Η Χ2 ήρθε στη ζωή μας το 2018 και βολεύτηκε ανάμεσα στις Χ1 και Χ3 για να συμπληρώσει την γκάμα των crossover της BMW δίνοντας την σπορ πινελιά στα “μικρά” της σειράς. Όπως λοιπόν και οι μεγαλύτερες αδερφές της, η Χ4 και η Χ6, έτσι και η Χ2 μπορεί να μοιράζεται κοινά μηχανικά μέρη με την Χ1 αλλά και με το Mini Counrtyman αλλά από την πρώτη κιόλας ματιά που θα της ρίξεις καταλαβαίνεις την φιλοσοφία του κουπέ σχεδιασμού των ζυγών μοντέλων “Χ”.
Εξωτερικά λοιπόν η Χ2 δίνει την αίσθηση ότι κοιτάς ένα υπερυψωμένο χατσμπακ παρά ένα crossover και αυτό χάρη στη μεγάλη κλίση του παρμπρίζ , την καμπύλη της οροφής και την γραμμή των παραθύρων που ανεβαίνει ομαλά μέχρι την τρίτη κολώνα. Παρόλα αυτά όμως δεν έχει κάνει υποχωρήσεις στους χώρους και 4 ενήλικες θα βολευτούν άνετα όσο ψηλοί και αν είναι. Αν είναι να μπει και ένας πέμπτος στη μέση βέβαια τότε τα πράγματα για τα πόδια του θα είναι λίγο ζόρικα. Ο χώρος των αποσκευών είναι τετραγωνισμένος και έχει χωρητικότητα 470 λίτρα. Η καμπίνα έχει κορυφαία ποιότητα υλικών και συναρμογής όπως είναι αναμενόμενο και με άψογη ηχομόνωση. Οι θέσεις οδηγού και συνοδηγού είναι πλήρως ρυθμιζόμενες και παρέχουν εξαιρετική στήριξη και η περιμετρική ορατότητα είναι ικανοποιητικότατη. Το ταμπλό είναι γνώριμο από την Χ1 και οτιδήποτε χρειαστεί ο οδηγός είναι άμεσα προσβάσιμο και στη σωστή θέση. Το σύστημα ψυχαγωγίας χειρίζεται πλήρως από το γνωστό πια πολυχειριστήριο iDrive touch πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων και με την ύπαρξη του BMW connected drive να παρέχει τόση βοήθεια και πληροφόρηση θεωρώ πως είναι ένα από τα καλύτερα που κυκλοφορούν.
Για την κίνηση της Χ2 υπάρχουν 3 επιλογές βενζίνης και 2 πετρελαίου. Πιο αναλυτικά στη βάση της γκάμας βρίσκουμε τον 3κύλινδρο 1500άρη των 140 ίππων και των 22 κιλών ροπής, για να ανέβουμε στον 2λιτρο των 192 ίππων και 28 κιλών ροπής και τέλος να φτάσουμε στον κορυφαίο Twin turbo κινητήρα των 2 λίτρων με τους 306 ίππους και τα 45 κιλά ροπής όσων αφορά την βενζίνη. Σε επιλογές πετρελαιοκινητήρων έχουμε πάλι 3κύλινδρο 1500άρι σύνολο με 116 ίππους και 27 κιλά ροπής και ένα 2λιτρό σε δύο εκδόχες: με 150 ή 190 ίππους και 35 ή 40 κιλά ροπής. Στις δυο πιο μικρές επιλογές κινητήρα σε βενζίνη και ντίζελ η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου ή του αυτόματου steptronic. Για τις πιο μεγάλες εκδόσεις υπάρχει και η επιλογή του sport αυτόματου steptronic καθώς και η τετρακίνηση Xdrive.
Εμείς δοκιμάσαμε την δικίνητη Sdrive 16d με τον 1500άρη κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο και πρέπει να πω εδώ πως αν και τα νούμερα αν τα διαβάσεις δεν ενθουσιάζουν, στην πράξη τα πράγματα είναι διαφορετικά. Παρόλα τα 1.600 κιλά της Χ2 ο κινητήρας δείχνει ακούραστος και αθόρυβος ενώ το steptronic κάνει τόσο εύκολη τη δουλειά του οδηγού που το μόνο που πρέπει να προσέχεις είναι το δεξί σου πόδι για να μην ξεπεράσεις τα όρια. Όσον αφορά το πάτημα της, η X2 σε κάνει να ξεχνάς ότι βρίσκεσαι σε crossover και αυτό χάρη στην σφιχτή της ανάρτηση και στο βαρύ και ακριβές τιμόνι της ιδίως στην sport επιλογή οδήγησης. Μόνο σε κλειστές στροφές με αρκετή ταχύτητα θα καταλάβεις οτι είσαι σε πιο ψηλό αυτοκίνητο αλλά και πάλι αν δεν υπερβάλεις δεν θα σε προβληματίσει ποτέ. Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης βέβαια έχει τον αντίκτυπο της αν βρεθείς εκτός ασφάλτου όπου, αν και κινείται με ευκολία, η Χ2 κουνάει αρκετά. Δεν μπορείς να τα έχεις όλα όμως. Η κατανάλωση παρόλο που δεν έφτασε ποτέ στα 4,6 λίτρα που δίνει η εταιρία ,κυμάνθηκε σε σχετικά ευκαταφρόνητα νούμερα από 6,9 έως 8 σε διάφορες συνθήκες οδήγησης.
Εν κατακλείδι, η X2 είναι ένα πολύ ιδιαίτερο μοντέλο που καταφέρνει να κάνει πολύ καλά αυτό που σχεδιάστηκε να κάνει. Να προσφέρει σπορ αίσθηση και οπτικά και οδηγικά μαζί με την υψηλή ποιότητα που διακρίνει την BMW σε ένα λογικό κόστος για την κατηγορία των Premium compact SUV. Κόστος που ξεκινάει από τα 33,640 ευρώ για την Sdrive 18i και τα 36,850 για την Sdrive 16d. Από εκεί και πέρα είναι θέμα γούστου, απαιτήσεων και επιλογών εξοπλισμού του καθενός για να διαμορφώσει την τελική τιμή.