Ο Milan Nedeljković, μέλος Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος για την Παραγωγή δήλωσε: «Το λανσάρισμα της BMW iX* σηματοδοτεί ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο στην επέκταση του εξηλεκτρισμού μας και επιβεβαιώνει τον επιτυχή μετασχηματισμό του δικτύου παραγωγής μας οδεύοντας προς την ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση».
Η BMW iX* κατασκευάζεται στο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό εργοστάσιο παραγωγής του BMW Group σε μία ευέλικτη γραμμή που υποστηρίζει επίσης την παραγωγή μοντέλων BMW Σειράς 5, Σειράς 7 και Σειράς 8. Για να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις, οι εγκαταστάσεις συναρμολόγησης οχημάτων στο Ντίνγκολφινγκ έχουν επεκταθεί και ανακαινιστεί. Το BMW Group έχει επενδύσει συνολικά πάνω από 400 εκατομμύρια ευρώ στην παραγωγή της BMW iX* στο εργοστάσιο οχημάτων του Ντίνγκολφινγκ. Πολλά από τα μέτρα μετασχηματισμού και αναδιάρθρωσης που χρειάστηκαν για την BMW iX* θα ωφελήσουν τις μελλοντικές γενιές της BMW Σειράς 7 και Σειράς 5 που θα κατασκευάζονται στο Ντίνγκολφινγκ τα προσεχή χρόνια. Αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις έχουν επίσης ανακοινωθεί και για τις δύο σειρές μοντέλων.
Ο μισός όγκος παραγωγής θα έχει εξηλεκτριστεί μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.
Με την BMW iX* και άλλα μοντέλα PHEV μόνο στο εργοστάσιο του Ντίνγκολφινγκ, το BMW Group σχεδιάζει να διπλασιάσει την αναλογία ηλεκτροκίνητων οχημάτων που θα κατασκευαστούν φέτος συγκριτικά με το 2020. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, τα μισά από τα οχήματα που θα κατασκευάζονται στο Ντίνγκολφινγκ θα είναι ηλεκτροκίνητα. Το νέο μοντέλο θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο σε αυτό. «Η BMW iX* θα είναι ήδη ένα από τα μοντέλα με τον υψηλότερο όγκο παραγωγής στο εργοστάσιο αυτό μέχρι την επόμενη χρονιά», σύμφωνα με τον Nedeljković. Την BMW iX* θα ακολουθήσει το φθινόπωρο η BMW i4*, που θα κατασκευάζεται στο Μόναχο. Στο τέλος της επόμενης χρονιάς, όλα τα γερμανικά εργοστάσια θα κατασκευάζουν τουλάχιστον ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.
Ευρεία τεχνογνωσία: Παραγωγή οχημάτων και συστημάτων e - drive .
Η παραγωγή της BMW iX* στο Ντίνγκολφινγκ υποστηρίζεται από πλούσια τεχνογνωσία και τις ποικίλες τεχνολογικές ειδικότητες που συγκεντρώνει το εργοστάσιο. Η στενή αλληλεπίδραση μεταξύ αυτών των διαφορετικών ειδικοτήτων επιτρέπει ένα υψηλό επίπεδο εσωτερικής δραστηριότητας και αμεσότητα επικοινωνίας, διασφαλίζοντας παράλληλα βέλτιστη τεχνολογία παραγωγής συνολικά. Το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης της BMW iX* – το ιδιαίτερα ενσωματωμένο e-drive, η μπαταρία πέμπτης γενιάς καθώς και ολόκληρος ο ηλεκτρικός άξονας κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις μαζί με τα εξαρτήματα από την ειδική πτέρυγα του εργοστασίου του Ντίνγκολφινγκ. Η δυναμικότητα παραγωγής θα επεκταθεί συστηματικά και, από το 2022, στο Ντίνγκολφινγκ θα μπορούν να κατασκευάζονται συστήματα e-drive για πάνω από μισό εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Η BMW iX * πρωτοπόρος.
Η BMW iX* εισάγει πληθώρα καινοτομιών σε επίπεδο προϊόντος και διαδικασιών παραγωγής του εργοστασίου – κυρίως στη αρχιτεκτονική του ηλεκτρικού συστήματος του οχήματος, στο λογισμικό, στις ψηφιακές υπηρεσίες, στη συνδεσιμότητα και στις λειτουργίες αυτοματοποιημένης οδήγησης. Αυτό αναδεικνύει τον πρωτοποριακό ρόλο του μοντέλου καθώς ουσιαστικά προετοιμάζει το Ντίνγκολφινγκ για την παραγωγή ηλεκτρικών και έξυπνων αυτοκινήτων, με το δεδομένο μάλιστα ότι είναι το πρωταρχικό εργοστάσιο του BMW Group για την πολυτελή κατηγορία.
Η BMW iX* είναι καινοτόμο μοντέλο και σε επίπεδο παραγωγής, φέρνοντας μελλοντικές τεχνολογίες στο σύστημα παραγωγής – όπως ψηφιακές μεθόδους για την εκπαίδευση των εργαζομένων, αυτοματοποίηση των διαδικασιών, εικονικές παραγγελίες και αξιολόγηση των συστημάτων υποστήριξης οδηγού.
Ο Christoph Schröder, επικεφαλής του εργοστασίου του Ντίνγκολφινγκ του BMW Group δήλωσε: «Ως το πρωταρχικό εργοστάσιο για τα μοντέλα της πολυτελούς κατηγορίας, κατασκευάζει την τεχνολογική ναυαρχίδα του BMW Group. Για μία φορά ακόμα αποδεικνύεται πρωτοπόρος για την κινητικότητα του αύριο και ηγέτης της βιομηχανίας σε μελλοντικούς τομείς δραστηριοτήτων που σχετίζονται με το αυτοκίνητο, όπως εξηλεκτρισμός, ψηφιοποίηση και βιωσιμότητα. Με αυτό τον τρόπο, η BMW iX* συνεχίζει τον επιτυχημένο μετασχηματισμό του εργοστασίου του Ντίνγκολφινγκ που ξεκίνησε πριν από πολύ καιρό».
Ιδιαίτερη έμφαση στη βιωσιμότητα.
Το θέμα της βιωσιμότητας βρίσκεται στο επίκεντρο όλων των δραστηριοτήτων της εταιρείας. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στη βελτίωση του ανθρακικού αποτυπώματος – κυρίως με την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Ανεξάρτητοι ελεγκτές έχουν επιβεβαιώσει ότι οι επιπτώσεις της BMW iX xDrive40* στο φαινόμενου του θερμοκηπίου είναι περίπου 45% χαμηλότερες από τις αντίστοιχες ενός εφάμιλλου μοντέλου SAV με κινητήρα εσωτερικής καύσης. «Είμαστε ήδη σημείο αναφοράς της βιωσιμότητας στη βιομηχανία μας. Αλλά θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε τεχνολογίες εξοικονόμησης πόρων και θέτουμε στους εαυτούς μας φιλόδοξους στόχους για την πιο βιώσιμη παραγωγή», υπογράμμισε ο υπεύθυνος Παραγωγής, Milan Nedeljković. Το BMW Group ακολουθεί μία ολοκληρωμένη προσέγγιση για τη μείωση των εκπομπών CO2 και την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης πόρων που καλύπτει ολόκληρη την αξιακή αλυσίδα, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής, της αλυσίδας εφοδιασμού και της φάσης χρήσης.
Το BMW Group έχει ήδη καταφέρει να μειώσει την κατανάλωση πόρων ανά παραγόμενο όχημα πάνω από το μισό μεταξύ 2006 και 2020. Οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί ακόμα περισσότερο – μέχρι 78%. Στόχος είναι η μείωση των εκπομπών CO2 ανά παραγόμενο όχημα κατά 80% μέχρι το 2030. «Για να πετύχουμε κάτι τέτοιο, έχουμε κάνει μερικές αλλαγές στο εργοστάσιο του Ντίνγκολφινγκ και έχουμε εφαρμόσει μία σειρά μέτρων», δήλωσε ο διευθυντής του εργοστασίου, Christoph Schröder. Για παράδειγμα, η BMW iX* κατασκευάζεται αποκλειστικά με χρήση τοπικά παραγόμενης και άμεσα παρεχόμενης πράσινης ενέργειας από δύο υδροηλεκτρικά εργοστάσια που βρίσκονται στους ποταμούς Isar και Lech. Το εργοστάσιο αυτό όπως και όλες οι εγκαταστάσεις παραγωγής του BMW Group, θα είναι επίσης κλιματικά ουδέτερα από φέτος, με τη χρήση αντίστοιχων αντισταθμιστικών μέτρων και πιστοποιητικών.
Άλλοι τομείς βιωσιμότητας περιλαμβάνουν από ενεργειακά αποδοτικές εγκαταστάσεις μέχρι σχεδιασμό συσκευασιών, logistics, μεταφορές, ανακύκλωση αλλά και θέματα όπως βιοποικιλότητα και διαχείριση νερού. Ως εκ τούτου, το εργοστάσιο του Ντίνγκολφινγκ μπορεί να πετύχει ποσοστό ανακύκλωσης πάνω από 90% και ακόμα υψηλότερο δείκτη ανακτησιμότητας, πάνω από 99%. Τα πηγάδια του ίδιου του εργοστασίου καλύπτουν πάνω από το 40% των αναγκών του σε νερό, συμβάλλοντας έτσι στη διατήρηση των αποθεμάτων πόσιμου νερού της περιοχής. Το BMW Group έχει ήδη μειώσει την κατανάλωση νερού πάνω από 30% συνολικά από το 2006.
Η BMW iX * ως καταλύτης για αλλαγή: Αλλαγές στα προγράμματα κατάρτισης.
Η BMW iX* δημιουργεί την ανάγκη για πρόσθετη εκπαίδευση πέραν της ήδη υπάρχουσας εκτενούς εμπειρίας και εξειδίκευσης. Αυτό επισπεύδει την αλλαγή σε νέα προγράμματα κατάρτισης που ήδη εφαρμόζονται στο δίκτυο παραγωγής και βοηθούν στην προετοιμασία του ανθρωπίνου δυναμικού για τις απαιτήσεις μιας νέας εποχής. Με αυτό τον τρόπο, η εξέλιξη των εργαζομένων σε όλη την εταιρεία προσανατολίζεται προς τη ψηφιοποίηση και την ηλεκτροκίνηση. Στο πλαίσιο του πιο μεγαλεπήβολου προγράμματος εκπαίδευσης στην ιστορία της εταιρείας, 75.000 στελέχη του προσωπικού εκπαιδεύονται σε μελλοντικούς τομείς δραστηριοτήτων.
Μόνο στο Ντίνγκολφινγκ, περισσότεροι από 4.000 εργαζόμενοι έχουν μετατεθεί σε θέσεις εργασίας με ισχυρές μελλοντικές προοπτικές από το 2012. Ένα τρέχον παράδειγμα είναι η δημιουργία και επέκταση του Competence Centre for E-Drive Production στις εγκαταστάσεις, που διπλασίασε το προσωπικό του πέρσι από 600 στα 1.200 άτομα. Ο αριθμός αυτός πιθανόν αυξηθεί στους 1.900 εργαζόμενους μέχρι το τέλος της χρονιάς.