητο θερμικό κινητήρα – γεννήτρια που χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. «Το Range Extender σου προσφέρει περισσότερο ένα είδος ασφάλειας». Για την περαιτέρω προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη πατρίδα του, ο Maidment έχει δημιουργήσει μία πλατφόρμα crowdfunding (συμμετοχικής χρηματοδότησης) για υποστήριξη της εγκατάστασης περισσοτέρων δημόσιων σταθμών φόρτισης στη Ν. Αφρική.
Με την εγκατάσταση μιας μπαταρίας τελευταίας γενιάς στο BMW i3 (120 Ah), με αυξημένη ακαθάριστη ενεργειακή πυκνότητα τώρα στα 42,2 kWh, έγινε εφικτή η αύξηση της αυτονομίας του οχήματος από 285 μέχρι 310 km στο κύκλο δοκιμών WLTP και μέχρι 260 km σε καθημερινή χρήση. Αυτό ισοδυναμεί με αύξηση περίπου 50% έναντι του BMW i3 με μπαταρία υψηλής τάσης πρώτης γενιάς.