Όταν αποφάσισαν οι Ιταλοί να βγάλουν ένα SUV στην γραμμή παραγωγής σίγουρα είχαν μελετήσει πολύ καλά την κίνηση αυτή, γιατί σίγουρα θα πρόσφεραν στον υποψήφιο αγοραστή ένα μοντέλο με το σπορ DNA της μάρκας.
Η Ιταλίδα καλλονή με την εξωτερική της εμφάνιση δεν περνάει απαρατήρητη και τραβάει τα βλέμματα από όπου και αν περάσει. Άλλωστε οι Ιταλοί γνωρίζουν καλά την τέχνη να δημιουργούν όμορφα και φινετσάτα μοντέλα.
Έχοντας κερδίσει την προσοχή σου και πολλές φορές και τον θαυμασμό σου με την εξωτερική εμφάνιση, θέλεις να ανακαλύψεις αν και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι αντάξιο της προσοχής σου.
Στο εσωτερικό η Stelvio σε αφήνει να απολαύσεις το premium σαλόνι της με κορυφαίας ποιότητας υλικά, ωραία χρώματα και όλα τοποθετημένα με το σωστό τρόπο χωρίς να υπερβάλει με πράγματα ανούσια και χωρίς λογική. Κάθεσαι αναπαυτικά στο δερμάτινο ηλεκτρικό κάθισμα στην θέση του οδηγού και μπροστά σου έχεις το τιμόνι με όλα εκείνα τα κουμπιά που χρείαζονται για να μην αποσπάτε η προσοχή σου όταν οδηγείς αλλά και το start stop του κινητήρα. Η έκφραση του προσώπου σου σπάει και αρχίζεις να χαμογελάς όταν βλέπεις τα paddles από το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων να σε περιμένουν. Στο κεντρικό πίνακα οργάνων συναντάς μία μικρή οθόνη που σου παρέχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι για το αυτοκίνητο. Υπάρχει και η οθόνη αφής 8,8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό με νέο σύστημα πολυμέσων και αναβαθμισμένα γραφικά και λειτουργίες Alfa Connect με Apple Carplay και Android Auto.
Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε τον δερμάτινο επιλογέα ταχυτήτων ένα περιστροφικό διακόπτη όπου αλλάζεις το προφίλ οδήγησης (D.N.A.) από την δυναμική και σπορ απόλαυση οδήγησης ως την μέγιστη οικονομία σε εξοικονόμηση ενέργειας και μείωση στις εκπομπές ρύπων.
Ο χώρος και για τους 5 επιβάτες είναι άνετος και το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 525 λίτρα.
Πάμε τώρα να δούμε αυτό που χαρακτηρίζει την μάρκα η απόλαυση της σπορ οδήγησης. Έχοντας στην διάθεση μας έναν 2.2 ντίζελ κινητήρα με απόδοση 190 ίππους και την τετρακίνηση Q4 με τα 3 προφίλ οδήγησης όπως προ είπαμε, η ικανότητα να κινηθείς με όποιο τρόπο θελήσεις είναι πραγματικά απόλαυση.
Επιλέγοντας το N στο προφίλ οδήγησης η δυναμική απόκριση του αυτοκινήτου σου προσφέρει άνεση και αποτελεσματικότητα στην οδήγηση και είναι ιδανικό για αστικές διαδρομές και αυτοκινητόδρομους. Όλα αυτά αλλάζουν και καταλαβαίνεις ότι το αυτοκίνητο είναι έτοιμο να ανταποκριθεί από το μικρό πάτημα του γκαζιού όταν επιλέγεις το D στο προφίλ οδήγησης. Η απόκριση και η πληροφόρηση στο τιμόνι που έχεις όταν κινείσαι γρήγορα είναι κάτι το οποίο χαρακτηρίζει το σπορ DNA της μάρκας. Μπορείς να κινηθείς πολύ γρήγορα στις στροφές με το σύστημα τετρακίνησης Q4 όπου αν και μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς, σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης η κίνηση μεταφέρεται ακαριαία έως και 50% στους εμπρός τροχούς. Με άλλα λόγια το αυτοκίνητο σε βοηθάει να έχεις περισσότερη ασφάλεια και σταθερότητα στον δρόμο, σε δύσκολές συνθήκες τις οποίες εσύ έχεις βάλει στο αυτοκίνητο να ανταποκριθεί με τον καλύτερο τρόπο.
Άραγε ένα τέτοιο μοντέλο μπορεί να είναι και οικονομικό. Σίγουρα όταν αγοράζεις ένα αυτοκίνητο όπως της συγκεκριμένης έκδοσης Sprint στα 57.500 ευρώ αυτό που δεν σε απασχολεί πρώτα είναι η οικονομία στο καύσιμο. Εδώ έρχεται η μάρκα να σου δώσει την μέγιστη οικονομία μέσω της διαφορετικής χαρτογράφησης όταν επιλέγεις το A στο προφίλ οδήγησης. Εμείς στην δοκιμή που κάναμε η κατανάλωση άγγιξε τα 6.2 λίτρα/100χλμ οδηγώντας σε αυτό το προφίλ οδήγησης.
Η μέση κατανάλωση στην συνολική δοκιμή του έφτασε τα 9 λίτρα/100χλμ τιμή πολύ καλή για δεδομένα του αυτοκινήτου, αλλά όταν κινηθήκαμε με την σπορ οδήγηση και πιέσαμε το αυτοκίνητο φτάσαμε τα 11 – 11,5 λίτρα/100χλμ.
Η Alfa Romeo Stelvio είναι ένα SUV που στέκεται με τον δικό της χαρακτήρα αντάξια στων ανταγωνισμό στην premium κατηγορία. Είναι ένα οικογενειακό μοντέλο με ιδιαίτερες ανησυχίες για όποιον θέλει να το αποκτήσει. Δεν της λείπει κάτι ίσα ίσα που προσφέρει πολλά στα χρήματα που θα δαπανήσει κάποιος αγοραστής από την βασική έκδοση.
Οι τιμές ξεκινούν από τις 43.00 ευρώ με τον 2.2 λίτρων κινητήρα ντίζελ απόδοσης 160 ίππων και φτάνουν στις 63.850 ευρώ στην έκδοση Veloce με τον ίδιο κινητήρα και απόδοσης 210 ίππους. Όσο για την έκδοση των 2.9 λίτρων κινητήρα βενζίνης με τους 510 ίππους Quadrifoglio η τιμή αγγίζει τις 127.000 ευρώ.