Η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2017 σηματοδότησε μία αποφασιστική καμπή για τη Mitsubishi Motors Corporation (MMC) με την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου compact SUV Eclipse Cross Coupé – του πρώτου μοντέλου μίας νέας γενιάς μοντέλων της Mitsubishi Motors, που σταδιακά θα επαναπροσδιορίσει το ρόλο και τη θέση της Μάρκας ως (σχεδόν) ‘γνήσιου παίκτη’ SUV στην Ευρώπη όπου ανήκει.
Στα πλαίσια και της πρόσφατης κοινοπραξίας της MMC με την Renault-Nissan Alliance, το Eclipse Cross θα επεκτείνει τη βάση πελατών της Mitsubishi Motors, δίπλα στο ASX (σήμερα και μελλοντικά) και του Outlander (σήμερα και μελλοντικά) σε μία εντελώς νέα κατεύθυνση για τη μάρκα, με βάση τρεις κύριους προϊοντικούς πυλώνες:
-
Μοντέρνα Σχεδίαση
-
Δυναμική Συμπεριφορά
-
CoolTech
Ένα SUV Coupé με μοντέρνα εμφάνιση και αξιόπιστη συμπεριφορά, που εγκαινιάζει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της MMC φέρνοντας πλείστα καινοτόμα νέα χαρακτηριστικά στην κατηγορία.
Το Eclipse Cross θα κυκλοφορήσει πρώτα στην Ευρώπη το τελευταίο τρίμηνο του 2017 (λανσάρισμα προς το τέλος του 2017/αρχές 2018, ανάλογα με τις αγορές) και θα ακολουθήσουν η Ιαπωνία, η Β. Αμερική, η Αυστραλία και άλλες περιοχές.
Ξαναφέρνοντας τη μάρκα Mitsubishi Motors εκεί όπου πραγματικά ανήκει, η MMC ξεκίνησε το νέο προϊοντικό ταξίδι της, μετατρέποντας τα 80 χρόνια ιστορίας στα 4WD (από το 1936 PX33 four-wheel-drive torpedo), τα σχεδόν 35 χρόνια εμπειρίας στα SUV (από το πρώτο 1982 Pajero) και τα σχεδόν 30 χρόνια τεχνογνωσίας All-Wheel-Control (από το πρώτο 1987 Galant VR4 Dynamic Four) σε ‘κεφάλαιο’ για το μέλλον:
-
Αυθεντική Brand SUV (έναντι. ‘προϊόντων μάρκετιγκ’ SUV):
-
4WD από το 1936 / Super-All Wheel Control (S-AWC από το 1987
-
SUVs: 77% των πωλήσεων στην Ευρώπη – CY16 (συμπερ. L200 / εξαιρ. RU/UA)
-
4WD: 49% των πωλήσεων στην Ευρώπη – CY16
-
Δυναμική συμπεριφορά που απηχεί τις σπορ ρίζες (2 νίκες στο Dakar / 5 τίτλοι WRC)
-
Προηγμένη μηχανολογία
-
‘Καταγωγή’ Mitsubishi (100 χρόνια αυτοκίνητα Mitsubishi / 150 χρόνια στο Mitsubishi group)
-
Ιαπωνική ποιότητα κατασκευής
-
Τοποθέτηση ως ‘μη-λαϊκή’ μάρκα (“Μάρκα Ιαπωνικής Ποιότητας”)
Αποτέλεσμα αυτού του οράματος είναι μία οικογένεια SUV, με πρώτο το 2017 Eclipse Cross – ένα αυτοκίνητο με δύο σημαντικές αποστολές:
-
Θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα ανοίξει το δρόμο για μία πιο φιλόδοξη τοποθέτηση ως Ποιοτικής Μάρκας, κυρίως στην Ευρώπη
-
Επίσης θα επιβεβαιώσει την Προϊοντική στρατηγική της MMC ως ‘παίκτη SUV’ – σε διάφορες εκφάνσεις του όρου.
Το Eclipse Cross θα προστεθεί στην υπάρχουσα γκάμα, δίπλα στα ASX και Outlander, με διαφορετική προοπτική: ένα SUV τύπου coupé, με μοντέρνα σχεδίαση, υψηλή Ιαπωνική ποιότητα, έξοχη δυναμική συμπεριφορά, ευφυή χωροταξία και καινοτόμα χαρακτηριστικά που θα προσελκύσουν νέους πελάτες στη Mitsubishi Motors …
… σε μία συνεχώς επεκτεινόμενη παγκόσμια αγορά SUV – περίπου το 25% της παγκόσμιας αγοράς – της οποίας η κατηγορία ‘Compact’ γνωρίζει τη μεγαλύτερη αύξηση,
… στη ραγδαία αναπτυσσόμενη νέα υπο-κατηγορία SUV Coupé, που η Mitsubishi Motors προσέγγισε για πρώτη φορά με το 2013 XR PHEV concept car,
... αλλά όπου οι αυθεντικές Μάρκες SUV αποτελούν μία μικρή ελίτ, μέλος της οποίας είναι η Mitsubishi Motors.
Η νέα στρατηγική γίνεται αντιληπτή και από το όνομα που επιλέχθηκε – δεν είναι ένα παράξενο αρκτικόλεξο αλλά ένα αληθινό όνομα που ‘παντρεύει’ το συναίσθημα με τα καλύτερα στοιχεία των δύο κόσμων της MMC:
-
ECLIPSE: αναφορά στο αγαπημένο σπορ μοντέλο της Mitsubishi που κατασκευαζόταν στην Αμερική μεταξύ 1989 και 2012.
-
CROSS: μία πρόσκληση για υπέρβαση των ορίων, ένα στοιχείο του DNA των SUV
Αντανακλώντας το τέλος της εποχής του ‘ONE SIZE’ για όλους, με τους πελάτες να αναζητούν τώρα προϊόντα που να ταιριάζουν στη προσωπικότητά τους – αυτοκίνητα, ρούχα, στυλ ή άλλα – η MMC έχει δεσμευτεί να προσθέσει το συναίσθημα της Σχεδίασης στα Μηχανολογικά της διαπιστευτήρια.
Με γνώμονα αυτό, την τελευταία τριετία, αναθεώρησε τις παγκόσμιες Σχεδιαστικές της δραστηριότητες, διαμόρφωσε μία μακροπρόθεσμη Σχεδιαστική στρατηγική και δημιούργησε μία συνεπή, εκφραστική και αυθεντική οπτική ταυτότητα (‘Dynamic Shield’), κλπ. … στοιχεία που επιβεβαιώνονται σε μία σειρά καταξιωμένων πρωτοτύπων: τα 2015 XR PHEV II Concept, 2015 eX-Concept και 2016 GT-PHEV Concept.
Ο επαναπροσδιορισμός της Σχεδιαστικής Ταυτότητας της Mitsubishi Motors – της αίσθηση Mitsubishi – ήταν μία διεξοδική διαδικασία σε τρεις διαδοχικές φάσεις:
1 – Αρχικά, ήταν ένα είδος επιστροφής στις ρίζες του Mitsubishi group, με την έννοια ότι η προέλευση του ονόματος Mitsubishi είχε μία υψηλή εταιρική καταγωγή που χρονολογούνταν από το 1870, με μία βαριά ιστορία βιομηχανίας & μηχανολογίας (ναυπηγική, αργότερα αεροδιαστημική,...).
2 – Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της ίδιας χρονιάς, το 2014, ένας διάλογος μεταξύ της ομάδας Σχεδίασης της MMC Design και των σημερινών πελατών της Mitsubishi Motors σε διάφορες παγκόσμιες αγορές από την Ινδονησία μέχρι τη Γερμανία, αποκάλυψε κοινές απόψεις για τα οχήματά τους: στιβαρό, αξιόπιστο, ανθεκτικό ,...
Ξεκινώντας από αυτά τα δύο σημεία, βγήκε το συμπέρασμα ότι η σχεδίαση του αυτοκινήτου της Mitsubishi Motors θα έπρεπε να αντανακλά της στιβαρότητα των SUV της MMC στο δρόμο και εκτός δρόμου, και να απηχεί τις δυναμικές επιδόσεις του Lancer Evolution, του άλλου θρυλικού μοντέλου της Μάρκας, δίπλα στο Pajero και/ή το L200.
Από τα συμπεράσματα προέκυψε αρχικά η οπτική ταυτότητα Dynamic Shield που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού 2014.
3 – Το τρίτο βήμα έγινε το 2015 με μία σειρά σεμιναρίων σχεδίασης με συμμετοχή του προσωπικού της MMC Design αλλά και εκπροσώπων από τις παγκόσμιες αγορές για να τυποποιηθούν και να συμφωνηθούν οι αξίες που έμελλαν να γίνουν οι κατευθυντήριες αρχές Σχεδίασης της Mitsubishi Motors – εποικοδομητικό brainstorming που αναγνώρισε τέσσερα βασικά στοιχεία:
-
Επαυξημένες Δυνατότητες,
-
Λειτουργική Ομορφιά,
-
Ανάγλυφες Δυναμικές Φόρμες
-
Ιαπωνική Ποιότητα Κατασκευής.
Συνολικά, αυτή η εντατική διαδικασία έρευνας, αποκάλυψε μία σαφή οπτική έκφραση για τη Μάρκα, καθώς και μία ισχυρή αίσθηση αυθεντικότητας και αυστηρότητας – μία αποτύπωση της περήφανης καταγωγής των 150 χρόνων της Mitsubishi, και λόγω αυτού, ενός ισχυρού αντίδοτου κατά της περαστικής μόδας και των φθηνών οπτικών εντυπώσεων...
Με το Eclipse Cross, αυτές οι στρατηγικές κατευθύνσεις γίνονται τώρα πραγματικότητα, με μία σαφή μετάβαση από το XR PHEV II Concept στο πραγματικό αυτοκίνητο παραγωγής, λαμβάνοντας υπόψη ακόμα και τους περιορισμούς της παραγωγής ή της νομοθεσίας.
Είναι κάτι που αποτυπώνεται στις πολύ δυναμικές φόρμες του αυτοκινήτου, οι οποίες θυμίζουν τις γραμμώσεις γυμνασμένου αθλητή στο μπλοκ εκκίνησης ...
... Η σφηνοειδής μεσαία γραμμή του πρωτοτύπου διατηρείται για να τονίζει την αίσθηση κίνησης που αρμόζει στο coupe σχήμα – μία αίσθηση δυναμισμού που υπογραμμίζεται από την έντονη κλίση του πλαϊνού παραθύρου, την κεκλιμένη γραμμή οροφής την αναλογία ‘μακριού μεταξονίου/κοντού προβόλου’ και τα διευρυμένα εμπρός και πίσω φτερά,
... Οι βαθιά ανάγλυφες πάνω και κάτω πλαϊνές χαρακτηριστικές γραμμές που προέχονται επίσης από το XR PHEV II Concept απηχούν μία έντονη αίσθηση ουσίας, σαν σμιλεμένες από καθαρό μέταλλο – μία τεχνική που εφαρμόζεται και στο μεγάλο καπό.
... Η πάνω χαρακτηριστική γραμμή αγκαλιάζει την ουρά του αυτοκινήτου κάτω από το διαιρούμενο πίσω παρμπρίζ, θυμίζοντας αθλητή στη γραμμή εκκίνησης, επίσης στοιχείο δανεισμένο από το πρωτότυπο,
... Η φαρδιά μπάρα φώτων που συνδυάζει το φως φρένου LED με το ψηλά τοποθετημένο φως στοπ LED χαρίζοντάς του πιο ευδιάκριτη και στιβαρή παρουσία,
... Η προσοχή σε λεπτομέρειες που ‘παντρεύουν’ τη μορφή με τη λειτουργία, π.χ. ο πίσω προφυλακτήρας που είναι κρυμμένος κάτω από την αεροτομή οροφής για να μην επηρεάζει την προς τα πίσω ορατότητα – όπως τα πίσω αναδιπλούμενα πίσω προσκέφαλα – και να μην καταστρέφει το στυλ, οι πίσω λαβές θυρών – εργονομικά αλλά ογκώδη στοιχεία σε τέλεια οπτική αρμονία με τη φιλοσοφία των SUV, η ‘twin bubble’ οροφή (δεν διατίθεται με την πανοραμική ηλιοροφή) – κλασική αναφορά στο μηχανοκίνητο αθλητισμό αλλά και ένας κομψός τρόπος αύξησης της ευρυχωρίας στην περιοχή της κεφαλής και βελτίωσης της αεροδυναμικής, κλπ,...
... Το επόμενο στάδιο εξέλιξης της εκφραστικής οπτικής ταυτότητας ‘Dynamic Shield’ όπου οι προβολείς ομίχλης και τα φλας τοποθετούνται χαμηλότερα σε πιο τολμηρές υποδοχές, ενώ οι προβολείς LED και τα φώτα ημέρες βρίσκονται υψηλότερα – ποιοτικές λεπτομέρειες όπως πάνω μάσκα τύπου πλέγματος ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Απέχοντας από φτηνούς εντυπωσιασμούς, μία σχεδίαση με ουσία και άποψη και πολύ ώριμη
Μία ακόμα πρωτιά για το Eclipse Cross θα είναι η νέα αρχιτεκτονική ταμπλό της MMC Design με κύριο στοιχείο τον οριζόντιο άξονα, που διαχωρίζει τις λειτουργίες σε ‘Πληροφορίες’ (πάνω από τον άξονα) και ‘Λειτουργία’ (κάτω από τον άξονα).
Η ‘λογική’ αυτή διάταξη, εκτός του ότι διευρύνει οπτικά το εσωτερικό της καμπίνας βοηθά τον οδηγό, με την υποστήριξη μιας εξαιρετικής ορατότητας, χάρη στο χαμηλά τοποθετημένο ταμπλό σε συνδυασμό με το βελτιστοποιημένο ύψος του καπό, το σχήμα και την κλίση του παρμπρίζ και την υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων.
Πιο κάτω, η κεντρική κονσόλα αποπνέει μία δυναμική εμφάνιση και αίσθηση προδίδοντας τις ικανότητες του Eclipse Cross, και φέρνοντας τον οδηγό σε ένα περιβάλλον τύπου cockpit.
Για να υποστηρίξει καλύτερα την αναβάθμιση του κύρους μιας Ποιοτικής Μάρκας, το τμήμα Σχεδίασης της MMC αποφάσισε να βελτιώσει σημαντικά το επίπεδο αντιληπτής ποιότητας όλων των μελλοντικών μοντέλων. Ξεκινώντας με το Eclipse Cross, η επιλογή υλικών, υφής, χρωμάτων, ταπετσαριών, κλπ... θα είναι πιο συνεπής με την ουσία της Ιαπωνικής ποιότητας κατασκευής’, κατάλληλη για μία Ιαπωνική Ποιοτική Μάρκα 100 χρόνων.
Εξωτερικά, η καλύτερη απόδειξη είναι η νέα, αστραφτερή, πολύ ζωηρή κόκκινη απόχρωση που εξελίχθηκε αποκλειστικά για το Eclipse Cross χρησιμοποώντας κρυσταλλική τεχνολογία. Μεταξύ των άλλων βημάτων, ένα ημι-διαφανές κόκκινο κρυσταλλικό στρώμα εφαρμόζεται πάνω από αρκετά άλλα στρώματα, πριν περαστεί με το τελικό διαφανές βερνίκι.
Η απαιτητική καινοτόμος διαδικασία απαιτεί δύο διαδοχικά στάδια θερμικής επεξεργασίας σε φούρνο (‘Β’ στις παραπάνω λεζάντες), ενώ ειδικά εξελιγμένα προγράμματα ελέγχουν την ομοιομορφία του πάχους των επιστρωμάτων και διασφαλίζουν μία υψηλή συνολική ποιότητα φινιρίσματος.
Στο εσωτερικό, μεγάλες επιφάνειες όπως ταμπλό και επενδύσεις θυρών είναι ντυμένες με μαλακό υλικό τύπου δέρματος υψηλής ποιότητας – δημιουργώντας απτή και οπτική αντίθεση με τη σκληρή, ασημί επένδυση – ενώ η ταπετσαρία από γνήσιο δέρμα (διαθεσιμότητα ανάλογα με τις αγορές και τα μοντέλα) φέρει εντυπωσιακές πορτοκαλί ραφές.
Άλλες πινελιές ποιοτικής κατασκευής είναι η χρήση carbon και piano black στο ταμπλό, το τιμόνι, την κεντρική κονσόλα και τις επενδύσεις θυρών, αλλά και η ασημί διακόσμηση στο κάτω ταμπλό, στις λεπίδες της κεντρικής κονσόλας, στα υποβραχιόνια των εμπρός θυρών, στους αεραγωγούς κλπ…
Επίσης, ιδιαίτερης σημασίας σε επίπεδο αντιληπτής ποιότητας είναι η προσεκτική σύνδεση & ελεγχόμενη αρμονία στοιχείων διαφορετικής φύσεως, χρωμάτων, υφής ή υλικών (όπως η ασημί λεπίδα και η επένδυση του πάνω τμήματος του ταμπλό) ή μια περίπλοκη μονάδα όπως ο πίνακας οργάνων όπου συνδυάζονται ένα κέλυφος με εμφάνιση ανθρακονημάτων, ένα προσεκτικά σχεδιασμένο και κατασκευασμένο ασημί πλαίσιο, και το μαλακό πάνω τμήμα ταμπλό.
Από το Eclipse Cross και μετά θα χρησιμοποιούνται νέοι, υψηλής ποιότητας – άριστης αίσθησης - είτε για παραδοσιακές λειτουργίες (επιλογέας σχέσεων,αεραγωγοί,…) ή για νέα συστήματα (Touch Pad Controller,…), καθώς και νέα δομή καθισμάτων με μεγαλύτερα πλαϊνά μαξιλάρια που αγκαλιάζουν το σώμα, ενώ προσφέρουν βελτιστοποιημένη πυκνότητα αφρώδους υλικού.
Συνολικά, το επιθυμητό αποτέλεσμα είναι αυτό μιας ώριμης αυστηρότητας που ταιριάζει με την καταγωγή της Μάρκας …
… Μία γνήσια σχεδιαστική προσέγγιση προσαρμοσμένη επίσης στην εξίσου αυθεντική εκδοχή των SUV της Mitsubishi Motors, όπου η ουσία ιεραρχικά προηγείται της μόδας. Οι στιβαρές εξωτερικές χειρολαβές θυρών (και όχι κρυμμένοι μικροί μαύροι μοχλοί) είναι ένα από τα πολλά παραδείγματα.
Εάν η μορφή ακολουθεί τη λειτουργία, η λειτουργία, με τη σειρά της δεν πρέπει να θυσιάζεται στο βωμό της εμφάνισης: με το Eclipse Cross, η Ομάδα Μηχανολογίας της MMC είχε ως αποστολή να φτιάξει ένα ολοκληρωμένο SUV Coupé με τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά ενός ‘coupé’, επανα-συνδέοντας τη Μάρκα με τις σπορ ρίζες της.
Το Eclipse Cross διαθέτει ένα ιδιαίτερα άκαμπτο αμάξωμα – που είναι και το βασικό σημείο εκκίνησης για κάθε αξιόπιστο αυτοκίνητο. Παράλληλα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την εξοικονόμηση βάρους (55+% από ατσάλι υψηλής αντοχής, …)
Η μπροστινή ανάρτηση διαθέτει ράβδο ενίσχυσης (γέφυρα) 3 σημείων στήριξης, κάτι που αποτελεί βασικό εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις, όπως και οι ενισχύσεις στο άνω έδρανο του γονάτου και στους υποδοχείς των ελατηρίων κλπ… Η κατασκευή αυτή συνεπάγεται πιο άμεση αίσθηση τιμονιού στο δρόμο και καλύτερη σταθερότητα στην ευθεία σε υψηλές ταχύτητες.
Οι δομικές ενισχύσεις είναι εκτενείς στις περιοχές ανοίγματος των θυρών, κοντά στο άνοιγμα της πίσω πόρτας και στους θόλους των τροχών. Αυτές αυξάνουν τη στρεπτική ακαμψία εξασφαλίζοντας πιο άμεση αίσθηση στο τιμόνι και καλύτερη ποιότητα κύλισης με περιορισμένους κραδασμούς.
Το σύστημα ανάρτησης του Eclipse Cross (Γόνατα MacPherson μπροστά – Πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων) εξελίχθηκε στοχεύοντας στην ακρίβεια, την ασφάλεια στις στροφές, την καλή ισορροπία μεταξύ άνεσης & συμπεριφοράς και τις περιορισμένες κλίσεις αμαξώματος και την καταστολή θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH).
Οι ρυθμίσεις έγινα με προσοχή και στόχο την ακρίβεια:
-
Οι εμπρός και πίσω αποσβεστήρες χρησιμοποιούν βαλβίδες ελέγχου ταχείας απόκρισης για βελτιωμένη απόσβεση και ένα ελατήριο επαναφοράς σχεδιασμένο για σταθερότητα της ανάρτησης.
-
Η χρήση λεπτότερων ελαστικών βάσεων στα ελατήρια της ανάρτησης και η κεκλιμένη διάταξή τους εξασφαλίζουν γραμμική μεταβολή των φορτίων κατά τη συμπίεση της ανάρτησης. Αυτό βελτιώνει τη σταθερότητα στην ευθεία και προσφέρει πιο πιο άμεση αίσθηση στο τιμόνι.
-
Με νέα σχεδίαση εγκάρσιου στοιχείου, η πίσω ανάρτηση χρησιμοποιεί ελαστικούς συνδέσμους για τις άνω και κάτω ράβδους ελέγχου καθώς και στη ράβδο ελέγχου σύγκλισης των τροχών. Η ελαστικότητά τους συνεπάγεται την απορρόφηση των κραδασμών από το δρόμο κατά την παλινδρόμηση του τροχού και τον περιορισμό δυσάρεστων κραδασμών στην ευθεία.
-
Αυτές οι ρυθμίσεις των πολλαπλών συνδέσμων πίσω, προσφέρει μεγαλύτερη ακαμψία στα εγκάρσια φορτία για πιο ακριβές και άμεσο τιμόνι καθώς και για βελτιωμένη σταθερότητα.
Βασικός συντελεστής της δυναμικής συμπεριφοράς του Eclipse Cross, είναι το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση που περιλαμβάνει νέα εξαρτήματα του μοτέρ (λιγότερος θόρυβος και καλύτερη αίθηση από το δρόμο), ένας υψηλότερος λόγος υποπολλαπλασιασμού συγκριτικά με το Outlander (επίσης καλύτερη αίσθηση του δρόμου), κ.ά,…
Το σύστημα πέδησης (αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι) έχει επίσης εξελιχθεί με γνώμονα τις επιδόσεις, με χρήση εμπρός δίσκων 17”, κλπ.,…
Το σύστημα S-AWC* της Mitsubishi Motors είναι ένα είδος τεχνολογικής ομπρέλας η οποία εκτελεί με ιδιαίτερο τρόπο, ανάλογα με την τεχνική διάταξη του μοντέλου, τις ίδιες λειτουργίες. Ανεξάρτητα από το μοντέλο, το σύστημα βρίσκεται εκεί για να διαχειρίζεται την κατανομή των φορτίων στους τέσσερις τροχούς, τόσο στην επιτάχυνση όσο και στην επιβράδυνση, ειδικότερα με την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους αριστερούς και τους δεξιούς τροχούς.
Καταρχήν, το σύστημα τετρακίνησης κατανέμει την απαραίτητη ροπή στους πίσω τροχούς με γνώμονα το πάτημα του γκαζιού, την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τις συνθήκες οδήγησης.
Το σύστημα S-AWC, στην έκδοσή του για το Eclipse Cross, ενσωματώνει σύστημα Active Yaw Control (AYC), το οποίο ενεργοποιείται με το πάτημα του φρένου, στην 4WD διάταξη. Χάρη σ’ αυτή τη λειτουργία, το S-AWC υπολογίζει με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου με βάση τις πληροφορίες που λαμβάνει από διάφορους αισθητήρες, όπως περιστροφής του τιμονιού, γωνιακής ταχύτητας εκτροπής (yaw rate), ροπής κινητήρα, ισχύος πέδησης και ταχύτητας τροχών. Με βάση τις εντολές του συστήματος ελέγχου του Yaw Control, τα διάφορα συστήματα υποβοηθούν το αυτοκίνητο να ανταποκριθεί πιστά στις προθέσεις του οδηγού.
*Για πρώτη φορά παρουσιάστηκε σε πολύ αρχική μορφή (‘AWC’) στο προηγμένο 1987 Galant VR4, και στη συνέχεια εξελίχθηκε περαιτέρω μέσα από τις δέκα εκδόσεις του Lancer Evolution, πριν το λανσάρισμα μιας νέας έκδοσης με το Outlander PHEV το 2012 και τη μοναδική του διάταξη Twin (electric) Motor 4WD
Το σύστημα S-AWC βελτιώνει την ιδανική γραμμή μέσα στις στροφές, τη σταθερότητα του αυτοκινήτου στην ευθεία ή στην αλλαγή λωρίδας και σε οδοστρώματα με χαμηλό συντελεστή τριβής με στάνταρ κατονομή ροπής εμπρός/πίσω 80/20% που μπορεί να ρυθμίζεται άμεσα και συνεχώς σε μάξιμουμ 55/45% στο AUTO mode.
Επιπλέον, το S-AWC του Eclipse Cross διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης (Drive Modes), στα οποία δίνεται η δυνατότητα επιλογής μέσω επιλογέα στην κεντρική κοσόλα:
-
Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το σύστημα 4ED επιλέγει το πρόγραμμα AUTO για να διαχειριστεί την παροχή της ροπής με γνώμονα τη βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Εφόσον ανιχνεύσει οδόστρωμα χαμηλής πρόσφυσης ή παρόμοιες συνθήκες, αυτόματα κατανέμει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς για καλύτερη σταθερότητα
-
Το SNOW mode είναι ιδανικό για χιονισμένες και άλλες ολισθηρές επιφάνειες.
-
Το GRAVEL mode εξασφαλίζει κορυφαία απόδοση του συστήματος 4WD σε δύσκολα εδάφη, κακούς δρόμους ή σε περίπτωση που χρειαστεί να ξεκολλήσει το αυτοκίνητο από λάσπη ή χιόνι.
Αν και οι εμπρός τροχοί μεταφέρουν συνήθως περισσότερη ισχύ, η κατανομή ροπής του S-AWC του Eclipse Cross μπορεί σημαντικά και αυτόματα να μεταβάλλεται ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, ενώ στα προγράμματα SNOW και GRAVEL οι πίσω τροχοί μπορούν να μεταφέρουν περισσότερη ισχύ από τους εμπρός:
Κατανομή Ροπής Εμπρός/Πίσω |
|
AUTO |
Από 80/20% έως 55/45% |
SNOW |
Από 80/20% έως 45/55% |
GRAVEL |
Από 70/30% έως 40/60% |
Ανάλογα με τις διεθνείς αγορές και τις εκδόσεις του μοντέλου, το Eclipse Cross θα είναι επίσης διαθέσιμο σε προσθιοκίνητη έκδοση 2WD (front-wheel drive).
Για το Eclipse Cross, Mitsubishi Motors η Mitsubishi Motors εξέλιξε έναν ολοκαίνουργο, 4κύλινδρο κινητήρα με προτεραιότητα στις οδηγικές επιδόσεις και την αθόρυβη και ομαλή λειτουργία.
Το σημαντικό είναι ότι ο νέος κινητήρας 4B40 διατηρεί μία πολύ επίπεδη καμπύλη ροπής από τις 1.800 rpm - 4.500 rpm (RON95 Europe Spec) – εγγύηση για ομαλή λειτουργία και άμεση απόκριση.
Πραγματικά, αυτός ο κινητήρας των 1.5 L ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού στο γκάζι – μεταξύ άλλων - χάρη στους, ενσωματωμένους στην κυλινδροκεφαλή, αυλούς εξαγωγής, στο μεταβλητό χρονισμό ‘MIVEC’ των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, στο μικρό υπερτροφοδότη με ηλεκτρική βαλβίδα ελέγχου υπερπλήρωσης (wastegate), κλπ., μέχρι τις κοίλες βαλβίδες με πλήρωση νατρίου (sodium) παρόμοιες με αυτές του Lancer Evolution Final Edition.
Ειδικά σχεδιασμένο για συνδυασμός με σύστημα Άμεσου Ψεκασμού, το σύστημα Auto Stop & Go που χρησιμοποιείται στο Eclipse Cross συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία, επιτρέποντας ταχύτερη ενεργοποίηση.
Επίσης, για βελτίωση των συνολικών επιδόσεων του αυτοκινήτου, η συμπαγής αλουμινένια μονάδα, έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την εξοικονόμηση βάρους, από την πολλαπλή εξαγωγής που είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, μέχρι την πολλαπλή εισαγωγής από ρητίνη (20% ελαφρύτερη από ένα αντίστοιχο αλουμινένιο εξάρτημα και 50+% μέγιστη μείωση της θερμοκρασίας του αέρα.
Αναβαθμισμένος κινητήρας 2.2 Diesel
Ένας νέος κινητήρας 2.2 Diesel, εξέλιξη του σημερινού 4Ν14 της MMC, στη συγκεκριμένη του έκδοση σχεδιάστηκε για το Eclipse Cross και περιλαμβάνει εκτενή μείωση τριβών των κινούμενων μερών καθώς και σημαντικά βελτιωμένη απόκριση του συστήματος ψεκασμού.
Αποτέλεσμα: χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και εκπεμπόμενων ρύπων, μειωμένοι μηχανικοί θόρυβοι και αυξημένη ροπή (400 Nm έναντι 360 Nm προηγουμένως – τα δεδομένα υπόκεινται σε τελική έγκριση τύπου).
Επιπλέον, η μείωση βάρους στα έμβολα, στις μπιέλες και στο στροφαλοφόρο, συνεπάγεται πιο απαλή επιτάχυνση και με μεγαλύτερη διάρκεια σε όλο το φάσμα περιστροφής, με την υποστήριξη του νέου, 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου πολλαπλών σταδίων.
Το νέο κιβώτιο, που διατίθεται με τον βενζινοκινητήρα 1.5, διαθέτει ενσωματωμένο Πρόγραμμα Sport για μηχανικές αλλαγές. Χάρη στην προσομείωση 8 σχέσεων, το Sport mode προσφέρει πυκνή κλιμάκωση σε μεγάλο εύρος και εκμεταλλεύεται εξαιρετικά όλη τη δυναμική του κινητήρα.
Η μονάδα ελέγχου του CVT χρησιμοποιεί ένα νέο σύστημα ‘ανεβάσματος σχέσεων’ Step-up για να περιορίσει την αίσθηση υστέρησης των κοινών κιβωτίων CVT, στα οποία οι στροφές του κινητήρα δείχνουν να είναι πάνω από τις μεταβαλλόμενες σχέσεις. Η λογική Step-up χαρίζει βελτιωμένη αίσθηση επιτάχυνσης χάρη σε μία ανεπαίσθητη, στιγμιαία διακοπή της επιτάχυνσης, η οποία δίνει την εντύπωση ότι το CVT αλλάζει σχέσες όπως ένα παροδοσιακό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Σύμφωνα πάντα με τις απαιτήσεις των καιρών, ο κινητήρας 2.2 Diesel συνδυάζεται με ένα νέο 8-τάχυτο κιβώτιο με πιο ευρεία κλιμάκωση πυκνά κατανεμημένων σχέσεων, το οποίο χαρίζει καλύτερες επιδόσεις, μεγαλύτερη οικονομία και πιο αθόρυβη λειτουργία.
Επιπλέον, η χρήση μιας ηλεκτρομαγνητικής αντλίας λαδιού, διασφαλίζει την απαραίτητη πίεση λαδιού για το συμπλέκτη ακόμα και όταν ο κινητήρας δεν λειτουργεί. Αυτό προσφέρει μία ανεπαίσθητη επανεκκίνηση του κινητήρα, υποστηρίζοντας τη λειτουργία Auto Stop & Go, που συνεισφέρει στον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου.
Για καλύτερη οδική συμπεριφορά, αυτό το υγρόψυκτο A/T διαθέτει επίσης έλεγχο Ανάβασης και Κατάβασης, έλεγχο Διακοπής Γκαζιού και Έλεγχο Γρήγορου Kick-down.
Ανάλογα με τις αγορές και τις εκδόσεις του μοντέλου, το Eclipse Cross 1.5 θα είναι διαθέσιμο και με μηχανικό, 6-τάχυτο κιβώτιο.
1.5 2WD |
1.5 4WD |
2.2 DiD 2WD |
2.2 DiD 4WD |
|
6 M/T |
x |
|||
8 CVT |
x |
x |
n/a |
|
8 A/T |
x |
Περιληπτικά:
Ισχύς |
Ροπή |
0-100 km/h |
60 – 80 km/h |
Κατανάλωση Καυσίμου |
Εκπομπές CO2
|
|
1.5 2WD M/T |
163 ps @ 5,500 rpm |
250 Nm @ 1.800 - 4.500 rpm |
10”3 |
4”5 |
6.6 l / 100 km |
151 g |
1.5 4WD CVT |
163 ps @ 5,500 rpm |
250 Nm @ 1.800 - 4.500 rpm |
9”8 |
4”0 |
7.0 l / 100 km |
159 g |
2.2 DiD 4WD A/T |
n/a* |
n/a* |
n/a* |
n/a* |
n/a* |
n/a* |
Προκαταρκτικά δεδομένα – θα επιβεβαιωθούν μετά την τελική Ευρωπαϊκή έγκριση τύπου
*θα δημοσιευτούν στο λανσάρισμα
Με συμπαγείς (και κομψές) διαστάσεις, το Eclipse Cross προσφέρει στους επιβάτες του ένα ευάερο και ευρύχωρο περιβάλλον.
Οι βασικές διαστάσεις του αμαξώματος (μεταξόνιο 2.670 mm, πλάτος 1.805 mm , μήκος 4.405 mm) συνδυάζονται με μια διαφορετική διάταξη εσωτερικού, με το ταμπλό να βρίσκεται χαμηλότερα και το πίσω κάθισμα να είναι ρυθμιζόμενο.Για μεγιστοποίηση του χώρου αποσκευών χωρίς να επηρεάζεται η SUV Coupé εμφάνιση του Eclipse Cross, το διαιρούμενο πίσω κάθισμα 60:40 (θερμαινόμενο) ρυθμίζεται ως προς τη διαμήκη διαδρομή του και την κλίση της πλάτης.
Εκτός του ότι προσφέρει στους πίσω επιβάτες άφθονο χώρο για τα πόδια (διαδρομή 200 mm), τους επιτρέπει να ρυθμίζουν επίσης την επιθυμητή θέση (σε εύρος 16-32° και με 9 στάδια ανάκλισης) και να απολαμβάνουν τα μακρινά ταξίδια με άφθονο χώρο για το κεφάλι, παρά τη coupé φόρμα του οχήματος.
Στη συνολική ευρυχωρία ρόλο παίζει και η έξυπνη σχεδίαση της οροφής που εξασφαλίζει άνεση στην περιοχή της κεφαλής ακόμα και με την προαιρετική, πανοραμική ηλιοροφή (με ηλεκτρικά σκιάδια και εξωτερικό ανοιγόμενο πάνελ), που αποτελεί ένα παράθυρο στον ουρανό.
Παρά το σπορ προφίλ του, το Eclipse Cross διαθέτει άφθονες έξυπνες λύσεις που απλοποιούν την καθημερινή ζωή στο αυτοκίνητο, όπως:
-
Τα μαρσπιέ είναι πλήρως καλυμμένα από τα κάτω πάνελ των θυρών, προσφέροντας στους επιβάτες άνετη είσοδο και έξοχο και χωρίς κίνδυνο να λερώσουν τα πόδια τους λόγω κακών καιρικών συνθηκών:
-
Φαρδύ άνοιγμα πίσω θυρών (75°) βοηθά επίσης στην πρόσβαση.
-
Προσφέρεται άφθονος αποθηκευτικός χώρος, συμπεριλαμβανομένου ενός μεγάλου διπλού ντουλαπιού στη κεντρική κονσόλα με ράφι για γυαλιά.
-
Υποδαπέδιος αποθηκευτικός χώρος με υποδοχή για την αποθήκευση του πίσω ραφιού και ένα άγκιστρο και σύστημα ιμάντων για να παραμένει ανοιχτό κατά τη φόρτωση.
-
Νέα λειτουργία “SYNC” για το A/C για συγχρονισμό της θερμοκρασίας αριστερά και δεξιά, κλπ.
Συμβάλλοντας στη συνολική αίσθηση ποιότητας στο εσωτερικό, το Eclipse Cross μειώνει τους θορύβους:
-
Ο θόρυβος από τον κινητήρα διατηρείται πολύ χαμηλά χάρη σε ένα μεγάλο κάλυμμα και τη στρατηγική χρήση ηχοαπορροφητικού υλικού στο διαμέρισμα του κινητήρα καθώς στα μεγάλα ηχοαπορροφητικά καλύμματα.
-
Η μετάδοση του θορύβου από το δρόμο στο αμάξωμα είναι μειωμένη με τη χρήση εγκάρσιων στοιχείων της πίσω ανάρτησης με σχεδίαση που καταστέλλει τους θορύβους
-
Η εκτενής εφαρμογή ηχοαπορροφητικών μέτρων στα πάνελ του αμαξώματος και η χρήση ηχοαπορροφητικών κρυστάλλων ολοκληρώνει τη στρατηγική NVH που έχει βελτιστοποιηθεί σε όλα τα στάδια, από την παραγωγή θορύβων μέχρι τη μετάδοση, συμβάλλοντας στο αθόρυβο και ποιοτικό περιβάλλον της καμπίνας
Επεκτείνοντας την άνεση που προσφέρουν οι σημερινές, γνώριμες φορητές συσκευές, το Eclipse Cross θα προσφέρει μία σειρά σύγχρονων τεχνολογικών λύσεων (διαθεσιμότητα ανάλογα με την αγορά και την έκδοση) το πρώτο από τα μοντέλα της MMC με τέτοιο εξοπλισμό.
Πρωτιά για τη Mitsubishi Motors και ακόμα πολύ σπάνιο χαρακτηριστικό στην αγορά, αυτή η νέα διεπαφή ανθρώπου/μηχανής επιτρέπει μία πιο διαισθητική λειτουργία από τα συνήθη περιστροφικά κουμπιά. Για παράδειγμα, η ένταση ήχου μπορεί να ρυθμιστεί χρησιμοποιώντας δύο δάχτυλα που σαρώνουν την οθόνη του controller προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Το Touchpad Controller μπορεί να ελέγχει λειτουργίες του ηχοσυστήματος όπως ραδιόφωνο και iPod, καθώς και Apple CarPlay.
*διατίθεται με SDA (βλέπε παρακάτω)
Πιο πάνω, στο πάνω τμήμα του ταμπλό, το Eclipse Cross διαθέτει “Smartphone Link Display Audio” της MMC. Προσβάσιμο μέσω μιας λεπτής οθόνης αφής 7-ιντσών, επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει συνδεδεμένες πληροφορίες και δεδομένα με ασφάλεια και με ελάχιστη κίνηση των ματιών.
Το Smartphone Link Display Audio του Eclipse Cross υποστηρίζει το Apple CarPlay*1, τον ευφυέστερο και ασφαλέστερο τρόπο χρήσης ενός iPhone*1 μέσα στο αυτοκίνητο.
Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιεί Siri*1 ή την οθόνη αφής του SDA για η λήψη οδηγιών, βελτιστοποιημένων για τις συνθήκες κυκλοφορίας, την πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων, την πρόσβαση σε μηνύματα κειμένου, και τη μουσική ακρόαση με τρόπο που δεν διασπά την προσοχή του από το δρόμο. Το SDA υποστηρίζει επίσης το Android AutoTM*2 που παρέχει λειτουργία φωνητικού ελέγχου των Google MapsTM,*2 Google PlayTM*2 music και λοιπών εφαρμογών.
Τοποθετώντας το Touchpad Controller στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να λειτουργεί το SDA εύκολα και χωρίς να χρειάζεται να αλλάξει θέση.
1… Apple CarPlay, iPhone, και Siri είναι εμπορικά σήματα της Apple Inc. καταχωρημένων στις ΗΠΑ και άλλες χώρες
2… Android Auto και Google Maps είναι εμπορικά σήματα ή καταχωρημένα σήματα της Google Inc.
Τελευταίο από τα τρία νέα, cool tech χαρακτηριστικά που λανσάρονται με το Eclipse Cross και παραμένουν σπάνια στην κατηγορία είναι το Head Up Display ή ‘HUD’.
Το HUD προβάλλει στο πεδίο ορατότητας του οδηγού μία διάφανη ένδειξη των πληροφοριών που απαιτούνται για τη λειτουργία του οχήματος, όπως:
- Ταχύτητα
- Adaptive Cruise Control (ACC)
- Forward Collision Mitigation (FCM)
- Adjustable Speed Limitation (ASL)
- Lane Departure Warning (LDW)
- Cruise Control
- Shift indicator (με paddles στο τιμόνι)
- Υπενθύμιση πρόσδεσης ζώνης ασφαλείας
- Προειδοποίηση ανοιχτής πόρτας
- Βέλη πλοήγησης (στροφή στροφή – διατίθενται στο πλαίσιο των λειτουργιών της MMC)
Η έγχρωμη κρυστάλλινη οθόνη είναι ρυθμισμένη ώστε να ελαχιστοποιεί την απόσταση μεταξύ του σημείου εστίασης και του πεδίου ορατότητας του οδηγού, ελαχιστοποιώντας επομένως την απαραίτητη κίνηση των ματιών και επιτρέποντας στον οδηγό να διαβάζει τις πληροφορίες που προβάλλονται ταχύτερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια.
Η αναδιπλούμενη μονάδα HUD βρίσκεται στον πάνω τμήμα του πίνακα οργάνων και ανοίγει ή κλείνει με το διακόπτη ανάφλεξης, ή μηχανικά. Η γωνία της οθόνης μπορεί να προσαρμόζεται για ατομικές θέσεις οδήγησης, ενώ η φωτεινότητα επίσης ρυθμίζεται σύμφωνα με το επίπεδο φωτισμού του περιβάλλοντος χώρου (αυτόματα και μηχανικά).
Ανάλογα με τις απαιτήσεις της αγοράς, το Eclipse Cross έρχεται πλήρως εξοπλισμένο με τις πιο σύγχρονες και έξυπνες τεχνολογίες ασφάλειας της MMC (διαθεσιμότητα ανάλογα με την αγορά και τα μοντέλα). Βασισμένα στη χρήση πολλαπλών τύπων αισθητήρων για την παρακολούθηση της περιμετρικής επιφάνειας του οχήματος, τα συστήματα αυτά προβλέπουν καταστάσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε ατύχημα και βοηθούν τον οδηγό να τις αποφύγει. Μεταξύ αυτών είναι:
Forward Collision Mitigation (FCM)
Το πρώτο σύστημα (Περιορισμός Επιπτώσεων Εμπρόσθιας Σύγκρουσης) χρησιμοποιεί κάμερα και ραντάρ λέιζερ τοποθετημένο πίσω από το παρμπρίζ (και ένα ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος πίσω από τον εμπρός προφυλακτήρα για μεγαλύτερη ταχύτητα ανίχνευσης – διατίθεται σε συνδυασμό με Adaptive Cruise Control) για την ανίχνευση οχημάτων ή πεζών μπροστά από το αυτοκίνητο. Εάν διαπιστωθεί κίνδυνος σύγκρουσης, το FCM προειδοποιεί ηχητικά τον οδηγό και τον βοηθά να μετριάσει τις επιπτώσεις της ζημιάς, ή ανάλογα με την κατάσταση, να αποφύγει εντελώς τη σύγκρουση με αυτόματη ενεργοποίηση των φρένων (από 5 km/h).
Lane Departure Warning (LDW)
Το επόμενο σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό όταν ανιχνεύσει ότι το αυτοκίνητο τείνει να παρεκκλίνει από τη λωρίδα του. Το LDW λειτουργεί πάνω από 65 km/h.
Σύστημα Blind Spot Warning (BSW) – Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου με Lane Change Assist – Υποστήριξη Αλλαγής Λωρίδας και Rear Cross Traffic Alert – Προειδοποίηση Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας
Εδώ χρησιμοποιώντας τα δύο ραντάρ διαφορετικών συχνοτήτων που βρίσκονται πίσω από τον πίσω προφυλακτήρα, το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω και από το πλάι και τον βοηθά στις αλλαγές λωρίδων κυκλοφορίας και στους ελιγμούς με όπισθεν.
Το BSW λειτουργεί σε εμβέλεια 70 m από πίσω (και 3 m από κάθε πλευρά του αυτοκινήτου) και ταχύτητα 10 km/h (18 km/h για το Rear Cross Traffic Alert).
Αυτές οι συνδυασμένες λειτουργίες ανιχνεύουν οχήματα στην (πίσω πλαϊνή) ζώνη τυφλού σημείου του εν λόγω οχήματος, χρησιμοποιώντας τα ραντάρ που βρίσκονται στην εσωτερική πλευρά του πίσω προφυλακτήρα. Μπορούν να μειώσουν τα ατυχήματα λόγω απροσεξίας σαν βοηθητική λειτουργία που υποστηρίζει έναν οδηγό στην αλλαγή λωρίδας ή βγαίνοντας από κάπου με όπισθεν μέσω ενδείξεων στους εξωτερικούς καθρέπτες και προειδοποιητικών ήχων.
Adaptive Cruise Control (ACC)
Με τη βοήθεια του ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος 77 GHz, το σύστημα αυτό ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, επιβραδύνοντας το Eclipse Cross σύμφωνα με την ταχύτητα αυτού. Με ελαφρά πίεση στο πεντάλ του γκαζιού ή πάτημα ενός διακόπτη, το όχημα συνεχίζει κανονικά την πορεία του εάν το προπορευόμενο αναχωρήσει ή επιταχύνει (εντός νόμιμων ορίων).
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ACC του Eclipse Cross προσθέτει τις εξής λειτουργίες:
-
Λειτουργία χαμηλής ταχύτητας (όπως η αργή κυκλοφορία)
-
Μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας σε δρόμους με στροφές (και έγκαιρη ανίχνευση διασταυρούμενου οχήματος) χάρη στο ραντάρ ευρείας αζιμουθιακής εμβέλειας.
-
Το ACC μπορεί να διατηρήσει το αυτοκίνητο σε στασιμότητα και να συνεχίσει τον έλεγχο ταχύτητας με την επανεκκίνηση, είτε μέσω της πίεσης στο γκάζι ή χρήσης του διακόπτη ACC
-
Αυτή η λειτουργία ‘διατήρησης στασιμότητας’ είναι επίσης συμβατή με το σύστημα Auto Stop & Go
Automatic High Beam (AHB)
Η “Αυτόματη Λειτουργία Μεγάλης Σκάλας” AHB παρακολουθεί τους προβολείς και τους προβολείς ομίχλης των αντίθετα ερχόμενων οχημάτων καθώς και τα επίπεδα φωτισμού του δρόμου και του περιβάλλοντα χώρου και ενεργοποιεί αυτόματα τη μεσαία ή τη μεγάλη σκάλα ανάλογα. Η αλλαγή κατάστασης παρακολουθείται μέσω μιας κάμερας υποστήριξης οδηγού που βρίσκεται πίσω από το παρμπρίζ.
Η μεγάλη σκάλα φώτων ενεργοποιείται αυτόματα πάνω από 40 km/h όταν κανένα άλλο όχημα (προπορευόμενο ή αντίθετα ερχόμενο) δεν υπάρχει και το περιβάλλον είναι σκοτεινό (δεν υπάρχει φωτισμός δρόμου,…).
Multi-around Monitor με Απεικόνιση Bird-View
Τέσσερις κάμερες γύρω από τα όχημα προβάλλουν 5 διαφορετικές εικόνες: εμπρός, πίσω, πλάι (δεξιά & αριστερά), και μία πανοραμική 360°, βοηθώντας τον οδηγό να παρκάρει σε στενούς χώρους στάθμευσης, καθώς γραμμές καθοδήγησης προβάλλονται στην οθόνη σύμφωνα με τις πραγματικές κινήσεις του τιμονιού.
Αυτό το έξυπνο βοήθημα ηλεκτρονικού παρκαρίσματος συμπληρώνεται από ένα σετ γωνιακών αισθητήρων, 4 μπροστά και 4 πίσω, προειδοποιώντας τον οδηγό για την παρουσία εμποδίων κοντά στο αυτοκίνητο (κάτω από 15 km/h).
Ηλεκτρικό Χειρόφρενο & Brake Auto Hold
Όταν αυτή η λειτουργία είναι ενεργοποιημένη (διατίθεται για μοντέλα εξοπλισμένα με CVT και A/T), το αυτοκίνητο θα παραμένει σταματημένο, μετά το λύσιμο του χειρόφρενου. Αυτό θα λύνεται αυτόματα όταν ο οδηγός πατά γκάζι.
Όλα αυτά τα συστήματα θα προστεθούν στην εκτενή γκάμα συστημάτων παθητικής ασφάλειας του Eclipse Cross, συμπεριλαμβανομένης της πλατφόρμας RISE* της Mitsubishi Motors, ενός σετ 7 αερόσακων, της προσεκτικής εξέλιξης της προστασίας των πεζών, κλπ,…
*“Reinforced Impact Safety Evolution”: Ένα σύστημα της MMC που επιφέρει σημαντικές βελτιώσεις στις συγκρούσεις από πολλές γωνίες, με κατανομή των φορτίων σε πλευρικές και οπίσθιες συγκρούσεις και ελέγχοντας την παραμόρφωση για αύξηση της προστασίας των πεζών.