Η BMW iX5 Hydrogen υποβάλλεται τώρα σε ένα απαιτητικό πρόγραμμα δοκιμών σε εξαιρετικά δύσκολες καιρικές συνθήκες. Αυτό αποτελεί μέρος των τελικών χειμερινών δοκιμών για το αυτοκίνητο σε δημόσιους δρόμους και στο κέντρο δοκιμών του BMW Group στο Arjeplog, στη Β. Σουηδία. Η ολοκληρωμένη λειτουργική δοκιμή και επικύρωση του συστήματος κυψελών καυσίμου, των δεξαμενών υδρογόνου, της μπαταρίας υψηλής ισχύος και της κεντρικής μονάδας ελέγχου του οχήματος επιβεβαιώνουν ότι αυτή η πρόταση κινητικότητας μηδενικών εκπομπών CO2 μπορεί να προσφέρει αξιόπιστα βιώσιμη οδηγική απόλαυση με υψηλά επίπεδα άνεσης και απεριόριστες επιδόσεις σε ακραίες χαμηλές θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν.
Με τις δοκιμές κοντά στον Αρκτικό Κύκλο, το BMW Group προάγει τη διαδικασία εξέλιξης της BMW iX5 Hydrogen. Η εταιρεία θα προχωρήσει σε μία παραγωγή μικρής κλίμακας του μοντέλου αργότερα μέσα στη χρονιά και έχει δεσμευτεί να βοηθήσει στην επέκταση του δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου. «Οι χειμερινές δοκιμές υπό ακραίες συνθήκες δείχνουν ξεκάθαρα ότι η BMW iX5 Hydrogen μπορεί να προσφέρει πλήρη απόδοση σε θερμοκρασίες από -20°C και κατά συνέπεια αντιπροσωπεύει μία βιώσιμη εναλλακτική λύση έναντι ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία», δήλωσε ο Frank Weber , Μέλος Δ.Σ. της BMW AG , τομέας Εξέλιξης. «Πιστεύουμε ότι για να καταφέρουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας ένα σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου ως μία ελκυστική λύση βιώσιμης κινητικότητας, απαιτείται μία αρκούντως εκτενής υποδομή υδρογόνου».
Σε αυτές τις δοκιμές στον πάγο και το χιόνι γύρω από το Arjeplog, η BMW iX5 Hydrogen αποδεικνύει πόσο αξιόπιστα, άνετα και δυναμικά, το σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου μπορεί ήδη να ικανοποιεί τις καθημερινές απαιτήσεις κινητικότητας. Με την ολοκλήρωση εκατοντάδων δοκιμών σε ειδικές εγκαταστάσεις αλλά και σε πραγματικές συνθήκες στο δρόμο, προστίθεται ένα ακόμα κεφάλαιο στην ιστορία εξέλιξης του μοντέλου.
Τα αποδεικτικά στοιχεία είναι αδιάσειστα: εδώ, σε αυτές τις ακραίες χαμηλές θερμοκρασίες, το σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου προσφέρει καθημερινή χρηστικότητα εφάμιλλη με ενός συμβατικού κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η πλήρης ισχύς του συστήματος είναι άμεσα διαθέσιμη. Ακόμα και σε αυτές τις παγωμένες συνθήκες, το σύστημα κίνησης εξακολουθεί να είναι πλήρως λειτουργικό σε ένα ευρύ φάσμα. Ο ανεφοδιασμός των δεξαμενών υδρογόνου διαρκεί μόνο από τρία έως τέσσερα λεπτά, ακόμα και στην καρδιά του χειμώνα. «Το σύστημα κίνησης με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου συνδυάζει τα καλύτερα και των δύο κόσμων. Ανεξαρτήτως εποχής του χρόνου και εξωτερικής θερμοκρασίας, προσφέρει την κινητικότητα μηδενικών ρύπων ενός ηλεκτρικού οχήματος και την απεριόριστη καθημερινή χρηστικότητα – συμπεριλαμβανομένων των σύντομων στάσεων για ανεφοδιασμό – που γνωρίζουμε από τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο J ü rgen Guldner , Αντιπρόεδρος Τεχνολογίας Κυψελών Καυσίμου Υδρογόνου και Projects Οχημάτων του BMW Group .
Το σύστημα κίνησης της BMW iX5 Hydrogen συνδυάζει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου με έναν ηλεκτροκινητήρα που χρησιμοποιεί την πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive. Το υδρογόνο που χρησιμοποιεί ως πηγή ενέργειας αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές με πίεση 700-bar που κατασκευάζονται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Η κυψέλη καυσίμου μετατρέπει το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια, για την παραγωγή ισχύος 125 kW/170 hp. Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να προσθέσει στο μίγμα την ενέργεια που αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ισχύος. Αυτή η μπαταρία φορτίζεται είτε μέσω της ανάκτησης ενέργειας ή από την κυψέλη καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι διατίθεται συνολική ισχύς 275 kW /374 hp όταν ο οδηγός αποφασίσει να δοκιμάσει τα ανώτατα όρια των δυναμικών δυνατοτήτων του αυτοκινήτου. Μοναδική εκπομπή της κυψέλης καυσίμου είναι οι υδρατμοί. Και η απορριπτόμενη θερμότητα αξιοποιείται ιδιαίτερα αποδοτικά για τη θέρμανση του εσωτερικού του αυτοκινήτου.
Τα συστήματα κίνησης, αποθήκευσης ενέργειας και ελέγχου περνούν την απόλυτη δοκιμή αντοχής στο χειμωνιάτικο τοπίο της Λαπωνίας. Επιπλέον, ειδικά προετοιμασμένες παγωμένες επιφάνειες και χιονισμένοι δρόμοι προσφέρουν τις ιδανικές συνθήκες για την ολοκληρωμένη εφαρμογή όλων των συστημάτων κίνησης και πλαισίου. Αυτή περιλαμβάνει επίσης το σύστημα διεύθυνσης, τα ελατήρια και τα αμορτισέρ καθώς και τα συστήματα ελέγχου πλαισίου και την αλληλεπίδραση των φρένων και της επιβράδυνσης μέσω της ανάκτησης ενέργειας. Και εδώ η BMW iX5 Hydrogen προσφέρει μετρήσιμα πλεονεκτήματα, καθώς μεταξύ άλλων ζυγίζει λιγότερο από ένα εφάμιλλο ηλεκτρικό μοντέλο με μπαταρία.
Ο συνδυασμός κυψέλης καυσίμου και μπαταρίας υψηλής ισχύος προσφέρει στην BMW iX5 Hydrogen ένα παγκοσμίως μοναδικό σύστημα κίνησης. Η τεχνολογία της έχει τη δυνατότητα να προσθέσει έναν ακόμα πυλώνα στη γκάμα συστημάτων κίνησης του BMW Group για κινητικότητα μηδενικών εκπομπών CO2. Η BMW i – ως μία μάρκα που εστιάζει αποκλειστικά στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων –θα μπορούσε στο μέλλον να προσφέρει οχήματα με σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου παράλληλα με τα ηλεκτρικά της οχήματα με μπαταρία. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορεί να ικανοποιεί τις απαιτήσεις κινητικότητας πελατών οι οποίοι δεν έχουν δική τους πρόσβαση σε υποδομή ηλεκτρικής φόρτισης, διανύουν συχνά μεγάλες αποστάσεις ή επιθυμούν έναν υψηλό βαθμό ευελιξίας.