Η BMW ανακοινώνει τη μελλοντική έκδοση του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου BMW iDrive στην CES 2021

Γράφτηκε από τον  Δευτέρα, 11 Ιανουαρίου 2021 15:38

Τώρα, στην Έκθεση Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Προϊόντων - Consumer Electronics Show (CES) 2021, η BMW ανακοινώνει την επόμενη έκδοση του ευρέως γνωστού συστήματος απεικόνισης και ελέγχου της μάρκας, που σηματοδοτεί τη μετάβαση στη νέα, ψηφιακή εποχή. Η CES θα πραγματοποιηθεί το διάστημα 11 – 14 Ιανουαρίου 2021 σε αποκλειστικά ψηφιακή μορφή. Στο πλαίσιο του Εικονικού Φόρουμ της έκθεσης, η BMW θα αποκαλύψει σε ένα παγκόσμιο κοινό μία πρώτη εικόνα από το προσεχές, νέο BMW iDrive, το οποίο θα παρουσιαστεί επίσημα κατά τη διάρκεια του 2021.

Η ψηφιακή παρουσία της BMW στην CES 2021 περιλαμβάνει επίσης ένα ψυχαγωγικό teaser βίντεο που οπτικοποιεί την εξέλιξη της αμφίδρομης επικοινωνίας του οδηγού με μία BMW τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Πρωταγωνίστριες αυτού του ταξιδιού στο χρόνο είναι η BMW Σειρά 7 του 2001 – στην οποία το σύστημα BMW iDrive γιόρτασε την πρεμιέρα του – και η BMW iX, που θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2021 και στην οποία θα δούμε για πρώτη φορά τη νέα γενιά του λειτουργικού συστήματος. Επιπλέον, η ομάδα Σχεδίασης της BMW που είναι υπεύθυνη για την εμπειρία και την αλληλεπίδραση χρήστη/οχήματος δημιούργησε ένα βίντεο με εικόνες από τα παρασκήνια της διαδικασίας εξέλιξης. Πρόκειται για ένα ακόμα επεισόδιο της σειράς “Re-Thinking Design” του BMW Group που λανσαρίστηκε στο πλαίσιο του #NEXTGen 2020. Όλες οι ψηφιακές εκδηλώσεις της BMW στην CES 2021 με πλούσια θεματολογία θα περιλαμβάνονται σε ειδική ενότητα αφιερωμένη στην έκθεση στη διαδικτυακή πλατφόρμα www.bmw.com/ces.

Πριν από 20 χρόνια, η BMW προχώρησε σε μία επαναστατική αλλαγή καταργώντας τα αναρίθμητα μπουτόν που κατέκλυζαν το εσωτερικό των αυτοκινήτων εκείνης της εποχής. Το λειτουργικό σύστημα BMW iDrive που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στην τότε νέα BMW Σειρά 7 το 2001 άφησε πίσω τις συνήθειες του παρελθόντος και εξυγίανε το cockpit από τον αυξανόμενο αριθμό μπουτόν και χειριστηρίων. Τη θέση τους πήρε μία έγχρωμη οθόνη στον πίνακα οργάνων (Control Display) και ένα περιστροφικό χειριστήριο στην κεντρική κονσόλα (iDrive Controller). Αυτό το πολυλειτουργικό σύστημα επέτρεπε στους οδηγούς να ελέγχουν πολλές ρυθμίσεις του οχήματος, λειτουργίες ψυχαγωγίας, πλοήγησης και τηλεπικοινωνίας από ένα μόνο χειριστήριο. Επιπλέον, η BMW 7 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με τεχνολογία voice control, που επέτρεπε την ενεργοποίηση ορισμένων λειτουργιών μέσω φωνητικών εντολών.

Με το iDrive controller και το voice control, ο οδηγός μπορούσε να διαχειρίζεται τα συστήματα του αυτοκινήτου ευκολότερα και ασφαλέστερα. Ενώ παλιότερα έψαχνε για κάθε λειτουργία ένα συγκεκριμένο μπουτόν στο cockpit, με τη νέα τεχνολογία μπορούσε απλά να κρατά το χέρι του στο Controller, το οποίο ήταν εργονομικά τοποθετημένο στην κεντρική κονσόλα. Οι διάφορες λειτουργίες ελέγχονταν μέσω τυποποιημένων κινήσεων περιστροφής, πίεσης και μετατόπισης. Ο οδηγός μπορούσε να βλέπει τις πληροφορίες στην οθόνη Control Display – ενσωματωμένη στο κέντρο του πίνακα οργάνων στο ύψος των ματιών – άμεσα και με ασφάλεια. Το μόνο που χρειαζόταν ήταν να σηκώσει για κλάσματα δευτερολέπτου τα μάτια του από το δρόμο για να πληροφορηθεί τη λειτουργική κατάσταση των συστημάτων. Μέσα σε λίγα χρόνια, αυτή η καινοτόμα φιλοσοφία εξελίχθηκε στο νέο πρότυπο της βιομηχανίας. Πολλοί ακόμα κατασκευαστές υιοθέτησαν το συνδυασμό απεικόνισης και ελέγχου, καθώς αυτός ήταν ο μόνος τρόπος αξιοποίησης των όλων και περισσότερων λειτουργιών των οχημάτων τους.

Σχετικά Άρθρα