Το BMW Group επιταχύνει τις δραστηριότητές του στον τομέα της βιωσιμότητας και θα χρησιμοποιεί χυτούς αλουμινένιους τροχούς, οι οποίοι θα παράγονται με 100% πράσινη ενέργεια, για τα οχήματα μάρκας BMW και MINI από το 2024 και μετά. Για το BMW Group, αυτό είναι ένα ακόμα βήμα προς το στόχο του για τη δημιουργία της πιο βιώσιμης εφοδιαστικής αλυσίδας στη βιομηχανία αυτοκινήτου. Η μετάβαση αφορά, κυρίως, την ενεργοβόρα ηλεκτρόλυση που χρησιμοποιείται στην παραγωγή αλουμινίου και στη διαδικασία χύτευσης των τροχών. Για το σκοπό αυτό, συνάφθηκαν αντίστοιχες συμφωνίες με όλους τους προμηθευτές ζαντών του BMW Group.
Μέχρι τώρα, οι ζάντες αντιπροσωπεύουν το 5% περίπου των εκπομπών CO2 στην εφοδιαστική αλυσίδα. Η μετάβαση σε μία πιο βιώσιμη παραγωγή που βασίζεται σε πράσινη ενέργεια θα μειώσει αυτές τις εκπομπές πάνω από το μισό. Το BMW Group προμηθεύεται περίπου 10 εκατομμύρια ζάντες ελαφρού κράματος το χρόνο, με το 95% από αυτές να κατασκευάζονται από χυτό αλουμίνιο.
Μέσω ανεξάρτητων ελέγχων, το BMW Group μπορεί να εξασφαλίσει συνειδητή και βιώσιμη χρήση αλουμινίου από τους συμβαλλόμενους παραγωγούς, εξοικονομώντας μέχρι 500.000 τόνους CO2 το χρόνο. «Η πράσινη ενέργεια είναι ένας από τους μεγαλύτερους μοχλούς για τη μείωση των εκπομπών CO2 στην εφοδιαστική αλυσίδα μας. Έχουμε ήδη υπογράψει πάνω από 400 συμβάσεις με προμηθευτές, συμπεριλαμβανομένων προμηθευτών ζαντών και αλουμινίου, απαιτώντας από αυτούς τη χρήση πράσινης ενέργειας», δήλωσε ο Joachim Post, μέλος Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος Αγορών και Δικτύου Προμηθευτών.
Το αλουμίνιο έχει καλές ιδιότητες στην ανακύκλωση, κάτι που καθιστά ευκολότερο το λιώσιμο παλαιών ζαντών στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας. Το γεγονός αυτό, εξαλείφει την ανάγκη μιας ενεργοβόρας διαδικασίας ηλεκτρόλυσης για τη παραγωγή της πρωτογενούς πρώτης ύλης. Την ίδια στιγμή, η δευτερογενής πρώτη ύλη πρέπει επίσης να πληροί τις ανώτερες απαιτήσεις του BMW Group για ποιότητα, ντιζάιν, ασφάλεια και μηχανικές ιδιότητες.
Η MINI θα καταστεί πρωτοπόρος σε αυτό τον τομέα το 2023, όταν αρχίσει να χρησιμοποιεί χυτές ζάντες ελαφρού κράματος κατασκευασμένες από 70% δευτερογενές αλουμίνιο, στη νέα γενιά του MINI Countryman. Ο συνδυασμός 100% πράσινης ενέργειας για την παραγωγή και 70% περιεκτικότητας δευτερογενών πρώτων υλών, μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 έως και 80%, συγκριτικά με τις συμβατικές διαδικασίες παραγωγής.
Το BMW Group συμμετέχει ενεργά εδώ και πολλά χρόνια σε διεθνείς πρωτοβουλίες που εστιάζουν στην τυποποίηση της εξόρυξης πρώτων υλών. Μεταξύ αυτών είναι η Πρωτοβουλία Υπεύθυνης Διαχείρισης Αλουμινίου [Aluminium Stewardship Initiative (ASI)], ένας διεθνής μη κερδοσκοπικός οργανισμός που υποστηρίζεται από περιβαλλοντικούς και βιομηχανικούς συνδέσμους, μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ), παραγωγούς και εταιρείες επεξεργασίας αλουμινίου. Το BMW Group, χαιρετίζει το γεγονός ότι πολλοί από τους προμηθευτές αλουμινένιων ζαντών έχουν ήδη προσχωρήσει στην πρωτοβουλία ASI και συνεισφέρουν σημαντικά στη δημιουργία μιας περιβαλλοντικά και κοινωνικά υπεύθυνης αξιακής αλυσίδας αλουμινίου με αυτό τον τρόπο.
Η ASI έχει ήδη πιστοποιήσει το χυτήριο ελαφρών μετάλλων στο εργοστάσιο του BMW Group στο Λάντσχουτ το Δεκέμβριο του 2019 για τη βιώσιμη χρήση αλουμινίου, επιβεβαιώνοντας ότι η διαχείρισή του γίνεται συνειδητά και υπεύθυνα.
Η μετάβαση σε 100% πράσινη ενέργεια για την παραγωγή χυτών αλουμινένιων ζαντών, αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς τη μείωση των εκπομπών CO2 στο δίκτυο προμηθευτών του BMW Group. Στόχος μέχρι το 2030, είναι η μείωση των εκπομπών ρύπων σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα κατά 20%, από τα επίπεδα του 2019. Η συστηματική αύξηση του ποσοστού δευτερογενούς αλουμινίου μέσω αυτής της διαδικασίας, αποτελεί περαιτέρω συμβολή στη βιωσιμότητα, σύμφωνα με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας, στην εφαρμογή της οποίας προσβλέπει το BMW Group.
Από το 2021, το BMW Group προμηθεύεται αλουμίνιο από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το οποίο κατασκευάζεται αποκλειστικά με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, που προέρχεται κατά σειρά από ηλιακή. Το αλουμίνιο που παράγεται στο Ντουμπάι, διαμορφώνεται στο χυτήριο ελαφρών μετάλλων του εργοστασίου του BMW Group στο Λάντσχουτ, όπου χρησιμοποιείται για την κατασκευή εξαρτημάτων αμαξώματος και συστημάτων μετάδοσης κίνησης. Με 43.000 τόνους αλουμινίου παραγόμενου με ηλεκτρική ενέργεια, μπορούν να καλυφθούν περίπου οι μισές ετήσιες απαιτήσεις του χυτηρίου του Λάντσχουτ.