Αυτό είναι το μέλλον της Ferrari. Γνωρίστε την SF90 Stradale, το πρώτο υβριδικό hypercar, της αυτοκινητοβιομηχανίας. Με ισχύ 986 ίππων από ένα twin-turbo V-8 που συνοδεύεται από τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες, και εδραιώνεται ως νέα κορυφή της Ferrari.
Είναι η πρώτη φορά από την F40 που ένα αυτοκίνητο V-8 κατέλαβε την κορυφή της Ferrari. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης του SF90 βρίσκεται γύρω από μια τροποποιημένη έκδοση του twin-turbo V-8 της εταιρείας. Έχοντας 4 λίτρα χωρητικότητα και με βελτιωμένη δρομολόγηση εισαγωγής και εξαγωγής, ο κινητήρας παράγει 769 ίππους και ροπή 267 κιλών.
Οι επιπλέον 217 ίπποι έρχονται από τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν για κάθε μπροστινό τροχό και έναν τοποθετημένο μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων. Το αυτοκίνητο, το οποίο είναι εφοδιασμένο με μπαταρία ιόντων λιθίου 7,9 kWh τοποθετημένη ακριβώς πίσω από το θάλαμο επιβατών και που καλύπτει όλο το πλάτος του πλαισίου, μπορεί να καλύψει έως και 20 χιλιόμετρα σε κατάσταση λειτουργίας μόνο ηλεκτρικά και να φτάσει μέγιστη ταχύτητα τα 135 χλμ / ώρα στην ισχύ της μπαταρίας. Και κάτι πρωτότυπο! Τεχνικά μιλώντας, όταν λειτουργεί σε λειτουργία μόνο EV, αυτή είναι η πρώτη Ferrari στον κόσμο με κίνηση στους εμπρός τροχούς!
Αλλά το υβριδικό σύστημα δεν είναι μόνο εκεί για να εξοικονομήσει καύσιμο. Πρόκειται για το πρώτο supercar της Ferrari με τετρακίνηση και η SF90 Stradale χρησιμοποιεί όλη αυτή την έλξη για μεγάλη επιτάχυνση. Η Ferrari υπόσχεται ότι το αυτοκίνητο θα κάνει 0-100 σε 2,5 δευτερόλεπτα και 0-200 σε 6,7 δευτερόλεπτα, πιο γρήγορα από την V-12 υβριδική LaFerrari. Οι ηλεκτρικοί κινητήρες που τροφοδοτούν τον κάθε εμπρόσθιο τροχό επιτρέπουν επίσης τη διόρθωση ροπής σε πραγματικό χρόνο του εμπρόσθιου άξονα για βελτιωμένο χειρισμό στην πίστα.
Η SF90 Stradale διαθέτει ένα ολοκαίνουργιο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με οκτώ ταχύτητες. Το κιβώτιο ταχυτήτων ξηρού κάρτερ επιτρέπει στο σύστημα μετάδοσης κίνησης να καθίσει 15 mm χαμηλότερα από το προηγούμενο διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου. Η έξτρα ταχύτητα βοηθάει στο να διατηρηθεί χαμηλά η κόκκινη περιοχή του βελτιωμένου V8 κινητήρα στις 8000 σ.α.λ., σε σύγκριση με το V-12 των 9250 rpm του LaFerrari. Επίσης απουσιάζει πλήρως η όπισθεν καθώς το αυτοκίνητο χρησιμοποιει τους ηλεκτρικούς κινητήρες των εμπρός τροχών για να κινηθεί προς τα πίσω, μια στρατηγική που χρησιμοποιείται επίσης στο Honda NSX.
Αλλά και ο κινητήρας έχει τοποθετηθεί χαμηλά στο πλαίσιο. Κοιτάζοντας μέσα από το γυάλινο κάλυμμα του κινητήρα, υπάρχουν περίπου 70 εκατοστά ανοιχτού χώρου απο πάνω του. Θα μπορούσε κανείς να τοποθετήσει άνετα μια βαλίτσα, αν δεν φοβόταν να πιάσει φωτιά!
Στο εσωτερικό του SF90 Stradale κυριαρχεί η απλότητα. Δεν υπάρχουν φυσικά κουμπιά οπουδήποτε στο ταμπλό και σχεδόν όλα γίνονται με την αφή . Σχεδόν κάθε όργανο χειρισμού που σχετίζεται με την οδήγηση βρίσκεται στο τιμόνι, ενώ τα χειριστήρια του κλίματος βρίσκονται σε μια ταμπλέτα αφής στα δεξιά του τιμονιού. Η επιλογή αυτόματων ή χειροκίνητων αλλαγών ταχυτήτων γίνεται με τρείς μικρούς διακόπτες στη θέση που θα υπήρχε κανονικά ο λεβίες, σχεδιασμένους έτσι ώστε να θυμίζουν έναν χειροκίνητο κιβώτιο , ενώ απο τα κλασσικά paddles στο τιμόνι πραγματοποιούνται οι αλλαγές.Ο πίνακας οργάνων είναι εξ ολοκλήρου ψηφιακός, αποτελούμενος από μια γιγαντιαία οθόνη 16 ιντσών με καμπύλη σχεδίαση που περιλαμβάνει τα απαραίτητα όργανα και οθόνη πλοήγησης. Αυτό είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου της Ferrari με οθόνη heads-up display.
Όπως κάθε νέο supercar που σέβεται τον εαυτό του, η SF90 Stradale διαθέτει ενεργά αεροδυναμικά χαρακτηριστικά. Αντί για μια πίσω αεροτομή που ανεβαίνει πάνω από μια συγκεκριμένη ταχύτητα, η επιπλέον κάθετη δύναμη επιτυνχάνεται χαμηλώνοντας ένα σφηνοειδές πλαίσιο ακριβώς μπροστά από το πίσω άκρο του αμαξώματος, αποκαλύπτοντας μια μεγάλη αεροτομή τύπου Gurney. Αυτό το αεροδυναμικό βοήθημα ταχείας αντίδρασης επιτρέπει στο αυτοκίνητο να έχει χαμηλό αεροδυναμικό δείκτη στις ευθείες και να αυξάνει τη κάθετη δύναμη κατά το φρενάρισμα ή τη στροφή. Το σύστημα μπορεί να παράγει έως και 390 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χλμ / ώρα.
Μια ακόμη πιο δυνατή έκδοση, η SF90 Stradale Assetto Fiorano, θα είναι επίσης διαθέσιμη.Η Assetto Fiorano διαθέτει αναβαθμισμένα αμορτισέρ, ελαφριά ελατήρια και εξάτμιση τιτανίου, τροχούς από ανθρακονήματα και άλλες πρακτικές εξοικονόμησης βάρους για συνολική εξοικονόμηση βάρους 30 κιλών. Έτσι εξοπλισμένη, η SF90 ζυγίζει 1570 κιλά στεγνό. Δεν το λές ελαφρύ αλλά πάλι είναι ελαφρύτερο από την LaFerrari. Η Assetto Fiorano προσφέρει επίσης μεγαλύτερη πρόσφυση χάρη στα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup2, μια αναβάθμιση από τα βασικά Pirelli P Zero.
Αυτή είναι η πρώτη Ferrari που χρησιμοποιεί τεχνολογία πέδησης Brake by wire, επιτρέποντας τον διαμοιρασμό των καθηκόντων φρεναρίσματος μεταξύ του παραδοσιακού υδραυλικού συστήματος και του συστήματος ανάκτησης ενέργειας των ηλεκτρικών κινητήρων. Το υβριδικό Honda NSX χρησιμοποιεί ένα παρόμοιο σύστημα, όπως και οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio.
Η SF90 Stradale ονομάζεται για τον εορτασμό της 90ης επετείου από την ίδρυση της ομάδας αγώνων της Scuderia Ferrari. Ως εκ τούτου, πρόκειται να ενσωματώσει την τεχνολογία από τους αγώνες, στα οδικά αυτοκίνητα. Το αμάξωμα της SF90 αποτελεί φόρο τιμής στα πρωτότυπα αγωνιστικά της Ferrari της δεκαετίας του '60 και του '70, ενώ η υβριδική τεχνολογία υποδεικνύει τη σύγχρονη Formula 1.
Έν κατακλείδι, η SF90 Stradale είναι μια εκπληκτική νέα κατεύθυνση για τη Ferrari, μία που σίγουρα θα επηρεάσει πολλά από τα μοντέλα της επόμενης γενιάς, που η εταιρία υπόσχεται ότι θα κυκλοφορήσουν σύντομα. Όσον αφορά την τιμή; Οι εκπρόσωποι της Ferrari λένε μόνο ότι η SF90 Stradale θα είναι ακριβότερη από την F8 Tributo, αλλά φθηνότερη από τη LaFerrari. Οι παραδόσεις αρχίζουν το πρώτο τρίμηνο του 2020.