200.000 οχήματα BMW i3 έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα.

Γράφτηκε από τον  Δευτέρα, 19 Οκτωβρίου 2020 18:48

 Το BMW i3 (με μηδενική κατανάλωση καυσίμου, μηδενικές εκπομπές ρύπων και κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 13,1 kWh/100 km) παραμένει, κυριολεκτικά και μεταφορικά, σε βιώσιμη τροχιά επιτυχίας. Σχεδόν επτά χρόνια από τότε που λανσαρίστηκε στην αγορά, το αμιγώς ηλεκτρικό και, κατά συνέπεια, μηδενικών ρύπων compact μοντέλο εξακολουθεί να απολαμβάνει υψηλή ζήτηση. Στο εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία, το 200.000ό BMW i3 έφυγε πριν από μερικές ημέρες από τη γραμμή παραγωγής – σχεδόν αθόρυβα, όπως πάντα. Το BMW i3s (με μηδενική κατανάλωση καυσίμου, μηδενικές εκπομπές ρύπων και κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο 14,6 – 14,0 kWh/100 km) βαμμένο σε Fluid Black metallic και με πινελιές BMW i Blue κατασκευάστηκε για λογαριασμό ενός πελάτη από την περιοχή της Σαξονίας. 

Το BMW i3 (125 kW/170 hp) και το BMW i3s (135 kW/184 hp) κατασκευάζονται στη Λειψία για την παγκόσμια αγορά σε ειδική γραμμή παραγωγής και από ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό. Ξεκινώντας η παραγωγή το 2013, το εργοστάσιο της Σαξονίας εξελίχθηκε σε πρωτοποριακό κέντρο αριστείας (centre of excellence) για τη βιώσιμη μετακίνηση. Το BMW i3 ήταν το πρώτο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μεγάλης κλίμακας παραγωγής του BMW Group και το πρώτο όχημα της εταιρείας με κλωβό επιβατών από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Το Life module από CFRP αποτελεί τμήμα της αρχιτεκτονικής μοντέλων BMW i και έχει σχεδιαστεί εξ αρχής με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση. 

Διαμορφώνεται στη Λειψία από ανθρακονήματα και συναρμολογείται με μία μοναδική διαδικασία που ανέπτυξε το BMW Group. Ακολουθεί η σύνδεση με το drive module, το αλουμινένιο πλαίσιο, που περιλαμβάνει το σύστημα κίνησης, το πλαίσιο και τη μπαταρία υψηλής τάσης. Χάρη στην εφαρμογή προηγμένων διαδικασιών παραγωγής, η κατασκευή του αμαξώματος και η συναρμολόγηση του BMW i3 στη Λειψία ολοκληρώνονται σχεδόν στο μισό χρόνο συγκριτικά με αυτόν που απαιτείται για τα συμβατικά οχήματα. 

Το BMW i 3 μοχλός καινοτομίας για τη ηλεκτροκίνηση και τη μείωση βάρους.

Η επιτυχία του BMW i3 και η εμπειρία που αποκτήθηκε κατά την εξέλιξη και κατασκευή του έχουν προωθήσει σημαντικά την εξέλιξη στους τομείς της ηλεκτροκίνησης και της μείωσης βάρους. Με αυτό τον τρόπο, η μάρκα BMW i έχει γίνει το εργαστήριο του μέλλοντος για όλη την εταιρεία. Ο κινητήρας του BMW i3s χρησιμοποιείται και στο MINI Cooper SE (μηδενική κατανάλωση καυσίμου, μηδενικές εκπομπές ρύπων και κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 16,8 – 14,8 kWh/100 km) προσφέροντας την απόλαυση της αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης. Επιπλέον, το συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο του συσσωρευτή υψηλής τάσης έχει σχεδόν διπλασιαστεί από το αρχικό 22,6 στα 42,2 kWh χωρίς αλλαγή στις διαστάσεις. Επομένως, η αυτονομία του BMW i3 αυξήθηκε σε 285 - 310 χιλιόμετρα στον κύκλο μέτρησης WLTP. 

Με βάση την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε από το BMW i3, έχουν επιτευχθεί και πολυάριθμες καινοτομίες στους τομείς της τεχνολογίας κίνησης, φόρτισης και ηλεκτρονικών ισχύος. Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive είναι τώρα έτοιμη για μαζική παραγωγή. Χρησιμοποιείται και στη νέα τεχνολογική ναυαρχίδα του BMW Group, BMW iNEXT, που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing, με εξαρτήματα από το εργοστάσιο της BMW στο Landshut, από το 2021 και μετά. Το τεχνολογικά προηγμένο υλικό CFRP, για παράδειγμα, συνεισφέρει στην ευφυή ελαφριά δομή της BMW Σειράς 7. 

Το εργοστάσιο της Λειψίας προσβλέπει στο μέλλον: Έναρξη παραγωγής μπαταριών το 2021.

Το εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία θα εξακολουθήσει να συμβάλλει σημαντικά στη μελλοντική επέκταση της ηλεκτροκίνησης. Η Μονάδα θα ενταχθεί στο διεθνές δίκτυο παραγωγής του BMW Group για μπαταρίες από το 2021. 

Μέχρι το 2022, το BMW Group θα επενδύσει πάνω από 100 εκατομμύρια Ευρώ στην παραγωγή μονάδων μπαταριών στη Λειψία. Στο μέλλον, οι κυψέλες ιόντων λιθίου θα συναρμολογούται σε τυποποιημένες μονάδες με μία άκρως αυτοματοποιημένη διαδικασία. Στη συνέχεια, θα συναρμολογούνται με τις συνδέσεις του οχήματος, τις μονάδες ελέγχου και τις μονάδες ψύξης σε ένα αλουμινένιο κέλυφος, ειδικό για κάθε μοντέλο. Μέχρι το 2022 πάνω από 150 εργαζόμενοι θα απασχολούνται στον τομέα παραγωγής μπαταριών της Λειψίας. 

Έτσι, η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε σε αυτό το εργοστάσιο παραγωγής του BMW i3 χρησιμοποιείται με συνέπεια στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία. Το εργοστάσιο της Λειψίας, όπου εκτός από το BMW i3, κατασκευάζει επίσης εκδόσεις της BMW Σειράς 1 και της Σειράς 2 με συμβατικό και plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, είναι πανέτοιμο για να υποστηρίξει τη φιλοσοφία «Power of Choice» (Δύναμη της Επιλογής) στην προϊοντική στρατηγική της εταιρείας για το μέλλον. 

Πρωτοποριακό, πολυτελές ηλεκτροκίνητο όχημα πόλης και μία συνολική προσέγγιση της βιωσιμότητας.

Το BMW i3 γεννήθηκε και εξελίχθηκε ως μία επαναστατική, νέα φιλοσοφία ατομικής μετακίνησης σε αστικές περιοχές. Με το BMW i3, το BMW Group έφερε την επανάσταση στις αστικές μετακινήσεις, κάτι το οποίο ενέπνευσε και άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων να αφιερώσουν περισσότερη προσοχή στην ηλεκτροκίνηση. 

Σήμερα, το BMW i3 δεν είναι μόνο best-seller στην κατηγορία του αλλά και σύμβολο οδήγησης μηδενικών ρύπων στην πόλη και στις καθημερινές μετακινήσεις προς και από τη δουλειά. 

Σύμφωνα με έρευνα του 2019 που πραγματοποίησε η Γερμανική Λέσχη Αυτοκινήτου - German Automobile Club (ADAC), οι πελάτες επωφελούνται όχι μόνο από οικολογικής πλευράς αλλά απολαμβάνουν και σημαντικά οικονομικά πλεονεκτήματα. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, τα συνολικά κόστη για ένα BMW i3 ή BMW i3s είναι κατά μέσο όρο 20% χαμηλότερα συγκριτικά με ενός μοντέλου BMW με κινητήρα εσωτερικής καύσης εφάμιλλων επιδόσεων και με παρόμοιο εξοπλισμό. 

Ελήφθησαν υπόψιν όλες οι δαπάνες των οχημάτων – κόστος αγοράς & λειτουργίας και υποτίμηση, με περίοδο ιδιοκτησίας πέντε ετών έκαστο και συνολική χιλιομετρική κάλυψη 75.000 km. 

Επιπλέον, το BMW i3 αντιπροσωπεύει μία νέα άποψη περί πολυτελούς μετακίνησης, στην οποία πέραν της αμιγούς ηλεκτροκίνησης προστίθεται και η βιωσιμότητα. Η οροφή του κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο CFRP στο εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία. 

Η βαφή της πλαστικής εξωτερικής επιφάνειας απαιτεί 75% λιγότερη ενέργεια και 70% λιγότερη χρήση υδάτινων πόρων συγκριτικά με τις συμβατικές διαδικασίες. Το 25% των υλικών που χρησιμοποιούνται για τα εξωτερικά τμήματα από θερμοπλαστικό είναι είτε ανακυκλωμένο, ή παράγεται από ανανεώσιμες πηγές. Μία υψηλή αναλογία ανανεώσιμων πρώτων υλών και ανακυκλωμένων υλικών χρησιμοποιείται και στο εσωτερικό. Η παραγωγή του BMW i3 στο εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία είναι 100% ουδέτερη ως προς το CO2. Ανεμογεννήτριες στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου παρέχουν την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια για την παραγωγή. 

Η εξαιρετική αξιολόγηση κύκλου ζωής του BMW i3 έχει ήδη πιστοποιηθεί με ISO από ανεξάρτητους ελεγκτές αμέσως μετά το λανσάρισμά του στην αγορά. Για το σκοπό αυτό, ειδικοί του TÜV Süd ανέλυσαν όλα τα σχετικά στοιχεία και τις αξιολογήσεις, από τα οποία προήλθε το περιβαλλοντικό ισοζύγιο του BMW i3 για ολόκληρο τον κύκλο ζωής του μοντέλου, από την εξόρυξη πρώτων υλών και την παραγωγή, μέχρι τη χρήση και την ανακύκλωση. Σύμφωνα με αυτή την έρευνα, η χρήση ευρωπαϊκού ενεργειακού μείγματος (EU-25) πέτυχε ήδη μία πιθανή μείωση των αερίων του θερμοκηπίου κατά 30% περίπου, συγκριτικά με ίδια οχήματα με συμβατικά συστήματα κίνησης. Λειτουργώντας αποκλειστικά με αναγεννητικά παραγόμενη ενέργεια, το αποτύπωμα του CO2 μειώθηκε ακόμα και πάνω από 50%.

Σχετικά Άρθρα