Η νέα BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive.

Γράφτηκε από τον  Τετάρτη, 26 Μαΐου 2021 21:19

 Οι προηγμένες επιδόσεις συναντούν την απόλυτη εξατομίκευση: Η νέα BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive (συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου: 10,2 l/100 km κατά WLTP, συνδυασμένες εκπομπές CO2: 233 – 231 g/km κατά WLTP) είναι η αποκλειστική πρόταση για τη νέα γενιά μοντέλων BMW M της πολυτελούς μεσαίας κατηγορίας. Ο εν σειρά εξακύλινδρος κινητήρας 373 kW/510 hp και το σύστημα τετρακίνησης M xDrive υπόσχονται κορυφαίες δυναμικές επιδόσεις. Τα σχεδιαστικά στοιχεία ταυτότητας M και ένα νέας τεχνολογίας soft top με τοξοειδή πάνελ συνθέτουν την εικόνα ενός διαφορετικού σπορ αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων, το οποίο γίνεται ακόμα πιο γοητευτικό με την οροφή ανοιχτή. Με αμεσότητα πρόσβασης στο φυσικό περιβάλλον και έναν συναρπαστικό ήχο του κινητήρα, η BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive προσφέρει απλόχερα μία μεθυστική εμπειρία επιδόσεων και στους τέσσερις επιβάτες. 

Η παραγωγή της νέας BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive θα ξεκινήσει τον Ιούλιο του 2021 στο Εργοστάσιο της BMW στο Dingolfing, όπου μεταξύ άλλων συναρμολογούνται και όλες οι εκδόσεις των νέων BMW M4 Coupé, BMW M5, BMW M8 και της νέας BMW Σειράς 4 Cabrio. 

Εξωτερική σχεδίαση: πρωτοποριακό soft top νέας τεχνολογίας με τοξοειδή πάνελ, δυναμικές γραμμές, ξεχωριστή αύρα.

Η νέα BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive προδίδει την προσήλωσή της στην αποκλειστική οδηγική απόλαυση και τις επιρροές της από το μηχανοκίνητο αθλητισμό με την πρώτη ματιά. Το νέο soft top συνδυάζεται με τις τονισμένες φόρμες του αμαξώματος για τη δημιουργία μιας καθαρής αισθητικής με έμφαση στο συναίσθημα. Η οροφή συνδυάζει την πρακτικότητα μιας αναδιπλούμενης μεταλλικής οροφής (hardtop) με τη διαχρονική κομψότητα μιας υφασμάτινης (soft top) – με άλλα λόγια τα καλύτερα δύο διαφορετικών κόσμων. Επίσης, είναι περίπου 40% ελαφρύτερη από το αναδιπλούμενο hardtop του προηγούμενου μοντέλου. 

Ο ηλεκτρικός μηχανισμός του soft top επιτρέπει το άνοιγμα ή το κλείσιμο εν κινήσει με το πάτημα ενός μπουτόν. Η διαδικασία διαρκεί 18 δευτερόλεπτα. Σε open-top διάταξη, ο χώρος αποσκευών προσφέρει χωρητικότητα 300 λίτρων - αύξηση κατά 80 λίτρα. Όταν η οροφή είναι κλειστή, ο μεταβλητός χώρος αποθήκευσης του soft top προσφέρει 385 λίτρα για τη μεταφορά αποσκευών. 

Οι δυναμικές γραμμές του αμαξώματος συνθέτουν μία εικόνα σπορ κομψότητας ανεξάρτητα εάν η οροφή είναι ανοιχτή ή κλειστή. Σχεδιαστικά στοιχεία Μ που υποστηρίζουν υψηλές λειτουργικές απαιτήσεις χαρίζουν στο σπορ αυτοκίνητο μία εικόνα όπου αποτυπώνονται οι κορυφαίες επιδόσεις και ικανότητές του. Όλες οι γραμμές του εμπρός τμήματος συγκλίνουν στη μεγάλη, κάθετη μάσκα νεφρών BMW. Μαζί με τα μεγάλα ανοίγματα σε κάθε πλευρά, η μάσκα διασφαλίζει συνεχή επάρκεια αέρα ψύξης προς τον κινητήρα και το σύστημα πέδησης σε όλες τις συνθήκες – ακόμα και στις περιπτώσεις που ο οδηγός πιέζει το αυτοκίνητο στα όριά του. Οι λεπτοί προβολείς χρησιμοποιούν μονάδες LED στάνταρ για τη δέσμη μεσαίας και μεγάλης σκάλας. Προαιρετικά, διατίθενται Adaptive LED Headlights με BMW Laserlight. 

Άλλα μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία της BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive είναι οι προτεταμένοι θόλοι των τροχών, τα ‘βράγχια’ M Side Gills, άψογα ενσωματωμένα στα εμπρός πλαϊνά πάνελ και τα εκτεταμένα πλαϊνά μαρσπιέ που συνδυάζονται με τα ένθετα στις εμπρός και πίσω ποδιές, δημιουργώντας ένα μαύρο περίγραμμα γύρω από το αυτοκίνητο. Ο επίσης μαύρος πίσω διαχύτης πλαισιώνει τα δύο ζεύγη απολήξεων εξαγωγής – γνώριμο στοιχείο Μ. Ένα πακέτο εξωτερικού M Carbon διατίθεται προαιρετικά. Επιλογές από τη συλλογή BMW M Performance Parts για εκ των υστέρων τοποθέτηση διευρύνουν το πεδίο εξατομίκευσης. 

Εξακύλινδρος, εν σειρά, υψηλόστροφος κινητήρα.

Ο 3.0L εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας της νέας BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive συνδυάζει τον υψηλόστροφο χαρακτήρα των συνόλων της BMW M GmbH με την τελευταία έκδοση της τεχνολογίας M TwinPower Turbo. Ο κινητήρας χαρακτηρίζεται από σταθερή γραμμική απόδοση ισχύος μέχρι την κόκκινη ζώνη του στροφόμετρου. Αποδίδει μέγιστη ροπή 650 Nm μεταξύ 2.750 και 5.500 rpm, ενώ η μέγιστη ισχύς επιτυγχάνεται στις 5.510 rpm και διατηρείται μέχρι τις 7.200 rpm (κόκκινη ζώνη). 

Ο κινητήρας μεταφέρει την ισχύ του στο δρόμο μέσω ενός οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic. Η υψηλή απόδοση του κινητήρα σε συνδυασμό με την αυξημένη πρόσφυση που προσφέρει το M xDrive, μεταφράζεται σε εντυπωσιακούς χρόνους επιτάχυνσης. Η νέα BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive χρειάζεται μόλις 3,7 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από 0 στις 100 km/h και 13,1 για να φτάσει στα 200 km/h από στάση. Η εν κινήσει επιτάχυνση από 80 στα 120 km/h ολοκληρώνεται σε 2,8 δευτ. (με 4η σχέση) ή 3,7 δευτ. (με 5η σχέση). Το προαιρετικό M Driver’s Package αυξάνει την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τελική ταχύτητα (κόφτης) από τα 250 km/h στα 280 km/h. 

Όπως το σύστημα ψύξης, το σύστημα παροχής λαδιού έχει σχεδιαστεί για να διαχειρίζεται εξαιρετικά δυναμικές συνθήκες οδήγησης στην πίστα. Το σύστημα εξαγωγής Μ με ηλεκτρονικά ελεγχόμενες πεταλούδες παράγει ένα ηχητικό κρεσέντο που αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της συνολικής σπορ εμπειρίας, κυρίως με την οροφή ανοιχτή. 

M xDrive: ακριβής κατανομή ισχύος, απόλυτες επιδόσεις.

Το σύστημα τετρακίνησης M xDrive της νέας BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στο κιβώτιο τετρακίνησης για να διασφαλίζεται μία πλήρως μεταβλητή και εξαιρετικά ομαλή κατανομή ισχύος μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών. Η μεταφορά περισσότερης ισχύος στους πίσω τροχούς επιτείνει τη χαρακτηριστική αίσθηση Μ βελτιώνοντας παράλληλα την ελκτική πρόσφυση και την ευελιξία. Η παροχή λαδιού του πολύδισκου συμπλέκτη έχει βελτιστοποιηθεί για σταθερή απόδοση της τετρακίνησης ακόμα και σε αγωνιστικές συνθήκες οδήγησης. Το M xDrive συνεργάζεται με το Active M Differential στον πίσω άξονα. 

Το Setup menu επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει την προεπιλεγμένη ρύθμιση 4WD σε 4WD Sport mode, που μεταφέρει ακόμα περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να απενεργοποιήσουν τελείως το σύστημα DSC και να ενεργοποιήσουν το 2WD mode. Σε αυτή τη ρύθμιση, η κινητήρια ισχύς κατανέμεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς όπου δεν υπάρχει παρέμβαση από τα συστήματα ελέγχου πλαισίου για τη σταθεροποίηση του οχήματος. Επομένως, οι έμπειροι οδηγοί μπορούν να απολαύσουν τον απόλυτο έλεγχο της οδηγικής εμπειρίας. 

Ενίσχυση αμαξώματος και τεχνολογία πλαισίου για μοντέλο Μ.

Η συμπεριφορά της νέας BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive αναδεικνύεται και από την υψηλή ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης, το οποίο και παραμένει ουδέτερο ακόμα και στο όριο, αλλά και από τη γραμμική ανάπτυξη φορτίων σε όλο το εύρος της πλευρικής επιτάχυνσης. Η υψηλή στρεπτική ακαμψία της δομής του αμαξώματος και των βάσεων του πλαισίου δημιουργεί την τέλεια βάση για ελεγχόμενη με ακρίβεια συμπεριφορά, ακόμα και σε πολύ δυναμικές συνθήκες οδήγησης. Βασικά στοιχεία εδώ είναι οι ενισχύσεις που υποστηρίζουν τη σπορ συμπεριφορά, το αλουμινένιο εμπρός υποπλαίσιο, ενισχύσεις στο πάτωμα και ένα υποπλαίσιο στον πίσω άξονα με στιβαρή έδραση στο αμάξωμα. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό ειδικό για το Cabrio είναι το πακέτο ράβδων στρέψης στο πίσω τμήμα του αμαξώματος. 

Μία ειδική έκδοση του εμπρός άξονα δύο συνδέσμων με γόνατα ελατηρίων ικανοποιεί και τις ανάγκες της τετρακίνησης, ενώ προσφέρει εξατομικευμένη γεωμετρία και κατευθυντικότητα. Ο πίσω άξονας πέντε συνδέσμων της νέας BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive προσαρμόστηκε σχολαστικά σε επίπεδο κινηματικής αλλά και ελαστοκινηματικής. Επίσης στη λίστα στάνταρ εξοπλισμού περιλαμβάνονται σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου Μ διαμέτρου 19 ιντσών για τον εμπρός άξονα και 20 ιντσών πίσω. 

Το σύστημα διεύθυνσης M Servotronic προσφέρει αφενός ακρίβεια κατά τη δυναμική οδήγηση στις στροφές, αφετέρου ευκολία ελιγμών ακόμα και στο παρκάρισμα. Αυτό επιτυγχάνεται καθώς συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της υποβοήθησης διεύθυνσης ανάλογα με την ταχύτητα, και ένα μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού. Η νέα BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive διατίθεται στάνταρ με προσαρμοζόμενη ανάρτηση M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αποσβεστήρες. 

Δύο ρυθμίσεις αίσθησης πεντάλ φρένου, δέκα στάδια ελέγχου πρόσφυσης.

Το ολοκληρωμένο σύστημα πέδησης της νέας BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive ενεργοποιεί την απαιτούμενη πίεση εξαιρετικά γρήγορα και με ακρίβεια χρησιμοποιώντας έναν ηλεκτρικό ενεργοποιητή. Τόσο τα στάνταρ συνθετικά φρένα M Compound όσο και τα προαιρετικά κεραμικά φρένα M Carbon συνεργάζονται με αυτό το σύστημα. Η ειδική Μ έκδοση αυτής της τεχνολογίας προσφέρει δύο ρυθμίσεις στην αίσθηση του πεντάλ. 

Η γκάμα λειτουργιών του συστήματος ελέγχου ευστάθειας DSC περιλαμβάνει M Dynamic Mode, που επιτρέπει πρόσθετη ολίσθηση του τροχού μέσω μπουτόν για μία εξαιρετικά σπορ οδηγική εμπειρία. Με το προαιρετικό M Drive Professional οι οδηγοί επωφελούνται επίσης από τη νέα λειτουργία M Traction Control. Αυτή η καινοτόμα μορφή ελέγχου πρόσφυσης επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει το ποσοστό ολίσθησης των τροχών σε δέκα στάδια. 

Καθίσματα bucket M Carbon και ειδικό σύστημα χειριστηρίων για μοντέλο Μ.
Το εσωτερικό της νέας BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive συνδυάζει τη σύγχρονη πολυτέλεια με τη γνώριμη αγωνιστική αίσθηση M. Το δερμάτινο τιμόνι M με χειριστήρια (paddles), επιλογέα ταχυτήτων M και κόκκινες πινελιές αυξάνουν την ένταση της οδηγικής εμπειρίας για τον οδηγό. Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα Μ Sport και δερμάτινη επένδυση Extended Merino προσφέρονται στάνταρ, ενώ θερμαντήρες λαιμού και – για πρώτη φορά – εξαερισμός καθισμάτων διατίθενται προαιρετικά. Μία ασυναγώνιστη πρόταση στη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού είναι τα νέα, θερμαινόμενα καθίσματα bucket M Carbon. Η σχεδίασή τους συνδυάζει αγωνιστική λειτουργικότητα με ελαφριά δομή, εξαιρετική άνεση για μεγάλες αποστάσεις, πολυτέλεια και υψηλή ποιότητα κατασκευής. 

Στα ειδικά χειριστήρια Μ της BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive περιλαμβάνεται το μπουτόν Setup στην κεντρική κονσόλα. Αυτό παρέχει άμεση πρόσβαση στις ρυθμίσεις κινητήρα, πλαισίου, συστήματος διεύθυνσης, συστήματος πέδησης και M xDrive. Δύο συνολικές ρυθμίσεις των συστημάτων του οχήματος μπορούν να αποθηκεύονται και να ενεργοποιούνται μέσω δύο μπουτόν Μ στο τιμόνι. Από την άλλη, η επιλογή M Drive Professional, έχει σχεδιαστεί για χρήση στην πίστα. Μαζί με το M Traction Control, περιλαμβάνει M Drift Analyser και M Laptimer, που καταγράφει ιδιαίτερα σπορ ελιγμούς οδήγησης. Το πάνελ ελέγχου στην κεντρική κονσόλα φιλοξενεί επίσης το μπουτόν M Mode (στάνταρ). Αυτό μπορεί να χρησιμοποιείται για να ρυθμίζει την απόκριση και τα χαρακτηριστικά των συστημάτων υποστήριξης οδηγού και τις ενδείξεις στον πίνακα οργάνων και στο Head-Up Display, ανάλογα με την περίσταση και σύμφωνα με την ταυτότητα Μ του αυτοκινήτου. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από τις ρυθμίσεις ROAD και SPORT, ενώ το TRACK mode προστίθεται στη φαρέτρα σε συνδυασμό με το προαιρετικό M Drive Professional. 

Προαιρετικά διατίθεται και το M Race Track Package, που μειώνει το βάρος κατά περίπου 25 κιλά συγκριτικά με τα μοντέλα με στάνταρ εξοπλισμό. Αυτό το πακέτο περιλαμβάνει κεραμικά φρένα M Carbon, ελαφρύτερες ζάντες αλουμινίου M (διατίθενται προαιρετικά με ελαστικά semi-slick) και καθίσματα bucket M Carbon. 

Αποκλειστικότητα και εξατομίκευση: προαιρετικός εξοπλισμός υψηλής ποιότητας.
Ο στάνταρ εξοπλισμός που περιλαμβάνει αυτόματο έλεγχο κλιματισμού τριών ζωνών, φωτισμό LED με κρυφό, ατμοσφαιρικό φωτισμό και ένα hi-fi ηχοσύστημα αναβαθμίζουν το επίπεδο άνεσης σε καθημερινή χρήση αλλά και σε πιο μεγάλα ταξίδια. Το BMW Live Cockpit Professional με πλήρως ψηφιακές ενδείξεις, σύστημα πλοήγησης με ενημέρωση χαρτών BMW Maps βασισμένο σε cloud και το BMW Intelligent Personal Assistant προσφέρονται επίσης στάνταρ στη νέα BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive. 

Η τεχνολογική πρόοδος που έχει επιτευχθεί συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, αντανακλάται και στην ευρεία διαθεσιμότητα συστημάτων υποστήριξης οδήγησης. Ανάμεσα στις σημαντικότερες νέες προσθήκες είναι τα συστήματα Steering και Lane Control Assistant με λειτουργία Active Navigation και Emergency Lane Assistant – που αποτελούν τμήμα του προαιρετικού Driving Assistant Professional – και το Reversing Assistant (μία από τις προαιρετικές λειτουργίες του Parking Assistant).

Σχετικά Άρθρα