BMW i8

Γράφτηκε από τον  Σάββατο, 14 Μαρτίου 2020 20:29

 Η τελευταία ‘ευθεία’ στο δρόμο για το "Hall of Fame" του σπορ αυτοκινήτου της BMW: Έξι χρόνια αφότου λανσαρίστηκε στην αγορά, σταματά ο κύκλος ζωής του BMW i8. Με το τέλος της παραγωγής του BMW i8 Coupé (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 1,8 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 14,0 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 42 g/km*) και του BMW i8 Roadster (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 2,0 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 14.5 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 46 g/km), τα plug-in υβριδικά σπορ μοντέλα θα έχουν διασφαλίσει μία θέση στο πάνθεον της ιστορίας. Το BMW i8 ξεκίνησε την παγκοσμίως επιτυχημένη πορείας του ως ένας μοναδικός συνδυασμός φουτουριστικής σχεδίασης και πρωτοποριακής τεχνολογίας. Το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο του BMW Group άνοιξε το δρόμο για τη σπορ και ταυτόχρονα βιώσιμη οδηγική απόλαυση και έγινε η επιτομή του πάθους της οδήγησης με ηλεκτροκίνηση. Έθεσε τα θεμέλια για τη διεύρυνση της γκάμας των plug-in υβριδικών μοντέλων του BMW Group. Ταυτόχρονα, το BMW i8 εξελίχθηκε στο πιο επιτυχημένο σπορ αυτοκίνητο με σύστημα ηλεκτροκίνησης παγκοσμίως. Με πωλήσεις που ξεπερνούν τις 20.000 μονάδες από το 2014, πέτυχε υψηλότερα νούμερα από το σύνολο του ανταγωνισμού στην κατηγορία αυτή. 

Το BMW Vision EfficientDynamics ήταν ήδη μία ελκυστική προοπτική για το μέλλον της ατομικής μετακίνησης. Η σχεδιαστική μελέτη που παρουσιάστηκε στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2009 ενσάρκωνε ένα συνδυασμό οδηγικής απόλαυσης / εμπνευσμένης σχεδίασης BMW και πρωτοποριακής βιωσιμότητας. Η μελέτη ενός σπορ 2+2 αυτοκινήτου με πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, νέα ερμηνεία της διάσημης σχεδιαστικής φιλοσοφίας BMW, plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης και σύστημα τετρακίνησης υψηλής ποιότητας και απόδοσης, έτυχαν ευρείας αποδοχής. Με την ανακοίνωση ότι τα βασικά σχεδιαστικά και τεχνολογικά χαρακτηριστικά του θα μεταφέρονταν σε ένα μοντέλο παραγωγής της νεοσύστατης τότε μάρκας BMW i, σηματοδοτήθηκε το ξεκίνημα μιας νέας εποχής της οδηγικής απόλαυσης και οι αντιδράσεις του κοινού ήταν ενθουσιώδεις. 

Το ξεκίνημα μιας συνεπούς στρατηγικής εξηλεκτρισμού.

Το BMW i8 γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2013 μαζί με το BMW i3. Το διπλό ντεμπούτο αποτέλεσε το σημείο εκκίνησης για την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής εξηλεκτρισμού, μέσα από την οποία το BMW Group άρχισε να δουλεύει από νωρίς πάνω σε ένα πρόγραμμα μοντέλων προσανατολισμένων στη βιώσιμη οδηγική απόλαυση. Σήμερα, η εταιρεία είναι από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές οχημάτων με ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης σε όλο τον κόσμο. Εκτός από το αμιγώς ηλεκτρικό BMW i3 (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 0,0 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 13,1 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 0 g/km), το BMW i3s (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 0,0 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 14,6 – 14,0 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 0 g/km) και το MINI Cooper SE (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 0,0 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 16,8 – 14,8 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 0 g/km), διατίθενται και plug-in υβριδικά μοντέλα σε όλες τις σχετικές κατηγορίες, από compact και μεσαία, μέχρι μοντέλα BMW X, σπορ αυτοκίνητα και πολυτελή sedan. Το BMW Group σχεδιάζει να επεκτείνει τη γκάμα του για να συμπεριλάβει 25 ηλεκτρικά/plug-in υβριδικά μοντέλα μέχρι το 2023, από τα οποία πάνω από τα μισά, θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. 

Πρωτοποριακό και ταυτόχρονα η ‘κορωνίδα’ της οδηγικής απόλαυσης με plug-in υβριδική τεχνολογία, το BMW i8 ήταν το ιδανικό αυτοκίνητο για το ξεκίνημα του προγράμματος. Και αυτό δεν ισχύει μόνο για το ρόλο του ως Safety Car στο Πρωτάθλημα Formula E της FIA, που του ανετέθη το 2014. Το BMW i8 είναι το πρώτο στον κόσμο σπορ αυτοκίνητο που εξελίχθηκε με γνώμονα τη βιωσιμότητα από το ξεκίνημά του. Ειδικότερα, νέες προοπτικές ανοίχτηκαν με την αρχιτεκτονική οχήματος BMW i και το plug-in υβριδικό σύστημα. Ο συνδυασμός ενός κλωβού επιβατών από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) με ένα αλουμινένιο πλαίσιο ήταν τόσο επαναστατικός όσο και η ευφυής συνεργασία θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα. Η φιλοσοφία ενός οχήματος 2+2, η αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη σχεδίαση, η ευφυής δομή ελαφρού βάρους, και η καινοτόμα φιλοσοφία κίνησης, είχαν ως στόχο να καταργήσουν το ‘ασυμβίβαστο’ μεταξύ σπορ επιδόσεων και οικονομίας. Ανατρέποντας λοιπόν τα συμβατικά πρότυπα, το BMW i8 προσφέρει τις επιδόσεις ενός κορυφαίου σπορ αυτοκινήτου – σε συνδυασμό με τη μέση κατανάλωση ενός μικρού μοντέλου. 

Ο έλεγχος του plug-in υβριδικού συστήματος σχεδιάστηκε με στόχο αφενός τη δυναμική απόκριση, αφετέρου την πιο αποδοτική συνεργασία των δύο κινητήρων. Ο θερμικός κινητήρας με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo μεταφέρει την ισχύ στους πίσω τροχούς. Ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς. Έτσι έχουμε ένα σύστημα τετρακίνησης για υβριδικό όχημα που βελτιώνει την ελκτική πρόσφυση, την ευελιξία και την οδηγική ευστάθεια. Σε συνδυασμό και με την άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα με τη μέγιστη διαθέσιμη ροπή των 250 Nm από στάση, το BMW i8 πετυχαίνει σπορ επιδόσεις με αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία μηδενικών ρύπων. Το αυτοκίνητο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 120 km/h στο ηλεκτρικό πρόγραμμα. Η συνδυασμένη ροπή και των δύο κινητήρων παράγει εμπνευσμένες επιδόσεις, επιπέδου high-performance σπορ αυτοκινήτου. 

Η δυναμική οδήγηση και η αποδοτική λειτουργία ωφελούνται και από την αρχιτεκτονική LifeDrive που αποτελεί χαρακτηριστικό των μοντέλων BMW i. Η φιλοσοφία σχεδίασης του BMW i8 ήταν εξαρχής πλήρως προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις ενός plug-in υβριδικού συστήματος. Η δομή αμαξώματος και το σύστημα κίνησης αναπτύχθηκαν ως ένα θεωρητικό μοντέλο προκειμένου το BMW i8 να πετύχει τον αυθεντικό χαρακτήρα ενός πρωτοποριακού, σπορ αυτοκινήτου. Ο κλωβός επιβατών (life module) από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) και το αλουμινένιο drive module, που εκτός του ότι περιλαμβάνει τους κινητήρες, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το πλαίσιο, αποτελεί δομικό στοιχείο και συντελεί στην παθητική ασφάλεια, είχαν ως αποτέλεσμα ένα βάρος κάτω από 1.500 κιλά (DIN χωρίς υγρά), αλλά και μία ισορροπημένη κατανομή φορτίου άξονα 50 : 50. Και επειδή η μπαταρία υψηλής τάσης τοποθετήθηκε κεντρικά και χαμηλά στο όχημα, το κέντρο βάρους μετατοπίστηκε πιο κάτω. 

Πρωτοπόρος στις καινοτομίες πέραν της τεχνολογίας BMW eDrive.

Όμως ο καινοτόμος χαρακτήρας του BMW i8 δεν περιορίστηκε μόνο στην εισαγωγή της τεχνολογίας BMW eDrive σε ένα εμβληματικό σπορ αυτοκίνητο. Η εκτενής χρήση CFRP στη δομή του αμαξώματος και τα ορατά μέτρα μείωσης της αντίστασης του αέρα, έθεσαν νέα πρότυπα στους τομείς ευφυούς δομής ελαφρού βάρους και αεροδυναμικής. Μαζί με το BMW i3, το plug-in υβριδικό σπορ όχημα άνοιξε το δρόμο για καινοτόμες τεχνολογίες παραγωγής, με τις οποίες BMW Group έγινε πρωτοπόρος στη χρήση CFRP στη βιομηχανική παραγωγή οχημάτων μαζικής παραγωγής. Η εμπειρία της BMW i από το προηγμένο υλικό, διασφάλισε για το BMW Group μία τεχνογνωσία στην κατασκευή ελαφρού βάρους, μοναδική στη βιομηχανία αυτοκινήτου που από τότε χρησιμοποιείται αντίστοιχα και σε άλλα μοντέλα BMW. 

Ο προηγμένος χαρακτήρας του BMW i8 ήταν εμφανής με την πρώτη ματιά στην εκφραστική αλλά αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη σχεδίαση του εξωτερικού του. Οι δυναμικές αναλογίες σπορ αυτοκινήτου και οι πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω εντυπωσιάζουν ακόμα και σήμερα. Το επίπεδο εμπρός τμήμα, η σχεδόν τελείως κλειστή μάσκα ‘νεφρών’ BMW, τα air curtains στην εμπρός ποδιά, οι ποδιές του κάτω τμήματος του αμαξώματος, τα ανάγλυφα μαρσπιέ, οι γραμμές του πλαϊνού τμήματος, γνωστές ως Stream Flow, και οι αεραγωγοί ανάμεσα στα πίσω φώτα και το πλαίσιο οροφής επιτρέπουν επίσης στον άνεμο να κατευθύνεται με στοχευμένο τρόπο. Αυτό πετυχαίνει αφενός χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd value) 0,26, αφετέρου άριστη αεροδυναμική ισορροπία. Έτσι επιτυγχάνεται μία ιδανική σχέση αντίστασης αέρα και άνωσης για δυναμική συμπεριφορά και ασφάλεια, χωρίς πρόσθετα σπόιλερ. 

Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στο εσωτερικό αλλά και στην παραγωγή του BMW i8 επιλέχθηκαν κυρίως με κριτήριο τη βιωσιμότητα. Το δέρμα στις επιφάνειες των καθισμάτων και τον πίνακα οργάνων έχει υποστεί επεξεργασία σε εκχύλισμα φύλλων ελιάς. Η πρώτη ύλη για τα υφασμάτινα υλικά είναι ένας κόκκος πολυεστέρα, που προέρχεται από ανακυκλωμένο PET, μεταξύ άλλων. 

Η ολιστική φιλοσοφία βιωσιμότητας που χαρακτηρίζει τα οχήματα BMW i καλύπτει ολόκληρη την αξιακή αλυσίδα, από την εξέλιξη και σχεδίαση μέχρι την παραγωγή, χρήση και ανακύκλωση. Δεν είναι μόνο η αναλογία των ανακυκλωμένων πλαστικών εξαιρετικά υψηλή. Το περισσότερο από το αλουμίνιο που χρησιμοποιείται στο BMW i8, ομοίως, είτε είναι προϊόν ανακύκλωσης, είτε παράγεται μέσω ανάκτησης ενέργειας. Επιπλέον, ο ηλεκτρισμός που απαιτείται για την παραγωγή του BMW i8 Coupé και του BMW i8 Roadster στο εργοστάσιο της BMW στη Λειψία, προέρχεται από τέσσερις ανεμογεννήτριες στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου. Η απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια για την παραγωγή των ανθρακονημάτων στο Moses Lake στην Αμερικανική Πολιτεία της Ουάσιγκτον παράγεται από 100% υδροηλεκτρική ενέργεια. 

Όταν κυκλοφόρησε στην αγορά, το BMW i8 ήταν το πρώτο στον κόσμο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής εφοδιασμένο με καινοτόμους προβολείς λέιζερ. Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του στο BMW i8, το σύστημα BMW laser light λανσαρίστηκε και σε άλλα μοντέλα – πρώτα στα πολυτελή sedan της BMW Σειράς 7 και στη συνέχεια, σε πολλές ακόμα σειρές. Το BMW laser light προσφέρει εξαιρετικά έντονο φωτισμό και αυξημένη εμβέλεια της δέσμης της μεγάλης σκάλας. Ταυτόχρονα, η κατανάλωση ενέργειας μειώνεται και πάλι σημαντικά, ακόμα και σε σχέση με τους ήδη αποδοτικούς προβολείς LED. 

Στον τομέα της τεχνολογίας κίνησης, ο προάγγελος όλων των plug-in υβριδικών μοντέλων του BMW Group υπήρξε επίσης πρωτοπόρος μιας νέας γενιάς κινητήρων καύσης. Ένας νέος 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο BMW i8. Ο κινητήρας των 1.5L διέθετε αφενός συμπαγείς διαστάσεις, αφετέρου υψηλότερη ειδική ισχύ. Με 113 kW/154 hp ανά λίτρο κυβισμού, επιτεύχθηκε ένα νέο ρεκόρ για τα μοντέλα παραγωγής BMW. 

BMW i8 Roadster: Νέα ώθηση στη βιώσιμη οδηγική απόλαυση.

Με την παγκόσμια πρεμιέρα του BMW i8 Roadster, η βιώσιμη οδηγική απόλαυση ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο το φθινόπωρο του 2017. Το ανοιχτό διθέσιο προσέφερε τώρα την οδηγική συγκίνηση αυτού του φουτουριστικού σπορ αυτοκινήτου ‘open top’ – μία γνήσια εμπειρία αμιγώς με ηλεκτροκίνηση. 

Η ισχύς του plug-in υβριδικού συστήματος αυξήθηκε για το BMW i8 Coupé με την παγκόσμια πρεμιέρα του BMW i8 Roadster. Από τότε, η μπαταρία υψηλής τάσης και των δύο μοντέλων έχει χωρητικότητα κυψελών αυξημένη από 20 σε 34 Ah και ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο 11,6 kWh. Ταυτόχρονα, η βελτιστοποιημένη τεχνολογία κυψελών κατέστησε εφικτή την αύξηση της μέγιστης ισχύος του ηλεκτροκινητήρα κατά 9 kW/12 hp σε 105 kW/143 hp. Σε συνδυασμό με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, η συνολική ισχύς του συστήματος ανήλθε στα 275 kW/374 hp. Το BMW i8 Coupé επιταχύνει τώρα από 0 σε 100 km/h σε 4,4 δεύτερα, ενώ το BMW i8 Roadster ολοκληρώνει την ίδια απόσταση σε 4,6 δευτερόλεπτα. Και τα δύο μοντέλα αγγίζουν την τελική ταχύτητα των 250 km/h. Η ηλεκτρική αυτονομία είναι τώρα 55 km για το BMW i8 Coupé και 53 km για το BMW i8 Roadster. 

Καινοτόμες διαδικασίες παραγωγής χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του soft top του roadster. Για πρώτη φορά, οι αλουμινένιες βάσεις έδρασης του μηχανισμού της υφασμάτινης οροφής στο αμάξωμα κατασκευάστηκαν μέσω μίας νέας διαδικασίας τρισδιάστατης εκτύπωσης. Αυτή η μέθοδος κατασκευής για αλουμινένια εξαρτήματα, που είναι νέα στο χώρο του αυτοκινήτου, καθιστά δυνατή τη δημιουργία συνδέσμων με γεωμετρικά σχήματα που δε μπορούν να κατασκευαστούν με συμβατικές μεθόδους χύτευσης και διασφαλίζει βέλτιστη ισορροπία μεταξύ αντοχής και βάρους εξαρτήματος. Με την αρωγή της τεχνογνωσίας της BMW i, διαδικασίες προσθετικής κατασκευής μπορούν τώρα να χρησιμοποιούνται σε συνεχώς αυξανόμενο αριθμό εξαρτημάτων και σε μοντέλα διαφόρων σειρών. 

‘Γεννημένος’ νικητής: Πολυάριθμες διακρίσεις για τη φιλοσοφία, σχεδίαση, τεχνολογία, βιωσιμότητα και οδηγική απόλαυση.

Συναρπαστικό στο δρόμο, κατά συρροή νικητής σε θεσμούς βραβείων και ψηφοφορίες αναγνωστών: Το BMW i8 δεν σταματά να εντυπωσιάζει τους φίλους των σπορ αυτοκινήτων και τον ειδικό Τύπο. Πέντε συνεχόμενες φορές στο διάστημα 2015 – 2019, το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης κέρδισε τουλάχιστον ένα τίτλο στον παγκοσμίου φήμης θεσμό "Engine of the Year Award". Επιπλέον, η αυτοκινητιστική φιλοσοφία και η τεχνολογία του BMW i8 απέσπασαν το "Auto Trophy" και το "Green Mobility Trophy" του περιοδικού αυτοκινήτου "Auto Zeitung”, το "International Paul Pietsch Award" του "auto, motor und sport” car και το "Car Connectivity Award" του "auto, motor und sport" και του "Chip", μεταξύ άλλων. Ο τίτλος "World Green Car" απονεμήθηκε στο plug-in υβριδικό, σπορ μοντέλο, ενώ απέσπασε και τη νίκη στην κατηγορία του στην έρευνα "All-Wheel Drive Car of the Year”. 

Το Βρετανικό περιοδικό "Top Gear" ανέδειξε το BMW i8 σε "Car of the Year", όπως και η επιτροπή του "UK Car of the Year". Ψηφίστηκε "Auto Test winner in green” από τα "Auto Test" και "Ökotrend". Διεθνούς κύρους βραβεία όπως τα iF Design Award και red dot Award επιβεβαίωσαν τη σχεδιαστική ποιότητα και φινέτσα του μοντέλου. 

Ο νέος ορισμός της πολυτέλειας και της αποκλειστικότητας.

Με τον προηγμένο και αποκλειστικό χαρακτήρα τους, τα BMW i8 Coupé και το BMW i8 Roadster πρωτοστάτησαν στην τελευταία προϊοντική επέλαση της BMW στην πολυτελή κατηγορία. Όπως τα πολυτελή sedan της BMW Σειράς 7, της BMW X7 (Sports Activity Vehicle) και τα σπορ μοντέλα της BMW Σειράς 8, προσφέρουν επίσης μία μοναδική εμπειρία μετακίνησης. Επιπλέον, ο "Next Premium" χαρακτήρας των δύο plug-in υβριδικών σπορ οχημάτων αντικατοπτρίζεται στο πρόγραμμα Pure Impulse Experience που δημιούργησε η BMW i για το BMW i8. Το πρόγραμμα εκτεταμένου διαλόγου με πελάτες, που είναι μοναδικό στον κόσμο, προσφέρει στους ιδιοκτήτες ενός BMW i8 αποκλειστική πρόσβαση σε ένα κόσμο οραματιστών της εποχής μας και σε εμπειρίες πολιτιστικού και ταξιδιωτικού περιεχομένου. 

Τα αποκλειστικές ειδικές εκδόσεις του BMW i8 πρόσθεσαν μία ακόμα νότα εξατομίκευσης. Οι ειδικές εκδόσεις περιορισμένης παραγωγής χαρακτηρίζονται από μοναδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που τα καθιστούν περιζήτητα. Το BMW i8 Protonic Red Edition παρουσιάστηκε στις αρχές του 2016. Μόλις ένα χρόνο αργότερα, ακολούθησαν το BMW i8 Protonic Frozen Black Edition και το BMW i8 Protonic Frozen Yellow Edition, που θα παραμείνει η πιο αποκλειστική έκδοση σε όλο τον κόσμο με περίπου 100 αντίτυπα. 

Στην κορυφή των πωλήσεων των plug-in υβριδικών σπορ αυτοκινήτων και ήδη ορόσημο στην ιστορία του BMW Group.

Το εργοστάσιο της Λειψίας κατασκευάζει αυτή τη στιγμή τα 200 αντίτυπα της περιορισμένης έκδοσης Ultimate Sophisto Edition του BMW i8. Ένα από τα ειδικά μοντέλα κατασκευάστηκε το Δεκέμβριο του 2019 ως το 20.000ό αντίτυπο του plug-in υβριδικού μοντέλου. Με τέτοιο όγκο παραγωγής, το BMW i8 έχει ήδη ξεπεράσει πολλά θρυλικά σπορ μοντέλα BMW μέχρι σήμερα. Στις πωλήσεις των πιο επιτυχημένων σπορ αυτοκινήτων, βρέθηκε πολύ μπροστά από κλασικά μοντέλα όπως η BMW M1, από την οποία μόνο 399 μονάδες κατασκευάστηκαν για χρήση στο δρόμο, ακόμα και από την BMW Z8 roadster, η οποία κυκλοφόρησε σε περίπου 5.000 αντίτυπα. 

Επιπλέον, το BMW i8 κατέχει παγκόσμιο μερίδιο αγοράς πάνω από 50% στην κατηγορία σπορ αυτοκινήτων με σύστημα ηλεκτροκίνησης για αρκετά χρόνια. Το BMW i8 θα παραμείνει στην κορυφή μέχρι τα μέσα Απριλίου 2020. Στη συνέχεια, το plug-in υβριδικό bestseller θα εξελιχθεί σε αυτό που προέβλεψαν οι αναγνώστες του "Auto Bild Klassik" μερικούς μήνες μετά το λανσάρισμά του στην αγορά, οι οποίοι το 2014, ανέδειξαν το BMW i8 σε "classic μοντέλο του μέλλοντος".

Σχετικά Άρθρα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Νέο Opel Insignia CITROËN AMI »