Το BMW Group πρωτοστατεί στην επέκταση της ηλεκτροκίνησης όπως επιβεβαιώνει και η σύναψη μακροπρόθεσμης σύμβασης προμήθειας αξίας 2 δις ευρώ για κυψέλες μπαταριών με τη Σουηδική εταιρεία Northvolt. Οι κυψέλες μπαταριών θα κατασκευάζονται στην Ευρώπη στο γιγα-εργοστάσιο της Northvolt που αυτή τη στιγμή είναι υπό κατασκευή στο Skellefteå, στη βόρεια Σουηδία (με την ονομασία Northvolt Ett) από το 2024.
Κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία για το BMW Group είναι ότι η Northvolt θα λαμβάνει όλη την ενέργεια που είναι απαραίτητη για την παραγωγή κυψελών μπαταριών τοπικά στη Β. Σουηδία και αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (αιολική και υδροηλεκτρική ενέργεια). Ο Oliver Zipse, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, δήλωσε: «Για να συμβάλλουμε αποτελεσματικά στην προστασία του κλίματος, στοχεύουμε να βελτιώσουμε το συνολικό περιβαλλοντικό ισοζύγιο των προϊόντων μας – από την πηγή μέχρι την ανακύκλωση. Αυτό ισχύει σε μεγάλο βαθμό για την ενεργοβόρα παραγωγή μπαταριών υψηλής τάσης για ηλεκτρικά οχήματα. Γι’ αυτό, συνάψαμε συμβατική συμφωνία με τους κατασκευαστές κυψελών ότι θα χρησιμοποιούν μόνο πράσινη ενέργεια για την παραγωγή κυψελών μπαταριών 5ης γενιάς».
Ο Andreas Wendt, μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος Προμηθειών και Δικτύου Προμηθευτών, πρόσθεσε: «Η Northvolt είναι ο τρίτος προμηθευτής κυψελών μπαταριών με τον οποίο συνεργαζόμαστε, πέραν των CATL και Samsung SDI. Η υπογραφή αυτής της σύμβασης είναι ένα ακόμα σημαντικό βήμα για την ικανοποίηση της αυξανόμενης ανάγκης για κυψέλες μπαταριών μακροπρόθεσμα. Προχωράμε συστηματικά προς τον εξηλεκτρισμό του στόλου των οχημάτων μας. Μέχρι το 2023, στοχεύουμε να έχουμε 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα στους δρόμους – από τα οποία, πάνω από τα μισά, θα είναι πλήρως ηλεκτρικά. Το BMW Group θα προμηθεύεται επίσης κυψέλες που θα κατασκευάζονται στην Ευρώπη από τη Κινεζική CATL – το εργοστάσιο είναι υπό ανέγερση στο Erfurt, Γερμανία. Κάθε γενιά κυψελών στο BMW Group ανατίθεται με παγκόσμιο διαγωνισμό στον καλύτερο κατασκευαστή από τεχνολογικής και επιχειρηματικής σκοπιάς. Wendt: «Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται ότι έχουμε πάντα πρόσβαση στην καλύτερη δυνατή τεχνολογία κυψελών».
Η βιωσιμότητα διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην επέκταση της ηλεκτροκίνησης.
Το BMW Group και η Northvolt θα προμηθεύονται από κοινού το κοβάλτιο και το λίθιο που είναι απαραίτητα ως πρώτες ύλες για την παραγωγή μπαταριών από ορυχεία που πληρούν τα υψηλά πρότυπα βιωσιμότητας και των δύο εταιρειών. Έτσι διασφαλίζεται πλήρης διαφάνειας ως προς την προέλευση πρώτων υλών οποιαδήποτε στιγμή. Η συμμόρφωση με περιβαλλοντικά πρότυπα, ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα και η μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα είναι πρωταρχικές προτεραιότητες. «Η βιωσιμότητα είναι ένας σημαντικός παράγοντας της εταιρικής στρατηγικής και διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στην επέκταση της ηλεκτροκίνησης», τόνισε ο Wendt. Το BMW Group δεν θα χρησιμοποιεί επίσης σπάνιες γαίες στην 5η γενιά συστημάτων ηλεκτροκίνησης από το 2021 και μετά.
Το BMW Group και η Northvolt επιδιώκουν στο στόχο της βιώσιμης αξιακής αλυσίδας για τις κυψέλες μπαταριών στην Ευρώπη μέσω μιας κοινοπραξίας τεχνολογικής ανάπτυξης. Ο σχεδιασμός μιας ανακυκλώσιμης κυψέλης βρίσκεται στο επίκεντρο σε όλη τη διάρκεια εξέλιξης. Αντιμετωπίζοντας μία ραγδαία αυξανόμενη ζήτηση για κυψέλες μπαταριών, η ανακύκλωση των εξαρτημάτων των μπαταριών στο τέλος του κύκλου ζωής τους και η εκτενής επαναχρησιμοποίηση των πρώτων υλών θα είναι το ‘κλειδί’ για βέλτιστη αξιοποίηση του κύκλου ζωής των υλικών.
Παραγωγή κυψελών μπαταριών: σημαντικός και αποτελεσματικός μοχλός για μείωση των εκπομπών CO 2 – ποσοστό έως 40% των εκπομπών του άνθρακα.
Καθώς η ηλεκτροκίνηση κερδίζει συνεχώς έδαφος, η στοχευμένη μείωση των εκπομπών CO2 αποκτά προστιθέμενη αξία – και ειδικότερα η ενεργοβόρα παραγωγή μπαταριών υψηλής τάσης, επειδή μέχρι το 40% των εκπομπών ρύπων ενός πλήρως ηλεκτρικού οχήματος προέρχεται μόνο από την παραγωγή κυψελών των μπαταριών. Αυτός είναι ένας σημαντικός και αποτελεσματικός μοχλός για τη μείωση του CO2 – και σε αυτό ακριβώς το BMW Group εστιάζει τις προσπάθειές του. Ως ηγέτης της βιωσιμότητας, η εταιρεία έχει συνάψει σύμβαση με τις CATL, Samsung SDI και Northvolt που θα χρησιμοποιούν αποκλειστικά πράσινη ενέργεια για την παραγωγή της 5ης γενιάς κυψελών μπαταριών για το BMW Group. «Καθώς οι όγκοι αυξάνονται, η χρήση πράσινης ενέργειας θα εξοικονομήσει περίπου δέκα εκατομμύρια τόνους CO2 την επόμενη δεκαετία. Πρόκειται σχεδόν για τις ετήσιες εκπομπές CO2 σε μία πόλη άνω του ενός εκατομμυρίου κατοίκων, όπως το Μόναχο», σύμφωνα με τον Zipse.
Οι δυνατότητες της Northvolt αναγνωρίστηκαν από νωρίς.
Το BMW Group αναγνώρισε από νωρίς τις δυνατότητες και την τεχνογνωσία της Northvolt: Στα μέσα του 2018, το BMW Group συνήψε συνεργασία για τη δημιουργία κυψελών μπαταριών με την εταιρεία που δημιουργήθηκε το 2016. Αυτό υποστηρίχτηκε από την οικονομική συμμετοχή του BMW Group. Και οι δύο πλευρές ωφελούνται από τη συνεργασία: Το BMW Group συνεισφέρει με τις γνώσεις του στον τομέα των μπαταριών που έχει αποκτήσει τα τελευταία 15 και πλέον χρόνια, ενώ η Northvolt παρέχει τη δυνατότητα μαζικής παραγωγής με το γιγα-εργοστάσιό της στη Β. Σουηδία.
Εκτενής τεχνογνωσία του BMW Group σε όλη την αξιακή αλυσίδα κυψελών μπαταριών.
Το BMW Group λειτουργεί το Battery Cell Competence Centre στο Μόναχο. Στόχος του εξειδικευμένου κέντρου είναι η πρόοδος της τεχνολογίας κυψελών μπαταριών και η είσοδός της στις διαδικασίες παραγωγής. Η παραγωγή πρωτοτύπων κυψελών μπαταριών επιτρέπει την ανάλυση και πλήρη κατανόηση των διαδικασιών. Το BMW Group κατασκευάζει μπαταρίες στα εργοστάσιά του στο Dingolfing (Γερμανία), στο Spartanburg (ΗΠΑ) και στο BBA στο Shenyang (Κίνα) καθώς και στη Ταϊλάνδη όπου συνεργάζεται με το Dräxlmaier Group.
Το BMW Group πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης – 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέχρι το 2023.
Η εταιρεία προγραμματίζει να έχει 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα στη γκάμα της μέχρι το 2023, από τα οποία πάνω από τα μισά θα είναι πλήρως ηλεκτρικά. Ευέλικτες αρχιτεκτονικές για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, plug-in υβριδικά και μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης επιτρέπουν την ταχεία προσαρμογή στις εξελίξεις. Το BMW Group θα διπλασιάσει τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων του το διάστημα μεταξύ 2019 και 2021 ενώ φιλοδοξεί σε κατακόρυφη άνοδο της καμπύλης μέχρι το 2025, με σταδιακά συνεχή αύξηση του ποσοστού τους επί του συνόλου των πωλήσεων (μέση ετήσια αύξηση πάνω από 30%).
Στην Ευρώπη, η εταιρεία επιδιώκει ένα φιλόδοξο στόχο αύξησης: Μέχρι το 2021, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα πρέπει να αποτελούν το ένα τέταρτο του στόλου νέων οχημάτων, και αντίστοιχα το ένα τρίτο το 2025 και το ½ των πωλήσεων μέχρι το 2030. Ως πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης, το BMW Group είναι ήδη κορυφαίος πάροχος ηλεκτροκίνητων οχημάτων και μέχρι το τέλος του 2021, θα προσφέρει πέντε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μαζικής παραγωγής. Πέραν του BMW i3, ξεκίνησε και η κατασκευή του πλήρως ηλεκτρικού MINI στο εργοστάσιο της Οξφόρδης το 2019. Θα ακολουθήσει αργότερα μέσα στη χρονιά η πλήρως ηλεκτρική BMW iX3, που θα κατασκευάζεται στη Shenyang, στην Κίνα, και το 2021, η BMW iNEXT, που θα παράγεται στο Dingolfing και το BMW i4 στο Μόναχο.