Porsche: 70 χρόνια σπορ αυτοκίνητα

Γράφτηκε από τον  Παρασκευή, 26 Ιανουαρίου 2018 20:31
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Το πρώτο αυτοκίνητο που φέρει το όνομα Porsche καταγράφηκε στις 8 Ιουνίου 1948: Ήταν η 356 “No.1” Roadster. Αυτή είναι η ημέρα που γεννήθηκε η μάρκα της Porsche. Η 356 μετέτρεψε το όνειρο του Ferry Porsche για ένα σπορ αυτοκίνητο σε πραγματικότητα. «Το όραμά του εκείνη την εποχή ενσωμάτωνε όλες τις αξίες που εξακολουθούν να ορίζουν τη μάρκα μέχρι σήμερα», δήλωσε ο Oliver Blume, Πρόεδρος του Συμβουλίου Διευθυντών της Porsche AG, στην Πρωτοχρονιάτικη Δεξίωση στο Μουσείο της Porsche. Εκπρόσωποι από την πολιτεία Μπάντεν-Βυρτεμβέργης, καθώς και από την πόλη της Στουτγάρδης και τον κόσμο της πολιτικής και της οικονομίας, συνευρέθηκαν στην Porsche για να γιορτάσουν την αρχή της επετειακής χρονιάς της με το σύνθημα «70 χρόνια των σπορ αυτοκινήτων της Porsche».

«Η παράδοση είναι δέσμευση. Χωρίς την παράδοσή μας και χωρίς τις βασικές μας αξίες, δεν θα ήμασταν εκεί που είμαστε σήμερα», εξήγησε ο Blume. «Σκοπεύουμε να διατηρήσουμε το άριστο τεχνικό επίπεδο που έθεσε ο Ferry Porsche για πολύ καιρό. Το «Intelligent dynamic mobility» έχει ένα μεγάλο μέλλον μπροστά του και έχουμε την ακλόνητη τεχνολογική εμπειρία, δημιουργικούς υπαλλήλους και μοναδικό ομαδικό πνεύμα που χρειάζεται για να ασχοληθούμε. Έχουμε ό,τι χρειάζεται για να διασφαλίσουμε ότι το σήμα της Porsche θα συνεχίσει να συναρπάζει - ακόμα και στα επόμενα 70 χρόνια.»

Η ιστορία της μάρκας Porsche ξεκινάει το 1948. Ωστόσο, η ίδρυση του κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων βασίζεται στο έργο της ζωής του καθηγητή Ferdinand Porsche - έργο του οποίου ακολούθησε ο γιος του Ferry. Ο Ferdinand Porsche είχε ήδη σχεδιάσει πρωτοποριακές καινοτομίες για την αυτοκινητοβιομηχανία ήδη από την αρχή του περασμένου αιώνα. Το 1900, δημιούργησε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με κίνηση στον κάθε τροχό, γνωστή ως Lohner-Porsche, ένα όχημα το οποίο στη συνέχεια θα έδινε τη σειρά του στο πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο στον κόσμο. Την ίδια χρονιά, δημιούργησε ένα πρότυπο υβριδικό οχήμα με την συνύπαρξη κινητήρα βενζίνης με ηλεκτροκινητήρα. Το 1931, ο Ferdinand Porsche ίδρυσε το δικό του γραφείο μηχανικής. Το αυτοκίνητο με την ονομασία " Βερολίνο-Ρώμη" που παρουσιάστηκε το 1939 ήταν η αρχή της ιδέας του για ένα σπορ αυτοκίνητο που φέρει το όνομα Porsche, αν και το όνειρο αυτό πραγματοποιήθηκε από τον γιο του Ferry το 1948 με την 356.

Το μοντέλο που διαδέχθηκε την 356, η Porsche 911 που σχεδιάστηκε από τον γιο του Ferry Porsche, Ferdinand Alexander, έδωσε επιτέλους στην εταιρεία τη θέση της ως ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων στον κόσμο, τόσο από τεχνική όσο και από άποψη σχεδιασμού. Η Porsche 911, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό παγκοσμίως το 1963, έχει πλέον κατασκευαστεί πάνω από ένα εκατομμύριο φορές. «Παρόλο που η 911 εξελίχθηκε με συνέπεια στις ενδιάμεσες δεκαετίες και ενισχύθηκε πολλές φορές με νέες, καινοτόμες τεχνολογίες, κανένα άλλο αυτοκίνητο δεν κατόρθωσε να διατηρήσει την αρχική του ουσία με τον ίδιο τρόπο όπως η 911»", λέει ο Blume. «Όλα τα μοντέλα Porsche που θα αναπτυχθούν τώρα και στο μέλλον βασίζονται σε αυτό το σπορ αυτοκίνητο. Ως το επίκεντρο της μάρκας, η 911 έχει γίνει το σπορ αυτοκίνητο των ονείρων, κερδίζοντας την καρδιά συλλογικά των οπαδών σε όλο τον κόσμο».

Το μέλλον των σπορ αυτοκινήτων της Porsche φτάνει ήδη στην γραμμή εκκίνησης με τη μορφή της Mission Ε, του πρώτου αυτοκινήτου με τεχνολογία αποκλειστικώς ηλεκτρική από το Zuffenhausen. Το πρότυπο αυτό αυτοκίνητο συνδυάζει τον χαρακτηριστικό συναισθηματικό σχεδιασμό μιας Porsche, την εξαιρετική απόδοση οδήγησης και την πρωτοποριακή λειτουργικότητα της καθημερινότητας. Το τετράθυρο μοντέλο με τέσσερα ξεχωριστά καθίσματα, προσφέρει απόδοση άνω των 440 kW (600 hp) και αυτονομία μεγαλύτερη των 500 km, επιτάχυνση από 0-100 km/h σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα και χρόνο φόρτισης περίπου 15 λεπτά για το 80% της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας. Η Porsche έχει επενδύσει περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ σε αυτό το φουτουριστικό έργο, δημιουργώντας περισσότερες από 1.200 επιπλέον θέσεις εργασίας μόνο στην έδρα της Στουτγάρδης-Zuffenhausen, όπου θα κατασκευαστεί η Mission E. «Η Porsche θα είναι πάντα η Porsche - η κορυφαία μάρκα για τα πολυτελή, σπορ αυτοκίνητα», υποστηρίζει ο Blume.

Σχετικά Άρθρα