Τα plug-in Hybrid αυτοκίνητα εκπέμπουν πολύ περισσότερο CO2 από ό, τι διαφημίζεται, σύμφωνα με δοκιμές που ανέθεσε η ευρωπαϊκή ομάδα για τις Μεταφορές και το Περιβάλλον (T&E), η οποία τη Δευτέρα κάλεσε τις κυβερνήσεις να τερματίσουν τις επιδοτήσεις και τις φορολογικές ελαφρύνσεις για τέτοια μοντέλα.
Οι δοκιμές διεξήχθησαν από την Emissions Analytics σε τρία plug-in Hybrid μοντέλα SUV, την BMW X5, το Volvo XC60 και το Mitsubishi Outlander και διαπίστωσαν ότι ακόμη και υπό βέλτιστες συνθήκες εκπέμπουν πολύ περισσότερο CO2 από ό, τι διαφημίστηκε.
"Τα plug-in Hybrid είναι ψεύτικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κατασκευασμένα για εργαστηριακές δοκιμές και φορολογικές ελαφρύνσεις, όχι για πραγματική οδήγηση", ανέφερε σε δήλωση η Julia Poliscanova, ανώτερη διευθύντρια για καθαρά οχήματα της T&E. «Οι κυβερνήσεις πρέπει να σταματήσουν να επιδοτούν αυτά τα αυτοκίνητα με δισεκατομμύρια χρήματα των φορολογουμένων»
Σε απάντηση ένας εκπρόσωπος της Volvo σε ένα email είπε ότι όλα τα αυτοκίνητα της Volvo είναι πιστοποιημένα και συμμορφώνονται πλήρως με την ισχύουσα νομοθεσία για τις εκπομπές.
Η εκπρόσωπος της Mitsubishi, Amanda Gibson, δήλωσε επίσης μέσω email, ότι οι ανεξάρτητες δοκιμές μπορούν να παράγουν αναξιόπιστα ή μεταβλητά στοιχεία ανάλογα με τις συνθήκες και «φυσικά αμφισβητούμε τυχόν ευρήματα όπου δεν έχουμε επίβλεψη των δοκιμών ή της μεθοδολογίας».
Η BMW δεν απάντησε αμέσως.
Η ανακοίνωση της T&E ήρθε λίγες μόνο ημέρες μετά την κυκλοφορία των προτεινόμενων κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ορίζουν αυστηρά όρια εκπομπών για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που θα επιτύχουν για να χαρακτηριστούν οι δραστηριότητές τους ως βιώσιμη επένδυση.
Σύμφωνα με αυτούς τους κανόνες, τα υβριδικά οχήματα θα χάσουν την «πράσινη» ετικέτα τους από το 2026 και μετά.
Τα plug-in Hybrid έχουν συχνά αναφερθεί ως «τεχνολογία πύλης» που έχει σχεδιαστεί για να κάνει τους καταναλωτές να είναι άνετοι με την τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων (EV), ειδικά επειδή η νευρικότητα σχετικά με το εύρος οδήγησης των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων υπήρξε εμπόδιο στη μαζική υιοθέτηση.
Έχει επίσης βοηθήσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να αυξήσουν τις αποδόσεις των επενδύσεών τους σε τεχνολογίες κινητήρων καύσης.
Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2020, οι πωλήσεις των plug-in Hybrid αντιπροσώπευαν σχεδόν το ήμισυ όλων των ηλεκτρικών ή μερικώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός καταναλωτών επωφελήθηκε από κρατικές επιδοτήσεις ή φορολογικές ελαφρύνσεις για να τα αγοράσει.
Αλλά οι κλιματικές ομάδες όπως η T&E έχουν επικρίνει τα plug-in Hybrid, καθώς σε αντίθεση με τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα, εκπέμπουν CO2 όταν βασίζονται στον κινητήρα εσωτερικής καύσης αντί της μπαταρίας.
Πηγή:Reuters