Η δεύτερη γενιά του Duster ήρθε να συμπληρώσει τα όποια αρνητικά στοιχεία υπήρχαν στην πρώτη εμφάνιση του μοντέλου το 2009, χωρίς να χάσει ούτε στο ελάχιστο τα δυνατά του σημεία τα οποία παραμένουν και κάνουν το Duster την value for money πρόταση στην κατηγορία του.
Όταν σου δίνεται η δυνατότητα και η ευκαιρία να πάρεις ένα 4x4 το οποίο γνωρίζεις εκ των προτέρων τις off road δυνατότητες του, η επιλογή του να δοκιμάσεις το νέο Dacia Duster 4x4 είναι το βουνό και μάλιστα το όρος Πάικο στο νομό Πέλλας. Η διαδρομή χαράκτηκε στο GPS του αυτοκίνητου και έτσι από Θεσσαλονίκη και μέσω Αξιούπολης Κιλκίς ο τελικός μας προορισμός είναι το χωριό Λαγκαδιά στο νομό Πέλλας λίγα χιλιόμετρα από τα σύνορα μετά τα Σκόπια και ανάμεσα από το όρος Πάικο και το όρος Τζένα.
Έχοντας στα χέρια μας το νέο Dacia Duster στην τετρακίνητη έκδοση του και με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 λίτρων που αποδίδει 110 ίππους ξεκινήσαμε την διαδρομή μας.
Στον δρόμο το Duster είναι άνετο και η οδηγική του συμπεριφορά πολύ καλή προσφέροντας ασφάλεια. Οι ανωμαλίες στο δρόμο δεν το επηρεάζουν ιδιαίτερα και σε συνδυασμό με την μαλακή ανάρτηση το κράτημα του είναι σε πάρα πολύ καλό επίπεδο. Η διαδρομή που επιλέξαμε (εκτός της εθνικής οδού) είναι απαιτητική με πολλές στροφές και σε μερικές περιπτώσεις κλειστές και ανηφορικές, οπού το νέο Duster έδειξε ότι δεν έχει πρόβλημα και ότι πετρελαιοκινητήρας που η ροπή του(260Nm) πιάνει από χαμηλά (1750rpm) και με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο το οποίο διαθέτει μας μετέφερε άνετα και χωρίς να ζορίζεται ιδιαίτερα.
Οι επιδόσεις του νέου Dacia Duster είναι ικανοποιητικές καθώς για τα 0-100 θέλει 12,4 sec η τελική του αγγίζει τα 170Km/h και η μέση κατανάλωση που δίνει η Dacia είναι 4,7lt/100km. Κατά την διάρκεια του τεστ η μέση κατανάλωση έφτασε τα 6 λίτρα και όταν χρειάστηκε να ζοριστεί ο κινητήρας στις απαιτήσεις σε εκτός δρόμου η κατανάλωση έφτασε τα 6,3 λίτρα.
Φτάνοντας στον πρώτο προορισμό μας το χωριό Λαγκαδιά και μέσω πλέον χωμάτινης διαδρομής αρχίσαμε και αφού κλειδώσαμε από τον επιλογέα που υπάρχει στο αυτοκίνητο το 4x4 ξεκινήσαμε να ανηφορίζουμε προς το βουνό. Οι εκτός δρόμου δυνατότητες του νέου Dacia Duster είναι πολύ καλές και μας άφησε ικανοποιημένους καθώς σε ότι εμπόδιο έβρισκε στο δρόμο του, το ξεπερνούσε. Ο συνδυασμός της μαλακής ρυθμιζόμενης ανάρτησης με την μεγάλη διαδρομή της σε βοήθα να περνάς άνετα τους δύσκολους δρόμους στο βουνό και σε βάζει σε σκέψεις να δυσκολέψεις ακόμα περισσότερο την διαδρομή για να δεις μέχρι που μπορείς να φτάσεις με το αυτοκίνητο. Στην εκτός δρόμου διαδρομή που επιλέξαμε το νέο Duster δεν μετέφερε έντονους κραδασμούς μέσα στην καμπίνα με αποτέλεσμα να κινούμαστε με ιδιαίτερη άνεση. Να σημειώσουμε ότι στην ανάβαση στο βουνό μας βοήθησε το σύστημα υποβοήθησης (Hill Start Assist) ενώ για την κατάβαση το σύστημα (Hill Descent Control).
Αφήσαμε δύο τελευταία πράγματα για το Dacia Duster που έχει να κάνει το πρώτο με τον εξωτερικό σχεδιασμό του που είναι πολύ βελτιωμένος πιο μοντέρνος σε σχέση με τον προκάτοχο του και δεύτερον με το εσωτερικό του αυτοκινήτου το όποιο βελτιώθηκε τόσο στο σχεδιασμό του αλλά και στα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του. Σε χώρους το νέο Dacia Duster είναι άνετο τόσο για τους μπροστά αλλά και για τους πίσω επιβάτες καθώς το σαλόνι του αυτοκινήτου είναι σημαντικά αλλαγμένο με το προηγούμενο. Ο χώρος των αποσκευών φτάνει τα 411 λίτρα και σε αυτά προσθέστε και πολλούς χώρους για μικροαντικείμενα που διαθέτει και διευκολύνουν τη άνεση των επιβατών.
Το συμπέρασμα μας για το νέο Dacia Duster 4x4 είναι πολύ θετικό. Οι λόγοι που μας κάνουν να θεωρούμε value for money την απόκτηση του είναι η τιμή του που ξεκινάει από τις 17.250 ευρώ για την έκδοση 4x4. Σε αυτά να προσθέσουμε τον πλούσιο εξοπλισμό από την πρώτη κιόλας έκδοση την καλή οδηγική συμπεριφορά με την πολύ καλή ανάρτηση τόσο για εντός όσο και για εκτός δρόμου διαδρομές. Τους χώρους για τους επιβάτες, η κατανάλωση του κινητήρα και οι εκτός δρόμου δυνατότητες που σε κάνουν να θέλεις να είσαι συνέχεια σε δύσβατους δρόμους.
Το νέο Dacia Duster με νέο κινητήρα ντίζελ 1.5 Blue dCi 115 ίππων και με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, τόσο στην δικίνητη έκδοση όσο και στην τετρακίνητη έκδοση. Οι τιμές ξεκινούν από τις 15.980 ευρώ για το 4x2 και τις 17.250 ευρώ για την 4x4 έκδοσή και οι δύο εκδόσεις είναι με τον νέο κινητήρα. Όλα αυτά συνοδεύονται από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 3 χρόνια οδική βοήθεια.