Ένα όραμα γίνεται πραγματικότητα, καθώς το BMW Vision iNEXT μετουσιώνεται σε BMW iX. Ένα χρόνο πριν λανσαριστεί στην αγορά περί τα τέλη του 2021, το BMW Group δίνει μία πρώτη γεύση από τη μελλοντική BMW iX, που σήμερα βρίσκεται σε φάση εξέλιξης για μαζική παραγωγή. Η BMW iX είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται σε ένα νέο, αρθρωτό, επεκτεινόμενο toolkit του μέλλοντος που δημιούργησε το BMW Group, και ενσαρκώνει μία νέα φιλοσοφία σχεδίασης, βιωσιμότητας, οδηγικής απόλαυσης, ευελιξίας και πολυτέλειας.
Σχεδιασμένη εξ αρχής ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, η iX ουσιαστικά αναπροσαρμόζει την επιτυχημένη φιλοσοφία Sports Activity Vehicle (SAV) της BMW. Με μία νέα μινιμαλιστική σχεδίαση, η BMW iX είναι ο πρώτος εκπρόσωπος μιας πρωτοποριακής γενιάς αυτοκινήτων που επαναπροσδιορίζουν την οδηγική εμπειρία, την αίσθηση ευρυχωρίας και τη σχέση μεταξύ οχήματος και επιβατών.
Η BMW iX αξιοποιεί τις τελευταίες καινοτομίες στους τομείς του εξηλεκτρισμού, της αυτοματοποιημένης οδήγησης και της συνδεσιμότητας, ώστε να προσφέρει μία εμπειρία πιο ανθρωποκεντρική από ποτέ. Για το σκοπό αυτό, είναι σχεδιασμένη από μέσα προς τα έξω. Η BMW iX δημιουργήθηκε με γνώμονα την ποιότητα ζωής και την ευεξία οδηγών και επιβατών. Η καθαρή, μινιμαλιστική, εξωτερική σχεδίαση αποτυπώνει μία νέα μορφή μετακίνησης, προσαρμοσμένης με ακρίβεια στις ανάγκες των επιβατών. Το εσωτερικό περιλαμβάνει καινοτόμες λύσεις για την αξιοποίηση του χρόνου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού – προσφέροντας χαλάρωση, ασφάλεια, προστασία και ένα νέο είδος πολυτέλειας.
Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive προσφέρει εξαιρετική απόδοση και μεγάλη αυτονομία.
Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive – με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, τα ηλεκτρονικά ισχύος, την τεχνολογία φόρτισης και τη μπαταρία υψηλής τάσης – εγγυάται εξαιρετική απόδοση. Το κινητήριο σύνολο που φέρει την υπογραφή του BMW Group κατασκευάζεται βιώσιμα, χωρίς τη χρήση κρίσιμων πρώτων υλών, γνωστών και ως σπάνιες γαίες, και σύμφωνα με τους πιο πρόσφατους υπολογισμούς, θα αποδίδει μέγιστη ισχύ πάνω από 370 kW/500 hp, ικανή να επιταχύνει την BMW iX από 0 στα 100 km/h σε λιγότερο από 5,0 δευτερόλεπτα.
Την ίδια στιγμή, σαφής στόχος του οχήματος είναι η ελάχιστη δυνατή κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για την κατηγορία του και συγκεκριμένα κάτω από 21 kWh/100 km σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Με ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο πάνω από 100 kWh, η μπαταρία υψηλής τάσης τελευταίας γενιάς υπολογίζεται να παρέχει αυτονομία πάνω από 600 km σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Αυτό ισοδυναμεί με πάνω από 300 μίλια σύμφωνα με τη διαδικασία δοκιμών FTP-75 της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) των ΗΠΑ. (Όλες οι τιμές που αναφέρονται σε επιδόσεις, κατανάλωση ενέργειας και αυτονομία είναι προκαταρτικές και βασίζονται στην τρέχουσα κατάσταση εξέλιξης του αυτοκινήτου).
Ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα ( DC ): προσθήκη 120 km στην αυτονομία σε δέκα λεπτά.
Η νέα τεχνολογία φόρτισης της BMW iX επιτρέπει ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC) ισχύος έως 200 kW. Με αυτό τον τρόπο, η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται από το 10 μέχρι το 80% της συνολικής της χωρητικότητας σε λιγότερο από 40 λεπτά. Πέραν αυτού, μέσα σε δέκα λεπτά η ενέργεια που διοχετεύεται στη μπαταρία μπορεί να αυξήσει την αυτονομία του αυτοκινήτου πάνω από 120 km. Χρειάζονται λιγότερο από 11 ώρες για τη φόρτιση μιας άδειας μπαταρίας υψηλής τάσης στο 100% της χωρητικότητάς της με ισχύ 11 kW από ένα Wallbox.
Οι μπαταρίες της BMW iX έχουν σχεδιαστεί στο πλαίσιο ενός μακροπρόθεσμου κύκλου φυσικών πόρων και με υψηλό βαθμό ανακυκλωσιμότητας. Η ισχύς που χρησιμοποιείται για την παραγωγή κυψελών μπαταριών και η μπαταρία υψηλής τάσης συνολικά προέρχονται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές.
Νέο πακέτο τεχνολογικών εργαλείων ( toolkit ) υποστηρίζει την περαιτέρω εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης.
Το νέο πακέτο τεχνολογικών εργαλείων που κάνει το ντεμπούτο του στην BMW iX προάγει σημαντικά τους τομείς της αυτοματοποιημένης οδήγησης και των ψηφιακών υπηρεσιών. Για παράδειγμα, το επίπεδο υπολογιστικής ισχύος έχει αυξηθεί ώστε να επεξεργάζεται 20 φορές μεγαλύτερο όγκο δεδομένων, σε σχέση με πριν. Ως αποτέλεσμα, ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου μπορεί να επεξεργαστεί διπλάσια ποσότητα δεδομένων από τους αισθητήρες του οχήματος σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις.
«Θέτουμε νέα πρότυπα στη βιομηχανία με την τεχνολογία της BMW iX. Η iX έχει περισσότερη υπολογιστική ισχύ για επεξεργασία δεδομένων και ισχυρότερη τεχνολογία αισθητήρων από τα πιο καινούργια μοντέλα της τρέχουσας γκάμας μας, είναι συμβατή με 5G, θα έχει νέες και βελτιωμένες λειτουργίες αυτοματοποιημένης οδήγησης και στάθμευσης και χρησιμοποιεί την υψηλών επιδόσεων πέμπτη γενιά του ηλεκτρικού μας συστήματος κίνησης», δήλωσε ο Frank Weber, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG, τομέας Εξέλιξη.
Εμπρός τμήμα: εκφραστική, κάθετη μάσκα νεφρών λειτουργεί ως ‘έξυπνο’ πάνελ συλλογής πληροφοριών).
Στο κέντρο του εμπρός τμήματος κυριαρχεί η κάθετα διατεταγμένη μάσκα ‘νεφρών’. Επειδή το σύστημα ηλεκτροκίνησης της BMW iX έχει ελάχιστες απαιτήσεις αέρα ψύξης, η μάσκα είναι τελείως κλειστή. Ο ρόλος της είναι τώρα ψηφιακός και λειτουργεί ένα ‘έξυπνο’ πάνελ συλλογής πληροφοριών. Τεχνολογία κάμερας, λειτουργίες ραντάρ και λοιποί αισθητήρες ενσωματώνονται ομαλά στη μάσκα πίσω από τη διάφανη επιφάνεια.
Προϊόν εξέλιξης και παραγωγής του κέντρου σχεδίασης και τεχνολογίας ελαφρού βάρους LuTZ του BMW Group στο Landshut, η μάσκα της BMW iX αποτελεί μία διαφήμιση για ευφυή μετακίνηση με υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο. Η μάσκα έχει επανασχεδιαστεί ως μία καινοτόμα και πολυλειτουργική high-tech διεπαφή για τα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού με τα οποία η BMW iX προετοιμάζει το δρόμο για την αυτοματοποιημένη οδήγηση.
Απέριττες επιφάνειες, διακριτικά ενσωματωμένες τεχνολογίες.
Ανάμεσα στα εξωτερικά χαρακτηριστικά της BMW iX που ξεχωρίζουν είναι οι λεπτότερες μονάδες προβολέων που είχε ποτέ αυτοκίνητο παραγωγής της BMW, οι χειρολαβές θυρών που δεν προεξέχουν (λειτουργούν πιέζοντας ένα μπουτόν), τα πλαϊνά παράθυρα χωρίς πλαίσιο, η πίσω πόρτα – χωρίς διαχωριστικούς αρμούς που εκτείνεται σε όλο το πίσω τμήμα – και τα επίσης πολύ λεπτά πίσω φώτα.
Η μάσκα της BMW δεν είναι το μόνο παράδειγμα της τεχνοτροπίας ενσωμάτωσης ‘αθέατης’ τεχνολογίας (shy tech) στη σχεδίαση της BMW iX: μία σειρά από κάμερες και αισθητήρες έχουν τοποθετηθεί διακριτικά, οι χειρολαβές θυρών δεν προεξέχουν, το στόμιο πλήρωσης υγρού πλύσης παρμπρίζ είναι κρυμμένο κάτω από το λογότυπο της BMW στο καπό και η κάμερα οπισθοπορείας έχει ενσωματωθεί στο λογότυπο της BMW στην πίσω πόρτα. Η τεχνολογία παραμένει στο παρασκήνιο και εμφανίζεται μόνον όταν ενεργοποιούνται οι σχετικές λειτουργίες.
«Η BMW iX αποδεικνύει πώς μπορούμε να εντάξουμε νέες τεχνολογίες στο μοντέρνο και συναρπαστικό στυλ του αυτοκινήτου, το οποίο αν και ιδιαίτερα περίπλοκο τεχνολογικά, δείχνει απλό και απέριττο», λέει χαρακτηριστικά ο Adrian van Hooydonk, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Σχεδίασης του BMW Group. «Η BMW iX προσφέρει ένα κινητό living room στο οποίο όλοι θα νιώθουν άνετα και η ευφυία του αυτοκινήτου είναι πάντα διαθέσιμη χωρίς να γίνεται ενοχλητική».